Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Paulisa Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 03.01.2007 00:31 Viestin aihe: Punapistetähtäin taljassa kokemuksia?? |
|
|
No niin aloitetaanpa uusi keskustelu nyt täällä. Rekisteröidyin juuri sivuille ja en ole oikeastaan edes katsellut onko kyseisestä aiheesta ollut aiemmin puhetta.
Siis olen harrastanut nyt jonkun vuoden taljalla metsästystä sekä taulun puhkontaa. Ja nyt on herännyt hieman kiinnostusta kokeilemaan punapistetähtäimen käyttöä. Jousimetsästys.net sivuilta löytyy itse asiassa Zeissin pienimuotoinen testi jossa todetaan hyviä sekä huonoja puolia.
Nyt olisi mukava kuulla jos jollain on omakohtaisia kokemuksia punapisteen käytöstä, miten se toimii todellisuudessa ja onko todellakaan edes harkitsemisenarvoista vaihtaa ns. valokuitutähtäimestä pois?
Pikaisen katselmuksen jälkeen Zeiss ja Nikon ovat suhteellisen samoilla lähtöviivoilla ?
Kiitos jos löytyy asiallista kommenttia eikä suinkaan ns. besser wisser kommenttia.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Simo52 Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
kz6325 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 06.01.2007 13:15 Viestin aihe: |
|
|
Olen ampunut toistakymmentä vuotta erilaisilla punapiste tähtäimillä,joten perspektiiviä hieman löytyy.
Punapiste on mielestäni tällä hetkellä ainoa oikea tähtäin metsästykseen.
Huonojakin puolia löytyy.Yleisin vika on,että muutaman vuoden jälkeen useissa,(kaikissa),on alkanut kosketushäiriöt vaivata.Tähtäin on toiminut vain,jos patterit ovat melko uusia.Sadesäällä on muistettava pitää käsipyyhettä mukana linssien kuivaamiseen.
Nykyisin ammun Zet pointilla,joka on osoittautunut huimasti laadukkaammaksi,kuin aikaisemmat.
Useimmat punapisteen kokeilijat,jotka ovat luopuneet siitä, eivät ole osanneet asentaa sitä oikein.Tähtäimen linjaus vaatii tarkkuutta,mutta sen jälkeen se on ollut luotettava ja tarkkasäätöinen työkalu,kelillä kuin kelillä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|