OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kumisaapas ongelma
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
t3rminator
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Huh 2004
Viestejä: 78

LähetäLähetetty: 30.10.2006 02:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tervehdys!

Kiitos kaikille vastauksista.

Ostin sitten Muck-boot kumisaappaat. Kallishan tuo oli, mutta viiden metsästysreissun jälkeen voi sanoa että paras kumisaapas mitä minulla on ollut.

Saapas on aika kevyt ja tosi mukavan tuntuinen jalassa. Saapas on myös kohtalaisen mukava kävellä, vaikka kumisaapas ei anna samanlaista tukea esim. nilkalle kuin varsinaiset metsästyskengät/maiharit.

Mikä parasta saapas on lämmin. Olen pitänyt jalassa teknistä sukkaa joka pitää kosteuden pois jalasta ja jalat pysyy kuivana. Eihän mitään paukkupakkasia ole ollut mutta -10 asteen pakkasessa ovat toimineet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Timo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Maa 2004
Viestejä: 363
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 02.11.2006 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mistäs noita Rokka kumisaappaita saa ja onko kellään tietoa minkä hintaisia ovat:

http://www.kumitehdas.fi/298
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
harha_askel
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 547

LähetäLähetetty: 03.11.2006 10:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Timo kirjoitti:
Mistäs noita Rokka kumisaappaita saa ja onko kellään tietoa minkä hintaisia ovat:
http://www.kumitehdas.fi/298


Riippuu paikkakunnasta, eli soitappa tehtaalle ja tiedustele lähin myyjä.
Suomen Kumitehdas Oy
Puh. +358 3 2563 4400
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 03.11.2006 22:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Syksyllä minulla jalassa Tretornnin Boret ilman vuorta ja sitten kylmillä keleillä Kamik Hunterit joissa irroitettavat vuoret.Kätevät heittää kuivumaan tarvittaessa. Ei ehkä mikään erikoisjalkine kylmään mutta minulla voi metsä reissulla homma vaihdella useamman tunnin passituksesta näädän jäljitysreissuun. Ja ihan miellyttävästi ovat pelanneet. hinnaltaan jotakin 50 - 60 € . Peurapassiin laitan kyllä sitten perkanon Talvikaat tai jos ei mahdollista niin noilla Kamikeillakin pärjää kyllä. Vaihdan vain sukkan materiaalia ja paksuutta.Noista mainitsemistani saappaista molemmat kestävät käyttöä oikein hyvin.
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34961

LähetäLähetetty: 30.12.2006 18:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä olen nähnyt valon.
Vaihdoin noin kymmenen goretex kenkä vuoden jälkeen takaisin kumisaappaisiin enkä kadu, vaelluskengät tekevät jaloista nilkattomat pullajalat.
Syksyn lukemattomat jahti kilometrit palauttivat jalkojen kadonneen kunnon nopeasti. Paluuta goreen ei ole, ellei joku valmistaja tee mokkasiini tyylisiä jahtikenkiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kirppu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Jou 2004
Viestejä: 957
Paikkakunta: jossain suomessa

LähetäLähetetty: 30.12.2006 18:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Timo kirjoitti:
Mistäs noita Rokka kumisaappaita saa ja onko kellään tietoa minkä hintaisia ovat:

http://www.kumitehdas.fi/298




näytti olevan tuo jälleenmyyjä luettelo noilla sivuilla tai sitten suoraan tehtaalta Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sauer_91
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Tam 2006
Viestejä: 101

LähetäLähetetty: 13.01.2007 16:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

missäs ne kaikki powerboots miehet ovat Razz Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Jusse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Jou 2004
Viestejä: 573
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 13.01.2007 18:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse kävin äskettäin tuosta kadun toiselta puolen hakemassa Nokian kiinteillä hupavuorilla olevat saappaat.

Hintaa alle kolmekymppiä ja ihan asiallisislta vaikuttivat. Eipä ole muutamaan vuoteen tullu paljoa kumisaappaita erällä käytettyä. Syksyt menee Gorekengissä ja talvet Sievin nahka/kumiterä-saappaissa. Kokeilla jos noilla pärjäisi keväällä rikkokelien aikaan pilkillä. Tahtoo Metästysgoret mennä vähän huonoon kuntoon kun pitkiä päiviä pilkkii kevätjäillä puolisääreen asti vettä.

