OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

City-maasturi erä- ja yleiskäytössä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 65, 66, 67  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jude
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2007
Viestejä: 162
Paikkakunta: Kanta-Häme

LähetäLähetetty: 30.12.2017 10:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kenelläkään kokemusta Audin Q5 tai A6 allroadista. Jääkö ne jo asfaltin reunaan jumiin. Q5 kuitenkin n. 20 cm maavaraa ja A6 nousee 18,5cm ilmalla. 3 litrasena dieselinä olen kumpiakin katsonut. Aiemmin on ollut -05 CR-V joka oli ihan ok, eikä 150tkm aikana mitään vikaa. Nykyään ajan -10 Foresterilla joka on ollut pieni pettymys poislukien kulku huonommilla teillä ja lumessa. Kuormattuna aivan kamala ajaa ja pikkuvikoja vähänväliä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 30.12.2017 18:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hienoja pelejä molemmat, jos tykkää DSG lootasta. Jos meinaat ottaa käytetyn, niin se pitää koeajaa ruuhkaolosuhteissa. Mulla sattui kehä 3:lle osumaan koeajolenkki ja olihan se aivan hirveetä nytkytystä koko matka. Saattaa olla, että tuossa koneessa oli jo DSG vikaa alkamassa. Vauhtia kun sai, niin onhan se DSG kyllä hyvä ajella. En pysty kyllä ajattelemaan, että tuolla koeajon allroadilla olisi viittinyt mennä mettäautotielle syvempään lumeen ryömimään. Ainakin kunnon koeajo pitää tuollaisilla DSG lootalla itte kunkin tehdä. Kyllä ne on vauhdissa aivan loistavia ajella, mutta......
Mulla on nyt 2 multidrive-s lootaista ja 1 perinteinen 6 v automaatti. Kaikilla onnistuu erinomaisesti 1 km/h ajelu, eikä mitään erityistarkkailua tarvita. TIP tronic taisi olla Audilla se perinteinen loota, mutta kulutus ajoi nekin vaihtamaan DSG versioon. Toyota luopui sen Multimode robotin kehittelystä ja panostaa multidriviin, jolla saadaan jo käsivaihteistakin parempi taloudellisuus.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2560

LähetäLähetetty: 30.12.2017 18:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vauhdissa loistavia? Siis nopeuksissa joissa ei tartte vaihtaa? No se.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2560

LähetäLähetetty: 30.12.2017 18:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ärkele kiinnostaa automaatti mutta ei semmoiset pazkat missä saa miettiä tonnien haihtumista ilman tiptophuoltoja. Uutena ja huoltoliisarilla vai? Ennemmin reippaampi kulutus hissunkissun ja käytettynä. Onko semmosia?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 30.12.2017 19:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

äRPee kirjoitti:
Ärkele kiinnostaa automaatti mutta ei semmoiset pazkat missä saa miettiä tonnien haihtumista ilman tiptophuoltoja. Uutena ja huoltoliisarilla vai? Ennemmin reippaampi kulutus hissunkissun ja käytettynä. Onko semmosia?

Snuu pittää laittaa Amarokki, kaikki VAGittimen hyvät puolet ja on ”oikea” automaatti. Vaihtaa kuin unelma (8pykälää) ja tuntuu kestävän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 30.12.2017 19:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No vaihdoin just vuoden sisään 3 autoa. Entiset oli perinteinen 4- vaihteinen automaatti, joka vaihtui 7-vaihteiseen CVT laatikkoiseen. Aivan loistava ajettava. Entinen oli ajanut 8000 km/ vuosi tuolla. Toinen oli 6-vaihteinen 2.2 L diesel automaatti, joka vaihtui eCVT automaattiin ja siinäkin vissiin useampi käsiporras ja tuo on myös loistava laatikko, jonka saa ajaessa unohtaa kokonaan. Kolmas 6-vaihteinen 4.5 L automaatti vaihtui samanlaiseen, mutta 200 000 km vähemmän ajettuun. Laatikossa ei kyllä ollut pienintäkään vikaa tuolla yli 400 000 ajetullakaan. Noista ainoastaan se 2005 mallin 4-vaihteinen automaatti oli kyllä kivikautinen. CVT laatikot on ollu mulle aivan loistavia automaatteja, enkö odota niiden kyllä hajoilevan nykyisissä kärryissä. DSG:tä olen kyllä kokeillut muutaman kerran, muttei pysty laittamaan sellaista. Ja tuolla vauhtiin pääsyllä tarkoitin, että kyllähän se toimii hienosti normaalissa ajossa ohituksineen, mutta se kehä 3:sen kolariryömintä oli aivan hirveää arpomista ja nytkyntää, kun nykyisillä pärjää sen ihmeemmin huomioimatta nopeuksia vaikka ryömintään asti.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2560

