OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kokemuksia gps:n maastokartoista?
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 21.06.2004 18:52    Viestin aihe: Kokemuksia gps:n maastokartoista? Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kukaan ostanut nyt kesän korvalla markkinoille tulleita cd:ltä ladattavia maastokarttoja Garminin gepseihin? Ainakin Marinealla ja Anonaseella on maastokarttoja myynnissä. Lähinnä kiinnostaa karttojen toimivuus ja tarkkuus. Onkohan kartoissa joku suojaus, ettei niitä pysty lataamaan usealle laitteelle samalta levyltä?
Takaisin alkuun
jarih
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 2086
Paikkakunta: Kirkkonummi

LähetäLähetetty: 21.06.2004 19:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainakin näyttävät siltä, että ovat aitoja maastokarttoja koossa 1:10000 tai 1:50000 lapin osalta. Mainitsevat vielä erikseen etteivät ole 1:100000 "maastokarttoja", joita jotkut kauppiaat myyvät. Nuo onkin jo sellaisia mistä kannattaa maksaa. Eipä tarvitse enään itse väsätä karttoja, jää sekin vaiva pois ja lopputulos on vielä vimpan päälle täydellinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elain
Vieras





LähetäLähetetty: 05.07.2004 11:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkohan jollekkin kertynyt kokemusta noista kartoista? Marinean ja Anon aseen kartat näyttävät olevan samaa alkuperää ja samalta näyttää hintakin. Mukaan näyttää tulevan tuo Garminin MapSource ohjelma, joten karttojen käyttö PC:lla on näppärää. Hinta on 145€ per lehti + toimituskulut, jotka Visalla makasettuna ovat n.11€ eli yhteensä 156€. Kerralla pystyy Legendiin (8MB) lataamaan 2 x 40km x 40 km aluetta eli siis 40kmx80km. Yhdellä CD:llä on kymmeniä tällaisia alueita, esim. meikäläiselle käyvällä 1 alueella niitä on 56 kpl.

Metsästäjän Erätukku markkinoi myös Suomen 'tarkinta' maastokarttaa Garminiin. Hinta on lähes puolet halvempi 85€ +toimituskulut(ovat olleet aikaisemmin reippaita) , mutta kartta kattaa vain alle 30% noista Marinean kartoista. Siitä minkälainen softa tulee mukaan, ei ole tietoa. Alue näyttää suurin piirtein samalta kuin aikaisemmissa ladattavissa kartoissa, joihin ei saanut CD:ta mukaan. Niissä alue oli 160kmx160 km. Eli noihin Marienan karttoihin nähden ne vastaisivat 16 kpl 40km x 40 km alueita. Hinta per pinta-ala on siis lähes kaksinkertainen. Toisaalta ellei tarvitse karttoja koko alueelta, niin säästöäkin syntyy. Tästä syystä olen kiinnostunut noistä Erätukun kartoista.

Erätukku on kesälomalla, joten en psytynyt sieltä kyselemään lisätietoja. Olisi myös mukava kuulla jonkin käyttäjän kokemuksia verrattuna esim. noihin Erätukun aikaisemmin valmiiksi ladattuihin karttoihin, jotka olivat suurin piirtein GT-kartan tasoisia.

Tilasin vuosi sitten Legendin mukana sieltä tuollaisen valmiiksi ladatun kartan ja minulle jäi vähän linssiin viilauksen maku. Koska karttaa ei saanut CD:lla mukaan, niin laitehan on tietyssä mielessä käyttökelvoton muuhun käyttöön, koska valmiiksi ladattu karttaa häviää heti, kun laitteeseen lataa jonkin muun kartan, esim BlueChartin tai MetroGuiden. Eli laitetta ei voi käytännössä käyttää muuta kuin sen yhden valmiiksi ladatun kartan kanssa.

