OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mikä henkilöauto jahtikulkupeliksi?
Siirry sivulle 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20106
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 21.01.2007 19:27    Viestin aihe: Mikä henkilöauto jahtikulkupeliksi? Vastaa lainaamalla viestiä

Mikä henkilöauto jahtikulkupeliksi?

Palstalla on silloin tällöin keskusteltu jahtiajoneuvoista, mutta muistaakseni keskustelu on ollut aika lailla maasturi- tai farmaripainoitteista.

Jahtikaverin kanssa tuossa pohdittiin, että metsästyskiituri alkaa olla ”päivitettävässä kunnossa”. Meillä on ollut autoja mm. VW Poloa, Corollaa, pariakin Avensista jne, nuo eivät kuitenkaan mikään ole osoittautuneet kaksiseksi metsästysautoksi. Pidemmän aikaa käytössä on ollut –92 Opel Vectra, joka on hoitanut hommansa yllättävänkin hyvin; Maavaraa on kohtuullisesti (Aika vähän pohja kolisee metsäteillä) ja auto menee loppuviimeksi lumessa yllättävän hyvin (ja tulee myös pois). Metsästysautona ollut loppuviimeksi todella hyvä meidän tarpeisiimme, poislukien Opelin tyyliin runsaat tekniset ongelmat.


Seuraavanlaisia "reunaehtoja" olisi:

- Auto tulee kakkosautoksi, joten sen pitäisi olla hinnaltaan kohtuullisen edullinen (Tämä taitaa sulkea pois maasturit, pick-upit ja kitumaasturit?)

- Autolla ajetaan pääsääntöisesti normi maantieajoa, mutta myös jahti- ja mökkireissuja. Pisimmät yhtäjaksoiset maantiesiivut ungefäär 50km luokkaa.

- Ei koirankuljetustarvetta, eli ei tarvitse olla farmari.

- Maksimissaan 3 miestä kyydissä, pääsääntöisesti 1-2.

- Maavara pitäisi olla kohtuullinen.

- Auton pitäisi olla kohtuullisen hyvä kulkemaan hangessa.


Onko jollain hyviä ideoita merkistä ja mallista, onko jossain ”henkilöautossa” tunnetusti kohtuullisen korkea maavara tai legendaariset kulkuominaisuudet lumisilla pikkuteillä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eo1101
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Elo 2004
Viestejä: 371

LähetäLähetetty: 21.01.2007 19:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaverilla on Sitikka lienee Xantia, maksoi 2.000 jöröö, sopii koiraa, miestä ja tavaraa. Lumessa ja maastossa kulku voittaa monta katumaasturia, ei muuta kuin nostamaan koria ylös, ja menoksi.
Vaatii kyllä toisaalta melkoisia automekanikon kykyjä, jos tai kun itse huolta ja korjaa sitä, mutta se kannattaa. Tämän voin taata ihan kuin Tuppurainen Tappauraisen, olen nimittäin seurannut tätä asiaa hyvin läheltä lähes parikymmentä vuotta. Miehet ovat olleet samoja, mutta Sitikat aina välillä vaihtuneet.
Sitten uutta Oktaaviaa olen kuullut kehuttavan tilaihmeenä ja sen hyvää maavaraa.
Mahtasko Lahtisen luonto kestää ajella hiukka vanhemmalla Latalla?!
Se se olis edullinen, joka suhteessa ja kulkee metsässä ja lumella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 21.01.2007 20:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Veikkaan, ettet pety, jos ostat jonkin Subarun nelivetomallin. On meinaan aivan ykkös-neliveto, eikä mikään naurettava viskolukkoviritys. (volvo, honda, vw, suzuki tai mitä niitä nyt onkaan)

Mulla on jossakin videoleike, jossa ruotsalainen autolehti vertaili volvon nelivetoista ja subarua keskenään. Täytyykin kaivaa se esille jostakin. Laughing
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bigj
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 79

