OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Metsästysviettinenkö
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tetri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2005
Viestejä: 7344

LähetäLähetetty: 29.03.2006 19:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Merilinnustaja kirjoitti:
Mlk kirjoitti:
Tämän olen omin silmin nähnyt kerran luonnossa ja aika monta kertaa television luonto-ohjelmissa.

Noh, pakkohan sen totta olla jos telkkarista olet tämän todennut... Wink

Niin, ei ne sieltä telkkarista juuri haisekaan... Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Paronetti
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Hel 2006
Viestejä: 65
Paikkakunta: POHJANMAA

LähetäLähetetty: 29.03.2006 19:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Lisäksi on niin että luonnossa poikaset ovat lähes hajuttomia eli koiran on todella vaikea niitä löytää vaikka ne jäisivät paikalleen.


Montakos kertaa sielläpäin on koira ollut keväällä auki ja pölähtänyt keskelle poikuetta....eikös nuo yritä vipeltää suuntaan jos toiseenkin, mutta eihän koira niitä huomaa, ei kai oikea METSÄSTYSKOIRA Question Shocked Rolling Eyes
_________________
Minä en paljoo tiiä. Muut tietää minunkii puolesta..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mlk
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hei 2004
Viestejä: 137

LähetäLähetetty: 29.03.2006 20:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voi poikia kun ei näytä olevan ymmärtämystä eikä oikeita perusteita asiaan niin heti alkaa !&%¤#"!. Teidä Sakut ei saa sen kummemmin kiinni uivaa sorsapoikuetta siitä voin lyödä aika suuren vedon.

Jospa tekin yleissivistäisitte itseänne ja vaikka katsoisitte sieltä telkkarista miten lintuemo toimii kun joku uhkaa sitä ja sen poikuetta. Se lähtee siipirikkoa leikkien viemään uhkaajaa pois ja siihen lankaan menee koira kuin koira siitä olen varma. Kuten sanoin olen nähnyt tämän myös luonnossa ja ei voi kuin ihailla miten taitavasti lintu veti huomion itseensä ja vei koiria useita satoja metrejä. Tuohon metsästyskoirahöpinään ei minua enää saa... No sen veran voin sanoa, että juuri päättyneeltä metsästyskaudelta labbiksen saldo on noin 300-400 lämpimän riistan noutoa. Näistä ei kuitenkaan yksikään ollut terve, toki aika monta haavakkoa tuli talteen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Retonkimies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 1407
Paikkakunta: Riekkomailla

LähetäLähetetty: 29.03.2006 20:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän ne pedot siellä luonnossa verottaa munia, poikasia ja nuoria lintuja sen verran rankasti, ettei sinne tarvita enään yhtään koiraa lisäämään lintujen harmia. Täysin typerää Mlk:lta puolustella millään lailla tuota koiran irtipitoa pesintäaikaan, vaikka se koira ei kovin paljon tuhoa aiheuttaisikaan. Vai kuuluuko sinullekin sama ikimuistoinen nautintaoikeus tehdä mitä lystää?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mlk
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hei 2004
Viestejä: 137

LähetäLähetetty: 29.03.2006 20:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Retonkimies kirjoitti:
Kyllähän ne pedot siellä luonnossa verottaa munia, poikasia ja nuoria lintuja sen verran rankasti, ettei sinne tarvita enään yhtään koiraa lisäämään lintujen harmia. Täysin typerää Mlk:lta puolustella millään lailla tuota koiran irtipitoa pesintäaikaan, vaikka se koira ei kovin paljon tuhoa aiheuttaisikaan. Vai kuuluuko sinullekin sama ikimuistoinen nautintaoikeus tehdä mitä lystää?


Kerran vielä. Ei kuulu, enkä edes tee. Ei ne teidän koirat niin petoja ole kuin te raukat kuvittelette. Ja se mitä siellä järvellä tai lammella tehdään niin siihen antaa lakikin oikeutuksen, pesintää häiritsemättä. Ja juuri näinhän on. Joskus koira saattelee 20-30 m sorsaa, mutta kun ei kiinni saa ja käsky käy niin jatkaa hommiaan eikä sorsatkaan siitä sen kummemmin häiriinny.... Notta sellaasta!