Mukana tuli myös kyllä PC-kaapeli ja nettisivuilla puhuttiin löysästi reitin suunnittelusta PC:llä ym.. Laitteen mukana ei kuitenkaan tullut minkäänlaista softaa, jonka avulla PC:tä voisi hyödyntää laitteen kanssa. Olen hankkinut erikseen MapSource ohjelman, jolla voin kätevästi syöttää reittipisteitä ja reittejä, mutta karttojen syöttö ei sitten em. ongelmista johtuen olekaan järkevää: Laite pitäisi lähetää Erätukkuun 'edullisesti' uudelleen ladattavaksi joka kerta, kun siihen lataa jonkun muun kartan Evil or Very Mad

Siispä minua kiinnostaisikin käyttökokemukset/tieto ja miksei mutukin seuraavaista asioista:

- Marinean ja Erätukun uusien maastokarttojen tarkkuuden vertailu
- PC:n käyttö Erätukun karttojen kanssa, reitin suunnittelu, reittipisteet yms.
-karttojen toimivuus Legendissä, latautumisaika, vieritys yms.
- Erätukun kartan koko, voiko ladata kerralla Legendiin (8MB)
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 08.07.2004 16:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Terve,

Kokemusta on.

Metsästäjän Erätukun toiminnasta ja markkinoinnista on jäänyt huono maku. Luvataan paljon, loppupeleissä toimitetaan mitä osataan - ja yllättävin ehdoin. Epäilemättä hyvä businesta, mutta sapettaa että metsästäjiä rahastetaan... Olin jo vähällä ostaa ensimmäisen tuotteeni - eli tuon CD:n sieltä, mutta palvelu, epämääräiset arviot toimituskuluista sekä tuotteen todellisesta saatavuudesta (joskus kuulemma heinäkuussa) muuttivat mieleni. Kiitin kohteliaasti ja laskin luurin. Tuolta en osta mitään.

Mutta mistä sitten kartat?

Kartat saa nykyään CD:llä. CD:t vain rekisteröidään GPS:n sarjanumeron mukaan, joten niitä ei voi pääohjelmalla latailla muihin koneisiin.

Mutta ei hätä tämän näköinen. Vähän surffailua netissä ja löytää sendmap2.0 ohjelman, jolla voi lähettää img-tiedostoja suoraan Garmineihin. Toimii kuin junan vessa, joskin vaatii vähän tietokoneiden kanssa kaveruutta...

Garminin Vapaa-ajan kartat ovat kyllä epätarkempia kuin Erätukun, mutta kokemusteni perusteella EIVÄT MERKITTÄVÄSTI. Korkeuskäyrät, talot, pelllot suot ja tiestö on kärrypolkuja myöden merkitty. Riittää mainiosti metsällekin. Lisäksi yhdellä CD:llä tulee isompi alue kerrallaan ja yhdeltä CD:ltä voi ladata useampaan laitteeseen karttoja. Itse CD on suojattu Securom-teknologialla, joten pelkän CD:n kopioimalla ei aivan saa toimivaa CD:tä.

==> Suosituksen on hommata Garminin kartta. Erätukun kartta ei tuo merkittävästi lisäarvoa GPS-navigointiin. Ja GPS:hän on vain varametodi suunnistamiselle - karttaa ja kompassia se ei korvaa.

Metsästävä Geek
Takaisin alkuun
Elain
Vieras





LähetäLähetetty: 14.07.2004 08:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitokset Vieraalle vinkeistä. Tilasin Garminin vapaa-ajan kartan Marineasta, katsotaan nyt miltä se sitten näyttää. Ongelma on tällä hetkellä se, että Legendissä on tuo Erätukun kartta, joka menee bittiavaruuteen samalla, kun lataan uudet kartat. Olen tässä kahden vaiheilla, pitäisikö myydä nykyinen laite karttoineen pois ja hankkia uusi 60C vai tyytyä vanhaan. Jotenkin kyrsii pistää 100€ taivaan tuuliin yhdellä napin painalluksella, vaikka käytön kannalta asialla ei tietysti ole mitään merkitystä, jos uusi kartta toimii kunnolla.
Takaisin alkuun
Illu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Maa 2004
Viestejä: 131
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

