OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Pyy
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 75, 76, 77  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Bearking 2.0
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Elo 2011
Viestejä: 344
Paikkakunta: Mualiman napa

LähetäLähetetty: 09.10.2015 19:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lepo-Lassi kirjoitti:
Lonely Rider kirjoitti:
Niitä pillejä kannattaa sitoa "orkesterillinen" samaan naruun niin voi vaihtaa jos yksi ei toimi tai menee kuolasta tukkoon pitkässä pillityksessä Very Happy


Tahi ottaa eukko/tyttöystävä mukaan. Lie onnistuu pillin puhtaaksi imeminen ja sylkeminen..


Laughing

Voi välillä vaihtaa pilliä...

Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tERÄsMIES
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2007
Viestejä: 849

LähetäLähetetty: 09.10.2015 20:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ensimmäinen pyyn pillitysreissulla kävin. Hiljaista oli kun käppäilin teitopaikalle. Arvelin että näinköhän on pyyt hävinny,mutta hetken ku vihelteli niin alkoi tapahtua. Ensimmäinen pyy aloitti lähestymisen melkein heti kun ensimmäisen kerran vislasin. No ensimmäisen pyyn lisäksi toinenkin pyy sujahti lähistölle. Eka pyy vaihtoi paikkaa ja holli aukes. Pyy alas. Välittömästi laukausen jälkeen toisena lähelle tullut pyy jatkoi vislailua ja houkutti paikalle vielä kolme pyytä lisää. Erikoista oli se, että nyt noin aarin alalla oli yhteensä neljä pyytä. No vihelsin parikertaa, että saa pyyt liikkeelle. Samassa yksi pystä pärähti suoraan kohti ja kuusen latvaan suoraan yläpuolelleni samaan puuhun jonka juurella huutelin. No minuutin pari huuteli siinä ja vaihtoi paikkaa ja istui hollille jolloin pääsin päksäyttämään. Kävin hakeen molemmat pyyt ja meinasin vielä jatkaa, mutta koira tuli morjestamaan ja lähti pöllyttelemään pyyt pakosalle. No kaks pyytä taskussa piisaa kyllä.
_________________
Nopeat syövät hitaat
eivät syö
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JtL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Elo 2007
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 09.10.2015 21:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tERÄsMIES kirjoitti:
Ensimmäinen pyyn pillitysreissulla kävin. Hiljaista oli kun käppäilin teitopaikalle. Arvelin että näinköhän on pyyt hävinny,mutta hetken ku vihelteli niin alkoi tapahtua. Ensimmäinen pyy aloitti lähestymisen melkein heti kun ensimmäisen kerran vislasin. No ensimmäisen pyyn lisäksi toinenkin pyy sujahti lähistölle. Eka pyy vaihtoi paikkaa ja holli aukes. Pyy alas. Välittömästi laukausen jälkeen toisena lähelle tullut pyy jatkoi vislailua ja houkutti paikalle vielä kolme pyytä lisää. Erikoista oli se, että nyt noin aarin alalla oli yhteensä neljä pyytä. No vihelsin parikertaa, että saa pyyt liikkeelle. Samassa yksi pystä pärähti suoraan kohti ja kuusen latvaan suoraan yläpuolelleni samaan puuhun jonka juurella huutelin. No minuutin pari huuteli siinä ja vaihtoi paikkaa ja istui hollille jolloin pääsin päksäyttämään. Kävin hakeen molemmat pyyt ja meinasin vielä jatkaa, mutta koira tuli morjestamaan ja lähti pöllyttelemään pyyt pakosalle. No kaks pyytä taskussa piisaa kyllä.


Maltoit sentään lopettaa kun koira tuli keskeyttään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 09.10.2015 23:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Bearking 2.0 kirjoitti:


Laughing

Voi välillä vaihtaa pilliä...

Laughing


Kyllä mä olen ihan oikeesti joutunut joskus vaihtamaan pilliä kun on ollut joku sitkeempi pyy jota saa pillitellä pidempään Very Happy Pilli täynnä kuolaa ja suu on kuin beduiinin sandaali Laughing Ketuttaa jos ainokaisesta pillistä kuuluu vaan pihinää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
andes
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Syy 2009
Viestejä: 1078
Paikkakunta: Sodankylä

LähetäLähetetty: 10.10.2015 11:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Unohtu pyypilli isäukon luo ja pitäs hakia uus heti kohta. Sanokeehan äkkiä joku, tekeekö erätukun puupäisellä pyypillillä mittään?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tERÄsMIES
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2007
Viestejä: 849

