OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Joko on jalakanarut viritetty?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 206, 207, 208  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Juego
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Jou 2004
Viestejä: 2598
Paikkakunta: Kuikkapanta

LähetäLähetetty: 19.01.2012 16:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omilla jahtimailla ei tunnu pääsevän naruttelemaan ollenkaan! Lunta ois ja kovinki muttako ei oiken jälkiä löydy ja nytki tuulee niin jotta tunkiot heiluu! Alkaa aavalla kantamaan kettua..
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
berija
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Jou 2010
Viestejä: 258
Paikkakunta: Pudasjärvi

LähetäLähetetty: 20.01.2012 17:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täällä on kulukenu joka yö mutta eipä piru astu samoja jäläkiä!
_________________
Kaikkia se leipä elättää..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mayrakoira
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Mar 2007
Viestejä: 73

LähetäLähetetty: 20.01.2012 19:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kannattaako laittaa naruja metsäautotiellä siten, että jäljet menee pellolle tai tulee pellolta tai vastaavasti aukealle? Oletko saaneet kettuja tämmöisistä paikoista?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rocco
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Jou 2007
Viestejä: 525
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 20.01.2012 20:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vuoden ensimmäiset miinoitukset suoritettu. 5 Narua laitoin samalta metsäautotieltä käsin, n. 1,5km:n sisään tuli kaikki narut.. Nyt kopille kettua kyttäämään..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dvddvd
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Huh 2009
Viestejä: 115

LähetäLähetetty: 20.01.2012 20:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mayrakoira kirjoitti:
Kannattaako laittaa naruja metsäautotiellä siten, että jäljet menee pellolle tai tulee pellolta tai vastaavasti aukealle? Oletko saaneet kettuja tämmöisistä paikoista?
.kuuleman mukaan tosi hyviä paikkoja nuo pitkät jotokset,jos haaska niin mielellään tulojäljeltä.aamulla sain muutaman pyyntiin,yhet just vastaavalle paikalle.aukealla haittana vaan tuuli joka juoksuttaa jäljet umpeen nopeasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
optimikko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Kes 2007
Viestejä: 2785
Paikkakunta: Ala-Lapin kuusi

LähetäLähetetty: 21.01.2012 13:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Keltanokka ketunpyytäjä (eli minä) laittoi sitten parit narut pyyntiin. Polkuja tuossa lähimaastossa näytti menevän ristiin rastiin, joten joutuu kyllä investoimaan muutamat ansat lisää.

Sen verran oli jo lunta, että muniksia myöten tipuin hankeen kun kelkan jäljeltä nousin...
_________________
Hallittu kaaos = selkeä epäjärjestys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
QuackHead
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Hei 2010
Viestejä: 111
Paikkakunta: Passissa aina siellä sun täällä..

LähetäLähetetty: 21.01.2012 15:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pääsihän sitä narun laittoon tälläkin suunnalla, eilen ja tänään 3 narua pyyntiin. Luultavimmin kaks eri kettua kulkoo tässä lähi tienoolla. Yhtä jälkeä oli jo kahteen otteeseen kulkenu, muut jälet vaan kerran kulettuja, metän puolella ei tunnu kunnolla vielä menevän samaa jälkeä kun ei niin kauheasti upota kun pieni kuori tuossa höttölumen alla. Jokohan huomenna..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
skvr
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Jou 2011
Viestejä: 614
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 21.01.2012 20:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänä aamuna sitä tuuri ainakin hetkeksi kääntyi. Kaukaa jo näkyi että nyt on saatu jotain ylimääräistä jalan ympärille.

Aikaisemmin lienee tämä sama yksilö (pirun varovaiselta jo pitkään vaikuttanut tämän käyttäytyminen) mennyt hyppäämällä jälkien yli. Itelle tuli alussa mieleen että olis haisevat kengät mutta samoilla vermeillä olen nuo langatkin viritelly vai onnistuuko asennus ympäristön peittäminen sitten niin hyvin....

