OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

GPS metsästäjälle
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 27.08.2009 12:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jonniin vuoden oon käyttänyt sekä 60cs että 60csx:ä perätukun kartoilla ja ei pahempia moitteita. Siitä vesistöinfostakin on hyötyä jos menee vaikka virittämään verkkoja tuntemattomille vesille tai vetelee uistinta; antaahan se monesta jorpakosta vähän yleiskuvaa pohjan muodoista. Joskus pilvisenä päivänä ja ryteikössä signaali katoaa ja hyväkuntoisia akkuja käytettäessä toiminta-aika on pari-kolme vuorokauttakin mikäli laite ei ole kokoajan päällä. Tietsikkaan yhdistettynä pystyy hyvin esim. merkkaamaan ajoreitin kohteeseen reittipisteitä hyväksi käyttäen. Ja jos läppäri käytössä niin voit ajaessasi tietsikan näytöltä seurata ajoreittiäsi.
Ps. Tuo 60cs on myynnissä jos joku kaipaa. (Yv:tä kehiin jos kiinnostaa)
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Eemeli
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Maa 2004
Viestejä: 64

LähetäLähetetty: 28.08.2009 09:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vilperille: Minä en oo kyllä edelleenkään tavannu tarvita vesistötietoja METSÄSTÄESSÄ. Kalaverkkojen virittely liittyy mielestäni enemmän kalastukseen. Jos vähän saa saivarrella... Wink
Joo varmaan kalamiehille ja veneilijöille olennaista, mutta ei metsästykseen tarpeellista tietoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 28.08.2009 10:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eemeli kirjoitti:
Vilperille: Minä en oo kyllä edelleenkään tavannu tarvita vesistötietoja METSÄSTÄESSÄ. Kalaverkkojen virittely liittyy mielestäni enemmän kalastukseen. Jos vähän saa saivarrella... Wink
Joo varmaan kalamiehille ja veneilijöille olennaista, mutta ei metsästykseen tarpeellista tietoa.


Se on vain osoitus monipuolisuudesta, voit jopa laitteen avulla vieraissa kaupugeissa niitä kalkkunoita metsästellä ilman eksymisen pelkoa! Wink
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Eemeli
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Maa 2004
Viestejä: 64

LähetäLähetetty: 28.08.2009 12:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei persetti, tuohan on hyvä ajatus. Mutta hommaan sen vasta sitten, kun siinä näkyy salaojatkin Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 1186
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 28.08.2009 17:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen käyttänyt lainapeleinä vanhoja kartattomia Magellaneita, kartatonta Extrexiä ja kartallista mutta muistikortitonta Garminin 60-sarjaista. Etrexin koko miellytti ja tälle kaudelle hommasinkin oman Extrex Legend HCx:n + toposuomi -kartat.

Kauppias ei uskaltanut luvata, että SDHC-kortit pelaavat. Ajattelin sitten itsekin, että eihän niitä kaikkia karttoja tartte siellä aina pitää, joten mentiin ensin varmasti toimivalla 2 gigan SD-kortilla (isommat ovat SDHC-tyyppiä).

Tuli viikonloppuna eteen se tilanne, että mentiinkin yllättäen asentamani kartta-alueen ulkopuolelle metsälle (kuka niitä ruutuja muistaa parin kk päästä) ja bongasin tämän vasta paikan päällä. Arvatkaa harmittiko. Siksi siis hain tänään isompaa korttia peliin ja kaikki ruudut sisään (toukokuussa ostettu laite vaati firmiksen päivityksen jotta koko 4gt SDHC -kortti on käytettävissä).

Muuten, karttojen vaihtelu kiireessä ei onnistu. Pienikin muutos karttasettiin niin softa lataa koko paketin uusiksi, prokkis ottaa 2-3h. Ja ihan ekana softa poistaa kortilta vanhat kartat eli paina "keskeytä" niin käsissäsi on laite, jossa ei ole karttoja ollenkaan.

Mutta, kaikista näistä pikku pelailuista huolimatta olen erittäin tyytyväinen koneeseen - varsinkin nyt kun kaikki kartat ovat käytettävissä. Suosittelen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 28.08.2009 18:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TH kirjoitti:
toposuomi -kartat


Voisitko täsmentää noita? Siis Erätukun kartatko?

On olemassa siis Erätukun Topo-Suomi-, Topo-Suomi plus-, sekä Garminin omat vapaa-ajan- sekä Suomi pro kartat.
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 1186
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 29.08.2009 12:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Repesorsa kirjoitti:
TH kirjoitti:
toposuomi -kartat

Voisitko täsmentää noita? Siis Erätukun kartatko?

Tosiaan, noitahan on tusinoittain.

EDIT: Perätukun plussahan tämä on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
werty74
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2005
Viestejä: 1495
Paikkakunta: ***

LähetäLähetetty: 29.08.2009 16:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TH kirjoitti:


Kauppias ei uskaltanut luvata, että SDHC-kortit pelaavat. Ajattelin sitten itsekin, että eihän niitä kaikkia karttoja tartte siellä aina pitää, joten mentiin ensin varmasti toimivalla 2 gigan SD-kortilla (isommat ovat SDHC-tyyppiä).

Tuli viikonloppuna eteen se tilanne, että mentiinkin yllättäen asentamani kartta-alueen ulkopuolelle metsälle (kuka niitä ruutuja muistaa parin kk päästä) ja bongasin tämän vasta paikan päällä. Arvatkaa harmittiko. Siksi siis hain tänään isompaa korttia peliin ja kaikki ruudut sisään (toukokuussa ostettu laite vaati firmiksen päivityksen jotta koko 4gt SDHC -kortti on käytettävissä).