LähetäLähetetty: 10.10.2015 12:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JtL kirjoitti:
tERÄsMIES kirjoitti:
Ensimmäinen pyyn pillitysreissulla kävin. Hiljaista oli kun käppäilin teitopaikalle. Arvelin että näinköhän on pyyt hävinny,mutta hetken ku vihelteli niin alkoi tapahtua. Ensimmäinen pyy aloitti lähestymisen melkein heti kun ensimmäisen kerran vislasin. No ensimmäisen pyyn lisäksi toinenkin pyy sujahti lähistölle. Eka pyy vaihtoi paikkaa ja holli aukes. Pyy alas. Välittömästi laukausen jälkeen toisena lähelle tullut pyy jatkoi vislailua ja houkutti paikalle vielä kolme pyytä lisää. Erikoista oli se, että nyt noin aarin alalla oli yhteensä neljä pyytä. No vihelsin parikertaa, että saa pyyt liikkeelle. Samassa yksi pystä pärähti suoraan kohti ja kuusen latvaan suoraan yläpuolelleni samaan puuhun jonka juurella huutelin. No minuutin pari huuteli siinä ja vaihtoi paikkaa ja istui hollille jolloin pääsin päksäyttämään. Kävin hakeen molemmat pyyt ja meinasin vielä jatkaa, mutta koira tuli morjestamaan ja lähti pöllyttelemään pyyt pakosalle. No kaks pyytä taskussa piisaa kyllä.


Maltoit sentään lopettaa kun koira tuli keskeyttään.

tuostako ottaa !&%¤#"! pois niin ei jää kun koira jälelle Laughing
_________________
Nopeat syövät hitaat
eivät syö
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
teukkavaa
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Tam 2015
Viestejä: 54

LähetäLähetetty: 11.10.2015 00:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kolmatta kertaa kävin tänään metsällä pillittelemässä. Olin samassa paikassa jossa edellisellä kerralla oli parikin pyytä kilpaa vislailemassa. Nyt melko samanlaisella kelillä joskin varmaan kymmenisen astetta viileempänä ei kuulunut muuta kun pari huutoa jostain kaukaa. Voi olla että alottelijana olin vaan liian kärsimätön.. Ja mitä oon lueskellut niin ei se aina takasin huutele lähestyessään. Muutaman tunnin (ruokataukoineen) pillittelyn jälkeen vaihdoin toiseen paikkaan mikä nyt oli melko nopea samoilu välillä pillitellen. No puukiipijän kiipeilyä oli kiva katsoa ja takas autolle kävellessä tuli havainto jostain harakka-varis kokoluokkaa olevasta linnusta joka lehahteli lyhyitä matkoja puusta toiseen kun lähestyin. Ties vaikka taas petti "metsästäjän" hillintä eka Embarassed
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gänkkäränkkä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Elo 2015
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 11.10.2015 08:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä se pyy vislailee lähestyessään usein. Jos pyy tuntuu jumittavan kaukana eikä lähesty pillittäjää niin koita siirtyä tosi hitaasti pyytä vaikka vähän maastoa kiertäen. Tai sit kannattaa pitää vaikka vartin tauko pillityksestä eikä vastata vaikka pyy vislaileekin. Pitää koittaa ikään kuin herättää pyyn mielenkiinto uudelleen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pentium
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2013
Viestejä: 232
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 11.10.2015 11:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

teukkavaa kirjoitti:
Kolmatta kertaa kävin tänään metsällä pillittelemässä. Olin samassa paikassa jossa edellisellä kerralla oli parikin pyytä kilpaa vislailemassa. Nyt melko samanlaisella kelillä joskin varmaan kymmenisen astetta viileempänä ei kuulunut muuta kun pari huutoa jostain kaukaa. Voi olla että alottelijana olin vaan liian kärsimätön.. Ja mitä oon lueskellut niin ei se aina takasin huutele lähestyessään. Muutaman tunnin (ruokataukoineen) pillittelyn jälkeen vaihdoin toiseen paikkaan mikä nyt oli melko nopea samoilu välillä pillitellen. No puukiipijän kiipeilyä oli kiva katsoa ja takas autolle kävellessä tuli havainto jostain harakka-varis kokoluokkaa olevasta linnusta joka lehahteli lyhyitä matkoja puusta toiseen kun lähestyin. Ties vaikka taas petti "metsästäjän" hillintä eka Embarassed


Itsellä pillittäessä 60% saaliista on saatu siten, että pyy ei ole vislannut takaisin vaan on pyrähtänyt lähettyville ja vaihdellut puusta puuhun kun itse vihellellyt pilliin. Eli kärsivällisyyttä, kannattaa pitää korva tarkkana, niinkuin totesin, usein kuule pelkän pyrähdyksen ilman mitään vihellyksiä. Näin ainakin täällä meilläpäin!