Ohuethan nuo vuoret oli, ehkä passelit keväällä, mutta kiniteät. Vähän ongelmia voi olla kuivatessa. Mutta tuohon hintaan kun sai niin kai nuo menee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 4723

LähetäLähetetty: 13.01.2007 21:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

moro,

meikäläisellä on ollut semmosta ongelmaa, että tommoset normaalit yleissaappat kävelen yhden syksyn aikana rikki. eikä johdu nokiamerkin takia, heh.

no nyt sitten laitoin oikein kunnon erämiehen saappaat. Nokian erikoissaappaat, Trek Outlast. kalliithan ne olivat, mutta voin kertoa, että näin talven ajan kokeilun jälkeen tuntuvat mahtaville. saa sitte nähdä miten kestävät syksyn kovissa oloissa, kun maita ja mantuja kierrellään. joka syksyn on tullut ostettua tommosia perushalpiksia ja petyttyä niinde heikkoon kestoon. nyt on hyvä tunne näistä uusista.

vaa mun mielestä ei noilla nappaskenkämiesten vaelluskengillä, ei niillä tee hevon helevettiäkään, ainakaan mun eränkäynneissä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
x-matsa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2005
Viestejä: 219

LähetäLähetetty: 15.01.2007 10:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikki tuntuu kehuvan omiaan,mutta niin minäkin Very Happy Muck bootsit on ollu 2 jahtisyksyä käytössä ja ovat kyllä parhaat kengät mitä minulla on ollut.Erittäin lämpimät,todella hyvät kävellä,kuivuu nopeasti ja kevyet.Huono puoli on kalliihko hinta,mutta ovat kyllä hintansa väärtit.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MustaRuuti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 722
Paikkakunta: Merikarvia/Pori

LähetäLähetetty: 21.01.2007 16:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Omat suosikkini on ehdottomasti sievin kevyt saappaat. Niissä ei kyllä ole vuorta, mutta villasukathan on keksitty. Aivan parhaat kävellä. Näitä on sekä turva kärellä, että iliman. Hinta jonkuverran yli 50€



Itsellä samallaiset firman sponssaamina..

Itse en suosittelisi saappaita ainakaan pakkaskeleihin.Mutta syksyn ja alkutalven jahdeissa saappailla pärjää, ovat hyvät kävellä ja kevyet, mutta myös todella liukkaat.

Mitkään pakkaskelin kettupassi saappaat nuo ei ole,kylmyys tulee pohjan läpi ja sitten vielä kun turvakärki kylmenee niin sitten on jalat aivan jäässä.
_________________
Pellon laitaan kuljin.Lukon suljin,olin huoleton.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
juse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 4723

LähetäLähetetty: 21.01.2007 17:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tottahan tuo mustaruuti, että kunnon talvikeleille on parempiakin vaihtoehtoja kuin kumisaappaat.

omilla uusilla kumppareilla eka kertaa kävellessäni lumella meni vähän aikaa ihmetellen miten on näin uskomaton hyvä kävellä. syy löytyy kunnon pohjista, todella karkea kuviointi ja jämerät.

tutustumisen arvoisia nuo nokian paremman luokan käyttösaappaat.

pistän syksymmällä kommentteja noista miten on pelittäneet. uskon niiden joutuvan tulikasteeseen ja kerron sitten olivatko hintansa väärtejä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
impe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Lok 2004
Viestejä: 599
Paikkakunta: Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 21.01.2007 23:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

KUkaan ei ole kuitenkaan vielä tänne kirjoittanut saappaita millä pystyy oikeilla pakkasilla seisoskelemaan. Semmosia saappaita kyllä löytyy lukemattomia millä on hyvä kävellä mutta laittakaahan semmosia millä tarkenee 15-30 asteen pakkasissa. TAitaa ainut vaihtoehto olla kuitenkin tuo Rokka, vielä kun semmoset jostakin saisin käsiini. Itse omistan Nokian ohuella vuorella olevat pakkassaappaat, sekä Suhlmanin vastaavat mutta näille riittää jo kun mittari menee alle nollan niin ei tarkene sitten erkkikään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Keeper
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2006
Viestejä: 213

LähetäLähetetty: 21.01.2007 23:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

impe kirjoitti:
KUkaan ei ole kuitenkaan vielä tänne kirjoittanut saappaita millä pystyy oikeilla pakkasilla seisoskelemaan. Semmosia saappaita kyllä löytyy lukemattomia millä on hyvä kävellä mutta laittakaahan semmosia millä tarkenee 15-30 asteen pakkasissa. TAitaa ainut vaihtoehto olla kuitenkin tuo Rokka, vielä kun semmoset jostakin saisin käsiini. Itse omistan Nokian ohuella vuorella olevat pakkassaappaat, sekä Suhlmanin vastaavat mutta näille riittää jo kun mittari menee alle nollan niin ei tarkene sitten erkkikään.


MuckBoot!
Ja kaupan tekijäisiksi vielä mahtavat kävellä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peteks
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Jou 2006
Viestejä: 31

LähetäLähetetty: 22.01.2007 09:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itellä on Viking kumisaappaat miinuskeleillä ja nokia normi kumisaappaat sitte pluskeleillä , hyvät on ollu ja on vikingit lämpimät
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com