Muuten, karttojen vaihtelu kiireessä ei onnistu. Pienikin muutos karttasettiin niin softa lataa koko paketin uusiksi, prokkis ottaa 2-3h. Ja ihan ekana softa poistaa kortilta vanhat kartat eli paina "keskeytä" niin käsissäsi on laite, jossa ei ole karttoja ollenkaan.

Mutta, kaikista näistä pikku pelailuista huolimatta olen erittäin tyytyväinen koneeseen - varsinkin nyt kun kaikki kartat ovat käytettävissä. Suosittelen.


Minulla ainakin tuossa 60cx laitteessa pelittää tuo 4gt sdhc kortti, eikä tarvinnu päivityksiä tms..
Kokeilitko korttia ennen päivittämistä? Itse epäilin alkuun tuon kortin toimivuutta, mutta kas tietokone löysi kuin löysikin laitteen aivan kuten alkuperäisellä muistikortillakin.. ja nyt ois kortilla hieman yli 2gt tyhjää tilaa kun en uskonut että nuo kartat olisi 2gt kortille mahtunut..

No jos sen europe nt n jossain vaiheessa tuuppais kortille niin sitten voi olla ettei 2gt kortille ois kaikki mahtunut..
_________________
karjala takas!
jos ei muuten niin pullo kerrallaan!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 1186
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 29.08.2009 19:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kokeilin sekä 4 että 8 gigasta korttia. Ei suostunut lataamaan karttoja vaan valitti, ettei kortilla ole kuin 2 gigaa tilaa ja tarvitaan noin 2.6gt. Päätin piruuttani päivittää vehkeen firmiksen ja avot kortit kelpasivat ja latautuivat. Jätin 8gt kortin käyttöön (~18 euroa). Mahtuu sitten tarvittaessa muutakin.

Viimeinen muokkaaja, TH pvm 29.08.2009 20:22, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 29.08.2009 19:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei toimi mulla mikään 4 gig. kortti. Firmware on 3.7 ja nyt sitten päivitys on menossa 4.0. Koitetaan...
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 1186
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 29.08.2009 20:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Repesorsa kirjoitti:
Ei toimi mulla mikään 4 gig. kortti. Firmware on 3.7 ja nyt sitten päivitys on menossa 4.0. Koitetaan...

Mikä vehje sulla on? Mun mielestä mulla oli toukokuussa ostetussa Etrex Legend HCx:ssä joku 2.xx vakiona ja päivityksen jälkeen kehui, että 3.1 asennettu. Ja käsittääkseni toi on uusin. Netistä löysin jonkun maininnan, että 3.x alkaen SDHC -kortit pelais ja sen perusteella koitin päivitystä.

Mulla toimii nyt siis Verbatim SDHC, class 6, 4Gt (v-kauppa # 23186, 10.90e) ja Kingston SDHC, class 4, 8Gt (v-kauppa #32044, 18.90e).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 29.08.2009 22:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TH kirjoitti:
Repesorsa kirjoitti:
Ei toimi mulla mikään 4 gig. kortti. Firmware on 3.7 ja nyt sitten päivitys on menossa 4.0. Koitetaan...

Mikä vehje sulla on? Mun mielestä mulla oli toukokuussa ostetussa Etrex Legend HCx:ssä joku 2.xx vakiona ja päivityksen jälkeen kehui, että 3.1 asennettu. Ja käsittääkseni toi on uusin. Netistä löysin jonkun maininnan, että 3.x alkaen SDHC -kortit pelais ja sen perusteella koitin päivitystä.

Mulla toimii nyt siis Verbatim SDHC, class 6, 4Gt (v-kauppa # 23186, 10.90e) ja Kingston SDHC, class 4, 8Gt (v-kauppa #32044, 18.90e).


60 cx. Alkoi firmware-päivityksen jälkeen osaamaan tuon 4 gigaisen HC-kortin
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 1186
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 29.08.2009 23:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Repesorsa kirjoitti:
60 cx. Alkoi firmware-päivityksen jälkeen osaamaan tuon 4 gigaisen HC-kortin

No, hyvä - näin tämä homma etenee... Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Erästelijä-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2007
Viestejä: 108
Paikkakunta: Kajaani

LähetäLähetetty: 31.08.2009 09:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

perisofeus kirjoitti:
Nokia 5800 Music Editionissa on iso koskeusnäyttö. Lataat siihen Viewranger ohjelman ja koko läänin kartat, jotka on Maanmittauslaitoksen tekemät.

Tässä yksi vaihtoehto gepsille. Ei niin kestävä eikä kestä vettäkään. Mutta näitä puhelimia vaihdetaan 2-3 vuoden välein muutenkin.

Hionoja ovat nuo Garminin uudet mallit.


Mulla on sama paketti ja todella tyytyväinen oon ollut. Se miinus täytyy kartoista sanoa että tilanrajat puuttuu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 31.08.2009 12:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-Erästelijä- kirjoitti:
Mulla on sama paketti ja todella tyytyväinen oon ollut. Se miinus täytyy kartoista sanoa että tilanrajat puuttuu.


Totta. Mutta on myös tuo EasyGo. ViewRangerin sain nopeasti näyttämään paikan kun kytkin kaikki verkkoperustaisetkin GPS paikannukset kännystä käyttöön. Tässä ohjelmassa ollaa hyvin lähellä täysiveristä erillistä GPS laitetta.
_________________
Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Seuraava
Sivu 18 Yht. 20

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com