Eilen sain pyyn reppuun siten, että viheltelin noin vartin, kunnes alkoi pyyherra viheltää ihan läheltä takaisin ja todella innokkaasti, mutta sitten pyrähti toinen pyy viheltämättä ampumahollille ja sen tiputin. Viheltävän pyyn jätin metsään kasvamaan korkoa Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 11.10.2015 11:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pentium kirjoitti:
teukkavaa kirjoitti:
Kolmatta kertaa kävin tänään metsällä pillittelemässä. Olin samassa paikassa jossa edellisellä kerralla oli parikin pyytä kilpaa vislailemassa. Nyt melko samanlaisella kelillä joskin varmaan kymmenisen astetta viileempänä ei kuulunut muuta kun pari huutoa jostain kaukaa. Voi olla että alottelijana olin vaan liian kärsimätön.. Ja mitä oon lueskellut niin ei se aina takasin huutele lähestyessään. Muutaman tunnin (ruokataukoineen) pillittelyn jälkeen vaihdoin toiseen paikkaan mikä nyt oli melko nopea samoilu välillä pillitellen. No puukiipijän kiipeilyä oli kiva katsoa ja takas autolle kävellessä tuli havainto jostain harakka-varis kokoluokkaa olevasta linnusta joka lehahteli lyhyitä matkoja puusta toiseen kun lähestyin. Ties vaikka taas petti "metsästäjän" hillintä eka Embarassed


Itsellä pillittäessä 60% saaliista on saatu siten, että pyy ei ole vislannut takaisin vaan on pyrähtänyt lähettyville ja vaihdellut puusta puuhun kun itse vihellellyt pilliin. Eli kärsivällisyyttä, kannattaa pitää korva tarkkana, niinkuin totesin, usein kuule pelkän pyrähdyksen ilman mitään vihellyksiä. Näin ainakin täällä meilläpäin!

Eilen sain pyyn reppuun siten, että viheltelin noin vartin, kunnes alkoi pyyherra viheltää ihan läheltä takaisin ja todella innokkaasti, mutta sitten pyrähti toinen pyy viheltämättä ampumahollille ja sen tiputin. Viheltävän pyyn jätin metsään kasvamaan korkoa Smile


Samanlaiset kokemukset täälläkin, joskaan en ole ihan varma tuon 60 %:n tarkkuudesta Wink Mutta kuitenkin iso osa tulee saaliiksi niin että vain metsästäjä viheltää.

Pyyn ääntelyistä on tunnistettava myös se "litinä". Varoitusäänikö se on vai mitä lienee hermostuneisuutta. Sen avulla joka tapauksessa pääsee välillä selville pyyn sijainnista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tERÄsMIES
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2007
Viestejä: 849

LähetäLähetetty: 11.10.2015 16:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lonely Rider kirjoitti:
Pentium kirjoitti:
teukkavaa kirjoitti:
Kolmatta kertaa kävin tänään metsällä pillittelemässä. Olin samassa paikassa jossa edellisellä kerralla oli parikin pyytä kilpaa vislailemassa. Nyt melko samanlaisella kelillä joskin varmaan kymmenisen astetta viileempänä ei kuulunut muuta kun pari huutoa jostain kaukaa. Voi olla että alottelijana olin vaan liian kärsimätön.. Ja mitä oon lueskellut niin ei se aina takasin huutele lähestyessään. Muutaman tunnin (ruokataukoineen) pillittelyn jälkeen vaihdoin toiseen paikkaan mikä nyt oli melko nopea samoilu välillä pillitellen. No puukiipijän kiipeilyä oli kiva katsoa ja takas autolle kävellessä tuli havainto jostain harakka-varis kokoluokkaa olevasta linnusta joka lehahteli lyhyitä matkoja puusta toiseen kun lähestyin. Ties vaikka taas petti "metsästäjän" hillintä eka Embarassed


Itsellä pillittäessä 60% saaliista on saatu siten, että pyy ei ole vislannut takaisin vaan on pyrähtänyt lähettyville ja vaihdellut puusta puuhun kun itse vihellellyt pilliin. Eli kärsivällisyyttä, kannattaa pitää korva tarkkana, niinkuin totesin, usein kuule pelkän pyrähdyksen ilman mitään vihellyksiä. Näin ainakin täällä meilläpäin!