LähetäLähetetty: 14.07.2004 22:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Garminin kartan mukana tulee Mapsource ohjelma, ohjelmalla pystyy lataamaan gps:n muistista karttadataa. Joten tuolla varmaan onnistuu vanhan kartan talteenotto, ellei siinä ole sitten jotain ihme suojausta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elain
Vieras





LähetäLähetetty: 15.07.2004 08:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Illu, jos tiedät tarkemmin, miten sen kartan sieltä saa imuroitua, niin olisin kiitollinen. Minulla on jo nyt tuo Mapsource ohjelma ja tiedonsiirto onnistuu GPS:n ja PCn välillä hyvin. Waypointit kulkee mukavasti edestakaisin. Kuitenkin, jos yrittää lukea karttaa sieltä, niin kone antaa virheilmoituksen ja valittelee ettei löydä ko. karttaa. Eräs kaveri väitti, että tuo tuo Mapsource ohjelma ei edes lue karttaa GPS:stä vaan hakee sieltä vain nimen ja lataa ko. kartan PC:ltä ruudulle. Eli PC:llä pitäisi olla jo tallennettuna vastaava kartta. Joko niin tai sitten kartta on suojattu jollain tavalla, ettei sitä voi imuroida GPS:stä. Erätukku tai heidän käyttämänsä alihankkija ehkä pystyisi asiaan vastaamaan, mutta siltä nyt on turha kysellä mitään. Suoraan sanoen veetä vaille ituttaa koko firma Evil or Very Mad
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 15.07.2004 09:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on myös sama ongelma. Haluaisin lisätä Legendiin karttoja mutta en tosiaan halua että tuo vanha kartta häipyy kokonaan..

Kertokaas viisaammat lisätietoja!
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 15.07.2004 10:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elain kirjoitti:
Elain, jos tiedät tarkemmin, miten sen kartan sieltä saa imuroitua, niin olisin kiitollinen. Minulla on jo nyt tuo Mapsource ohjelma ja tiedonsiirto onnistuu GPS:n ja PCn välillä hyvin. Waypointit kulkee mukavasti edestakaisin. Kuitenkin, jos yrittää lukea karttaa sieltä, niin kone antaa virheilmoituksen ja valittelee ettei löydä ko. karttaa. Eräs kaveri väitti, että tuo tuo Mapsource ohjelma ei edes lue karttaa GPS:stä vaan hakee sieltä vain nimen ja lataa ko. kartan PC:ltä ruudulle. Eli PC:llä pitäisi olla jo tallennettuna vastaava kartta.


Väittäisin että olet oikeassa. En usko, että on Garminin intressissä lähteä rakentamaan kartanlatausta GPS:tä tietokoneelle.

Samankokoinen digitaalinen peruskartta-aineisto CD:llä, siinä muodossa että sen voi printata paperille maksaa tuhansia euroja kun se on mobiililaitteen CD:llä tai muuten ladattuna mobiililaitteeseen muutamia kymmeniä euroja. Garminissa on vektorikarttaa. Esimerkkinä voisin ottaa hinnan hinnastosta: http://www.maanmittauslaitos.fi/images/949566109/kartat010204.pdf , jossa km2 karttaa maksaa 2,44€ ja koko Suomi 286700€. Jos garminiin menisi rasterikartta (mitä se ei siis tue), niin läänin alueen saisi yhdelle käyttäjälle 2440€:llä. Maanmittauslaitos eivätkä muutkaan karttainstanssit halua, että heidän kartta-aineistonsa valuu digitaalisessa formaatissa ulos ja siten suoraan vähennä heidän paperikarttansa/digitaalikarttansa myyntiä. Sen vuoksi yleensä aina jos myyntihinta on halpa vaatii kartan tuottaja (esim maanmittauslaitos) että karttaan rakennetaan suojaus jotta sitä ei voi käyttää kuin ainoastaan mobiililaitteessa. Aivan samasta syystä karttojen latauksessa näkyvä aineisto voi olla eriä kuin se joka oikeasti laitteeseen menee. Eli suhteellisuuden taju kannattaa säilyttää.

