OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

City-maasturi erä- ja yleiskäytössä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 65, 66, 67  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 10.04.2016 20:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla oli nokian, en nyt enää muista mallia, kitkat. Niistä loppui pito 100% kun/vaikka pintaa oli 5-6mm jäljellä(eli oli kulutettu se huimat 2mm) reklamoin ja sain vastauksen ingenjööriltä että näin kuuluukin olla, ei saa ajaa "vanhoilla" gummeilla. Conteilla saa kyllä ajella talvellakin 4mm:n pintaan ja kesällä loput. Hyvin toimii ja pitoa riittää.

Edit; jäi mainitsematta et ne oli viimiset Nokiat tässä kultuspisteessä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2217
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 10.04.2016 22:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

havu kirjoitti:
Olikos kellään kokemuksia Nokian Rotiiva AT -kumeista?


perskele. tuossapa ois mielenkiintonen vaihtoehto.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
havu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 3242

LähetäLähetetty: 10.04.2016 22:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyyllä. Mutta onko jo liian "järeät" cittarin alle?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2217
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 10.04.2016 22:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ei nuo varmasti liian järeät oo. eipä nuita meikäläisen hakemassa koossa näy löytyvänkään.

yks mielenkiintonen ois kans Yokohama Geolandar vaan tuo voi olla jo että meneekö asfaltilla liika rajuksi?

http://www.rengas-online.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=136&cart_id=82402479.136.21625&sowigan=So&Breite=215&Quer=60&Felge=17&Speed=&kategorie=6&Marke=&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&weiter=57&rsmFahrzeugart=PKW&search_tool=standard&Label=F-C-75-3&details=Ordern&typ=R-226418
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 10.04.2016 22:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Quad vadis kirjoitti:
Mulla oli nokian, en nyt enää muista mallia, kitkat. Niistä loppui pito 100% kun/vaikka pintaa oli 5-6mm jäljellä(eli oli kulutettu se huimat 2mm) reklamoin ja sain vastauksen ingenjööriltä että näin kuuluukin olla, ei saa ajaa "vanhoilla" gummeilla. Conteilla saa kyllä ajella talvellakin 4mm:n pintaan ja kesällä loput. Hyvin toimii ja pitoa riittää.

Edit; jäi mainitsematta et ne oli viimiset Nokiat tässä kultuspisteessä...
En epäile kertomaasi, mutta mulla taas on erilaiset kokemukset. Tai no ei ihan omat, mutta liki. Kaverilla oli joskus hakkapeliittaQ renkaat, ja aika likellä sakkorenkaita(3-4mm) oli ehkä pintaa, ja uskomattoman hyvä pito oli ja pelkäsin sen kyydissä monenlaisessa kelissä. Silloin vakuutuin siitä että kitkatkin saattaa olla ihan hyvät renkaat, vaikken ole itselleni sellaisia koskaanhankkinut. Uskon silti, rengasmalleittain voi olla eroja, tehtaan inssit mulgguja, ja continentaalit tiedän jo pitäviksi, niiden heikkoudet on muualla. Toki jokainen rengasmalli on erilainen, mutta tietyt asiat joko pätevät tai leimaavat koko rengasmerkissä.

Edit: Vielä se on hyvä muistaa, että jopa sama rengasmalli saattaa olla kokonaan käytökseltään erilainen, jos:
-ne asennetaan eri autoihin
-rengaskoko on eri
-rengaspaineet on eri
Sama malli voi muuttua ihan eri renkaaksi eri tilanteissa. Toyotistina tiedän, että parjattuun ohjaustuntumaan saa melkein joka mallissa parannusta, jos tarve on, kun nostaa vähän rengaspaineita. Ei varmaankaan toimi kaikilla renkailla samalla lailla, mutta yleisesti.


Viimeinen muokkaaja, Gerberos pvm 10.04.2016 22:49, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
havu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 3242

LähetäLähetetty: 10.04.2016 22:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täyttä asiaa Gerberos.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2565

LähetäLähetetty: 11.04.2016 19:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas/toyo/toyo_opencountryat/225-65r17/56726

https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas/dunlop/dunlop_grandtrekat3/225-65r17/42682

https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas/yokohama/yokohama_geolandaratsg012/225-65r17/59423

Tekisikös noilla mitään suitsan alla, yhtään sileempää ei tarvii olla. Huomioita? Dunloppikaan ei aivan pöllöltä näytä. Hiukan vaan tukkeutuvalta näyttää kaikki...

