OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Näätäjahti
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 208, 209, 210 ... 228, 229, 230  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
-Teemu-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2012
Viestejä: 609

LähetäLähetetty: 10.11.2017 20:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
RiUDE kirjoitti:
no on ne harvassa nekin teillä, viime talvena rapiat 20 näätää 3000 hehtaarilta kahteen mieheen raudoilla.

Shocked Shocked Narraat.. Laughing

Täällä saivat n15 näätää 40000ha alalta muutaman ukon voimin raudoilla ja jäljittämällä saatiin pari. Ennen saatiin tästä meiltä 13000ha alalta semmosta 20-30 näätää. Nyt ei montaa tule koko kaudessa tästä alueelta. Ja ku lumet tulee vasta tammikuun lopulla nykyään niin suuri osa on jo raudoissa ennenkuin jälkiä edes jäisi. Viikon tossa lumia piti niin yksi näätä ainaki näyttäs olevan. Eikä kuulemma ole vielä rautoihin eksynyt.

Ennen kesti raudoittaa vaikka kuinka ku naapureissa ei pyydetty. Nyt kun rautavillitys on levinnyt useiden seurojen alueelle kattaen varmaan 100 000ha ainakin ja varmaan vielä enemmän niin alkaa jälki meinaan näkyä. 10 vuoden päästä saattaa hävitä koko otus jos pyynti-into ei laannu.


Eiköhän se siitä pahin into laannu ku pari talvea tyhjiä rautoja kiertää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20467
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 10.11.2017 20:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näätä on hidas lisääntyjä eli vaikka suurin into laantuisi niin näätäkannan korjaus esim 100-200 000ha alueella voi kestää kauan. Jopa 10v. Ja tommonen on jo pitkä siivu pyytömiehen elämässä. Ja kaikki vain teerien takia? Laughing Laughing Laughing Teeriä näkee joka vkl satamäärin
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fiulir
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tam 2013
Viestejä: 1464
Paikkakunta: E-P

LähetäLähetetty: 10.11.2017 20:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Turha poraata rautapyynnistä E-P:lla, jäljestys keliä ei oo kunnolla olla moneen talveen. Omilla huudeilla oli viime kaudella kolmena päivänä ja yksikään niistä ei huippu keli. Ja arvostan näätäjahdin koiralla top3 jahtimuotoihin.
Ihmetyttää, kun nykyään itseään metsästäjiksi sanovat ihannoivat kaikkia rääkkä elukoota. Joku muoti ilmiö? On tämä homma minunkin elinaikana muuttunut uskomattoman paljon. Näkyy luonnossa osan lajien voimakkaan taantumisena ja luonnon moni muotoisuuden heikkenemisessä. Ei oo enää monellakaan ihmisella tärmää hoitaa omaa lokeroaan kiertokulussa. Tässä tuskin tulee enää paluuta entiseen, valitettavasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 10.11.2017 20:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä oli toissa tai viime talvena vajaa kymmenen loukkua yhdellä läntillä (13x5km) missä myös pyydetään lintuja. Lintuja siinä ei ole kovin paljon ollut moneen vuoteen, mutta ei näköjään näätiäkään. Yhdet jäljet löydettiin ja nekin meni rautoihin. No sieltä on hyvä pyytää pedot vähiin että lintukanta pääsee elpymään. Nyt ei varmaan viedä sinne kuin muutamat raudat. Pitää panostaa pyyntiä tuonne missä tänä syksynä oli muutama teeripoikue ja 9 koppelon porukka. Siellä ei olla muutamaan vuoteen pyydetty mutta joskus saattoi samaan loukkuun mennä useampi näätä kaudessa. Nyt on parhailla paikoilla muutama loukku vierekkäin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20467
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 10.11.2017 20:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taitaa ne riistaa kunnioittavat silti saada valtaosan niistä pedoista.. Smile

