OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

City-maasturi erä- ja yleiskäytössä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 65, 66, 67  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
LiVe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2013
Viestejä: 445

LähetäLähetetty: 05.11.2017 23:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuota osaisko joku vastata, millanen muutos olis maasto ominaisuuksissa ja ajettavuudessa jos 06 Grand Vitaran vaihtas uudempaan CRV:n ?
Kulutus lie vähenis pari litraa ainakin ja ajokilometrejähän siinä ois tarkotus vähentää ja sellasen viitisen vuotta nuorentaa ikää. Käsittänyt, että toimivuudeltaan ja vioiltaan aika huoleton auto tuon korin CRV, mutta tosin miten ne ominaisuudet tuola lumisilla teillä ja kurakoissa verraten tuohon Suzukiin, mikä ei sekään mikään maastoihme ole, mutta minulle ihan riittävä ja mukava ajaa, kestäväkin. Toimiiko Hondassa kuinka hyvin tuo neliveto ja miten maavara ja toimiiko neliveto myös peruuttaessa jne. Jos jollain sattusi olla vertailutietoa, niin kiitän. Onkos pohjapanssaria vakiona Hondassa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PorinMatti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Hei 2009
Viestejä: 609
Paikkakunta: Pori

LähetäLähetetty: 06.11.2017 00:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla CRV -14 ja tuossa on pohjassa vain muovia, ei panssaria, ainakaan vakiona.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 06.11.2017 17:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hondan maavara (CR-V) on huonontunut aina kun malli on uudistunut.

Nykyisessä lienee n. 16,5cm eli ei paljon mitään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hemuli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 334
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

LähetäLähetetty: 07.11.2017 09:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suben Forreissa on maavaraa yli 20 cm ja toi on ainakin itselle riittänyt. Loppuuhan sekin joskus mutta sanoisin että tuossa luokassa se on kyllä melkolailla korkein mitä saatavilla on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LiVe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2013
Viestejä: 445

LähetäLähetetty: 07.11.2017 10:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aivan samaa luokkaahan se on Grand Vitarassakin ja itelleki se piisaa, samoin nelivetotekniikka on sellanen ettei pikkulumiselle tielle jää kiinni. Vanhemmasta Foresterista jäi vähän huono kuva niin tekniikaltaan kuin pelleiltään, ehkäpä nuo uudet on parempia. Samoin kulutus siinä oli GV:n luokkaa. CRV ja Duster aikalailla vaihtoehdot ollu mulla mielessä kun ei Hiluxin ja Lantikan veroja huvita alkaa makseleen, hankintahintakin heti pomppaa. Dusterissa olis kyllä maasto ominaisuudetkin paremmat kun esim GV..

Mutta niitä kokemuksia siitä CRV:stä kaipaisin.. Tulisko sitä kirottua lumisilla teillä sitten lapion ja tunkin kanssa..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34906

LähetäLähetetty: 07.11.2017 10:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa auton hajoillessa tuli mieleen liisausmahdollisuus,minkähänlainen leasinghinta mahtaisi olla dusterilla tai pikkupakulla?
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mettäkala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2014
Viestejä: 1879
Paikkakunta: SuomiFinland

LähetäLähetetty: 07.11.2017 11:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LiVe kirjoitti:
Mutta niitä kokemuksia siitä CRV:stä kaipaisin.. Tulisko sitä kirottua lumisilla teillä sitten lapion ja tunkin kanssa..


No viime talvena kaivoin pari kertaa CRV:n hangesta. Oli kova kuori hangessa molemmilla kerroilla ja alla sitten pehmeämpää lunta. Lapiohommiksi meni. Korkeampi maavara olisi ehkä säästänyt lapioinnilta, mutta sitä olisi sitten pitänyt olla ehkä 10 senttiä lisää. Muuten ei ole ongelmia juuttumisen tai maavaran kanssa ollut. Kokemusta suunnilleen 150000 kilsan edestä neljään vuoteen parilla eri CRVllä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 07.11.2017 13:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Tuossa auton hajoillessa tuli mieleen liisausmahdollisuus,minkähänlainen leasinghinta mahtaisi olla dusterilla tai pikkupakulla?

Mjaa-a, varmaankin 36kk sopimuksella luokkaa 550-650 EUR/kk alvillisena, riippuu paljon käyttömääristä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Weatherby
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Hei 2009
Viestejä: 1587
Paikkakunta: Länsi-uusimaa

LähetäLähetetty: 07.11.2017 13:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

liki kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Tuossa auton hajoillessa tuli mieleen liisausmahdollisuus,minkähänlainen leasinghinta mahtaisi olla dusterilla tai pikkupakulla?

Mjaa-a, varmaankin 36kk sopimuksella luokkaa 550-650 EUR/kk alvillisena, riippuu paljon käyttömääristä.


