OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Sorsapillit!!!

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
mika_22
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 2527
Paikkakunta: Keminmaa

LähetäLähetetty: 29.06.2004 22:46    Viestin aihe: Sorsapillit!!! Vastaa lainaamalla viestiä

Niin onko porukka käyttäny paljonkin näitä sorsapillejä ja onko hyväksi havaittu ja saako lintuja tulemaan??
Oltiin tänään treenaamassa velipojan kanssa Sorsapillin käyttöä.
Alueena syksysin hyvänä sorsapaikkana havaittu jahtialue.
Kyllähän siinä yksi parvikin n.15yksilöä oli liikenteessä ja onnistuin tai ainakin omasta mielestä kääntämään parven suuntaa.Lensivät aivan ylitse.Ja myöhemmin heinikosta kuului joitain vastauksia.
Pilli on muovinen ja Ultimate Pro sarjaa tai joku vastaava.Hinta taisi olla 38€.Tarkoituksena olisi sitten kuvilla höystää syksyn aloitusta.
Ja meinasinpa ostaa hanhipillinki.Mikä olisi hyvä merkki/pilli??
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pilli
Vieras





LähetäLähetetty: 30.06.2004 09:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei sillä pillin merkillä ole kovin suurta väliä vaan sillä miten, milloin ja miten paljon siihen puhaltaa. Toki on olemassa hyviäkin pillejä esim. haydelsin dr-85 tai joku muu kaksikielinen.

omasta kokemuksesta pilli kyllä toimii muttei oikein alotuksessa.

Suosittelen vielä hankkimaan sellaisen tavi/haapana/urossinisorsa/jouhisorsa pillin. Sekun laajentaa äänivarastoa huomattavasti ja on vielä pirun tehokas. Mun käsityksen mukaan se ränkkäävä sorsa on naarassinisorsa ja urossinikko+tavi+haapana+jouhikko päästelee mieluummin (ainakin itse olen huomannut) sellaisia korkeita lyhyitä vihellyksiä tai hiljaista liverryksiä. Tavi ja haapana uskoo tosi helposti tätä vihellyspilliä. Varsinkin jos näitä molempia pillityyppejä sopivasti sekoittaa.

No harjoittelu tekee mestarin.
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 08.07.2004 11:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ehkä tyhmä kysymys mutta onko mahdollista tehdä sorsapilliä itse?
Takaisin alkuun
Atrappi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Kes 2004
Viestejä: 29
Paikkakunta: Patvinsuo

LähetäLähetetty: 10.07.2004 19:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Myydäänkö Suomessa noita Primoksen pillejä? Erityisesti etsin mallia Hard Wood Wench 824.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
manitoba
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Tou 2004
Viestejä: 171
Paikkakunta: oulu

LähetäLähetetty: 10.07.2004 20:56    Viestin aihe: sorsapillit!! Vastaa lainaamalla viestiä

Ei luultavasti saa,voit tietenkin kysellä www.houkutuspillit.net Primoksella on myös yksi hyvä pilli Primos cocobola wenc duck call hinta tuossa 50euron paikkeilla.Tuo haydelsin dr-85 kaksikielinen on ihan hyvä.Minulla itselläni on Echo call acrylic smoke ja Knight&hale ultimate 3-in 1call ja Primoksen Feeding mallard duck call tuo viimeinen on se lutku.Kaveri kysyy tuossa voiko niitä itse tehdä,itse en ole yrittänyt tehdä se on tuo äänipuoli mikä siinä on vaikeinta saada toimimaan kunnolla.Jos jolta kulta menee pillin kieli hukkaan,sen voi tehdä margariini purkin kannesta.Siinä voi myös kokeilla erillaisia ääniaksenteja,kielen pään voi leikata kahdella tapaa joko leikkaa päästä kulmat pois tai vain pyöristää ne niin saa äänen mikä tuntuu itsestä hyvälle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com