Gripmaxin/Linglongin BFG AT:n imitaatiotkin voisi toimia, koot vähän tiukassa, pienentää ei halua ja liian iso ei mene, onko kokemusta niistä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 11.04.2016 20:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on suikan alla tollaset, 235/75/16 http://www.rengaskontti.fi/auton-renkaat/OMA1392987292
Hämmästyttävän hiljaiset ja hyvät ajaa pikitietäkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2565

LähetäLähetetty: 11.04.2016 20:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suikka oli kopaltaan ennen vai jälkeen 05/06? En liikaa ole tutkinut kuin iso menee tähän uudempaan, korotettuna tietty menisi paremmin, vähän vaan palikkaa tähän löytyy.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 11.04.2016 21:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vm 2000 Grand vitara. Nuo on suurimmat pyörät jotka menee vakio alustalla alle, eikä ota kiinni mikään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wata
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Mar 2012
Viestejä: 2033
Paikkakunta: North carelia

LähetäLähetetty: 11.04.2016 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tekeekö noin ympärivuotisilla renkailla mitään? Ovatko miten paljon melusammat kesä ajossa?

Harkinnut että nuo ympärivuotiset hankkis outlanderiin, kohan ovat vanhat kesä ja talvi kumit uusissa.
_________________
”Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestä aivan varma."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 12.04.2016 02:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä ne juuri sen meluisampia oo ku ihan suvikumit, mutta talvella niillä ei kyllä tee yhtään mitään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Weatherby
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Hei 2009
Viestejä: 1587
Paikkakunta: Länsi-uusimaa

LähetäLähetetty: 12.04.2016 09:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Quad vadis kirjoitti:
Mulla oli nokian, en nyt enää muista mallia, kitkat. Niistä loppui pito 100% kun/vaikka pintaa oli 5-6mm jäljellä(eli oli kulutettu se huimat 2mm) reklamoin ja sain vastauksen ingenjööriltä että näin kuuluukin olla, ei saa ajaa "vanhoilla" gummeilla. Conteilla saa kyllä ajella talvellakin 4mm:n pintaan ja kesällä loput. Hyvin toimii ja pitoa riittää.

Edit; jäi mainitsematta et ne oli viimiset Nokiat tässä kultuspisteessä...
En epäile kertomaasi, mutta mulla taas on erilaiset kokemukset. Tai no ei ihan omat, mutta liki. Kaverilla oli joskus hakkapeliittaQ renkaat, ja aika likellä sakkorenkaita(3-4mm) oli ehkä pintaa, ja uskomattoman hyvä pito oli ja pelkäsin sen kyydissä monenlaisessa kelissä. Silloin vakuutuin siitä että kitkatkin saattaa olla ihan hyvät renkaat, vaikken ole itselleni sellaisia koskaanhankkinut. Uskon silti, rengasmalleittain voi olla eroja, tehtaan inssit mulgguja, ja continentaalit tiedän jo pitäviksi, niiden heikkoudet on muualla. Toki jokainen rengasmalli on erilainen, mutta tietyt asiat joko pätevät tai leimaavat koko rengasmerkissä.

Edit: Vielä se on hyvä muistaa, että jopa sama rengasmalli saattaa olla kokonaan käytökseltään erilainen, jos:
-ne asennetaan eri autoihin
-rengaskoko on eri
-rengaspaineet on eri
Sama malli voi muuttua ihan eri renkaaksi eri tilanteissa. Toyotistina tiedän, että parjattuun ohjaustuntumaan saa melkein joka mallissa parannusta, jos tarve on, kun nostaa vähän rengaspaineita. Ei varmaankaan toimi kaikilla renkailla samalla lailla, mutta yleisesti.


Täyttä asiaa...

Itsellä ollut Nokiaa ja Contia viimeisissä autoissa. Vaimon kauppakasissa Continentalin talvikumit toimivat erittäin hyvin, omassa farmari Fordissa taas ei ollenkaan. Pintaa on 6-7 mm mutta pitoa ei nimeksikään, varsinkin loskakelillä ajotuntuma on kuin kesäkumeilla ensilumilla. Kesärenkaina taas jo toiset ContiPremiumContact5:set menossa eikä mitään valitettavaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 12.04.2016 09:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikko81 kirjoitti:
Eipä ne juuri sen meluisampia oo ku ihan suvikumit, mutta talvella niillä ei kyllä tee yhtään mitään.


Ehdottomasti samaa mieltä.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ukemi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tam 2012
Viestejä: 340

LähetäLähetetty: 12.04.2016 22:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikko81 kirjoitti:
Eipä ne juuri sen meluisampia oo ku ihan suvikumit, mutta talvella niillä ei kyllä tee yhtään mitään.


Talven loppu liukkaat ajettu BFG AT:t cruiserin alla eikä niissä ongelmia ole ollu, kuhan muistaa millä ajelee. Asfaltilla menee kun muutkin ja kurassa vähä paremmin.

Muutenki viimeset kymmenen vuotta kitkoilla päästelly kesät talvet ilman ongelmia, varsinkaan sitä jatkuvaa renkaittenvaihtorumbaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 65, 66, 67  Seuraava
Sivu 29 Yht. 67

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com