OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Metsästysviettinenkö
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
eklu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Tam 2006
Viestejä: 2477

LähetäLähetetty: 10.03.2006 18:04    Viestin aihe: Metsästysviettinenkö Vastaa lainaamalla viestiä

Edellinen koiro, karjalan karhukoira niin oli tietenkin luonnostaan viettien vallassa. Kaikki liikkuva kelpas ja oli melkoisen omatoiminen eli ilman ihmisen apua sai melkoisesti saalista, lintuja eninmäkseen. Nyt talossa kesäkuussa kaksivuotta täyttävä doopermanni ja itse olen ollut uskossa ettei noita viettejä olisi mutta viime pyhänä rusakko sai todeta ettei juoksussa pärjää. Dopperi oli tuossa metsän reunassa irti ja rusakko tullalompsi, niin lähti kuin hauki rannasta ja kiinni sai. Onko kellään metsästävän tutulla dopperia ja jotain kokemusta niiden metsästys vietistä, kait se vietti sielä jossain alitajunnassa nukkuu ja nyt heräs. Ei tämä esim. jäljistä mitään piittaa, vanhan tarvi haistaa metrin pätkä niin tiesi heti lähteä oikeaan suuntaan. Ei ole tarkoituskaan saada noihin hommiin ja hankittiinkin juuri sen takia ettei moisia elkeitä olisi, alku kesästä paljon veneillään saariston luodoilla ja vanha sieltä kaikkea toi näytille. Dopperi ei ainakaan viimekesänä pahemmin välittänyt, pikemminkin vältteli jos mentiin pesintäalueelle. Joo mä tiedän ettei niitä saisi häiritä mutta koirolla tulee aika pitkäksi jos lyhyessä narussa pidetään kiinni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 10.03.2006 18:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo saaliin ajaminen on ihan normaalia saalisviettiä, ei varsinaisesti metsästysviettiä. Ilmenee joka rodulla papillonista berninpaimenkoiraan.
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
korvenkiertäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 734

LähetäLähetetty: 10.03.2006 18:37    Viestin aihe: Re: Metsästysviettinenkö Vastaa lainaamalla viestiä

eklu kirjoitti:
alku kesästä paljon veneillään saariston luodoilla ja vanha sieltä kaikkea toi näytille.


siellä taas yksi syypää vesilintujen pesätuhoihin... Koirat kiinni riistan lisääntymisaikana ja varsinkin lisääntymispaikoilla!
Kyllä se dopperikin niitä sorsanmunia poskeensa pistelee siinä kuin mikä tahansa muukin rotu.
_________________
parempi yksi haukusta kuin kymmenen lennosta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
eklu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Tam 2006
Viestejä: 2477

LähetäLähetetty: 10.03.2006 19:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Just joo, meikän syystä että vesilintuja nyt niin vähän. Kyllähän ihan pesintäaikoina ollaan varovaisia oltu, luonnossa vaan jotkin yksilöt ovat joskus myöhässä ja niistä tuskin olis eläjäksi ollut muutenkaan. En viitsinyt mainita että etupäässä kuitenkin ainakin omissa silmissä menis ihan vahinkolintujen joukkoon, siis ulkoluodoilla lokkeja. Jos sielä jokin muu lintu koittaa pesiä niin lokit rosvoaa pesät ja uimaan lähteneet poikaset. Esimerkiksi olen itse ollut usein katsomassa kun riskilät lähtee pesästä niin lokeilla on juhlat, satoja per ilta joten yksi vahinko koiron suussa ei paljon mailmaa muuta. Jos tohon alkuperäiseen kysymykseen on vaikea tai mahdoton vastata niin unohtakaa. Niin mun koira tulee aina juoksemaan luonnossa, aina kun silläkin on oikeutensa, minä maksan sakot jos niitä tulee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 10.03.2006 23:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eklu kirjoitti:
Just joo, meikän syystä että vesilintuja nyt niin vähän

Et voi vedota oman toimintasi vähäisyyteen. Samahan pätee kaikkiin koiranomistajiin, mutta koiranomistajia on paljon ja yhteisvaikutus tällaisesta välinpitämättömyydestä on suuri. Oletko siis sitä mieltä, että vain sinä itse saat tehdä näin, mutta ei kukaan muu?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
tetri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2005
Viestejä: 7344

LähetäLähetetty: 11.03.2006 00:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koko juttu henkii holtitonta koirakuria (metsästää ominpäin, rusakko rauh.aikana, koira lintuluodoille jne.). Mad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eklu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Tam 2006
Viestejä: 2477

