OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

blaser d99
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Ettan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2004
Viestejä: 510

LähetäLähetetty: 27.05.2009 08:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä ole rakoa piipun ja sulkukappaleen välillä.
Otappa piippu irti ja putsaa se kolo piipunpäästä, johon se sulkukappale
tulee. Siellä ei sovi olemaan mitään roskaa. Ota vielä sulkukappale irti
ja putsaa alaosa ja voitele se liikkuva lukitussalpa ja katso, että se kirkas peltinen " jousiläpyskä" on suorassa.
Lonksauta ase kiinni reippaasti. Jos vielä näkyy välystä niin käännä topleveriä tiukemmalle varovasti peukalolla. Pitäisi jäädä kuitenkin selvästi
aseen keskilinjan oik.puolelle. Ellei nämä auta niin lähetä maahantujan kautta Blaserille . Takuutahan on muistaakseni 5 v.
_________________
Ettan
user number 10
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jasse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Mar 2004
Viestejä: 320

LähetäLähetetty: 28.05.2009 10:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En huomannut mitään rakoa omassa D99 aseessa. Molemmat piiput ovat tiukasti ja symmetrisesti kiinni sulkukappaleessa. Elikkä takuseen laittaisin jos ei muut konstit auta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valmet112
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Maa 2004
Viestejä: 33
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 29.05.2009 08:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitenkäs muilla Blaserin omistajilla on sujunut tuo kiekkojen ampuminen, itse en meinaa millään osua vaikka nostoharjoituksissa ase kyllä on passelin tuntuinen. Jouduin säätämään etutähtäintä --> ampui alle tarkastellessa kuvioita radalla. Missähän olisi vika, vai onko tottumattomuutta rinnakkaisiin haulipiippuihin. Tosin vasta 3 kertaa olen haulipuolta kiekko hommissa treenannut, eli olisko siinä syy. Tuntuu vaan oudolta, että nostot sujuu hyvin ja on siellä missä pitää, mutta kiekot ei mene rikki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 29.05.2009 12:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oma perisynti on ampua joskus edestä ohi. Jos haulikko käy poskelle niin vaihtele radikaalisti ennakoita niin alkaa sattumaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
miksa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Jou 2004
Viestejä: 643

LähetäLähetetty: 29.05.2009 20:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyse on oman tuntuman mukaan täysin aseen balanssista ja siihen tottumisesta. Aseen poskelle sopiminen ei aina takaa kiekkoon osumista jos svingi ei ole luonteva.

Drillingillä ( siis millä tahansa sellaisella ) ampuessa oman tuntuman mukaan svingistä tulee helposti liian nopea, jolloin joko aseen pysäyttäminen laukaistessa tai edestä ohiampuminen on aika todennäköistä.

Tämä on tietysti tottumuskysymys, mutta kun kaikki haulikot on yleensä enemmän etupainoisia kuin lyhytpiippuiset yhdistelmät niin jonkinverran haastetta tämä on itselle tuottanut. Rihlakolla en lentoonampumista ensikokeilujen jälkeen viitsinyt edes yrittää, koska ero linnustushaulikkoon on kuin yöllä ja päivällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valmet112
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Maa 2004
Viestejä: 33
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 10.07.2009 20:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minkälaisia kasoja ootte saaneet aikaiseksi omalla asellanne, mulla on cal. 6,5x55 parhaat on ollut minulla € kolikon sisään/3 laukausta (100m), mutta tuntuu että osumat vaeltelee aikalailla (liekö harjoituksen puutetta) vai lähteekö lämmetessään vetelemään? Onko teillä osumapisteet muuttuneet kiikarin irroituksen/ kiinnilaiton jälkeen, itsellä on muutos huomattava enkä ole saanut selville johtuuko se kyseisestä toimenpiteestä, piipun lämpö ongelmasta, ampujasta vai mistä? Renkaat pitäisi olla kunnolla kiinni ja satulan kiinnitys ok!? Confused
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
metsiemmejormakka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Kes 2007
Viestejä: 682
Paikkakunta: Kangasala

LähetäLähetetty: 10.07.2009 21:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös noiden pitäisi aika toimivia pelejä olla. Ja jos on orkkis pikajalka niin ei pitäisi siitäkään kiinni jäädä.

Olisiko vika latauksessa, kiikarissa tai miehessä?
_________________
"You can´t stop insane people from doing insane things by passing insane laws. That´s INSANE!"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Timo S
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Tam 2005
Viestejä: 61

LähetäLähetetty: 11.07.2009 21:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä blaserissa luotipuun lämpenenminen siirrä osumia ylös koska piippu on muista irti. Ainakin minulla on drillinkiammunnassa luotipuulla haasteena liian matala poskituki, eli pitää oikein yrittää pitää päätä kiikarihollissa ja pito vakiona. Haulikolla taas se, että blaser ampuu ihan suoraan eikä yhtään yli kuten kaikki muut mun haulikot. Mun pitää ampua nousevaa kiekkoa niin että se jää ihan piipun taakse piiloon. Eikä passaa alkaa kiekkoja tähtäillä, vaikka siihen on blaserilla kova houkotus. Mun vielä aika vähäisen kokemuksen mukaan ainakin jägertrapissa ja compakissa kannattaa ampua aika nopeasti, svingi pysyy parempana eikä ehdi tulla tähtäily mieleen. Helppo sillä on kiekkoja rikkoja kun tottuu. Mulla muuten esim Rion paukkujen nallit puhkeilee, B&S nallit taas ei.