LähetäLähetetty: 30.12.2017 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Quad vadis kirjoitti:
äRPee kirjoitti:
Ärkele kiinnostaa automaatti mutta ei semmoiset pazkat missä saa miettiä tonnien haihtumista ilman tiptophuoltoja. Uutena ja huoltoliisarilla vai? Ennemmin reippaampi kulutus hissunkissun ja käytettynä. Onko semmosia?

Snuu pittää laittaa Amarokki, kaikki VAGittimen hyvät puolet ja on ”oikea” automaatti. Vaihtaa kuin unelma (8pykälää) ja tuntuu kestävän.


Never Laughing muita voin harkita, mitä vaan muita... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 30.12.2017 19:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Quad vadis kirjoitti:
äRPee kirjoitti:
Ärkele kiinnostaa automaatti mutta ei semmoiset pazkat missä saa miettiä tonnien haihtumista ilman tiptophuoltoja. Uutena ja huoltoliisarilla vai? Ennemmin reippaampi kulutus hissunkissun ja käytettynä. Onko semmosia?

Snuu pittää laittaa Amarokki, kaikki VAGittimen hyvät puolet ja on ”oikea” automaatti. Vaihtaa kuin unelma (8pykälää) ja tuntuu kestävän.


Siinä onkin varmaan tuo laatikko. Audin A8 taitaa olla samalla laatikolla.

https://www.zf.com/corporate/en_de/products/product_range/cars/cars_8_speed_automatic_transmission.shtml
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 30.12.2017 20:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
Quad vadis kirjoitti:
äRPee kirjoitti:
Ärkele kiinnostaa automaatti mutta ei semmoiset pazkat missä saa miettiä tonnien haihtumista ilman tiptophuoltoja. Uutena ja huoltoliisarilla vai? Ennemmin reippaampi kulutus hissunkissun ja käytettynä. Onko semmosia?

Snuu pittää laittaa Amarokki, kaikki VAGittimen hyvät puolet ja on ”oikea” automaatti. Vaihtaa kuin unelma (8pykälää) ja tuntuu kestävän.


Siinä onkin varmaan tuo laatikko. Audin A8 taitaa olla samalla laatikolla.

https://www.zf.com/corporate/en_de/products/product_range/cars/cars_8_speed_automatic_transmission.shtml


Ainoa VAG:n typerämpi piirre on että ainakaan Audien huolto-ohjelma eikä ZF:n speksit taida tuntea vaihteiston öljynvaihtoa huolto-ohjelmassa. Jos suomalaisesta auton käyttöiästä haaveilee niin öljyjen vaihto kannattaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 30.12.2017 20:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

liki kirjoitti:


Ainoa VAG:n typerämpi piirre on että ainakaan Audien huolto-ohjelma eikä ZF:n speksit taida tuntea vaihteiston öljynvaihtoa huolto-ohjelmassa. Jos suomalaisesta auton käyttöiästä haaveilee niin öljyjen vaihto kannattaa.


No voihan ne öljyt pyytää vaihtamaan?

