OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Aseensa vuokraamisesta toiselle
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Suuri metsästäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Huh 2004
Viestejä: 214
Paikkakunta: Pyhtää

LähetäLähetetty: 22.06.2004 09:38    Viestin aihe: Aseensa vuokraamisesta toiselle Vastaa lainaamalla viestiä

Olen ajatellut antaa syksyllä sorsa ja hanhi miehille sorsastus veneeni vuokralle ja maksusta vuokrata toista tai kumpaakin haulikkoani. Mitä tulee tarkastaa kun antaa aseen vuokralle? Metsästys kortti nyt ainakin mutta jos minä aion vuokrata päällekkäispiippuisen haulikon ja kaverilla on lupa puolariin niin voinko silti vuokrata?

Pakettiin sisältyisi 4m vene+6hv moottori,haulikko,merikartta,ankkuri,pari kaavetta,panoksia ja näkösuoja verkko.

Muuten jos joku haluaa veneen jo nyt vuokralle niin se on vapaana Wink .
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Suuri metsästäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Huh 2004
Viestejä: 214
Paikkakunta: Pyhtää

LähetäLähetetty: 22.06.2004 13:58    Viestin aihe: jep Vastaa lainaamalla viestiä

Vastatkaa nyt hyvät ihmiset, jos tarvitaan jotain lupia niin saan ne kuntoon ennen vesilinnustus kauden alkua.

Venehän on kunnossa vaikka heti kalastus,mökkeily tai retkeily matkalle.

Vastauksia kiitos!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Andy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2004
Viestejä: 615
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 22.06.2004 14:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lukisitte hyvät ihmiset sen ampuma-aselain edes kerran läpi.

Saat lainata (myös rahaa vastaan) haulikkoasi, jos henkilöllä on lupa kivääriin, yhdistelmäaseeseen (=rihlakko tai drillinki) tai kivääriin. Toimintatavalla tai kaliberilla ei ole merkitystä.
_________________
Joka päivä voi tiiliskivi pudota päähäsi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Suuri metsästäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Huh 2004
Viestejä: 214
Paikkakunta: Pyhtää

LähetäLähetetty: 22.06.2004 14:39    Viestin aihe: jep Vastaa lainaamalla viestiä

olenhan minä lukenut ampumaaselakia mutta nuo pykälät kun eivät tahdo pysyä mielessä..... kiitos andy kumminkin vastauksestasi Cool .

Pitääkö sitä täyttää jonkinlainen sopimus ennen aseen luovuttamista vai käykö se ihan kylmiltään?

tyhmä pää ja niin pois päin Embarassed .
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
en oo varma
Vieras





LähetäLähetetty: 22.06.2004 16:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oletkos Andy ihan varma että kaveri saa lainata asettaan rahaa vastaan?
Selvää on, että ilmaiseksi saa lainata, mutta onko lainatessa rahaa vastaan mahdollista, että tämä lainaaminen tulkitaan asealan elinkeinolupaa vaativaksi, kuten esimerkiksi myynti kaupallisessa tarkoituksessa?
Takaisin alkuun
Hammer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2004
Viestejä: 2795
Paikkakunta: Kaarina

LähetäLähetetty: 22.06.2004 16:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

taitaapi mennä vuokraaminen ase-elinkeinon puolelle...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Nihis
Vieras





LähetäLähetetty: 22.06.2004 17:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos on epäilystä siitä että asetta ei saa lainata rahaa vastaa, mikä sinänsä on täysin naurettavaa, maksakoot vene vaan pikkusen enemmän ja haulikkoa saa lainata ilmatteeks. Tämä on sitä niin sanottua maalaisjärkeä.
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 23.06.2004 17:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vuokraamista ei mainita kuuluvaksi ase-alan kaupalliseen elinkeinotoimintaan kuuluvaksi, vain aseiden kauppa, valmistaminen ja korjaaminen, myös kouluttaminen ja ampumaradan pitäminen.

Kovin vähäinen ja tilapäinen toiminta taas ei täytä elinkeinotoiminnan tunnusmerkkejä, ei tosin poista verovelvollisuutta tuloista.
Takaisin alkuun
Suuri metsästäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Huh 2004
Viestejä: 214
Paikkakunta: Pyhtää

LähetäLähetetty: 23.06.2004 17:32    Viestin aihe: Jep Vastaa lainaamalla viestiä

Jo selvisi asia minullekin eli voitte pojat alkaa odotella vuokraus ilmoitusta vähän lähempänä vesilinnustus kautta Cool .