LähetäLähetetty: 11.03.2006 00:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No enpä sanois ettei muut koiran omistajat saisi tehdä kuten minä, minäkin koitan toimillani elää luonnonmukaisesti vaikka toimeni ovat aiheuttaneet ja tulevat aiheuttamaan jonkin sortin eripuraa muissa ihmisissä. Voin vakuuttaa että muilla tekemilläni toimilla olen mahdollistanut hyvin monen luontokappaleen elämän joten tämä "verotus" ei vie kruunua päästäni. Minähän sanoin rehellisesti mitä on päässyt tapahtumaan, omilla rotuvalinnoillakin oli nimenomainen tarkoitus lopettaa moinen jopa kokonaan, siksihän kysyin onko tämä doppereilla yleistä koska itse suorastaan hämmästyin. Viime kesänä tämä olisi korkeintaan nuollut sorsan pojat jos olisi edes viitsinyt niitä vilkaista, tuleva veneilykausi vasta tuloillaan ja meinaan luottavaisin mielin mennä vanhoja jälkiä.

Lokkeja, variksia, mäyriä, supeja, minkkejä, piisameita, etc. olen päästänyt päiviltä melkoiset määrät ja katson että menis luonnon suojelun piikkiin. Pakko myöntää että olen ollut kaksi kertaa epäiltynä metsästysrikoksesta, kaksi kertaa todettu syyttömäksi. Enhän mä syytön ole mutta paremmin pitää syyttää. Aina vaan mua kiinnostaa näiden doppereiden metästysvietti, heräskö vasta vaille kaksivuotiaana vai oliko ns. vahinko. Onko kellään ihan kokemusta dopperin metsästys innosta, sitä tässä kysytään. Kyllä me tänne mahdutaan kaikki ja munkin jälkeen jää vielä paljon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eklu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Tam 2006
Viestejä: 2477

LähetäLähetetty: 11.03.2006 01:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ketulle ja muille koitin vastata, väliin kerkes vielä tetrikin. Teille kaikille haluaisin sanoa että lukekaa vielä uudestaan kirjoitukseni ja josei sanoma vieläkään aukea niin en voi sille mitään. Kuitenkin olen sitä ikäpolvea että näistä ulkoluodoista puhuttaessa haluan painottaa että katson nauttivani niihin ikuista nautintaoikeutta, voi olla että paappani on korttipelissä hävinnyt joitain alueita muttei missään nimessä kaikkia. Affenmaalaiset ampuu vesilintuja keväällä, ottaa lohta ja se sallitaan kun AINA on tehty niin. No meillä aina tehdään näin, mut voi ilmiantaa moisesta rikkomuksesta, mun nimenkin saa kun nätisti sitä pyytää nettiin sitä en kuitenkaan laita. Herätkää nyt, näin on meilläpäin tehty aina ja tullaan tekemään, emme me uhkaa luontoa vaan päin vastoin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 4723

LähetäLähetetty: 12.03.2006 00:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

...
_________________
Hatun noston kruunaa roston, suussa palaa sippiboston


Viimeinen muokkaaja, juse pvm 12.03.2006 22:04, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eklu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Tam 2006
Viestejä: 2477

LähetäLähetetty: 12.03.2006 01:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaikka nimeni onkin ruotsalainen niin itse en ole, mielipiteesi rantaruotsalaisista aikas sama kuin itsellänikin. Mun viattoman koiran kyllä jätät tämän ulkopuolelle, mulle saat vituilla toimistani jos haluat. Kerroin nyt vaan rehellisesti kuinka täälläpäin on aina eletty ja tullaan vastakin elämään, jokainen pitää oikeusistaan kiinni ja sellainen legendaarinen sanonta kuin "saavutettu etu" on olemassa ja sille löytyy puolustajia. Enpä olisi uskonut kysymykseni aiheuttavan tällaista mylläkkää, muutenkin saatte olla aikas rauhassa koska edustan kokolailla viimeistä polvea tästä sukupolvesta. Pian koko Suomem maat ovat suojelioiden yms. viherpiipertäjien hallinnassa ja ehkä se on sitten hyvä. Rauhaa maahan nyt, vastauksen alkuperäiseen kysymykseen hankin muualta tai selvinneehän tuo muutaman kuukauden kuluttua ihan ite.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
riistarosvo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Jou 2005
Viestejä: 415
Paikkakunta: Kihniö

LähetäLähetetty: 12.03.2006 10:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei sillä kyllä sitte ole metsästysviettiä,jos se ei jäniksen jäljistä piittaa varmaan jokainen koira pöläyttää jänistä,jos sen näkee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 12.03.2006 12:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eklu kirjoitti:
Enpä olisi uskonut kysymykseni aiheuttavan tällaista mylläkkää, muutenkin saatte olla aikas rauhassa koska edustan kokolailla viimeistä polvea tästä sukupolvesta. Pian koko Suomem maat ovat suojelioiden yms. viherpiipertäjien hallinnassa