En ymmärrä miksi ihmeessä näätä olisi jotenkin sellainen laji mikä pitäs hävittää.. Nythän tilanne on nimenomaan se että näätäkanta on vain pienen murto-osan siitä mitä niiltä ajoilta ku oli näitä kovimpia essonbaarin huutelijoita.. Olen minäki niitä kuunnellu koko ikäni ja edellee niitä on mutta ei niitä vastaan tule tuolla mettäteillä. Näätiä raudoittaa tyypit jotka arvostaa näätää kyllä mutta heitä on vaan paljon. Useita ukkoja. Ja ikääkin alkaa olla ettei ihan samaan tapaan jäljelle pysty ku ennen. Minun isäkin on kova rautapyytäjä, ja ison nipun kaikenlaisia nahkoja nylkee talven mittaan. Joutuu hän vähä minulta piruilua kuuntelemaan kyllä että ku raudoilla otetaan viimeset näädät.. Mutta se kuuluu asiaan.

Mutta vaikka pedot on melkein hävitetty täältä niin näkyykö riistakannassa? EI. Ihan samaa näyttää riistakolmiot muuallakin tässä likillä. Joku supinpyynti on aivan yhtä tyhjänkanssa vaikuttamaan kanalintukantaan.. Hirveä möly siitä että miten on kamala peto. Prkele hyvä ku sammakoita syö. Näätä on kova peto mutta niitä on parhaimmillaankin aika vähän.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fiulir
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tam 2013
Viestejä: 1464
Paikkakunta: E-P

LähetäLähetetty: 10.11.2017 21:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä olen aina kokenut Suomalaisen metsästyskulttuurin hienouden ja ainut
kertaisuuden, aivan muun kautta kuin saalis paljouden. Sitä saalis määrää ja ampumista ampumis ilosta yrittää markkina miehet meidän etujärjestöjen kautta tuoda tännekin.
Miksi kaikki pitää kaupallistaa ja jos kaupallistetaan, miksi myydä pitsaa jotaa saa joka kulmasta. Suomalaiset ei vain osaa myyntiä.
Aseluvat pois 5v jokaiselta joka jättää supin tai minkin ampumatta. Syyksi ei kelpaa oman navan tuijottelu ja kliffa koirien treenailu, koska minulla on oikeus harrastaa ja panostan siihen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20467
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 10.11.2017 21:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

fiulir kirjoitti:
Minä olen aina kokenut Suomalaisen metsästyskulttuurin hienouden ja ainut
kertaisuuden, aivan muun kautta kuin saalis paljouden. Sitä saalis määrää ja ampumista ampumis ilosta yrittää markkina miehet meidän etujärjestöjen kautta tuoda tännekin.
Miksi kaikki pitää kaupallistaa ja jos kaupallistetaan, miksi myydä pitsaa jotaa saa joka kulmasta. Suomalaiset ei vain osaa myyntiä.
Aseluvat pois 5v jokaiselta joka jättää supin tai minkin ampumatta. Syyksi ei kelpaa oman navan tuijottelu ja kliffa koirien treenailu, koska minulla on oikeus harrastaa ja panostan siihen.

Pitäskö aseet ottaa pois kaikilta jotka ei saa yhtään petoa, kymmentä petoa tai 20 petoa? Kai esim 30 petoa saanut voi jo muutaman päästää ampumattakin? En tajua pointtia. Minusta supirikkailla alueilla ukkojen pitäs eka itte tappaa talvikanta liki nollaa ja tulla sitte vasta sanomaan miten meidän pitäs täällä toimia. Meillä on supit tapettu niin vähiin että varmaan harvassa on etelä-suomessa vastaavat paikat. Mielestäni arvostelun saa laittaa sinne missä kantaa EI saada kuriin. Ei tänne missä supit on likimain sukupuutossa.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
"RosteriSako"
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2008
Viestejä: 1178
Paikkakunta: siellä sun täällä

LähetäLähetetty: 10.11.2017 22:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
RiUDE kirjoitti:
no on ne harvassa nekin teillä, viime talvena rapiat 20 näätää 3000 hehtaarilta kahteen mieheen raudoilla.