Elain kirjoitti:
Joko niin tai sitten kartta on suojattu jollain tavalla, ettei sitä voi imuroida GPS:stä. Erätukku tai heidän käyttämänsä alihankkija ehkä pystyisi asiaan vastaamaan, mutta siltä nyt on turha kysellä mitään. Suoraan sanoen veetä vaille ituttaa koko firma Evil or Very Mad


Mikä siinä ituttaa? Etkö tiennyt ostaessasi, että kartta on valmiiksi ladattu? Sait silloin kuitenkin maastokartan laitteeseen. Sitä ei sinulla ollut. Olet nyt sitä käyttänyt. Joskus ärsyttää kun tulee uudempia ja parempia systeemejä ajan myötä. Siinämielessä kenen tahansa tuotekehittäjän työ on raadollista, että aina jälestäpäin naureskellaan kuinka alkeellinen systeemi oli. Mutta jos ei kukaan tee alkeellistakaan systeemiä, niin ei tule systeemiä ollenkaan.

Suosittelen, että myyt laitteen pois karttoineen päivineen ja päivität itselle uuden kartattoman, johon sitten itse lataat kartat. Varmasti löytyy vielä metsästäjiä jotka eivät itse osaa ladata karttoja ja sinun laitteesi voi olla heille oiva apu. Hintaa et tietysti saa samaa kuin uutena, mutta myyppäs vaikkapa vuoden vanha kännykkä ja katso mitä siitä saat.

PS: En ole Erätukun kanssa tekemisissä, enkä ole ostanut sieltä tuotteita. Sen sijaan olen jonkin verran pyöritellyt erilaisia digitaalisia kartta-asioita.
Takaisin alkuun
Elain
Vieras





LähetäLähetetty: 15.07.2004 11:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Anonymous kirjoitti:


Samankokoinen digitaalinen peruskartta-aineisto CD:llä, siinä muodossa että sen voi printata paperille maksaa tuhansia euroja kun se on mobiililaitteen CD:llä tai muuten ladattuna mobiililaitteeseen muutamia kymmeniä euroja. Garminissa on vektorikarttaa. Esimerkkinä voisin ottaa hinnan hinnastosta: http://www.maanmittauslaitos.fi/images/949566109/kartat010204.pdf , jossa km2 karttaa maksaa 2,44€ ja koko Suomi 286700€. Jos garminiin menisi rasterikartta (mitä se ei siis tue), niin läänin alueen saisi yhdelle käyttäjälle 2440€:llä. Maanmittauslaitos eivätkä muutkaan karttainstanssit halua, että heidän kartta-aineistonsa valuu digitaalisessa formaatissa ulos ja siten suoraan vähennä heidän paperikarttansa/digitaalikarttansa myyntiä. Sen vuoksi yleensä aina jos myyntihinta on halpa vaatii kartan tuottaja (esim maanmittauslaitos) että karttaan rakennetaan suojaus jotta sitä ei voi käyttää kuin ainoastaan mobiililaitteessa. Aivan samasta syystä karttojen latauksessa näkyvä aineisto voi olla eriä kuin se joka oikeasti laitteeseen menee. Eli suhteellisuuden taju kannattaa säilyttää.


Vertailet nyt vähän omenia ja päärynöitä. Minulla ei ole mitään tarvetta printtailla Garminiin ladattua karttaa enkä ole sitä edes maininnut missään vaiheessa. Metsästysseuramme on ostanut vuosi pari sitten MML:n rasterikartan alueeltamme ja se maksoi vajaa 300€ julkaisuoikeudella! Myöskin palvelu oli asiantuntevaa. Pidän hintaa erittäin kohtuullisena ja suhteellisuudentaju on tallella, en ryhtynyt laskemaan sentään Suomen pinta-alan hintaa Laughing .

