OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Koiramiesten palsta, kokomuksia haukulle hiipimisestä !
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Sysmäjärvenmies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Syy 2006
Viestejä: 245
Paikkakunta: OKU

LähetäLähetetty: 05.10.2006 23:43    Viestin aihe: Koiramiesten palsta, kokomuksia haukulle hiipimisestä ! Vastaa lainaamalla viestiä

omistan jäntlänninpystykorvia kummatkin narttuja vanhempi noin 5 vuotias ja nuorempi 1,8 vuotta. vanhempi koiruus haukkuu karhua ja hirveä tämän vuoden saalista 1hirvi vain mutta siitä on hyvä jatkaa ja nuoremmalla hirvihaukkuja mutta yhtään hirveä ei ole kaatettu viellä mutta hyvä koira kasvamassa Cool

vanhemmalle koiralle kaadettu 14hirveä ja karhu haukkuja noin 6kpl reilun tunnin mittaisia mutta ei kaatoa Confused
hirviluvat vaihtelevat meillä aikas paljonkin 2-13 sillä haarukassa ollaan jo pitkään oltu Sad kumpa täällä olis paremmin hirviä niin sais kummallekkin koiralle enemmän kaatoja.

itse asiaan:
on muuten hirvijahdin parasta aikaa kun metsästä kajahtaa hirvihaukku Laughing siitä vasta sitten jahti pääsee alkamaan kunnolla.
olen itse ampunut koirani haukkuun 3 hirveä vasa,lehmän ja uroksen, kaksi muuta hirveä passiin toisen koiran haukkuun, lehmän ja uroksen jolla oli 14 piikkiset hankarit komeat ovat vaikka itse sanonkin Cool

eli olen ampunut 5hirveä 8-vuoden aikana vain mutta kaatolukemat olisit aivan toista jos en ois ajatellut passimiehiä olen laskenut passiin monet hirvet ihan ajatellen sitäkin että muillakin olis mahdollisuus päästä ampumaan hirveä ja eikä passissa ole mitenkään hauskaa istua kokemusta on. odottelet 2-4 tuntia passissa ja sitten koira saakin haukun joka kestää noin 30min ja innokas koiramies ampuu hirven reijille.

itse annan koiran haukkua tovin ennen kun alan hiipimään haukulle tuulen altapäin. kun pääsen lähelle haukkua ampumatkalle niin kerron radiopuhelimenkautta että kuinka paljon hirviä ja millasia on hyvä kertoa passiin että mitä haukussa on. sitten vasta rupean katselemaan sopivaa yksilöä haukulta.

rupatelkaa vaan vapaasti vain hyvä jos juttua tulee Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16696

LähetäLähetetty: 06.10.2006 09:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvin on homma hanskassa. Ei tuo suuri synti olisi, jos itse ampuisit enemmänkin koirallesi, kunhan nyt jokunen jää passimiehille Laughing.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2004
Viestejä: 357
Paikkakunta: Turku/Noormarkku

LähetäLähetetty: 06.10.2006 11:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itelläni harmaa. Joka syksy tulee ammuttua hirviä tai vähintään yksi hirvi omalta koiralta. Ite oon ottanu sellasen periaatteen, että annan koiran ensin haukkua jonkin aikaa ja seurailen siirtyykö haukku johonkin suuntaan. sit viestittelen tästä VHF:llä passimiehille. Tämän jälkeen yleensä, jos olen suht lähellä haukkua, pistän VHF:n kiinni ja koitan mennä haukulle. Haukulle menen yleensä aika ronskilla tyylillä. Eli en yritä liian tarkkaan ja hiljaa hiipiä. paitsi tietysti silloin, jos haukussa on komea kruunupää Wink . Tämä tyyli takaa sen, että hirviä menee myös passiin. Usein kuitenkin pääsee myös ampumaan.

