OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

ensimmäisenne?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
bullet
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Tam 2007
Viestejä: 13

LähetäLähetetty: 05.03.2007 23:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

oltiin iskän kans aamutuimaan metällä lähettiin sitten pellon reunaa pitkin kunnes iskä sanoo et mee äkkiä pasiin ja sit ku pääsin passiin niin siit sellanen 1minuutti varrottiin kunnes jänis juoksee suoraan kohti ammuin ekan laukauksen katoin ja jänö jatko matkaa ammuin toisen kerran kun jänis oli ojassa ei mittään ja kun iskä ja koira etti sitä niin jänis tuli suoraan eteen jä jäi siihen ku ammuin et tälläin se käy ku ekaks ampuu huonon tähtäyksen takii kaks hutii ja sit ku tähtäs hyvi niin tuli kaato perkkele
Twisted Evil Exclamation
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
deadline
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 2904

LähetäLähetetty: 06.03.2007 19:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vedä nyt henkeä välillä Wink
_________________
"Hän oli mahtava metsämies Herran edessä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mika h
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2007
Viestejä: 896

LähetäLähetetty: 20.03.2007 19:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no tuota kannatan deadlinen kanssa Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ghost rider
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Hei 2007
Viestejä: 82
Paikkakunta: peräseinäjoki

LähetäLähetetty: 03.11.2007 00:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Arrow
_________________
JÄNISPIISKA SE ON MIKÄ SIVALTAA!!!!


Viimeinen muokkaaja, ghost rider pvm 03.11.2007 00:52, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ghost rider
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Hei 2007
Viestejä: 82
Paikkakunta: peräseinäjoki

LähetäLähetetty: 03.11.2007 00:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pakko kai sitää on oma eka kertaki laittaa kaikkien tietoisuuteen!!!Smile olin isä ukon ja parin muun kokeneemman metsästäjän kanssa metsällä ja istuttiin nuotiolla ja paisteltiin makkaraa pienessä räntä sateessa ja isäni koira ajoi jänistä lähistöllä.. olin silloin suuripiirtein jotain 8v. ja kokoajan piti kuulemma olla jotain tekemistä.. "isukki kertoi niin". isä ukko tylsääntyi jatkuvaan marinaan ku on tylsää ja antoi oman haulikkonsa mulle ja sanoi että käy tekemäs pieni lenkki ettei tartte koko aikaa kitistä.. lähdin kävelemään pois päin nuotiolta isäni haulikon kanssa jonka perä meni reilusti 20cm kainalon alta ja kuinka ollakkaan päästyäni jotain 200m nuotiosta mettä jänis lähtee kuusen alta ja minä ammun isän balalaikalla lonkalta elämäni ensimäisen jäniksen...tuurilla oli kyllä vahvasti sormet pelis.. yllätys oli suuri ku menin nuotiolle jänistä perässä raahaten ku äijät oli luullu että olin uteliaisuuttani paukutellu!!!Smile sen jälkeen on metällä tullu käytyä aina ku vaan on mahdollista!!! joka viikonloppu jo 20 vuotta!!! ei paljo mitäää....
_________________
JÄNISPIISKA SE ON MIKÄ SIVALTAA!!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vipi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Kes 2007
Viestejä: 87
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.11.2007 14:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vilu kirjoitti:
Hyvä ettet katsonut muualle, niinkuin minä silloin muinoin. Very Happy


Tähän voisi laittaa omia kokemuksia.. Razz Itellä kävi kyllä aika samoin.. Miesajolla oltiin vaarin ja isän kanssa. No meikäläinen sitte tiellä passissa ja siinä hetken ku olin niin olin kuulevinani jotai ääntä sivulta/takaa. No katoin tietenki sivulle ja ei näkyny mitään. Isä tuli sit sivulta tietä pitkin ja sano et täst on tullu ja siitähän se !&%¤#"! oli menny aivan mun takaa. Very Happy Kyllä oli isällä ja vaarilla hauskaa. "Siinä meidän tappaja" Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Systeemin uhri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Maa 2007
Viestejä: 709
Paikkakunta: Jönköping

LähetäLähetetty: 03.11.2007 15:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eka jänis oli viime joulukuussa, kun kävelin metässä ja jänis loikki ihan parin-kolmenkymmenen metrin päästä suoraan samalle polulle, jolla seisoin.

Eka rusakko tänä syksynä, kun kaveri käveli metsäsaarekkeen läpi ja rusakko loikkasi parinkymmenen metrin päästä minusta ulos saarekkeesta.
Ammuin varmuudeksi toisenkin putken, niin pitihän sieltä tulla sitten vielä toinenkin rusakko ihan vierestä Very Happy. Siihen en sitten ehtinyt, mutta hyvä, että yksikin jäi.
_________________
JESJESJESJES!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ceskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Hei 2007
Viestejä: 646
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 05.11.2007 11:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eka rusakko oli niin monella tapaa metsästyslain ulkopuolelta etten kehtaa edes kertoa. Embarassed Perheen kasvimaa oli kyllä tämän jälkeen sitten rauhassa... Very Happy

Sittemmin on tullut suoritettua kortit ja muut niin että hyvässä uskossa muiden kehottamana en kyllä ammu mitään elävää jos en itse varmasti tiedä sen olevan laillista kaikin puolin.