Kuulostaa ihan tyypilliseltä rikollisten selittelyltä. "Meilläpäin on aina ollut tapana tappaa siskot, jos ne katselee muita miehiä" Ja niin edelleen. Aika väsyttävää. Jollain tavallahan ne omat rötökset kai itselle selitellään, jotta ei omatunto kolkuttelisi. Toisaalta uskon kyseessä olevan piiperö, joka taas lokaa täällä metsästystä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
eklu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Tam 2006
Viestejä: 2477

LähetäLähetetty: 12.03.2006 17:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Riistarosvolle, noin minäkin asian ajattelisin eli koiron oli vähän pakko lähtee perään kun nenänedestä tuli tyrkylle. Toivon ettei muuten kiinnostuis elikoiden perään kun on aika vaikeeta jos pitää ruveta kiinni pitämään retkillä. Nämähän ei kauas omistajista lähde normaali tilanteissa.

Ketulle, jos pidät minua rikollisena niin hieman tuntuu pahalta mutta suojaudun tältä pahalta ololta ajattelemalla ettet ehkä ihan ymmärrä mistä on kyse. Älä kuitenkaan edes leikilläsi tee musta piiperöä, edustan ihan äärilaitaa tässä asiassa, olen lukuisten piiperöiden hampaisiin joutunut vuosien varrella kun ulkoluotoja koluttu. Iltanuotiolla jopa piiperötkin myöntäneet ettei tällainen vanhan ajan elämä nyt sittenkään ole se paha, lähtiessä ottanut noiden piipertäjien jättämät roskat mukaan.

Hyvin noilla luodoilla on tilaa, joka vuosi näyttää porukka vähenevän joten pian ovat luonnontilassa takaisin. Nykyisinhän pitää olla roska roopet, septin tyhjennykset, laiturit joissa sähköt, etc.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Retonkimies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 1407
Paikkakunta: Riekkomailla

LähetäLähetetty: 14.03.2006 17:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Enpä kyllä kehtaisi kutsua itseäni koiraihmiseksi, mikäli vastuuni lemmikkini toimista olisi tuolla tasolla. Metsästyskoira tai ei niin kyllähän sen järjenkin pitäisi jotain sanoa koiran kiinnipitoajoista ym.

Lainaus:
katson nauttivani niihin ikuista nautintaoikeutta


Ei he_vetti mitä potaskaa. Kuuluiskohan tuohon nautintaoikeuteesi jonkinlainen vastuu myös?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eklu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Tam 2006
Viestejä: 2477

LähetäLähetetty: 14.03.2006 23:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä siihen vastuutakin kuuluu, ne hoidan kyllä ilman muiden huolenkantoa. Ihan esimerkkinä otetaan vaikkapa punakarit, mulla hieman reilu 9m täyskatettu vene ja menen sinne vaikkapa lauantai aamusta, on aikamoinen homma saada 40kg painava koira rantaan joten punnaan sen vasta illalla takaisin. Aamulla sitten sama punnaus rantaan ja nyt saakin olla kotiinlähtöön asti rannalla, ei oikein tunnu reilulta pitää sitä narussakaan kiinni kun aurinko porottaa noilla luodoilla aika armottomasti. Pahimmassa tapauksessa joudun pumppaamaan kumiveneen ja ottaan koiran takaa siihen, jos moisen operaation näkisit niin et enään yhtään ihmettelis miksi koiro saa olla koko päivän rannalla. Viimekesänä tämä dopperi ei lähtenyt kymmentä metriä enenpää yksin ja nytkin alkuperäinen kysymyshän oli onko jonkin sortin metästysvietti herännyt koska silloin olisi ensi kesänä meikäläisellä ongelmia jos rupeis juoksemaan lintujen perässä. Entinen karhukoiro joskus häipyi lintujahtiin ja sitähän tässä nyt ollaan välttämässä.

Tiedän kyllä ettei koiraa kesäisin saisi pitää irti ja tätä sääntöä kyllä rikon, myös kotona kun metsän laidassa asun. Myös kesämökilläni on koira aina irti, sielläkin luontoa aika tavalla kun sekin on saaressa. Jos mua tästä rangaistaan niin maksan sakot ja jos raha loppuu menen vaikka linnaan istumaan ja heti kun pääsen pois sama tulee jatkumaan. Jotta tällainen roisto täällä, omasta puolesta asia olisi nyt loppuunkäsitelty.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 1 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com