LähetäLähetetty: 21.01.2007 20:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten olis subaru? Yhdellä tutulla on joku 90-luvun leone. Sitä ei saatu 20-30 sentin lumessa jäämään kiinni vaikka kovasti yritettiin(4wd). Kestävyydestä ei ole mitään tietoa ja yhtenä miinuksena voi sanoa, että sisätilat ei kovin herkästi lämpene.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hunter -89
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 398
Paikkakunta: Kärsämäki

LähetäLähetetty: 21.01.2007 20:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanhoja neliveto Subaruja saa tosiaan edullisesti (semmonen ois itelläki kiikarissa ensiautoksi Razz ). Ja kun ottaa farmarimallin, niin siinä on alennusvaihde (Legacyissä ainaki). Muistaakseni toisissa tuo neliveto toimii viskolukolla ja toisissa on sitten kiinteä, napilla päälle laitettava neliveto.

www.subaruclubfinland.net
Tuolla on ehkä vähän luotettavampaa tietoa, mitä tämmösen noviisin löpinät.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 21.01.2007 20:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

bigj kirjoitti:
Miten olis subaru? Yhdellä tutulla on joku 90-luvun leone. Sitä ei saatu 20-30 sentin lumessa jäämään kiinni vaikka kovasti yritettiin(4wd). Kestävyydestä ei ole mitään tietoa ja yhtenä miinuksena voi sanoa, että sisätilat ei kovin herkästi lämpene.


No unohtu, ettei noihin leoneihin kannata koskea ollenkaan. Legacy tai Impreza!
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 21.01.2007 20:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hunter -89 kirjoitti:
Vanhoja neliveto Subaruja saa tosiaan edullisesti (semmonen ois itelläki kiikarissa ensiautoksi Razz ). Ja kun ottaa farmarimallin, niin siinä on alennusvaihde (Legacyissä ainaki). Muistaakseni toisissa tuo neliveto toimii viskolukolla ja toisissa on sitten kiinteä, napilla päälle laitettava neliveto.

www.subaruclubfinland.net
Tuolla on ehkä vähän luotettavampaa tietoa, mitä tämmösen noviisin löpinät.


Muistat väärin. Kaikissa nelivetoisissa Legacyissa ei ollut alennusvaidetta. Eikä se jatkuva neliveto todellakaan ollut mikään viskolukkoviritelmä.
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bigj
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 79

LähetäLähetetty: 21.01.2007 20:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
No unohtu, ettei noihin leoneihin kannata koskea ollenkaan. Legacy tai Impreza!


Mikäs leonessa? Asia alkoi kiinnostaa, kun olis itelläkin tuo kakkosauton vaihto ajankohtainen...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 21.01.2007 20:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

bigj kirjoitti:
Lainaus:
No unohtu, ettei noihin leoneihin kannata koskea ollenkaan. Legacy tai Impreza!


Mikäs leonessa? Asia alkoi kiinnostaa, kun olis itelläkin tuo kakkosauton vaihto ajankohtainen...


Rupeavat olemaan jo liian vanhoja ja sitten se neliveto on kytkettävää mallia. Paljon onnettomampi ajella sellaisella pahoissa paikoissa. Kokemusta on.
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
maalari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 856
Paikkakunta: kainuu

LähetäLähetetty: 21.01.2007 20:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olihan se Golfista 4wd malli...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 21.01.2007 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

maalari kirjoitti:
Olihan se Golfista 4wd malli...


Paitsi, ettei sellainen ollut mikään oikea neliveto.
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20106
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 21.01.2007 21:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvää daattaa, kiitoksia.

Kun ei oikein tuota autoharrastustaustaa ole, niin homma on vähän hakusessa.

Semmoista hommaa tuossa kaverin kanssa pohdittiin, että jos havittelee varsinaista maasturia --> Niiden lähtöhinnat ovat olleet melkoisen korkeita ja kun hinta on pudonnut järjelliselle tasolle, alkaa noilla olemaan ikää ja kilometrejä aika ravakasti takana ja kunto ilmeisesti sen mukainen?

