OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Pyy
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 67, 68, 69 ... 75, 76, 77  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
pööpöö
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Maa 2013
Viestejä: 258

LähetäLähetetty: 20.07.2013 10:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuntuu että pyy tulee pillille 9-14 ja sitten illemalla. Liian aikaisinlaan ei kannata.pillittää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bearking 2.0
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Elo 2011
Viestejä: 344
Paikkakunta: Mualiman napa

LähetäLähetetty: 15.09.2013 13:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

onkos saalista tullut kenellekkään? eilen viimeksi yksi pyrähti 20m päähän oksalle, mutta risujen takia en edes yrittänyt ampua. Iso ja pulska kukko näytti olevan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
waidmannsheil
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2008
Viestejä: 499
Paikkakunta: Ylöjärvi

LähetäLähetetty: 15.09.2013 13:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Bearking 2.0 kirjoitti:
onkos saalista tullut kenellekkään? eilen viimeksi yksi pyrähti 20m päähän oksalle, mutta risujen takia en edes yrittänyt ampua. Iso ja pulska kukko näytti olevan.


Poikueet ainakin etelässä sen verran vielä kasassa, että pojat viheltävät kovinkin mutta ei kiinnosta tulla pillille, kun joka puolella muutenkin viheltää! 1 vanha pyy tuli pillille, muuten kaikki muut pomppuun poikoista. Niin ja toinen ukko pyy kanssa tuli pillille, mutta siitä ohitse... Oli vähän kaukana ja tuli ehkä turhaan hätäiltyä, koska olisi se varmaan lähemmäksikin tullut.

Alkaahan noita poikaisia kohta muutama olla pakkasessa! Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pööpöö
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Maa 2013
Viestejä: 258

LähetäLähetetty: 15.09.2013 18:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä yksi päivä vislailin reilut pari tuntia yhtä pyytä joka kerran jo laskeutu 20m.päähän risukon taa mutta sitten meni taas sinne kauas oksalle heilumaan. Tänään otin revanssia ja menin täsmälleen samaan paikkaan. 2 vihellystä ja pyy jytisee 1m pään ylle kuuseen. Toinen vihellys ja pyy siirty oksalle 15m päähän ja siitä reppuun.

Toinen pyy vislasi kerran ja 5min päästä ilmesty jyrkänteelle kurkkimaan ja taas reppuun.

Panoksena s&b trap exta panos on parhaimmistoa. Potkua on ja itse ammun pyytä aina kun se on 30m.sisällä ja shiluetti näkyy oksien seasta, joka ikinen kerta on jäänyt.

Jos ampuu pyytä oksistoon voisi gyttorpin spesial load olla epäileville hyvä. Kahta erikokosta haulia samassa paukussa. Kiekkopaukkukin tosin riittää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 15.09.2013 20:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä olen käyttäny pyylle sekalaista mettäpaukkua, ja siitä on välillä jopa etua että pyy piileksii muutaman oksan takana. Jos pyy on lähellä tai piippu suppea niin oksat suodattaa sopivasti hauleja pois. Pyy ei tarvi paljoa kuollakseen. Kaikki on jääny kertalaakilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
masiina
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Jou 2005
Viestejä: 1579

LähetäLähetetty: 15.09.2013 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse tarjoilen pyylle 2,7mm haulia 32g latauksella. Jälki on sivistynyttä mutta annos voisi ehkä olla hitusen pienempi, luokkaa 28g.
_________________
"...olen enemmän kuin valmis, vaaran varpaille astumaan."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pööpöö
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Maa 2013
Viestejä: 258

LähetäLähetetty: 15.09.2013 21:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nobelsportin velox merkkinen paukku 2.75mm 32g on mahottomassa tiheikössä maksimi.
Koskahan asekauppias myy jtn 89mm 65g 2mm pyy magnumia mulle Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eräjormeliini
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Syy 2011
Viestejä: 334
Paikkakunta: P- Savo

LähetäLähetetty: 20.09.2013 20:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tänään vuoden ensimmäinen pyy reppuun. paljon vaikutti pyitä olevan, pillitykseen vastaili useita pyitä, osa kauempaa ja osa lähempää.

itse käytin 3,00mm 32g royalia, ihan siistille näytti jälki pyyssä n. 25 metrin päästä ammuttuna. samoja paukkuja olen myös teeriä ampuessa käyttänyt.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mc-manteli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2007
Viestejä: 3606
Paikkakunta: Länsirannikko

LähetäLähetetty: 20.09.2013 21:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heräteostoksena keskiseltä pyypilli jonka äänen korkeutta voi säätää.

Kotimatkan sitä pyörittelin, puhaltelin ja kuulostelin. Seuraavana aamuna jänisjahdissa huvikseni puhaltelin neljässä eri paikassa, vaikka niissä ei pyitä näkyny eikä kuulunu. Jokaisella kerralla tuli pyy haulikkohollille 2min sisällä..
Lieneekö vain hyvää tuuria..