Viimeinen muokkaaja, Mlk pvm 29.03.2006 21:32, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Paronetti
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Hel 2006
Viestejä: 65
Paikkakunta: POHJANMAA

LähetäLähetetty: 29.03.2006 21:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Teidä Sakut ei saa sen kummemmin kiinni uivaa sorsapoikuetta siitä voin lyödä aika suuren vedon.


PYYDÄN ANTEEKSI, mutta minun koirani on kiinni poikueaikaan. Ei tulisi mieleenkään lähteä lyömään vetoa moisesta asiasta Confused Shocked
_________________
Minä en paljoo tiiä. Muut tietää minunkii puolesta..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjolanmies
***


Liittynyt: 02 Tam 2005
Viestejä: 1104
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 29.03.2006 21:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mäykkynen kirjoitti:
Muutkin linnut esim. kanalintuemo harhauttaa koiran niin taitavasti ettei koira tiedä pojista tuon taivaallista.


Bullshit.


Tuo mäykkysen kommentti on tuota juuri mitä hän itse sanoi, sillä kanalintu emo käyttää tuota haavakko-jäljittelyä poikasten suojanaan kaikkia petoja vastaan. Se saa yleensä myöskin ketun tuolla tavalla harhautettua, huom. yleensä. Koiran en usko poikasia löytävän kunhan tuo haavakkoa jäljitettelevä emo on ensimmäinen minkä se näkee.

Mutta tuo koirien irtipito on mielestäni erittäin tyhmää riistan lisääntymisaikana. Yksikin koiran suuhun joutunut poikanen on mielestäni liikaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
nippon1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2005
Viestejä: 1010

LähetäLähetetty: 29.03.2006 21:44    Viestin aihe: no jaa Vastaa lainaamalla viestiä

Se taitaa olla tuurissaan joutuuko suuhun vai ei. kyllä tuo haavakon esittäminen koiraan tepsii varmasti (ei varmaa havaintoa) tosin voi poikaset löytyä palatessa, ne sentään ihan hajuttomia ole. Kettu kun harvemmin palaa takaisin mistä on lähteny, koira niin tekee...sinä olet siellä. Voishan sitä kuvitella, että jos koira saa aikuisia lintuja ja jäniksiäkin kiinni niin miksi ei vetelis poikasia naamaan jos kohdalle sattuu. Minä pietän koirat kiinni, eipähän tule vahinkoja.
_________________
Rauhasa hissun kissun
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 29.03.2006 23:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oma - jo edesmennyt - koirani koukkasi lehtokurpan poikasen olleessaan kiinni kuuden metrin flexissä. Sen jälkeen en ole kuunnellut sekuntiakaan näitä onnettomia selittelijöitä, jotka yrittävät perustella koiran irtipitoa sillä, että eihän se meidän sesse saa edes niitä kiinni. P askat sanon minä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 29.03.2006 23:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tapaus 90 luvun alkupuolelta:Koululla oli hevosratsastusta ja sinne piti mennä koko perheen voimin.Äiti hoitamaan tyttäret ridaamaan ja ukko koiran kanssa lähelle kattomaan kuin homma toimii.Ärähdys ja väläys,jäniksenpoika ilmassa ja samantien koiran suussa ja henki pois.Koira kytkettynä 1,5m hihnan päässä.Että se siitä koiran kiltteydestä kun tilanne sattuu osumaan kohdalle.(Pystäri)
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 29.03.2006 23:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kettu kirjoitti:
Oma - jo edesmennyt - koirani koukkasi lehtokurpan poikasen olleessaan kiinni kuuden metrin flexissä. Sen jälkeen en ole kuunnellut sekuntiakaan näitä onnettomia selittelijöitä, jotka yrittävät perustella koiran irtipitoa sillä, että eihän se meidän sesse saa edes niitä kiinni. P askat sanon minä.