Shocked Shocked Narraat.. Laughing

Täällä saivat n15 näätää 40000ha alalta muutaman ukon voimin raudoilla ja jäljittämällä saatiin pari. Ennen saatiin tästä meiltä 13000ha alalta semmosta 20-30 näätää. Nyt ei montaa tule koko kaudessa tästä alueelta. Ja ku lumet tulee vasta tammikuun lopulla nykyään niin suuri osa on jo raudoissa ennenkuin jälkiä edes jäisi. Viikon tossa lumia piti niin yksi näätä ainaki näyttäs olevan. Eikä kuulemma ole vielä rautoihin eksynyt.

Ennen kesti raudoittaa vaikka kuinka ku naapureissa ei pyydetty. Nyt kun rautavillitys on levinnyt useiden seurojen alueelle kattaen varmaan 100 000ha ainakin ja varmaan vielä enemmän niin alkaa jälki meinaan näkyä. 10 vuoden päästä saattaa hävitä koko otus jos pyynti-into ei laannu.



pitäshän se sulla tietää että ne saamamiehet pyyntimiehet erikseen. Very Happy Shocked Very Happy
_________________
saahan sitä epäillä vaan yritähän todistaa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20467
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 10.11.2017 22:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siksi savolaiset asuu savossa että neki voi olla saantimiehiä. Ei voi muuta sanoa. Siellähän jyllää kaikki riista ilveksistä villisikoihin. Very Happy

Ihan oikeasti. Ehdotin täs muutama päivä sitten Vaimolle että muutetaan etelä-savoon. Olisitte nähneet Hänen ilmeen. Koitin perustella että Hän on luvannu muuttaa mun kans vaikka sillan alle jos tarttee ja nyt muutettais savoon koska SIELLÄ ON RIISTAA. Sikaa, petoa, suurpetoa jne.

-"mutta siellä on savolaisia" Mad meinas akka.

Sanoin että voisin tottua heihin, mutta sukkis ei ollut ihan varma itsestään. Niin. No tämä on vielä toistaseksi haudattu. Pitää joskus tutustuttaa sukkista savolaisiin paremmin. Nehän on pirun lupsakkaa ja mukavaa porukkaa. Smile
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
oijeorgjoeijgge
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2012
Viestejä: 285
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 10.11.2017 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Näätä on hidas lisääntyjä eli vaikka suurin into laantuisi niin näätäkannan korjaus esim 100-200 000ha alueella voi kestää kauan. Jopa 10v. Ja tommonen on jo pitkä siivu pyytömiehen elämässä. Ja kaikki vain teerien takia? Laughing Laughing Laughing Teeriä näkee joka vkl satamäärin


Eiköhän 10 vuoden päästä jo nykyiset ”rautamiehet” ole harventunut puoleen!😁 Sitten on näädällä metsää missä tallustaa..
_________________
" -Suomihan on valtakunta, jossa kateus voittaa kiimankin "
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
fiulir
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tam 2013
Viestejä: 1464
Paikkakunta: E-P

LähetäLähetetty: 11.11.2017 00:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
fiulir kirjoitti:
Minä olen aina kokenut Suomalaisen metsästyskulttuurin hienouden ja ainut
kertaisuuden, aivan muun kautta kuin saalis paljouden. Sitä saalis määrää ja ampumista ampumis ilosta yrittää markkina miehet meidän etujärjestöjen kautta tuoda tännekin.
Miksi kaikki pitää kaupallistaa ja jos kaupallistetaan, miksi myydä pitsaa jotaa saa joka kulmasta. Suomalaiset ei vain osaa myyntiä.
Aseluvat pois 5v jokaiselta joka jättää supin tai minkin ampumatta. Syyksi ei kelpaa oman navan tuijottelu ja kliffa koirien treenailu, koska minulla on oikeus harrastaa ja panostan siihen.