Vielä pitäisi keretä enempi testaamaan mutta ensivaikutelmaltaan todella paljon parempi kuin perinteiset pillit.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pentium
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2013
Viestejä: 232
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 20.09.2013 21:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkohan meikäläisen pillissä tai pillittämisessä jotain vikaa, kun koskaan ei ole pyyt vastaillut eikä lähestynyt (tii tii tititi). Tai sitten vaan ei ole pyitä! Tänään pillittelin ainakin 3tuntia vaihtaen paikkaa 20min välein mutta ei. keväällä pyyt vihelteli kyllä, sillon en vielä omistanut pilliä.

Turhauttavaa turhauttavaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuuhailija
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Lok 2011
Viestejä: 114
Paikkakunta: P-Satakunta

LähetäLähetetty: 20.09.2013 21:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oliko MC-Manteli pillisi siis tätä mallia?

http://www.erakontti.fi/Pyypilli-saeaedettaevae

Itse en ole tuolla kokeillut, mutta kiinnostaisi testata. Olen käytellyt itse Hubertuksen pilliä, mutta tuntuu, että se on melko nopeasti täynnä syljestä ja sitten sitä saa putsailla.. Miltä tämä säädettävä tuntui, onko samaa ongelmaa?
_________________
Ensi kerralla sitten..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mc-manteli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2007
Viestejä: 3606
Paikkakunta: Länsirannikko

LähetäLähetetty: 20.09.2013 22:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuuhailija kirjoitti:
Oliko MC-Manteli pillisi siis tätä mallia?

http://www.erakontti.fi/Pyypilli-saeaedettaevae

Itse en ole tuolla kokeillut, mutta kiinnostaisi testata. Olen käytellyt itse Hubertuksen pilliä, mutta tuntuu, että se on melko nopeasti täynnä syljestä ja sitten sitä saa putsailla.. Miltä tämä säädettävä tuntui, onko samaa ongelmaa?


Juuri samanlainen pilli. Kertaakaan ei mennyt tukkoon, paaaljon mukavampi puhallettava ku se perus metallitikku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
waidmannsheil
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2008
Viestejä: 499
Paikkakunta: Ylöjärvi

LähetäLähetetty: 21.09.2013 09:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuuhailija kirjoitti:
Juuri samanlainen pilli. Kertaakaan ei mennyt tukkoon, paaaljon mukavampi puhallettava ku se perus metallitikku


Mielenkiintoisen näkönen aparaatti. En ole aiemmin nähnyt, mutta olisi kyllä kokeilemisen arvoinen, koska Hubertus, kuten moni sanookin, menee aina sylestä tukkoon. Vinkuu ilkeesti ja saa kantaa mukana useampaa pilliä, että jokin aina soi, kun yksi tukossa... Ärsyttävää välineurheilua tämä pyynmetsästys! Laughing

Koskahan tulee pyyn houkutuskuvat myyntiin? Aina kun kuulet pyyn vislailevan, niin houkutuskuva kannon nenään ja ei muuta kun naamioverkot pystyyn ja viheltelemään takaisin!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Toppu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2009
Viestejä: 707
Paikkakunta: Kaksoissola

LähetäLähetetty: 21.09.2013 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Me ollaan käytetty jo vuosia pyynkuvia pyitä pillitelles. Yleisin kuvamäärä on ollu semmonen 40-50 kpl pyykaavetya. Ne on luonnollisesti aseteltu v-muotoon niinkuin pyyparvella on tapana ja nokat vastatuuleen. Pillille tulevat pyyt laskeutuvat v:n aukkoon. Itse olen myös laskenut siemeneni useasti veen aukkoon, mainittakoon ohimennen. Tiheästä puustosta johtuen olemme käyttäneet skeetsupparia ja haulikokoa 2,3mm. Varmiten pyyn saa saaliiksi kun laskutelineet koskevat maata. Cool

Sattumasaaliina voi saada oravia ja närhiä.
_________________
Panoksia, Paljo!
http://mrkonepaja.blogspot.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
waidmannsheil
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2008
Viestejä: 499
Paikkakunta: Ylöjärvi

LähetäLähetetty: 21.09.2013 23:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toppu kirjoitti:
Me ollaan käytetty jo vuosia pyynkuvia pyitä pillitelles. Yleisin kuvamäärä on ollu semmonen 40-50 kpl pyykaavetya. Ne on luonnollisesti aseteltu v-muotoon niinkuin pyyparvella on tapana ja nokat vastatuuleen. Pillille tulevat pyyt laskeutuvat v:n aukkoon. Itse olen myös laskenut siemeneni useasti veen aukkoon, mainittakoon ohimennen. Tiheästä puustosta johtuen olemme käyttäneet skeetsupparia ja haulikokoa 2,3mm. Varmiten pyyn saa saaliiksi kun laskutelineet koskevat maata. Cool

Sattumasaaliina voi saada oravia ja närhiä.


Ootko huomannut että ottaako paremmin samettiselle kaaveelle vai normi muovikaaveelle..? Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 67, 68, 69 ... 75, 76, 77  Seuraava
Sivu 68 Yht. 77

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com