Ja jos sattuu niin ikävästi että teillä on oma haulikko korjauksessa juuri aloituksessa niin minulla on kaksi haulikkoa joita alan vuokrata, siksi tämä kysely kaikki kamppeet tulee tietysti mukaan kuten panokset,bensa,ankkuri,näkösuoja verkko ja kaaveet.

Ja minä vuokraan sitten pojat halvalla Cool .
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Andy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2004
Viestejä: 615
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 23.06.2004 17:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Asevuokraus on elinkeinotoimintaa silloin, jos se sisältyy kaupalliseen ampumaradan pitoon, kuten esim. HSC:lla. Muunlainen asevuokraus on niin harvinaista, että sitä ei ilmeisesti ole nähty tarpeelliseksi luvanvaraistaa.

Suullinen sopimus on Suomessa pätevä, mutta ongelmia voi tulla sen todistamisessa, mitä on sovittu. Jos vuokraa muille kuin kavereille, kannattanee tehdä kirjallinen sopimus. Siihen kannattaa laittaa mm. määrittelyt kuka vastaa mahdollisista aseelle tulleista vahingoista tai maininta, ettei aseella ammuta rautahauleja/magnumeita, jos sellaiselle tarvetta on.
_________________
Joka päivä voi tiiliskivi pudota päähäsi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Suuri metsästäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Huh 2004
Viestejä: 214
Paikkakunta: Pyhtää

LähetäLähetetty: 23.06.2004 18:03    Viestin aihe: Jep Vastaa lainaamalla viestiä

Nuo sopimukset on jo kirjoitettu koneella valmiiksi ja olen pistänyt nimmarini alle eli se on enään vuokraajan nimeä vaativa sopimus Cool .

Minun molemmat aseeni on rautahauli testattuja ja toinen on 12/89 ja toinen 12/70. Pitäisiköhän erikseen lisätä että 12/70 pyssyyn ei tungeta niitä kasiysejä vai älyääköhän vuokraaja itse Confused .
_________________
Kiinan laiskin mies:Hui Lai Lee

Kiinan kovin autoilija: Taka Kumi Suti

Kiinan tarkin ampuja: Joka Kuti Huti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Vieras






LähetäLähetetty: 24.06.2004 00:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko se tämä Andy joku polliisi vai mikä, jotaki sen suuntasta taisi ilimotella ammatikseen vanahasa mehtänetisä???
Näkkyy nykysin tituleeraavan ihtiään opiskelijaksi, oishan meiän lukijain mukava tietää miltä pohojalta se Andy näisä laki- ym. asioisa ponnistaa.
Takaisin alkuun
Andy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2004
Viestejä: 615
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 24.06.2004 08:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen lakiasioissa maallikko, eikä minulla ole mitään oikeustieteellistä koulutusta. En ole ikinä väittänyt olevani poliisi. Lakitietämykseni liittyy lähinnä ase-, metsästys- ja rikoslakiin ja lähtee harrastelijapohjalta - vähän niin kuin useimpien asetietämys täällä.
_________________
Joka päivä voi tiiliskivi pudota päähäsi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Vieras






LähetäLähetetty: 24.06.2004 11:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tosiasiassa siihen aseen vuokrahintaan sisältyy kyllä muutakin, mm. tilat jne. Sitä ei vain tulla ajatelleeksi. Kyllä tuloslaskelmassa on lukuisasti kulurivejä. Käytännössä vain puhutaan esim. aseen vuokrahinnasta, aivan samoin kuin matolitran hinnasta.

Sorry, tämä oli vähän asian sivusta.
Takaisin alkuun
Suuri metsästäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Huh 2004
Viestejä: 214
Paikkakunta: Pyhtää

LähetäLähetetty: 24.06.2004 13:11    Viestin aihe: jep Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt kun on selvinnyt nämä lain pykälät niin pitäs pojat pidätte kohtuullisena vuokra hintana? Itse olin ajatellut pyytää 6 euroa tunti. hintaan sisältyy:

vene+bensat+6hv moottori+ankkuri,haulikko(valinnan mukaan pumppu tai päällekkäispiippuinen+panokset), kaaveita hanhi ja sorsa,näkösuoja verkko,ja sora pilli.

Eli tuo kaikki 6 euroa tunti, onko paha?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com