Ceskari
_________________
--- Internet tekee kaikista asiantuntijoita... ---
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jarski
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2004
Viestejä: 468
Paikkakunta: Kajaani

LähetäLähetetty: 05.11.2007 15:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ensimmäinen jänis jonka ammuin vuonna 1997 oli semmoinen oravan kokoinen rääpäle silloisen koiran ajosta. Olin minä saakeli polleeta poikaa vaikka jänis oli niin pieni, että nykyisin en raaskisi edes ampua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
metsäamatööri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2005
Viestejä: 189
Paikkakunta: Merikarvia

LähetäLähetetty: 06.11.2007 10:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eka jänes:
Oltiin isäukon ja pystykorvan kans viikolla yrittämäs, josko saatais hirvenhaukkua koiralle. Haukut tais loppuviimex olla kaikki oravia Laughing

Isällä oli vaan kivääri mukana ku hirveä kerta yritettiin, mutta mulla oli haulikkokin ku olin sillon vielä nuori ja kiihkeä.

Kotioppäin oltiin jo tulemassa kun parista metristä töytäsee jänes liikkeelle. Ensi hämmästyksen jälkeen paniikinomainen heittolaukaus sinnepäin. Oltiin jo melko varmoja, että sinne meni, mutta siellä se pötkötti mättään takana.

Yksikin hauli riittää kun se on päässä. Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
topintam
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2007
Viestejä: 335
Paikkakunta: Pudis

LähetäLähetetty: 15.11.2007 14:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

taitaa olla 16v. aikaa
10v.haulikolla ampuminen alko kiinnostaa hirveesti..meni 2 viikkoa suunnitellessa.., 2kertaa oli jo kovat piipussa mut ei vaan tohtinu vetää liipasinta. no sit kuiteski läsäytin ja olihan se rekyyli kyllä hirvee..

samana päivänä sitte tappamaan...sekarotunen piskimme ajeli jänistä saaressa ja isäkön kans siellä törötettiin passissa...pian junnu hilppoo vastaan mutta ei ollu miestä lasauttaa jämähin ihan täysin..lähettiin kotii..

seuraavana päivänä uudestaan, nyt oli jo tarpeeksi sisua ja jänis sai osumaa.. ase winchester super-x ladattuna 1 kiekkopanoksella...
kattelin kuvaa: ase melkee miehen mittanen ja miehellä hymy herkässä, oi niitä aikoja
_________________
-itseäni olen kiittänyt ja kiitosta on riittänyt-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
remac
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tou 2007
Viestejä: 655

LähetäLähetetty: 15.11.2007 16:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ekan jäniksen ammuin viime vuoden lokakuussa kun oli hieno kuutamoilta.Tuolloin ei ollut vielä lunta.Olimme isännän kanssa menomatkalla jäniksiä etsimään kun näimme jäniksen pellolla.Isäntä sanoi että meenkö koittamaan.No auto jätettiin vähän kauemmas pelloista mutkan taakse.Siitä lähin vain tietä pitkin kävelemään.Ensin en huomannut jänöä mutta pian se erottui "mustasta" maastosta.Siitä sitten ojan pohjaa pitkin haulikkohollille.Jänö huomasin kun sostin päätäni mutta vislasin hieman ja se hiljensi vauhtia jolloin ammuin.Juoksi vielä n.30m ja sitten kuoli.
_________________
Nähdään kun nähdään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Over and Under
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Lok 2007
Viestejä: 113
Paikkakunta: Taivalkoski

LähetäLähetetty: 18.11.2007 19:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itse ammuin ekan jänön viime vuonna. Kävelin sähkölinjaa pitkin ja huomasin pienellä polulla jänön matkaa reilu 20m, ja pam. Siihen jäi mettäjänis viimesiään räpistelemään oli hieno tunne ampua eka jänis. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Antsa-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Maa 2007
Viestejä: 119
Paikkakunta: Kemijärvi

LähetäLähetetty: 23.11.2007 18:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ekaa jänistä taidan huomenna lähteä koittelemaan. Kun metsään tekeepi nii mieli ja linnustus loppu Very Happy . Baikkali lähtee olalle roikkumaan. Kun koiraa ei ole ja yksin olen menossa, niin tulisiko yrittää jäljitystä vai passitanko ja mihin aikaan päivästä? Tuolla mummolassa päin noita jäniksiä on joten siitä se ei ole kiinni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
remac
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tou 2007
Viestejä: 655

LähetäLähetetty: 23.11.2007 18:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sinne mettään vaan kuules meet käveleen ja kompassi kaulahan.Itte tuli käveltyä useita kymmeniä kilometrejä kun koiraa ei ollut apuna,sattuneesta syystä.Kyllä se pomppas se pupu kun jaksoo vaa kunnol kävellä ja useen kävi mettäs.Joka päivä suurin piirteen.
_________________
Nähdään kun nähdään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com