OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

22 LR lopetuspatruunat
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 17, 18, 19  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Kokeet ja testit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 02.10.2006 12:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Porailtu on aikoinaan enemmältikin. Siihen hommaan riittää joku 2-2,5 mm pora ja syvyyttä 4-7mm. Mitä isompi ja syvempi reikä, pienenee upotus samassa suhteessa. Akkukone, hitaat kierrokset ja hieman öljyä poranterään ettei hirtä kiinni lyijyyn niin hyvä tulee. Luolajahtihommissa tarkkuus ei huonone havaittavasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 02.10.2006 13:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On muuten nuo winsun subsonicit näköjään tehokkaita ilman porailuakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
Pohjolanmies
***


Liittynyt: 02 Tam 2005
Viestejä: 1104
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 13.11.2006 22:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikä on TapioK:n kokemus noista Remingtonin Yellow Jacketeistä?
Oman kokemuksen mukaan, ovat huonoja läpäisemään kalloa, siis edes otsaluuta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
JR Lekker™
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 594
Paikkakunta: Päräperäsemeri

LähetäLähetetty: 13.11.2006 23:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä? Eikö Remingtonin Yellow jacketit ole yliääni panoksia? Luulenpa että tarkoitat jotakin muuta panosta Pohjolanmies. Jelloujaketilla menee varmasti satasesta supinkallosta läpi jos sattuu osumaan. Shocked
_________________
Aina ei voi voittaa, ei ees jokakerta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 14.11.2006 09:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yellow Jacketilla olen nyt viime aikoina puolenkymmentä supia ja ketun lopettanut ja hyvin on päästä kokonaan läpi mennyt. Supilla ja ketulla ei otsaluu ole kovinkaan vahvaa tekoa, pari milliä luuta joten siitä kyllä mennään läpi jotta heilahtaa 22 LR patruunoilla.

Itse asiassa Yellow Jacketin otin nyt ykköspaukuksi tuon syksyllä tekemäni testin jälkeen. Jos joutuu kropalle ampumaan, niin antaa paremmat tehot kuin vain vaivoin laajenevat 50 m/s piipun suulta hitaammin lähtevät subsonicit. Lisäksi kovempi paukku lataa myös luolahommissa joskus likaantuvan aseen luotettavammin kuin subsonic.

Kokeillaan nyt tällä kokoonpanolla jonkin aikaa ja ollaan sitten vähän viisaampia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Justus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 245
Paikkakunta: Elimäki

LähetäLähetetty: 14.11.2006 10:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oletteko lopettaneet elukoita penniläisillä? Itse olen nyt niitä kokeillut muutaman supin kohdalla, syynä lähinnä se että pitää hiljaisemman äänen ja pienemmän paineen, kun koira saattaa olla lähellä. Tappoteho ei oikein vakuuta, joten siirryn käyttämään shortteja taas.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjolanmies
***


Liittynyt: 02 Tam 2005
Viestejä: 1104
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 14.11.2006 14:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Asia selvä TapioK. Kaippa sitten minulla on ollut vain silmissä vikaa, kun on tuntunut, ettei kunnolla ole lävistänyt Smile
Kropalle ammuttuna puottaa paikalleen, käytännössä todettu...

Luoti vain omien kokemuksien mukaan on aika heikkorakenteinen, sirpaloituu sanomalehtinippuun vierestä ammuttuna. Ehkäpä nämä mun omat testit ovat saaneet minut epäluuloiseksi. Mutta kun kerran Tapsa on testannut, niin sinun testeihisi kyllä luotan enemmän. Ei muutakun takaisin käyttöön itsellenikin.

CCI Velocitoria olen itse käyttänyt, viimeksi tunti sitten supin lopettanut. Luille ammuttuna ainakin laajenee, varsinkin päässä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 14.11.2006 14:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo Yellow Jacket sirpaloituu todellakin luuosumissa aika herkästi, mutta ihmeeltä tuntuisi ellei sillä henki lähtisi kertalaakilla esim. ylhäältä kalloon ammuttaessa. Sulla on varmaan ollut vastassa joku kovakalloinen otus. Jos se senjälkeen osuu vaikka leukaluihin tai tms kallon vahvempiin osiin, ei se välttämättäenää tule läpi asti. Mutta sehän ei ollenkaan ole huono juttu.