Eilen katselin ketun jälkeä joka pysähtyi oman "metsä polkuni" sivuun ja oli aina aika ajoin käynyt jälkeäni haistamassa ja kuitenkin pysynyt puolen metrin päässä minun jäljestäni ja kun oli edessäkin päin törmännyt jälkeeni oli lähtenyt omia jälkiään takaisin päin.

Päätin sekuko vain heittää langan tuolle jäljelle, sattu kerranki olemaan ylimääräsiä mitä laitella.
Normi kuviot (onhan näistä jo kuvasarjoja): vajaa sata metriä hakemista ja huurtuneen kiikarin läpi tähtäilyä (vois muuten tätä hommaa varten laittaa takasin tuohon toziin avotähtäimet talveksi) ja kettu mukaan ja kotiin aamupalalle että ehtii töihin.



Nyt on samoilta seuduilta pyydetty kaks kollia.

80% varmuudella vielä ainakin yksi jäljen tekijä pyörii noissa maisemissa. Muutaman päivän ovat jo narut siellä odotelleet vierailijaa Smile


Viimeinen muokkaaja, skvr pvm 24.01.2012 20:34, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
skvr
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Jou 2011
Viestejä: 614
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 21.01.2012 20:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mayrakoira kirjoitti:
Kannattaako laittaa naruja metsäautotiellä siten, että jäljet menee pellolle tai tulee pellolta tai vastaavasti aukealle? Oletko saaneet kettuja tämmöisistä paikoista?


No pelloista ei kokemusta mutta itellä on ainakin tuottanu tulosta tuo ajattelu malli että lanka siihen missä kettu on ylittänyt tien ladun kelkka jäljen kävely jäljen yms. Vaikka se kettu tuliski esim kelkka uralle jostakin muualta ja nyt lähtee sitten sinun/minun suureksi onneksi siihen suuntaan sitä uraa missä on se jälki jossa on lanka. Hetken juostuaan se tahtookin pois siitä uralta niin tod näk se juoksee siihen vanhalle omalle jäljelleen jossa meillä on lanka ja jää kiinni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
j.pudas
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Lok 2010
Viestejä: 49
Paikkakunta: lappi

LähetäLähetetty: 21.01.2012 21:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Skvr:llä näkyy olevan kesäväylän naruja. onko rosteri mallia viellä? itellä nuita kans 15 kpl ja viime talvena 30 kettua nuilla naruilla. muulla narulla en pyytäskään ku tuolla. erittäin hyvä naru.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mayrakoira
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Mar 2007
Viestejä: 73

LähetäLähetetty: 21.01.2012 22:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Puhutaan, että naru pitää asentaa kolmannen tai neljännen jäljen jälkeen tieltä tai uralta. Miten asennus onnistuu kelkan uralta. Kuinka tarkka kettu on jos astut asentaessa jäljen viereen asentamaan narua tuolle etäisyydelle ja kannattaako alkaa asentamaan heti naruja kelkkauralta joka on ajettu haaskan ympärille. Haaska ei ole kuin muutaman päivän vanha.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
skvr
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Jou 2011
Viestejä: 614
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 21.01.2012 23:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

J.pudas:

Epäilin itse ensin tuota laukaisu läppää mutta eipä se tuon parempi voisi enää olla. Ei ole niin justiinsa sen asennuksen kanssa. Itse tehdyissä oli se viiksi ja sen kanssa tuntui että piti olla tarkkana sen laiton kanssa ja aina tuntui että se liian sivussa tai jotain. Lisäksi ne ite tehdythän ruostui todella mukavasti (pianolanka), niin arvelin että kun muualta ostaa niin täytyy olla jo rosterista tuo lanka.

.........................

Jos joku miettii että minkähän tyylistä hengaria kannattaisi kokeilla niin suosittelen tuota kesäväylän mallia. Mulla itellä nuita ei ole ku 4 mutta meinasin seuraavalla satsilla sen 7 lankaa tilata. Jos ei nyt näille lumille niin ens talven alussa nyt viimeistään.