Aivan. Joskus uroshaahkajahdin aikoihin kun meillä täyttyvät luodot kaukaakin tulleista linnustajista, mahtuu myös mukaan näitä setiä joilla on mukana koiratkin ja antavat niiden remuta irti kun itse ryypätään... Viime vuonna jouduin aika tarkaan selittämään eräille henkilöille, että koirien pitää pysyä tuona aikana kiinni. Haahkaemälle riittää kun sitä häiritään pesällä, syyksi jättää hautominen sikseen.. Ja joka kerta kun emä jättää pesän hädässä, on se myös tilaisuus kärkkyville pesärosvoille.. Meillä on variksia jotka ovat erikoistuneet viemään munan kerralla pesästä..

Eli ei sen koiran tarvitse välttämättä itse tehdä linnuille pahoja, mutta häirinnän seurauksena voi olla kuitenkin munien tai poikasten menetys.. Ja se on turhaa, kun se koira olisi pidetty vain kiinni niin kuin pitää..
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Retonkimies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 1407
Paikkakunta: Riekkomailla

LähetäLähetetty: 30.03.2006 09:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Merilinnustaja kirjoitti:
Eli ei sen koiran tarvitse välttämättä itse tehdä linnuille pahoja, mutta häirinnän seurauksena voi olla kuitenkin munien tai poikasten menetys.. Ja se on turhaa, kun se koira olisi pidetty vain kiinni niin kuin pitää..


Näin on. Miksi lisätä se "yksi korsi vielä siihen kamelin taakkaan, joka lopulta katkaisee sen selän"?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kkssu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Hel 2006
Viestejä: 724

LähetäLähetetty: 30.03.2006 12:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikä järki siinä yleensäkkää on pitää irti koiraa alueella missä linnut pesii? Juoksutuksen irrallaan voi tehä muuallaki, alueella missä ei oo pesimä toimintaa. Koiran koulutuksellista apua siitä ei lienee oo millekkää rodulle, mutta haittaa on monellekki rodulle, jos koira napsii lintuja pompusta kiinni tai jahtaa niitä saamatta kiinnikkää.

Se emon siipirikko harhautus toimii kyllä tehokkaasti, mutta kyllä virhe arviointeja sattuu lintuemoillekki, että vedon lyönnissä voi huonolla säkällä joutua maksumieheksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eklu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Tam 2006
Viestejä: 2477

LähetäLähetetty: 30.03.2006 12:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No rupeshan tähänkin löytymään mielipiteitä, nyt kumminkin puhutaan jo arvolinnuista, itse kun tämän aloitin niin painotin että olemme alueella jossa 99% pesistä on lokkien. Monetkaan arvokkaammat linnut eivät tee pesäänsä selvään lokkiyhdyskuntaan, jokunen karikukko sielä saattaa pesiä mutta muut menevät kyllä kauemmaksi. Itse en pelkää että lokit loppuis tästä mailmasta joten pian vene vesille ja merelle koiran kanssa. Järki koiran irtipidossa on käytännön sanelema pakko, kun koira on mukana 9m veneessä ja ei millään opi vessaa käyttämään ja luodoilla ns. normi taluttaminen ei sekään onnistu, kivikkoista yms.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 30.03.2006 14:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eklu kirjoitti:
Monetkaan arvokkaammat linnut eivät tee pesäänsä selvään lokkiyhdyskuntaan, jokunen karikukko sielä saattaa pesiä mutta muut menevät kyllä kauemmaksi.


Täälläpäin aika monet merilinnut pesivät samoilla luodoilla kuin lokit (en tarkoita harmaa tai merilokki kolonioita), koska lokit toimivat tehokkaana suojana minkkejä ja muita pesärosvoja vastaan, lokeilla kun on tapana yhdessä puolustaa pesimäaluettaan.. Tätä suojaa jotkut pesivät merilinnut käyttävät hyväkseen, tätä faktaa on myöskin tutkittu jonkun verran. Olen lukaissut siitä tehdyn raportin joskus..
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 3 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com