Liisaus nyt ei kustannusmielessä taida juuri koskaan olla järkevää. Se on yksinkertaista ja huoletonta mutta kallista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34906

LähetäLähetetty: 07.11.2017 14:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yhtä kallista se on uudenkin maksaminen,vaikka vaihtaisi 3 vuoden välein on aina menossa suunnileen sama summa per kuukausi,liisaus on oikeastaan halvempaa kun huollot kuuluvat hintaan.
Tosin meillä millään ole varaa noin suuriin kuukausieriin joten ajellaan tonnin parin kotteroila jatkossakin.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 07.11.2017 14:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo on kyllä totta että harvempi edes rehellisesti tiedostaa itse kuinka paljon auton omistaminen pelkästään ja lisäksi sen käyttäminen todellisuudessa maksavat. "No pari sataan kuussa menee."

Mutta-mutta, jos leasingin kuluttajahintojen edullisuutta miettii niin käytännössähän hintaetu pitäisi tulla auton myynti- ja ostohinnan erosta sekä ylläpitokuluista käytännössä skaalan avulla. Ostohinnasta leasing-firmat ainakin saavat melkoisen edun ja onhan tuossa sellainen ilo että juuri polttoainekuluja suurempia lisäkuluja ei synny, kunhan käyttömäärän kykenee arvioimaan riittävällä tarkkuudella. Yleisimminhän käyttäjälle kustannusetu syntyy kuitenkin lähinnä siitä että työnantaja maksaa todelliset kulut ja työsuhde-etuna autoilija todellisia kuluja vähemmän edun verotuskin huomioiden.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10072
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 07.11.2017 14:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Yhtä kallista se on uudenkin maksaminen,vaikka vaihtaisi 3 vuoden välein on aina menossa suunnileen sama summa per kuukausi,liisaus on oikeastaan halvempaa kun huollot kuuluvat hintaan.


Ni ei nyt tosiaan ole. Kyllä tolla lyhtää jo kahtakin uutta autoa...
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34906

LähetäLähetetty: 07.11.2017 15:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

H...tin hitaasti kyllä, ja sama rahahan se loppupelissä menee pani sen liisattuun tai uuteen,uuden auton määrävälein ostanut normitavis ei pääse koskaan eroon autolainoistaan
Sikäli kyllä turha keskustelu minulta etten saa koskaan minkäänlaista kulutusluottoa tai autolainaa joten niillä mennään minkä satunnaisella käteisellä irti saa.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20081
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 07.11.2017 16:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanhassa elämässä osa työkavereista tohon liisaushommaan lähti, kun tietyn työluokituksen jälkeen työnantaja tarjosi moista autoetu-mahdollisuutta. Ja aika moni laskeskeli noita tosi tarkkaan. Eikös tuossa ole samasta hommasta.

Aika usein normikavereilla draiverina tuntui olevan se, että perheessä tarvittiin kahta autoa. Jotenkin kai siinä pääsi tuliterään autoon huolettomasti kiinni ja saattoi kokeilla jotain eksoottisempaakin merkkiä. Ja oliko siinä kuluissa sitten niin mahotonta eroa, jos ois ostanut auton kokonaan lainarahalla ja kärsinyt arvonalennukset yms itse.

Mutta ei tuo kyllä miltään "halvalta" vaikuttanut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 07.11.2017 16:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Aika usein normikavereilla draiverina tuntui olevan se, että perheessä tarvittiin kahta autoa. Jotenkin kai siinä pääsi tuliterään autoon huolettomasti kiinni ja saattoi kokeilla jotain eksoottisempaakin merkkiä. Ja oliko siinä kuluissa sitten niin mahotonta eroa, jos ois ostanut auton kokonaan lainarahalla ja kärsinyt arvonalennukset yms itse.

Mutta ei tuo kyllä miltään "halvalta" vaikuttanut.


Paljon riippuu konkreettisesta diilistä, mutta esim. tuo A4 työsuhdeautona kustantaa itselleni 40Mm/a ajosuoritteella kaikkineen 30-31c/km (dieselin hinnalla 1,30 EUR/l) ja väitän ettei vastaavan oman auton kulut pääse lähellekään samoja lukemia. Omien kokemusten perusteella vastaavalla reippaasti vanhemmalla ja edullisemmalla käytetylläkin tekisi varsin tiukkaa. Nettokustannuksena verotusarvo, polttoaineet ja ajosuoritteesta lisätyn verotettavan edun vero.

Edullisemmalla autolla ero on pienempi, samoin vaikuttaa käytöstä riippuva pääoma- ja muuttuvien kulujen suhde. Enemmän ajavalle uusi auto voi olla vastaavaa käytettyä taloudellisempi, nimenomaan muuttuvien kulujen vuoksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 65, 66, 67  Seuraava
Sivu 40 Yht. 67

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com