OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

City-maasturi erä- ja yleiskäytössä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 65, 66, 67  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 12.04.2016 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se kitkarengas on kuitenki jokseenki eriasia ku nuo ympärivuotiset, jotka vastaa liukkaan kelin ominaisuuksiltaan ihan perus kesärengasta, eli ei pidä sitten hiventäkään jäisellä tiellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ukemi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tam 2012
Viestejä: 340

LähetäLähetetty: 12.04.2016 23:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikko81 kirjoitti:
Se kitkarengas on kuitenki jokseenki eriasia ku nuo ympärivuotiset, jotka vastaa liukkaan kelin ominaisuuksiltaan ihan perus kesärengasta, eli ei pidä sitten hiventäkään jäisellä tiellä.


Hyvin nuilla tuntu etelän talven pärjäävän vaikkei niitä lamelleja mahottomasti olekkaan ja vesijäätähän se täällä yleensä liukas sillon on. Ei siis minkäänlaista eroa vuoden/parin vanhoihin kitkoihin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2560

LähetäLähetetty: 16.04.2016 11:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaikeeta on rengasvalinta. Nykyisin ei taida camskillit yms. hintaetua tehdä?

https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/gripmax/a-t/235-65-r17-104t-452726

https://www.vannetukku.fi/r620-4x4-at-p-53768.html

Aika samanlaisia gripmaxissa ehkä lamellia enemmän. Ja olisihan merkkipyöreissä myös goodyear:
https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas/goodyear/goodyear_wrangleratsaplus/235-65r17/63708

Tuskin nokian nasta7aa pahempaa rengasmelu noissa missään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hunter-J
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 30 Syy 2007
Viestejä: 20
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 20.04.2016 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="havu"]Olikos kellään kokemuksia Nokian Rotiiva AT -kumeista?
On. Ravissa on alla ollut jo yhden kesän... Hyvät on ajettavat ja ei pidä mielestäni suurta meteliä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2217
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 21.04.2016 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

se tuo vannetukun rengaslaskuri sitte ei ihan oikeata tulosta välttämättä anna... mulla piti 2.6cm muuttua halakasia vaan taitaa n.6cm olla toellisuus... huomenna katotaan miten mahtuu alle..... Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xdrive
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Maa 2013
Viestejä: 242

LähetäLähetetty: 21.04.2016 23:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä Vannetukun laskuri varmaankin pitää paikkaansa, sehän on pelkkää matematiikkaa. Mutta kun lukee renkaan kyljestä lukemat ja laittaa kaksi eri valmistajan rinkulaan vierekkäin voi kokoero ihmetyttää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juhis.t
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tou 2009
Viestejä: 534

LähetäLähetetty: 22.04.2016 11:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vannetukun laskuri pohjautuu stro lukemiin, todellisuus sit voi renkailla olla muuta, kun mitan kanssa leikkii. Varsinkin pinnatut maastokuviot n. 4-5cm korkeemmat kuin stro lukema.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2217
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 22.04.2016 14:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jep, tuon reilu 4cm oli eroa halakasijassa. eli siis parisenttiä vaan heitti tuo laskuri. "hyvin" meni vielä alle... Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xdrive
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Maa 2013
Viestejä: 242

LähetäLähetetty: 22.04.2016 17:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä mennyt tämäkään päivä hukkaan, oppi uuden sanan Stro. Tuohonko laittaa vielä h-kirjaimen perrään niin jo kelpaa. Samoja lukemia ne näyttää muutkin laskurit mitä äkkiseltään löyty. https://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php#laskuri http://www.rengasnuora.fi/rengasinfo/rengaslaskuri/ http://www.tyresave.co.uk/tyresize.html http://www.exploroz.com/Vehicle/Tyres/SizeCalc.aspx
Mutta paljonko renkaan halkaisia on todella on, sen näkee vasta kun rengas on vanteella. Omissakin renkaissa laskurin mukaan eroa halkaisijassa noin 1cm, mutta käytännössä oli noin 3-4cm. Ero tietenkin vielä korostuu, kun toinen on kulunut ja toinen uusi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2560

LähetäLähetetty: 22.04.2016 19:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä juttu että mahtui. Nyt sitten kerrot mikä nakki ja missä koossa ja missä vehkeessä?


poikamehto kirjoitti:
jep, tuon reilu 4cm oli eroa halakasijassa. eli siis parisenttiä vaan heitti tuo laskuri. "hyvin" meni vielä alle... Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2560

LähetäLähetetty: 22.04.2016 19:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rait, bongasin sen jo, dänkjuu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wata
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Mar 2012
Viestejä: 2033
Paikkakunta: North carelia

LähetäLähetetty: 23.04.2016 09:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mihin autoon ja mitkä pyörät poikamehto hommas?
_________________
”Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestä aivan varma."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2217
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 23.04.2016 10:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=35590&start=660
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VeturiVille66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tam 2005
Viestejä: 4774
Paikkakunta: Nääsmaa

LähetäLähetetty: 09.03.2017 21:23    Viestin aihe: Re: City-maasturi erä- ja yleiskäytössä Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
City-maasturi erä- ja yleiskäytössä

Tästäkin asiasta on varmaan keskusteltu, muttei ainakaan omaan silmään ottanut varsinaista topikkia.

