OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Valokuitujyvä haulikossa
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Pravda
Vieras





LähetäLähetetty: 18.03.2004 10:47    Viestin aihe: Valokuitujyvä haulikossa Vastaa lainaamalla viestiä

Millaisia käyttökokemuksia easyhit ja hi-viz -tyyppisistä valokuitutähtäimistä haulikkoammunnassa? Näkyykö "valopiste" kahtena?
Takaisin alkuun
sammeli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 532
Paikkakunta: Koillismaalla

LähetäLähetetty: 18.03.2004 18:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä ei ole kokemusta moisesta tähtäimestä, mutta tuttavani oli hommannut sellaisen ja sanoi tykkäävänsä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fox Camper
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1379
Paikkakunta: Koillis-Savo

LähetäLähetetty: 18.03.2004 18:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on vanhassa rinnakkaispiippuisessa tuollainen kiinni. Minun mielestäni tuo avittaa pitämään asetta oikeassa kulmassa, ja kiekotkin särkyvät hiukan paremmin. Mitäs tarkoitat tuolla "näkyykö valopiste kahtena"?
_________________
Teoriaan uskotaan vain käytännössä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tiger
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2852
Paikkakunta: Sjoki/KäMä

LähetäLähetetty: 18.03.2004 21:05    Viestin aihe: Re: Valokuitujyvä haulikossa Vastaa lainaamalla viestiä

Pravda kirjoitti:
Näkyykö "valopiste" kahtena?

Question Question Question
Ei näy kahtena, mitä sillä tarkoititkaa.
Mulla on päällekkäis piippusessa punanen"iisihitti". Kylla sillä paremmin näkee esim, metsää vasten.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pravda
Vieras





LähetäLähetetty: 18.03.2004 21:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kahtena näkymisellä tarkoitan sitä, että tähdättäessä molemmat silmät auki tavallisillakin tähtäimillä ainakin itselläni näkyy varsinaisen tähtäyskuvan lisäksi hieman himmeämpi "haamukuva".

Mietin vaan, että onko valokuitujyvän kanssa sama tilanne, ja häiritseekö se ammuntaa.
Takaisin alkuun
Jouko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 279
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 18.03.2004 21:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pravda kirjoitti:
Kahtena näkymisellä tarkoitan sitä, että tähdättäessä molemmat silmät auki tavallisillakin tähtäimillä ainakin itselläni näkyy varsinaisen tähtäyskuvan lisäksi hieman himmeämpi "haamukuva".

Mietin vaan, että onko valokuitujyvän kanssa sama tilanne, ja häiritseekö se ammuntaa.


Kyseessä ei ole tähtäimen tai aseen ominaisuus vaan sinulla ei ole jompi kumpi silmä vallitseva vaan menee ns. tasan. Mulla sama ilmiö silmäisyydessä. Kaikki aseen piipussa näkyy kahtena, kun tähtää molemmat silmät auki, myös mahdollinen valokuitujyvä.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jarih
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 2086
Paikkakunta: Kirkkonummi

LähetäLähetetty: 18.03.2004 22:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olikohan juuri easyhit vai jokin toinen merkki mutta kuitenkin, mulla on sellainen Browninghin BPS:n päällä ja toimii ihan ok. Alun perin kokeilin sitä rinnakkaispiippuisen päälle.. hmm.. ei oikein sopinut tyyliin. Jyvä on putken sisällä, jolloin "väärä" silmä ei edes näe hohtavaa jyvää. Tämä on varmaankin tärkeä ominaisuus jos kumpikaan silmä ei ole hallitseva.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 18.03.2004 22:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielipide: Parantaa tähtäämistä ja sitä kautta osumista. Ehdoton kampe. Itse käytän kumpaisessakin haulikossa HiViziä. Easyhitissä on kuulemma joku tarrakiinnitys jota ei saa hyvällä tahdollakaan irti, tiedä sitten. HiVizissä saa magneettikiinnityksen ansiosta vaihdettua näpäkästi toiseen aseeseen tahi pois. Ja muistelisin kuulleeni että HiViz on myös valovoimaisempi. Faktaa minulla ei easystä ole. Neutral
Takaisin alkuun
grouse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 149
Paikkakunta: Oulun lääni

LähetäLähetetty: 18.03.2004 22:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Keleen palomuuri kenkkuilee...no siis edellisen viesti oli minulta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sauernisti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 404
Paikkakunta: Lounais-Suomi

LähetäLähetetty: 18.03.2004 22:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hi-Vizia on tullu käyettyä kuutamopasseissa. Mulla on huono hämäränäkö, joten ilman tuota ei kannattais vaivautua passiin lainkaa. Easyhittiä oon kyllä kans kuullu kehuttavan, mutten oo ite koittanu
_________________
Piú avanti da sempre
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pravda
Vieras





LähetäLähetetty: 21.03.2004 12:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mites kun noita valokuituja on eri värisiä, mikä olisi linnustukseen käyttökelpoisin? Vai onko kyseessä lähinnä makuasia?
Takaisin alkuun
klinkki
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 26

LähetäLähetetty: 21.03.2004 17:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten tämä Hiviz oikein pysyy paikallaan, tai ylipäätänsä kiinni piipussa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
grouse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 149
Paikkakunta: Oulun lääni

LähetäLähetetty: 21.03.2004 18:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No mielestäni punainen on paras, vihreä sitten (hämärässä hieman parempi) ja muut on enemmän tai vähemmän turhia. Kiinnitysvaihtoehtoja on muistaakseni kolme, mutta kiskokiinnitys on luonnollisesti yleisin. Kiskon leveydestä sitten riippuu hivizin koko. Mittaa kiskon leveys ja marssi kauppiaalle joka hivizia myy. Rinnakkaispiippuiset ja kiskottomat haulikot on asia erikseen. Niissä on poikkeava kiinnitys.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tomni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Maa 2004
Viestejä: 183
Paikkakunta: kymenlaakso

LähetäLähetetty: 21.03.2004 21:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyllä toi kuitujyvä on kätevä peli ainakin kun vähän rupeaa hämärtämään. minulla on ollut easyhitti vissiin jo viis vuotta ja nyt olen jakanut sen kahteen aseeseen . mutta ei se ainakaan minulla osumia ole parantanu , samalla tavalla niitä pummeja tulee . mutta muuten on hieno keksintö
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 21.03.2004 22:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitäs ihmeen hyvää siinä sitten on?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com