OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Puhdistuspuikon ohjuri
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
silveri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Hel 2005
Viestejä: 482

LähetäLähetetty: 20.03.2006 15:50    Viestin aihe: Puhdistuspuikon ohjuri Vastaa lainaamalla viestiä

Käytättekö kyseistä laitetta puhdistuspuikon kanssa?

Millaisia nämä ohjurit ovat ja miten ja minkä puikon kanssa ne sopivat yhteen?

Mitä puikkoa, ohjuria ja varsinaisia puikkoon kierrettäviä "puhdistuspäitä" käytätte kiväärin piipun puhdistuksessa?

Olen ymmärtänyt asian niin, että ohjurin käyttö vähentää piipun, ylimenokartion ja patruunapesän kulumista puhdistuspuikkoa käytettäessä.

Mistä putiikista olette näitä löytäneet?

Onko kellään tietoa Sweet 7.62 -vaipanpoistoaineen saatavuudesta?

Tässä kysymyksiä kerrakseen, mutta olisin kiitollinen vastauksista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 20.03.2006 16:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.deweyrods.com/

http://www.sinclairintl.com/
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 12996

LähetäLähetetty: 20.03.2006 20:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Deweyn puikot on hyviä. Stoneypointin ohjurit on myös hyviä. Muuta ei oikeastaan tarvitse kuin harjoja tms. tuohon puikkoon ja hyvät kemikaalit.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nide
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Maa 2005
Viestejä: 9

LähetäLähetetty: 21.03.2006 09:22    Viestin aihe: Re: Puhdistuspuikon ohjuri Vastaa lainaamalla viestiä

Marraskuussa kyselin käytännössä kaikki Suomen aseliikkeet ja mistään ei ollut saatavilla Sweet's 7.62:sta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
egi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Hei 2005
Viestejä: 556

LähetäLähetetty: 21.03.2006 09:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on kaliperi kohtainen ohjuri, eli puhdistuspuikko on 5mm:n vapaa-ajan terästä ja itse ohjuri on ko. kaliperin hylsy, josta olen poistanut nallin ja poranut siihen 5mm:n reiän. Puikko laitetaan hylsystä läpi ja kierretään päähän harja tms..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 21.03.2006 10:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiinnostaisi tietää mitä virkaa tuolla ohjurilla on ? Itse käytän synteettisiä liuottavia öljyjä sekä tarpeen niin vaatiessa vaipanpoistoaineita ja näiden kanssa VFG-tulppia. Jotkut moittivat niitä kalliinlaisiksi mutta kun tilaa Saksasta vähän isommissa erissä niin kappalehinnaksi ei tule kovin kummoinen. Rassina on hyvin toiminut Oulun Työstökeskuksen yksiosainen teräsrassi. Pää on laakeroitu joten tulppakin pääsee pyörimään rihlojen mukaan. Reissunpäällä rassina on Sveitsin armeijan moniosainen joka on tukevin näkemistäni. Siihenkin olen konstruoinnut VFG -adapterin.

Tiedän kyllä tuon ohjurin perusajatuksen mutta noilla itse käyttämilläni "spekseillä" se on mielestäni täysin tarpeeton. Kasa-ammuntavehkeissä asia kuitenkin lienee hieman toinen...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Korruptio
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 09 Mar 2004
Viestejä: 105
Paikkakunta: Etelä

LähetäLähetetty: 21.03.2006 11:20    Viestin aihe: Re: Puhdistuspuikon ohjuri Vastaa lainaamalla viestiä

silveri kirjoitti:
Onko kellään tietoa Sweet 7.62 -vaipanpoistoaineen saatavuudesta?


Pistäytyessäni viikko pari sitten Suomiaseessa näin jotain Sweetsiä hyllyssä, en kuollaksenikaan muista oliko se tuota 7.62:sta sitten vai ei. Soita ja kysy?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
silveri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Hel 2005
Viestejä: 482

LähetäLähetetty: 21.03.2006 13:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos tiedoista tähän saakka!

egi, tuo hylsy-ohjuri tuntui aika nerokkaalle, mutta miten hyvin se pysyy paikallaan patruunapesässä puikkoa liikutettaessa?

Itsekin käytän usein VFG-huopatulppia, mutta niilläkin saa rassata tolkuttoman kauan, että likaa ei enää irtoa.

Jos jollakin on vielä kommentoitavaa, otan vinkkejä mielellään vastaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jake
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Maa 2004
Viestejä: 49

LähetäLähetetty: 24.03.2006 21:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

igorrock kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää mitä virkaa tuolla ohjurilla on ? Itse käytän synteettisiä liuottavia öljyjä sekä tarpeen niin vaatiessa vaipanpoistoaineita ja näiden kanssa VFG-tulppia. Jotkut moittivat niitä kalliinlaisiksi mutta kun tilaa Saksasta vähän isommissa erissä niin kappalehinnaksi ei tule kovin kummoinen.