Hirvihaukku ja haukulta ampuminen on tosiaan yksi hienoimpia elämyksiä, mitä metsästäjä voi kokea. Itse pääsin sen taas kokemaan viime viikonloppuna. Aina se sykähdyttää, vaikka sen olisi jo monta kertaa kokenut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Penari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Maa 2004
Viestejä: 319
Paikkakunta: Kainuu

LähetäLähetetty: 06.10.2006 19:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse en ole päässyt ikinä hirveä ampumaan koirani haukkuun. Aina on kyllä hirvi näkynyt mutta pusikossa,olenkohan odottanut liian varmaa hollia? Yleensä näkyy päätä ja kaulaa,ja en ole siihen uskaltanut ampua,vaikka monikin varmaan yrittää. No ehkä huomenna sitten onnistuisi. Alkaa usko jo loppumaan,saanko ikinä ammuttua koiralleni hirveä. Rolling Eyes
_________________
Smile Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16696

LähetäLähetetty: 06.10.2006 21:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä se vielä onnistuu, usko vaan. Hirven pirut tykkää pusikoista, mutta kyllä se vielä hollille tulee, jos sinulla kerran on pelittävä koira.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika71
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2006
Viestejä: 628
Paikkakunta: Keski-Suomi, Syvänmoa

LähetäLähetetty: 06.10.2006 22:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oisko ollu Marlinin paikka..! Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sysmäjärvenmies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Syy 2006
Viestejä: 245
Paikkakunta: OKU

LähetäLähetetty: 10.10.2006 13:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

moikka viikon loppuna oli vain yksi hirvitapahtuma koirallani ja kokoseurueella. koira vain kerkes haukahdella pari minuuttia ennen kuin hirvi päätti rueta juoksentelemaan mutta onneksi passia kohti tällä kertaa Cool no eipä ollut jutlimista sarvien suhteen kun piikkejä oli vain 1+1.

joskus kun on hirvihaukku vitelikossa johon ei millään pääse ampumaan niin kannattaa olla tuulen alla ja kytätä hirvihaukkua avonnaisemmalla paikalla kyllä se hirvi sinne astelee ja koiruus paimentaa. olen ampunut pari hirveä tällä tyylillä mutta tyyli on vapaa mutta ei pakollinen mutta kannattaa kokeilla Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sysmäjärvenmies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Syy 2006
Viestejä: 245
Paikkakunta: OKU

LähetäLähetetty: 13.10.2006 23:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ai että Marlinin paikka Laughing no kukin omalla tavallaan ampuilee hirviä mutta yhtään hirveä en ole ampunut puskaan vaan hyvälle hollille olen ampunut. 308 riittää hirven kaatoon en ymmärrä teitä joilla on järreemmät aseet kuin 308 Confused

saattaahan se olla niinkin että ne joilla on isompi ase kuin 308 niin ne eivät luota ampumis taitoihinsa. yhtä paljon kuin joilla on 308 kivääri. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
^korpatsov^
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Syy 2005
Viestejä: 163

LähetäLähetetty: 14.10.2006 22:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itse en ole vielä ampunut haukkuun hirveä mutta olen kyllä monesti mennyt haukulle ihan "vapaa" aikana Very Happy itsellä jämy narttu kasvamassa ja tänä syksynä pitäs saaha kaato sille.. viime syksynä se oli vähän turhan nuori ku oli tammikuussa vasta 7.5 kuukautta vanha mutta kyllä sitä aina joskus silloinkin käytettiin metsässä.. mutta tänä vuonna vasta tositoimissa. ja mitä kalipereihin tulee ni kyllä se sillä 308(on itsellä) ni tipahtaa mutta olen aatellut laittaa uuen pyssy isommassa kaliperissa ja siksi koska pitäähän sitä ola isoreikäinen tussari ku muillaki on Wink
_________________
Vit*uile vaan saunan takana on vielä tilaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Mika71
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2006
Viestejä: 628
Paikkakunta: Keski-Suomi, Syvänmoa

LähetäLähetetty: 15.10.2006 00:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En ole mikään "hirviväljien" fanaattinen kannattaja mutta harvoinpa olen päässyt koiranhaukkuun polttamaan näille "varmoille paikoille"!
Ainakin näillä meidän mantujen vesakkovitukoilla ei lehmä haukuta vasojaan hakkuuaukeilla joita ei ole kuin nimeksi! Jos elonpäiviä on äijjällä, ensi syksynä 20 vuotta paukahtaa vuosia tuolla tureikossa asumisessa toisten vähintään samanhajuisten nelijalkaisten kanssa!
Joku vakikirjoittaja piti tässä kerran loppukaneettinaan.
"Mielipiteet on kuin persereikiä! Jokaisella on oma sellainen!"
Näinhän se on.... Hyvää syksyä ja jahtionnea... Very Happy Very Happy Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sysmäjärvenmies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Syy 2006
Viestejä: 245
Paikkakunta: OKU