Elain kirjoitti:
Joko niin tai sitten kartta on suojattu jollain tavalla, ettei sitä voi imuroida GPS:stä. Erätukku tai heidän käyttämänsä alihankkija ehkä pystyisi asiaan vastaamaan, mutta siltä nyt on turha kysellä mitään. Suoraan sanoen veetä vaille ituttaa koko firma Evil or Very Mad


Anonymous kirjoitti:
Mikä siinä ituttaa? Etkö tiennyt ostaessasi, että kartta on valmiiksi ladattu? Sait silloin kuitenkin maastokartan laitteeseen. Sitä ei sinulla ollut. Olet nyt sitä käyttänyt. Joskus ärsyttää kun tulee uudempia ja parempia systeemejä ajan myötä. Siinämielessä kenen tahansa tuotekehittäjän työ on raadollista, että aina jälestäpäin naureskellaan kuinka alkeellinen systeemi oli. Mutta jos ei kukaan tee alkeellistakaan systeemiä, niin ei tule systeemiä ollenkaan.


Tiesin ostaessani, että kartta oli valmiiksi ladattu, mutta en tiennyt, että laitteeseen ei sen jälkeen voi ladata muita karttoja. Koska minulla ei ole varmuuskopiota kartasta. Kyselin asiaa Erätukusta useita kertoja, mutta en saanut vastausta. Kun kysyin Garminilta, sain vastauksen päivässä. Itutus liittyy siis saamaani asiakaspalveuun ja siihen, että asiaa ei ollut selvästi kerrottu. Jos luet aikaisempia viestejäni, niin tuotteen esittelystä sai kuvan, että sitä voi käyttää PC:n kanssa.

Olen käyttänyt karttaa ja olen kohtuulisen tyytyväinen siihen, mitä olen saanut. Tuoteen esittelyssä käytetyt kartat antavat kuitenkin huomattavasti paremman vaikutelman kartojen laadusta. Suoraan sanonen esittelyssä käytetyillä kuvilla ei ole paljon yhtenäistä laitteen sisälle ladatun kartan kanssa. Ja puhun nyt esittelyssä laitteen näytöllä olevista kartoista, ei mistään taustoista, joita usein viljellään harhaanjohtavasti. Jos oltaisiin Jenkeissä, niin joku olisi jo varmaan aloittanut prosessin asiasta.

Kuitenkin, jos olisin vielä saanut jonkinlaista asiakaspalvelua ja CD varmuuskopion ostamastani kartasta olisin kohtuullisen tyytyväinen. Erätukku tekisi hyvää PRää jos myisi varmuuskopion jollain nimellisellä hinnalla näille 'vanhan' kartan hankkineille.

En ole niinkään huolestunut rahasta, vaan siitä, että tilatessani jotain minua viilataan linssiin, siitä jää ikävä maku eikä naurata jäkikäteenkään Shocked . Nytkin tilasin uudet kartat Marineasta siksi, että uskon saavani sitä, mitä olen ostamassa. Hinta on per pinta-ala huomattavasti halvempi kuin Erätukussa, mutta joudun silti maksamaan lähes tuplahinnan, koska kartat ovat laajemmalta alueelta. Onneksi asuinpaikkani ja metsästysmaani sijaitsevat sopivasti kartan eri kulmissa. Tilasin kartat pari päivää sitten ja ne tulevat kuriirilla kotiini huomenna.


Anonymous kirjoitti:
PS: En ole Erätukun kanssa tekemisissä, enkä ole ostanut sieltä tuotteita. Sen sijaan olen jonkin verran pyöritellyt erilaisia digitaalisia kartta-asioita.