No vaikka se ole kyl mun murhe... en kuitenkaan aja (Jeeppiä lukuunottamatta, mutta se onkin harrastusauto Rolling Eyes ) vanhoilla romuilla joiden huoltamisesta tai kunnossapidosta tarvii kantaa erikseen huolta. Saksalainen tyyli; 100tkm ja kierrätys muiden huoleksi sopii oikein hyvin toimintamalliksi Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 30.12.2017 20:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näinhän se on. .. Suomessa vain siitä uudestakin autosta maksaa sen verran enemmän, erityisesti tulotasoon suhteutettuna, että siitä "kierrätykseen menevästä" raadosta pitäisi vielä irrota kohtalainen korvaus. Kääntäen joku maksaa siitäkin vielä itsensä kipeäksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5221
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 30.12.2017 21:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
Hienoja pelejä molemmat, jos tykkää DSG lootasta. Jos meinaat ottaa käytetyn, niin se pitää koeajaa ruuhkaolosuhteissa. Mulla sattui kehä 3:lle osumaan koeajolenkki ja olihan se aivan hirveetä nytkytystä koko matka. Saattaa olla, että tuossa koneessa oli jo DSG vikaa alkamassa. Vauhtia kun sai, niin onhan se DSG kyllä hyvä ajella. En pysty kyllä ajattelemaan, että tuolla koeajon allroadilla olisi viittinyt mennä mettäautotielle syvempään lumeen ryömimään. Ainakin kunnon koeajo pitää tuollaisilla DSG lootalla itte kunkin tehdä. Kyllä ne on vauhdissa aivan loistavia ajella, mutta......
Mulla on nyt 2 multidrive-s lootaista ja 1 perinteinen 6 v automaatti. Kaikilla onnistuu erinomaisesti 1 km/h ajelu, eikä mitään erityistarkkailua tarvita. TIP tronic taisi olla Audilla se perinteinen loota, mutta kulutus ajoi nekin vaihtamaan DSG versioon. Toyota luopui sen Multimode robotin kehittelystä ja panostaa multidriviin, jolla saadaan jo käsivaihteistakin parempi taloudellisuus.

Uusimmissa A6 Allroadeissa on DSG paitti sen isokoneisimmassa tuplaturbossa edelleen tippi. Vanhemmissa tippi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 30.12.2017 21:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

liki kirjoitti:
Näinhän se on. .. Suomessa vain siitä uudestakin autosta maksaa sen verran enemmän, erityisesti tulotasoon suhteutettuna, että siitä "kierrätykseen menevästä" raadosta pitäisi vielä irrota kohtalainen korvaus. Kääntäen joku maksaa siitäkin vielä itsensä kipeäksi.


Ei, eiieii uutta autoa, se on taloudelliselta kannalta tyhmintä mitä voi tehdä.
Kun ostaa viisaasti ja myy viisaasti, voi huolettomasti pitää 30-40000.- menopeliä, josta vuosittainen arvonalenema on ~2000.- tämä tosin harvemmin onnistuu millään riisinkeittimellä tai patongilla...

Perushuollot (öljy, suodattimet) maksaa suurinpiirtein saman on sitten uus tai vanha ritsa alla. Tosin uudempia tarvi huoltaa edes kun 2-3 krt sen omistamisen aikana (100tkm) vanhoja sit sen 10000 välein, jopa useammin.

Jos velkaa joutuu ottamaan, se 3-500€/kk jää pois niistä korjaamisista ja huomattavasti suuremmasta arvonalenemasta. Toki sellanen yli 10v vanha ei enää menetä arvoaan, siitä saa aina sen romutushinnan... tai käteisalennuksen, kun EI jätä sitä liikkeen pihaan Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Putukiffeli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Hel 2009
Viestejä: 1636
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 30.12.2017 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^ Millä autolla arvo alenee vain 2000€'vuodessa?
_________________
Rakastiko Hannu piparia vai Kerttua?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 30.12.2017 22:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Putukiffeli kirjoitti:
^ Millä autolla arvo alenee vain 2000€'vuodessa?


Oikeenvalitulla VAG:ttimella. Esmi suberb, tiguan, scout... älä valitse sitä tavismallia.
Nelikko, dsg ja sopivasti varusteita, ei kuitenkaan sellaisia blingblingejä! jotka nostaa (nahkapenkit, kattoluukku) ihan turhaa hintaa. Se takaa käytetyn kysynnän ja hyvän myyntiarvon.
Yhtään mun vaihtamaa autoa ei ole liikkeessä seisotettu hetkeäkään, aina ollut ostaja ovensuussa oottelemassa. -> nopea kauppa, pieni väliraha Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 65, 66, 67  Seuraava
Sivu 56 Yht. 67

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com