OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kuka ruokasi tekee? Ja mikä on bravuurisi?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Keskustelua riistaruuista
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tärppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Mar 2004
Viestejä: 1699
Paikkakunta: Pallas

LähetäLähetetty: 24.05.2006 22:07    Viestin aihe: Kuka ruokasi tekee? Ja mikä on bravuurisi? Vastaa lainaamalla viestiä

Tämmöisen ruokakyssärin ajattelin heittää ilmoille.
Onko täällä tosi eräkokkeja, vai vaan mamman lihapullilla/ kaupan valmisruoalla eläjiä? Vai syötkö vaan makkaraa ja juot kaljaa.
Osaatko keittää perunat, tai paistaa munat koviksi Wink
Mikä on bravuurisi ja mitä hyvää sait/teit viimeksi?

Aloitan itse ja tunnustan suoraan Embarassed
Eli teen itse kaikki ruoat, bravuuria en ole vielä löytänyt.
Tällä viikolla ruokana ollut mm. kalkkunaa, taimenkeittoa, savukalaa, naudanfilettä kermaperunoilla ja juuri nyt valmistuu käristys kunnon puuhellalla.
Paras tällä viikolla oli kyllä tuo naudanfilepihvi, kermaperunat ja punaviinikastike Cool
_________________
Tärpin ja Roopen sympioosi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Louhi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Jou 2005
Viestejä: 193

LähetäLähetetty: 24.05.2006 22:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse teen ja teen toisillekin. Ainekset riippuu vähän siitä, mikä on vuodenaika; laidasta laitaan. Jatkokysymys sitten eräkokeille; onko täällä leipureita? Jaa se bravuuri jäi , oisko se siikaa tai muuta vastaavaa kalaa uunissa haudutettuna; höysteenä kermaa/aurajuustoa mausteita maun mukaan ja pottuvoeta. Lisukkeet omien mieltymysten mukaan ja juomat kanssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
J.A.H
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 139
Paikkakunta: Tuusula

LähetäLähetetty: 26.05.2006 23:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Seuraava ohje piimärieskalle jota kyllä kannattaa kokeilla

- 5 dl kaurahiutaleita
- 6 dl piimää
- 2 munaa
- 1tl suolaa
- sulatettua voita


Sekoita kuivat ainekset. Lisää sekaan piimä,kananmunat ja sulatettu rasva. Kaada voidellulle uunipellille ja paista uunissa 250 asteessa n.10-12 minuuttia. Käsittämättömän hyvää myös eväänä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Tursas
***


Liittynyt: 06 Syy 2004
Viestejä: 2643

LähetäLähetetty: 31.05.2006 12:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Totta kai teen ja ruoka on parempaa kuin emännän tekemä.

Tykkään tulisista eväistä mutta suurimmaksi osaksi laitan suomalaista perusruokaa.
Bravuuri on kuoripotut ja Läskisoosi, jolle emäntä nirpistelee ja tyttö kehuu hyväksi niin kauan kuin sitä tarjotaan sianlihakastikkeen nimellä Wink .
Nopea ruoka on "postiljoonin pata", joka sisältää sipulin kanssa paistettua jauhelihaa sekoitettuna keitettyyn makarooniin kera kermalorauksen, pippurin ja kaapista löytyvien kasvisten.

Äsken syötiin marinoitua hauentuppea paistettuna pottuvoin kanssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16686

LähetäLähetetty: 02.07.2006 15:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse teen suurimmaksi osaksi ruuat, kun olen vapaallakin enemmän. Tyttö tykkää hirvikäristyksestä, eli kai se on sitten se minun bravuuri. Nyt hirvensisäfile on jääkaapissa sulamassa ja siitä tulee sitten seuraava ruoka. Ennenkuin teen vieraille, niin reseptit on testattu hyvissä ajoin, ettei huono maine lisäänny ruuantekijänä.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nikulainen



Liittynyt: 17 Hei 2006
Viestejä: 5
Paikkakunta: etelä-lappi

LähetäLähetetty: 22.07.2006 07:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hmmm...halsteroitu lohi ja maivat etikkaliemessä, jänispaisti, hirvenlihapihvit ruskeassa kastikkeessa ja mettälintu potut..kaikki hyväksi todettuja!
eukko tekee meilläkin aika harvoin ruuat, mutta aina kun on riistasta kyse niin isäntä puikkoihin ja akka nurkkaan! Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Lyrurus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Jou 2004
Viestejä: 1951
Paikkakunta: Muurame

LähetäLähetetty: 22.07.2006 10:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Myös minä teen kaikki riista- ja kalaruoat itse. Syy on yksinkertainen: Jos joku ei ole pyytänyt sitä riistaa tai kalaa, joka nyt on tarkoitus syödä, niin hän ei osaa myöskään valmistaa sitä ruoaksi. Tarvittava kunnioitus ja sen mukana tuleva huolenpito puuttuvat.