City-maasturi on mielessä pyörinyt yhtenä vaihtoehtona. Ymmärrän kyllä, että City-maasturit eivät ole mitään ”oikeita maastureita”, vähän samaan tyyliin kuin kolmenollakasista ja hirviaseesta puhuminen samassa lauseessa.

Nykyisellään ollaan kuitenkin pärjätty sillä Opel Vectralla, joten ainakin itse olettaisin että jokainen City-maasturi on eräkäytössä vähintään tuon veroinen.

Käyttötarkoitushan on se, että niitä metsätiekilometrejä tulee hyvin rajallinen määrä vuodessa, pikemminkin puhutaan sadoista kilometreistä ja mihinkään ultimatepaikkoihin ei ole edes tarkoitus koittaa. Samoin eteen saattaa tulla jonkin verran trailerin kanssa pelaamista. Tällöin auton maantieominaisuudet painottuvat loppuviimeksi melkoisesti.

Mikäli olen ymmärtänyt, niin suosituimpia ovat tässä kategoriassa:

Honda CR-V
Toyota RAV4

Onko jollakin eräkäytöstä kokemuksia ”paljon parjatuista” City-maastureista? Onko noissa minkäänlaista kytkettävää nelivetoa, vai onko koko homma automatiikan varassa?

Esimerkiksi omassa Avensiksessa on kaikenmoista ajonvakautusta ja luistonestoa ja voin hyvin kuvitella, että noista on lumisella metsätiellä pelkkää haittaa, onneksi ainakin toiselle löytyy poiskytkentä. Kai vastaavat syteemit on City-maastureissakin?

Yksi mielenkiintoinen vaihtoehto paperilla olisi Suzukin Vitara, tuossa on käsittääkseni myös ”hidas neliveto”. Jotenkin kuvittelisin, että moinen voisi olla hyvä vaikka traileria jyrkästä luiskasta nostettaessa?

Uskoisin useammallakin metsämiehellä olevan City-maasturin eräkäytössä ja pikku hiljaa aika taitaa olla kypsä, että sen kehtaa myöntääkin.

Minkälaisia kokemuksia on City-maastureista kertynyt ja mikä on saanut ko. merkkiin ja malliin päätymään?


Köyhien Ihmisten Auto eli KIA Sorento.
Diesel ja vanhempaa mallia.
Ajattelin olla hiiskumatta asiasta, mutta koska auto kestää ja kestää vuodesta toiseen, niin voinhan jo vihdoinkin vinkata asiasta muille. Koska näyttää siltä että ajan auton loppuun. Eli ainakin toiset kymmenen vuotta.
Mahtava ostos on ollut. Hyvin pärjännyt mettällä ja herraskainen kyyti ajella maantiellä pitkää matkaa. Äänetön. Hyvä ajaa.
Ei vikoja. Vain kuluvia osia vaihdettu.
Rungollinen takatuuppari kytkettävällä nelivedolla ja alennusvaihteistolla. Maavaraa on riittävästi.

Maisema vaihtuu ja kukkaro pysyy kurissa. Suosittelen.
Uutta en huolisi. On enemmän juurikin Citymaasturi. Etuvetoinen, itsekantava kori jne.

No, tämä on mun kokemukseni ja mielipide. Jollakulla voi olla muunlaisia mielipiteitä ja kokemuksia. Autotkin voi olla enemmän ja vähemmän yksilöitä, vuosimallista ja käytöstä riippuen.

Osta pois. Mun ei oo myynnissä.
_________________
Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapsakansa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Hei 2010
Viestejä: 1931
Paikkakunta: Gone America

LähetäLähetetty: 10.03.2017 11:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ukemi kirjoitti:
mikko81 kirjoitti:
Se kitkarengas on kuitenki jokseenki eriasia ku nuo ympärivuotiset, jotka vastaa liukkaan kelin ominaisuuksiltaan ihan perus kesärengasta, eli ei pidä sitten hiventäkään jäisellä tiellä.


Hyvin nuilla tuntu etelän talven pärjäävän vaikkei niitä lamelleja mahottomasti olekkaan ja vesijäätähän se täällä yleensä liukas sillon on. Ei siis minkäänlaista eroa vuoden/parin vanhoihin kitkoihin.

Mä olen näistä aivan eri mieltä.

Kesärengas on liukkaalla aivan eri sarjassa kuin AT-rengas. Se M+S-merkintä on siinä kyllä ihan syystä...

AT-rengas on liukkaalla vielä hieman huonompi kuin vuoden-pari ajettu Pirelli Ice Zero kitka.

Mielipiteitähän nämä toki on, mutta mulla on tällä hetkellä maasturissa uusi AT-rengas, Bemarin citymaasturissa parivuotiaat Pirellin Ice Zerot ja kolmannessa autossa kesärengas. Tuossa lumisella tiellä kokeilemalla ei tarvitse noita kolmea verrata keskenään juurikaan..niin eri viivalla ovat.

Myönnetään, en ajaisi AT-renkaalla talvella. No Hanko-Turku-seudun lumimäärillä ehkä, kun pitää järjen päässä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 65, 66, 67  Seuraava
Sivu 30 Yht. 67

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com