LähetäLähetetty: 16.11.2006 03:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

päästiin nuoren jäntlanninpystykorvan kanssa jäljittämään yksinäistä hirveä viikonloppuna. onneksi sudet eivät olleet lähi mainkaan alueen laitamilla niin sai ihan hyvillä mielin kävellä hirven perässä.
noin 15minuutin tarpomisen jälkeen koira löysi hirven noin 500metrin päästä minusta. annoin koiran haukkua noin 40min sitten yritin kiertää metsähakkuun aukion reunalle josta oletin hirven kulkevan mutta erehdyin. se meni aivan aukon toista laitaa pitkin turvallisen välimatkan päästä minusta mutta suunnisti suoraan passiketjua kohti. passista hirvi meni suorilla läpi eikä edes huomanneet hirveä ???

no katellaan viikonloppuna jos löytys hirviä viellä lisää...?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hirvihaukkuja
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 101
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 16.11.2006 22:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

meillä hirvijahti omassa seurassa ohi ja kolme hirveä pääsin omalta koiralta kellistämään. ensin yksinäinen naaras 2 tunnin haukun jälkeen. sitten vasa 1,5 tunnin haukun jälkeen ja vasa 40min haukun jälkeen (eri viikonloppuina) nyt sitten muihin seuroihin lainaan ja ensin tietysti lohkovalinnat ja toivottavasti sm-kisat. koira on ollu 2viikkoa jo pois metsältä että eiköhän kokeissa haukku taas maistu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sysmäjärvenmies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Syy 2006
Viestejä: 245
Paikkakunta: OKU

LähetäLähetetty: 20.11.2006 12:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ai että sellaset on suunnitelmat sm-haukkuun ja jne täytyy vain sanoa että onnea vaan haukkuihin ja toivottavasti onnea on mukana että sattuu rauhallinen elikko haukkuun Wink

kyllä koira tarvitsee myös lepoa etenkin jos sitä käytetään viikossa usein metsällä. Koiraa rupeaa muuten tympäsemään ja saattaa altistua sairauksille mm... Idea
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lukaashi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 16 Mar 2006
Viestejä: 46
Paikkakunta: kaakkois/itä-suomi

LähetäLähetetty: 22.11.2006 00:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan tuolle vanhalle urokselle tullu ammuttua melko hankaliin paikkoihin.
Kerran olin tuolla pohjanmaan kuppeessa talkoissa, ku pojilla oli ongelmia hirven kaadon kanssa , niin semmosta !&%¤#"! raivaamatonta vitelikkoa (mitä näkee monesti teitten varsilla), mistä koira otti haukun niin meeppä sinne. Haukku kesti 3tuntia ja allekirjottaneella meni 2tuntia edetä haukkuun 400m päähän. Viimein pääsin haukkuun ja hirvet tuli kopiksi (onneksi), 10metrin päästä ammuin petralla molemmat kakkosvasat ja vielä emän samaan kasaan ni loppu pojilta jahti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nälkäsika
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Maa 2005
Viestejä: 29
Paikkakunta: Outokumpu

LähetäLähetetty: 29.11.2006 18:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sysmäjärvenmies kirjoitti:
päästiin nuoren jäntlanninpystykorvan kanssa jäljittämään yksinäistä hirveä viikonloppuna. onneksi sudet eivät olleet lähi mainkaan alueen laitamilla niin sai ihan hyvillä mielin kävellä hirven perässä.
noin 15minuutin tarpomisen jälkeen koira löysi hirven noin 500metrin päästä minusta. annoin koiran haukkua noin 40min sitten yritin kiertää metsähakkuun aukion reunalle josta oletin hirven kulkevan mutta erehdyin. se meni aivan aukon toista laitaa pitkin turvallisen välimatkan päästä minusta mutta suunnisti suoraan passiketjua kohti. passista hirvi meni suorilla läpi eikä edes huomanneet hirveä ???

no katellaan viikonloppuna jos löytys hirviä viellä lisää...?


Taisit unohtaa mainita, että kaverit istu yli kolme tuntia passissa ja sinä hiippailit "haukulle" joka paljastuikin jonkin pihassa räksyttäväksi piskiksi. Ja oma koirasi juoksenteli pallohukassa jossain ihan muualla. Kannattaisi opetella erottamaan edes oman koiran ääni että tietää mille haukulle lähtee hiippailemaan. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com