Tottahan nuita itsekkin vääntelisi ja värkkäilisi, mutta katselin sitä pianolanka rullaa tässä kerran ja makso sillon 150-170e rulla ja pätkinä sitä ei tuntunu saavan. 90cm olen löytäny mutta sen pituseen lankaan ei saa tarpeeksi montaa kierrettä tehtyä eli jousi -> tahtoo jäädä löysän oloiseksi. Eli tahtoo sanoa että tuleehan sitä kulua itse tehtynäkin jos hyvää meinaa saada. Jos isommin aikoo säästää niin pitäis jo tehä isot määrät lankaa, ja työssä käyvällä harvemmin tahtoo olla aikaa laitella kovin isoja määriä nuita lankoja.


Mayrakoira:

Joskus saattaa ikävästi parin metrin päästä oikaista jäljelle. Eli menee sillon huonolla tuurilla ohi sun langasta kun tulee eri kohtaan jälkeänsä. Mutta jos kuvitellaan että hyppäät kelkan selästä jäljen vieressä ja asennat langan neljännen jäljen kohdalle et höngi / tiputa räkää siihen jäljelle tai oikeastaan minnekkään lähelle ja peität jäljet hyvin niin ei väliä. Ainakin olen saanu vaikka on noin askeleen päässä ketun jäjestä ite seissy. Se vaan että peittää jäljet hyvin eikä jätä hajuja. Jos on luvannu ettei nyt ihan heti lunta satele niin kokeilisin langottaa ne haaska jäljet, muuten kattelisin jonku aikaa että suosiiko jotaki tiettyä kohtaa ylimentäessä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsänvaltias
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2011
Viestejä: 238
Paikkakunta: Ilmajoki

LähetäLähetetty: 22.01.2012 11:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ny harmittaa Exclamation

Elämäni ensimmäinen jalkanaru pyyntiin eilen ja aamulla katsomaan tuliko saalista.
Täällä on toitotettu koko ajan omien jälkien peittelystä sun muista hajuhaitoista, mutta !&%¤# vitut kettu oli lompsinut mun omia jälkiä tieltä haaskalle ja oikaassut siitä sitten syömään ja lähdettyään syömästä taas mun jälkiin ja mennyt omia jälkiään jossa mun naru oli pitkin metrin ja sitten tehnyt uuren tolan ja väistänyt narun.

Mitä opiimme laita myös omiin jälkiisi jalkanaru niin voi jotain saara Laughing ja niistä hajuista kannata niin välittää jos kettu on jossain kylän lähettyvillä. Ei ainakaan tuota ollut haitannut paikka kohta tieltä poistumisen jälkeen mihinkä olin kussut Shocked mennä pompoitellut vaan mun jalan jälkiä ohi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dvddvd
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Huh 2009
Viestejä: 115

LähetäLähetetty: 22.01.2012 13:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

minkä verran on ollut ulkopuolisista haittaa narupyynnissä.itse parina vuotena huomannut nuo hiihtämällä liikkuvat jahti/muut ulkoilijat.ainakin näin alkukaudesta ketut väistää kelkkauraa ja hiihtolatua kuin ruttoa.tietenkin poikkeuksiakin on,esim ed kirjoittaja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ujopökäle
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tou 2005
Viestejä: 813
Paikkakunta: Salla

LähetäLähetetty: 22.01.2012 17:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä



Taas räpsähti Smile

6,26kg kolli


skvr, onko tuossa sinun kuvassa olevassa jalkanarussa tuo jarrukapulan kiinnitys varmistettuna mitenkään?
Jos ei oo ni kannattaa vaikka rautalanka pyöräyttää vaijerin läpi ja puun ympäri.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 206, 207, 208  Seuraava
Sivu 87 Yht. 208

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com