Siinä sitten pohdittiin, onko markkinoilla (ollut) lähtöhinnaltaan kohtuullisia maastureita, joita voisi saada inhimillisellä hinnalla vaikka ikää ja kilometrejä ei olisi mittarissa niin ravakasti. Itselläni ei tullut mieleen kuin Suzukin Jimny vai mikä se nyt olikaan.

Onko noista jollain kokemusta eräkäytössä, ainakin meille tuli heti epäilys että minkähänmoinen tuommoinen on tiellä ajaa, kun akseliväli vaikuttaa melkoisen töpöltä. Ja onko tuo varsinaisesti maastoon tarkoitettu ensinkään, vai lähinnä johonkin välimeren !&%¤#"! turistien vuokra-autoksi…
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20106
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 21.01.2007 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ilmeisesti noissa nelivedoissa ja ”nelivedoissa” on melkoisesti toteutustavassa eroa? Pistin ihan uteliaisuuttani tuonne autotalliin jonkinlaisilla hakuehdoilla haun (4-veto) saadakseni jonkinlaista näppituntuntumaa, mitä käytettyjen markkinoilla tällä hetkellä on. Seuraavanlaisia merkkejä pläjähti esiin:

Suzuki Baleno
Suzuki Liana
Suzuki Jimny
Suzuki Vitara

Subaru Impreza
Subaru Legacy

Toyota Corolla

Daewoo Nubira

Honda HRV

Land Rover Freelander

Mitsubishi Space Wagon

Onkohan noista jotkut sellaisia malleja, mitkä kannattaa heti raakata pois harkinnasta luotettavuusongelmien perusteella tms?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
marksi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Tam 2006
Viestejä: 58
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 21.01.2007 21:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Subaru Legacun 4wd-90 farmari oisit saanu multa halvalla !!!! ostin 500e ja möin 3viikon päästä 78e. ei oikein kukaan ymmärtäny sen päälle,pitää kuulma olla subaruharrastaja et osaa sitä tekniikkaa ????
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Loikka
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 948
Paikkakunta: Kotimaa

LähetäLähetetty: 21.01.2007 21:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämähän riippuu taas siiitä hinnasta mitä hakee...

Itsellä on auton etsintä kanssa edessä kun hyvin palvellut farkku Octavia lähti uuteen kotiin. Octavia oli perheen "ykkösautona" ja samalla "jahtiautona"... Tilat tuossa Ocussa on aivan loistavat, maanvara vähän niin ja näin -parempi kuin golffissa, mutta eipä tuokaan nyt mikään ihmeellinen ollut. Octaaviasta ei pahaa sanottavaa "perheautona", itseasiassa perkuleen positiivinen kuva jäi 1.5 v ja 45 t km kokemuksella. Diesel noilla kilometreillä vaan pitää saada alle.

Jos puhtaasti jahtiautoa etsisin puhtaasti omiin tarkoituksiin niin se olisi todennäköisesti Caravellen paku -nelikkona.

Syksyllä jahtimatkalla pääsin erään herrasmiehen "vehjettä" katsomaan Laughing ja vakuutti minut! Tilaa riittävästi sekä rojuille että koirille, maavaraa riittävästi ja nelikko ihan tarpeeksi toimiva normi touhuihin!

Mitäpä tuommoinen sitten kustantaa... No reippaasti alta 10 tonnilla lähtee hyväkuntoinen ja sopivasti ajettu diesel. Saksasta kun kipasee niin lopullinen hinta on jossain 5 ja 10 t välissä riippuen kärrystä... Onko tuo sitten liikaa pelkästä harrastusautosta, tämän jokainen itse tuomitsee...

Itse joudun valitettavasti nyt etsimään jonkun kompromissin millä pitää hoitaa jahtitouhut ja muuten perheen pääsääntöinen liikkuminen, mikä tuleva kärry sitten on... Etsinnässä on joku jossa on neljä vetävää pyörää, hitusen normi farkkua enemmän maavaraa ja koira/kamat pitää mahtua sisäälle. Menee varmaan citymaasturin puolelle, varsinkin kun ne on nykyään niin trendikkäitä... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Seuraava
Sivu 1 Yht. 19

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com