Mikä lintulataus käy 6,5 x 55 blasereissanna hyvin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valmet112
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Maa 2004
Viestejä: 33
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 12.07.2009 13:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu, jalat on orkkiskamaa ja kiikarina zeiss 6-24x56 mildot, joten välineet pitäisi olla reilassa eli vikaa vois hakea miehestä Very Happy harjoituksen puutetta patruunat on tällähetkellä Norman Jaktmatch ja Oryx. Pitääpä jatkaa harjoittelua ja testailua toi on kumminkin hyvä tietää että lämpö ei pitäisi siirtää osumia. Oletteko muuten ampuneet monta laakia putkeen ilman ongelmia?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26240

LähetäLähetetty: 12.07.2009 15:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Melko painava kiikari pikajalooissa,,,
Sen pikajalassa kirinnässä on omat niksinsä, oletko tietoinen, en ole lukenut kaikke tässä ketjussa, mutta kiristä ensin puoliväliin eka sitten toista puoleen ja toinen loppuun ja sitten viimeinen loppuun. (pieni sivuheitto poistuu) Kaiketi jalat on kireys säädetty sopivasti? Säätö on helppo suorittaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 13.07.2009 07:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
Melko painava kiikari pikajalooissa,,,
Sen pikajalassa kirinnässä on omat niksinsä, oletko tietoinen, en ole lukenut kaikke tässä ketjussa, mutta kiristä ensin puoliväliin eka sitten toista puoleen ja toinen loppuun ja sitten viimeinen loppuun. (pieni sivuheitto poistuu) Kaiketi jalat on kireys säädetty sopivasti? Säätö on helppo suorittaa.


Hyvä tietää vaikka en ole itse huomannut mitään klappia.
Kiikari on muuten Zeiss 3-12x56, kiskomalli.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Valmet112
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Maa 2004
Viestejä: 33
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 13.07.2009 10:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuota joo, se onkin ollut sellainen juttu mikä on jonkin verran askarruttanut, siis tuo kiristys mistä tietää mikä on sopiva kireys? Mitään klappia ei tunnu ja vipujen viivat menee vaateriin kohtuu voimalla. Säätöhän tapahtuu siitä toisenpuolen tähtiruuvista? Eikös niiden pienien kuusiokoluruuvin tehtävä ole lukita vivut jos kiikaria ei oteta jatkuvasti pois? Mulla jäi toi opastus vähän heikoille tuolla ostopaikassa, kun myyjä oli vähän raihnaisessa kunnossa ja hommaan olisi mennyt kokopäivä (kiikarin säätö,kiristys yms.)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Timo S
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Tam 2005
Viestejä: 61

LähetäLähetetty: 13.07.2009 22:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valmet, ainakin minun blaserilla voi ampua vaikka sata laakia eikä osumapiste siirry.

Oryx käy minulla blaserissa hyvin. Minulla on aika kireä lataus, joka kuitenkaan ei anna mitään painemerkkejä. Se on alunperin minun toiseen aseeseen kehitetty ja ammun vasta ensi viikolla sen blaserilla mittarin läpi. En ole kovin hyvä ampuja, joten yleensä menee sadalla metrillä pari ihan lähekkäin ja esim kolmas jonkun sentin ohi. Keveämmistä luodeista minulla on vähemmän kokemuksia, kun ne ei käy mun toisessa kuuspuolikkaassa ollenkaan. Jos jollain on oikein hyviä blaser-lintulatauksia, antakaa vinkkiä niin kokeilen.

Huomsin että yllä minulle kävi näppihäiriö, B&P nallit siis ei puhkea.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26240

LähetäLähetetty: 13.07.2009 23:52    Viestin aihe: Kiristys Vastaa lainaamalla viestiä

Niin se kiristys tiukkuus tietysti riippuu hieman näpeistä, mutta jos normaalisti limppari pullot avautuu, niin eiköhän se jalkaki pysy paikoillaan, siis normaali reipas tiukkuus piisaa, ja hyvä jos molemmat jotakuinki samaa tiukkuutta. Jos esim. sormen nokilla kevyeen kääntyy kiinni asentoon on syytä säätää. Säätökanta on vaan tehty jotakuinki ammatti työkaluille, mutta toki siihen löytyy oikeaki, tai voi ohentaa meisselin kärjen, myös ruuvia voi hieman napauttaa vastapuolelta ulos, jolloin pyörii helposti, pieni liike yleensä riittää. En ole varma seilaako näitä jalustoja useampia versioita, joten pieni varaus neuvoihin,,, kun ei ole omissa hyppysissä. Mutta tuon hintaluokan aseen toimittajan tai maahantuojan kyllä pitäisi pystyä neuvomaan tarvittaessa ja tietysti likkeessä luovutettaessa olla ok kunnossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valmet112
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Maa 2004
Viestejä: 33
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 23.07.2009 22:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No niin, nyt olisi kivääri puoli saatu reilaan ja tulosta tulee, mutta hauli puoli ei sitten toimi niinkun pitäisi eli homman nimi on se että kiekot ei meni rikki sitten millään tarkemmassa tarkastelussa on nyt selvinnyt, että ammun aseella liian alas, tää on tietysti vakavampi homma, vai onko? korjaus ehdotuksia asiaan vai onko ainut vaihtoehto mennä asiantuntevan asepuusepän pakeille? kyseistä asiaahan ei oikein kaupassa voi todeta kun ei pääse ampumaan, nostot tuntuivat tod. hyvältä yms.... auttakkee miestä mäessä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Seuraava
Sivu 4 Yht. 13

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com