Pitäskö aseet ottaa pois kaikilta jotka ei saa yhtään petoa, kymmentä petoa tai 20 petoa? Kai esim 30 petoa saanut voi jo muutaman päästää ampumattakin? En tajua pointtia. Minusta supirikkailla alueilla ukkojen pitäs eka itte tappaa talvikanta liki nollaa ja tulla sitte vasta sanomaan miten meidän pitäs täällä toimia. Meillä on supit tapettu niin vähiin että varmaan harvassa on etelä-suomessa vastaavat paikat. Mielestäni arvostelun saa laittaa sinne missä kantaa EI saada kuriin. Ei tänne missä supit on likimain sukupuutossa.


Kyllä pitäisi ottaa ja antaa vielä koirankettingiä perseelle. Tai ainakin aseet esin pois, jos ei tajua, niin kettingit. Ihme vihervasenmistolainen kalliohipsteri asenne salakavalasti luikerrellut Suomalaiseen metsästys kulttuuriin.
Nenä äänellä tehdään itseään tärkeäksi selvän asian eres. Ollaan niin jotakin ja alkuperäinen asia unohtuu oman navan eres.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20467
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 11.11.2017 00:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten mä esim teen itteni tärkeäksi jos olen tappanu 30 supia enkä enää jaksa lähteä 31. supin perään ku ajattelen että säästykööt..?

Mun mielestä meidän alueilla esim on 30 supilla jo osuutensa tehny.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fiulir
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tam 2013
Viestejä: 1464
Paikkakunta: E-P

LähetäLähetetty: 11.11.2017 01:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Miten mä esim teen itteni tärkeäksi jos olen tappanu 30 supia enkä enää jaksa lähteä 31. supin perään ku ajattelen että säästykööt..?

Mun mielestä meidän alueilla esim on 30 supilla jo osuutensa tehny.


Älä rupia saivartelemaan ja heittäydy tyhmemmäksi mitä olet. Supi ei kuulu Suomen luontoon ja sen siellä säilyttäminen ei saa johtua jonkun koira harrastajan halusta treenata koiriaan helpiolla elukoolla.
Jauha hipsteri nyt niistä kehitysmaa kaupasta ostetuista luomukahvinpavuista tukevat moccalattekahvit ja pysähdy miettimään asiaa. Palaa vaikka sinne juurille mistä homma lähti ja mietti mikä muuttunut. Prkle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20467
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 11.11.2017 01:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täh? Minusta olen hoitanut osuuteni jos olen saanut supikoiria joka vuosi eniten viimeisen 15 vuoden aikana tämän seuran alueella. Minusta mulle on turha valittaa jos jätän menemättä jäljille. Vajavaisen kirjanpidon vuoksi en ihan varma ole oliko esim viime vuosi ennätys supisaalismäärällä mutta taisi olla. Niin mitä juurilla? Samaa se on ollu aina. Supeja on saatu paljon, sitte ne on ollu vähissä. Sitte taas saatu jne.. ja aina niitä on täällä myös säästetty parhailta paikoilta viimeisillä keleillä. Motivaatio tappaa viimesiä katoaa kummasti. Etenki ku maksat omasta pussista polttoaineet ku riistaa etsit.

Kyllä supikoiran säilyminen taataan alueilla mistä sitä ei saada hävitettyä ei alueilla mistä se toistuvasti tapetaan alle 1/1000ha tiheyksiin.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fiulir
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tam 2013
Viestejä: 1464
Paikkakunta: E-P

LähetäLähetetty: 11.11.2017 01:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metsästäjillä on marginaaliset mahdollisuudet nykyään vaikuttaa rääkkä elukoihin ja sitä kautta luonnon monimuotoisuuteen. Olisit ylpeä, että teillä supikanta kurissa, etkä kaipaili niitä markille. Mutta nyt nukkumaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 208, 209, 210 ... 228, 229, 230  Seuraava
Sivu 209 Yht. 230

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com