Bravuureita on muutamia. Kalapuolelta esimerkiksi:
- Kuhaa kermassa ja herkkutatin hajua (herkkutateista käytetään vain liotusvesi; siksi "hajua").
- Isin ihmeelliset matikkapallerot (isi olen minä).

Riistaruokia esimerkiksi:
- Teeripaisti (klassinen, hiukan muunneltu).
- Kortetta kekoon (kaikkea mitä rannalta voi poimia; heinäsorsat ja kanttarellit ovat pääaines).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JukkaI
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1548
Paikkakunta: Riihimäki

LähetäLähetetty: 22.07.2006 10:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tykkään ruuanlaitosta kovasti. Laitan ruokaa laidasta laitaan. Omat bravuurit tulevat tuolta itämaisesta keittiöstä. Esim. Thaimaalainen chicken with cashew nuts tai sitten Indonesialaiset kana- ja liharuoat.
Niissähän on tuo valmistustapa ja maustaminen kaiken a ja o.
Kaapissa on aina perus-setti mausteita noihin, eli Thaimaalaisen keittiön ydin:Fish sauce ja galanga. Sen vihreän paksun lehden (oliko joku paikallinen lime?) voi korvata hätätapaksessa sitruunan mehulla.Kuorittu tuore inkivääri on hyvä korvike joka löytyy lähes jokaisesta kaupasta. Kun mennään tuonne Intia-Indonesia akselille, niin hyvä curry astuu kuvioon mukaan. Sille vastapainona hunaja. Onneksi kookosmaitoa tai -kermaa löytyy jo lähes jokaisesta kaupasta. Hyvää lukemista löytyy esim. suomi-thaimaa-yhdistyksen keittokirjata tai netistä. Hyviä tarvikkeita löytyy noista etnisistä ruokakaupoista. Keittiöstäni puuttuu nykyisin korkeat hiilarit. Erittäin suositeltavaa! Siis ei prosessoituja riisejä, ei vehnää eikä pottuja. Helppo korvata kokojyvätuotteilla ja speltillä. Tämän muutoksen myötä perheestä lähtenyt läskiä kuluneen vuoden aikana yli 10 kiloa!
_________________
Jos väittelet idiootin kanssa, varmista ettei hän tee samoin!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
teurastaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Hei 2004
Viestejä: 261
Paikkakunta: laihia

LähetäLähetetty: 04.08.2006 01:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän sitä silloin tällöin tulee itekki joskus safkaa tehtyä.. kyyhkyn lihasta teen yleensä sellaasta notta esti keitän ne hyvin maustetussa vedessä niin että lihat irtoaa luista ja sitte paistinpannulle hautumaan kerman kera..ja voi poijjat, että on hyvää.. kyyhkyn sydän on kyllä luulisin, että parahin kyyhkyn "osa". Veli nämä ruoka hommelit yleensä tekeepi..
_________________
Tuota nyt siinä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Lapinleuku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Tam 2006
Viestejä: 917
Paikkakunta: Inari

LähetäLähetetty: 04.08.2006 07:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikki maailman huippukokit ovat miehiä, joten itse sitä täytyy gastronomian saloihin perehtyä ja sapuskansa laittaa. Lisäksi jos emännän päästää kapustan varteen on vaarana, että ruoasta tulee jotain dieettitavaraa. Smile Noh, ei vaiskaan, osataan sitä itsekin kevyttä sapuskaa tarvittaessa laittaa.

Oma bravuurini on kolmen (tai viiden, miten sen nyt ottaa) ruokalajin illallinen, joka yleensä tarjoillaan etelästä tuleville vieraille:

Alkuruoaksi: Riekko-hillakeitto
Pääruoka: Olutmarinoitua poronpaistia, lohkoperunat, riekkosalaatti, savulohta (tietenkin Jäämeren villilohta, ei altaasta)
Jälkiruoka: Jäätelöä ja hilloja sekä päällä kahvit + konjakit

Ruokajuomat maun mukaan, mutta hyvä ateriahan lähtee käyntiin snapsilla.

Kyllä on yleensä melkoisen hyvin uponnut. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
ELLU69
Vieras





LähetäLähetetty: 23.09.2006 21:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuka tykkää rieskoista niin tätä ohjetta kannattaa kokeilla.

OHRARIESKA 200 astetta/20-30 minuuttia, ohjeesta tulee 2 pellillistä

1 ltr piimää
5 dl rikottuja ohrasuurimoita
-laita yöksi turpoamaan/muutama tunti
2 tl suolaa
2 munaa
2,5 tl ruokasoodaa
4 rkl vehnäjauhoja
1,5 dl öljyä
1 dl kevytkermaa (maitoa) Itse olen käyttänyt tässä ohjeessa nesteenä
1 dl maitoa (sininen) rasvatonta maitoa
2 dl kaurahiutaleita
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Keskustelua riistaruuista Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com