Onhan noita lopetettu puolikkailla ja penniläisillä, mutta enää ei viitsi niitten kanssa pelailla. Kun on vaimennin aseessa, ei äänen kanssa ole niin ongelmia. Noitten penniläisten ja puolikkaitten kanssa tulee vaan ongelmia jos joutuu ampumaan liikkeeseen taikka kropalle. Samoin pistoolin kanssa jos joutuu ampumaan uudelleen, on uuden paukun näprääminen pesään turhan aikaavievää ja hankalaa. Minkit aikoinaan lopetin loukkuu penniläisillä ettei loukku kärsi, nykyään käytän vain hetitappavia loukkuja.

Velocitor laajenee oikeastaan vain luuosumissa. Siksi sitä en käytä näissä hommissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Loukku
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Mar 2006
Viestejä: 32
Paikkakunta: helsinki

LähetäLähetetty: 15.11.2006 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itse lopetan supit ja mäyrät loukkuihin lapuan hp patruunalla johon on viilattu syvä x:ä. tuho on ollut kiitettävää eikä tarvii väistellä kimmokkeita. aseena käytän halpaa loukku revolveria...
_________________
metsästys kunniaan!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jrussel
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2005
Viestejä: 549
Paikkakunta: Laukaa

LähetäLähetetty: 01.04.2007 09:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nostetaas vähän topikkia,onko arvon raadilla Winsun Laserista mitään testiaineistoa/kokemusta?
_________________
en ole puolesta enkä vastaan vaan päinvastoin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
urbo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Syy 2004
Viestejä: 299
Paikkakunta: Ylä-Savo

LähetäLähetetty: 01.04.2007 12:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä olen käyttänyt lopetuspanoksena Winchesterin Xpediter panoksia. Teho ja vaikutus on vähintään riittävä: pullauttaa kissalta pupillit ulos läheltä ammuttaessa. Huomattavasti tappavampi kuin Yellow Jacket. Vesiastiaan ammuttaessa luoti menee pikku murusiksi. Kaikki tämä kivääristä ammuttuna.
Nuo Velocitorit ovat ainakin minun P94:ssä ja P54:ssa ihmeen tarkkoja, noin kolmen sentin kasaa saa helposti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
t3R0
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2006
Viestejä: 1610
Paikkakunta: K-S

LähetäLähetetty: 01.04.2007 14:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

urbo kirjoitti:
Minä olen käyttänyt lopetuspanoksena Winchesterin Xpediter panoksia. Teho ja vaikutus on vähintään riittävä: pullauttaa kissalta pupillit ulos läheltä ammuttaessa.


Lapua Subsonic HP tekee ihan saman efektin kun otsaan läpsäyttää karvanpolttoetäisyydeltä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 22.12.2007 19:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nostetaas tämäkin ylös kysymyksen muodossa: Mitä panoksia löytyy mahdollisimman painavalla luodilla varustettuna ja mikä on mahdollisesti niiden tarkkuus. Hakusessa olisi mielellään lähtönopeudeltaan alle 330m/s tai niillä rajoilla oleva yleispanos harjoituskäyttöön ja lopetukseen. Lopetuspateihin vois vaikka puukolla tehdä sen ristin! Laughing
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ankkaman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2004
Viestejä: 382

LähetäLähetetty: 11.01.2008 21:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lisää potkua reikäpäihin saa kun ruuttaa reiän täyteen vaseliinia. Hitaammatkin kudit laajenee ja nopeat suorastaan räjähtää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
huntikas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Tam 2006
Viestejä: 795

LähetäLähetetty: 24.01.2008 21:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kylläpä nuo on ihan normi kudeilla kuollu ku on aivoissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Kokeet ja testit Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 17, 18, 19  Seuraava
Sivu 3 Yht. 19

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com