Mikä saksalainen firma kauppaa halvalla tulppia?
_________________
Älä syö keltaista lunta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 16.02.2010 13:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko tälläisestä Sinclairin ohjurista kellään kokemusta?
http://www.sinclairintl.com/product/11249/Adjustable-Rod-Guides

Sopiiko noi 222 - 30-06?

Tai tämä?
http://www.sinclairintl.com/product/5288/Adjustable-Rod-Guides
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Viper
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Mar 2005
Viestejä: 546

LähetäLähetetty: 17.02.2010 12:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Säädettävät ohjurit ovat sarjaa "parempi kuin ei mitään". Eli niillä estetään aineiden pääsy kehykseen ja hieman ohjataan puikkoa, mutta siihen se sitten jääkin.

Puikko on pyrittävä keskittämään piippuun. Käytännössä tämä hoidetaan siten, että ohjuri keskitetään kehykseen, ja puikko keskitetään ohjuriin. Eli ohjurissa on oltava sama halkaisija kuin pultissa, ja puikolle on oltava sen halkaisijalle sovitettu holkki, joka sopii ohjuriin.

Puikon pitäisi olla mahdollisimman jäykkä. Eli käytännössä niin lyhyt kuin mahdollista ja niin paksu kuin piippuun järkevästi sopii.
Jos on pitkä puikko, siihen voisi tehdä rajoittimen, joka pysäyttää puikon heti kun pää tulee piipunsuulle.


Miksi haluat juuri Sweetsiä? Onhan noita aineita jos jonkilaisia ja moni on Sweetsin kanssa samantehoinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
viipurin pamaus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Huh 2006
Viestejä: 292

LähetäLähetetty: 17.02.2010 18:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä oon käyttänny tollasta, tarpeet löytyy melkein aina. Eikä maksa paljon.
Ei syä pesiä ei kartioita eikä horoonnuta muutenkaan jollei paa mukaan liian raapivaa...
Ronssiharjoihin ku tinasee leikarit molempiin päihin, hjuvin pyärii rihlojen mukaan.
Narun paksuus kaliiperin mukaan ja solmuja piipun pituuden mukaan.
Jos on oikeen pihi, voipi vaikka pesasta pesupussissa...
Jos on vahva voi käyttää tiukempia tuppoja, ja pidempää narua niin pääsee kunnolla vetämään.
Telkkaria katellessa pitelee tussarin perästä kiinni ja läträä laardia mukaan, mamma vetelee mielellään narusta kun voi katella samalla komistustaan...
Jalkapohjat vastakkain..
Ite voi olusien välillä vaihella tuppoja...
Ja kyllä kiiltää....
..mamman ohimot..

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koukkupolovi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 6824
Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa

LähetäLähetetty: 17.02.2010 22:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kokemuksista viisastuneena:
Minulla on vielä pitempiä naruja, jossa on "peruutuslenkki" viimeisenä.On joskus tullut laitetuksi liian paksu rätti naruun ja se juuttui ylimenoon.
Leikkelen vanhoista lakanoista sopivia suikaleita.Hylätty pussilakana piisaa ainakin vuoden tarpeiksi.
Metsälläkin pidän naruputsaria mukana. Kokemusperäisesti.
_________________
Hoc iam omni varietate caret.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
viipurin pamaus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Huh 2006
Viestejä: 292

LähetäLähetetty: 18.02.2010 04:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Just.
Toi mun naruhan on "endaton", pyörii kumminpäin huvittaa...ja lakanansuikaleet on hyviä, sopii piekkarista ylöspäin.
Pikkarissa voi naruna käyttää kalastuslankaa.
Nyäri menee helposti piippuun puhaltamalla, ei voima- vaan tekniikkalaji.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sulkijalihas-mölö-7
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 377
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa

LähetäLähetetty: 18.02.2010 08:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

igorrock kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää mitä virkaa tuolla ohjurilla on ? Itse käytän synteettisiä liuottavia öljyjä sekä tarpeen niin vaatiessa vaipanpoistoaineita ja näiden kanssa VFG-tulppia. Jotkut moittivat niitä kalliinlaisiksi mutta kun tilaa Saksasta vähän isommissa erissä niin kappalehinnaksi ei tule kovin kummoinen. Rassina on hyvin toiminut Oulun Työstökeskuksen yksiosainen teräsrassi. Pää on laakeroitu joten tulppakin pääsee pyörimään rihlojen mukaan. Reissunpäällä rassina on Sveitsin armeijan moniosainen joka on tukevin näkemistäni. Siihenkin olen konstruoinnut VFG -adapterin.

Tiedän kyllä tuon ohjurin perusajatuksen mutta noilla itse käyttämilläni "spekseillä" se on mielestäni täysin tarpeeton. Kasa-ammuntavehkeissä asia kuitenkin lienee hieman toinen...


Näin itsekin ajattelin.
Mutta nyt kun on Deweyn ohjurit AR10/AR15/338 pulttilukko niin en enää luopuis.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com