Eilen sain pyyn reppuun siten, että viheltelin noin vartin, kunnes alkoi pyyherra viheltää ihan läheltä takaisin ja todella innokkaasti, mutta sitten
pyrähti toinen pyy viheltämättä ampumahollille ja sen tiputin. Viheltävän pyyn jätin metsään kasvamaan korkoa Smile


Samanlaiset kokemukset täälläkin, joskaan en ole ihan varma tuon 60 %:n tarkkuudesta Wink Mutta kuitenkin iso osa tulee saaliiksi niin että vain metsästäjä viheltää.

Pyyn ääntelyistä on tunnistettava myös se "litinä". Varoitusäänikö se on vai mitä lienee hermostuneisuutta. Sen avulla joka tapauksessa pääsee välillä selville pyyn sijainnista.

joo se liruttelu on varoitusääni. kun sen kuulee niin pyy on tosi lähellä ja pyrähtää karkuun. monet pyyt oon ampunu kun se litisemällä paljastaa paikkansa niin osaa olla valmiina kun pyrähtää lentoon.
_________________
Nopeat syövät hitaat
eivät syö
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
andes
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Syy 2009
Viestejä: 1078
Paikkakunta: Sodankylä

LähetäLähetetty: 13.10.2015 20:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

andes kirjoitti:
Unohtu pyypilli isäukon luo ja pitäs hakia uus heti kohta. Sanokeehan äkkiä joku, tekeekö erätukun puupäisellä pyypillillä mittään?


Kyllä tuolla vissiin jotain tekee, kun kolme päivää ja kolme pyytä reppuun. Melko epämääräselle lelulle tuo alkuun vaikutti, mutta lopulta löyty oikea puhallustapa. Vaatii vaan voimakkaan puhalluksen, että saa kohtalaisen vihellyksen aikaan. Kuuluu kauas, mutta toisaalta on särisevämpi mitä perinteisessä metallipillissä. Porattava reikä, että saa hihnaan kiinni..tai avainnippuun niin on aina matkassa. Toimii hyvin koirapillinäkin, niin ei tuo nyt hukkaostos sittenkään ollu..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
teukkavaa
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Tam 2015
Viestejä: 54

LähetäLähetetty: 17.10.2015 19:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oli pakko mennä jatkamaan pillittelyä josta tasan viikko sitten tässäkin topicissa kirjoittelin. Aluksi samaan vanhaan paikkaan mutta aika pian paikalle kipitteli terhakka hirvikoira liivit päällä. Olin aiemmin koittanut tavotella paikallista hirviporukkaa päivän jahtisuunnitelmista etten samalle alueelle menisi mutta empä saanut kiinni. Noh onneksi sentään päivän alue selvisi nopeasti ja hurautin autolla toiselle puolelle kylää ison suoalueen reunaa katselemaan jossa en ennen ole käynyt.
Parilla pysähdyksellä ei tullut vastakaikua. Kiipesin suon reunalla olevalle kalliolle keittelemään pakilla hernaria, ihan vaan koska metsässä syöminen on niin siistiä Very Happy Siinä kun oli saanut kolisteltua keitot liedelle jostain kuuluukin tuttu vihellys. Tottakai oli pakko vastailla vaikka vähän olikin kädet täynnä. Vihellys lähenee..Vihellys lähenee.. Tässä vaiheessa oli toki jo ase valmiina. Yhtäkkiä pyy pölähtää noin 25-30m päähän suolla kasvavaan mäntyyn samalle korkeudelle missä itse olin. Rauhallinen nosto ajatellen "voiko tämä mennä näin helposti". Näköjään voi. No tyylipisteitä ei jaeta ja ensimmäinen saalis ikinä Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 17.10.2015 22:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onnittelut teukkavaa:lle Smile Kyllä pyyjahti on parhaimmillaan juurikin noin helppoa. Välillä käy noin, ja toisinaan ei onnistu ei sitten millään. Itekin olen joskus pyyn poksauttanu leirinuotiolta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14775

LähetäLähetetty: 17.10.2015 22:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viime viikonloppuna totesin, että kuulen vielä pyyn piipityksen. Aika hyvin, vaikka mulla meni uuden takuu umpeen elokuussa kun täytin 40....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 75, 76, 77  Seuraava
Sivu 72 Yht. 77

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com