No tämä lause säästi minut yhdeltä ylimääräiseltä kommentilta Twisted Evil Olet vain ilmeisesti aidosti huolissasi minun itutuksestani, kiitoksia, tämä helpotti hieman Twisted Evil . Yritän nyt loppupäivän todistella itselleni, miten tyhmä ja tekniikkaa ja yleistä kehitystä ymmärtämtön tollo olenkaan ollut Embarassed .
Takaisin alkuun
Metsästävä Geek
Vieras





LähetäLähetetty: 15.07.2004 15:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Erätukku sucks!

Olen avautunut useammin jo aiheesta, mutta toistuvasti palatessani tälle palstalle alkaa verenpaine nousemaan kuullessani kanssametsästäjien palautetta Erätukun "palvelusta".

No onneksi on olemassa cgpsmapper-ohjelma ja img-tiedostoja saa suoraa CD:ltä Garmineihin sisälle ilman mapsourcea. Henkisesti jokainen ohiladattu kartta vähentää itutusta.

MG
Takaisin alkuun
jarih
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 2086
Paikkakunta: Kirkkonummi

LähetäLähetetty: 15.07.2004 17:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metsästävä Geek kirjoitti:
img-tiedostoja saa suoraa CD:ltä Garmineihin sisälle ilman mapsourceaMG

Tarkoitatko mitä CD:tä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 15.07.2004 17:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tarkoitin normaaleita Garminin "Vapaa-ajan karttoja".

Näissä on img-tiedostot luettavissa suoraan CD:ltä ja ladattavissa Garminiin cgpsmapperilla. Itse CD-tuote on suojattu securomilla ja ohjelma ei asennu koneelle jos kyseessä on kopio-CD. Tämänkin voi kiertää jos haluaa (esim Alcohol), mutta ei maksa vaivaa. Lisäksi on mahdollista kikkailla mapdecode-ohjelmalla mapsourcen rekistereitä siten, että nuo img-tiedostot saadaan myös sisällytettyä jo asennetun mapsourcen alle...

onko jarih = JHa? Jos näin, niin tunnetaan jo entuudestaan.
Takaisin alkuun
jarih
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 2086
Paikkakunta: Kirkkonummi

LähetäLähetetty: 15.07.2004 20:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkos Garminin omat kartat CD:llä sitten minkä tasoisia? Viime syksynä käytin kimpassa OziExplorer, gpsmapper, mapedit ja Sendmap softia karttojen "luomiseen" ja siirtämiseen gepsiin. Eli jos Garminin omat img-tiedostot Suomalaisista maastoista on hyvät, niin eiköhän niillä jo pärjäisi ja varsinkin jos tämä on edullinen ratkaisu.

En ole JHa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Illu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Maa 2004
Viestejä: 131
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

LähetäLähetetty: 15.07.2004 23:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elain kirjoitti:
Illu, jos tiedät tarkemmin, miten sen kartan sieltä saa imuroitua, niin olisin kiitollinen. Minulla on jo nyt tuo Mapsource ohjelma ja tiedonsiirto onnistuu GPS:n ja PCn välillä hyvin. Waypointit kulkee mukavasti edestakaisin. Kuitenkin, jos yrittää lukea karttaa sieltä, niin kone antaa virheilmoituksen ja valittelee ettei löydä ko. karttaa. Eräs kaveri väitti, että tuo tuo Mapsource ohjelma ei edes lue karttaa GPS:stä vaan hakee sieltä vain nimen ja lataa ko. kartan PC:ltä ruudulle. Eli PC:llä pitäisi olla jo tallennettuna vastaava kartta. Joko niin tai sitten kartta on suojattu jollain tavalla, ettei sitä voi imuroida GPS:stä. Erätukku tai heidän käyttämänsä alihankkija ehkä pystyisi asiaan vastaamaan, mutta siltä nyt on turha kysellä mitään. Suoraan sanoen veetä vaille ituttaa koko firma Evil or Very Mad


Valitettavasti minulla ei ole tarkempaa kokemusta ko. toimenpiteestä. Arvelin vaan että voisi onnistua kun ohjelmassa on imurointi toiminto.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com