OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

City-maasturi erä- ja yleiskäytössä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2214
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 11.01.2018 19:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vekev kirjoitti:
Berkele kirjoitti:
Lähinnä kai tuo riski on ajateltu tulevan siitä, että liukulaakerit menettävät öljykalvon öljyn höyrystyessä ja ovat täysin ilman voitelua startatessa. Enpä ole mitään tutkimuksia tästä löytänyt. Saattaa olla vahingollista tai sitten ei.


Saman se sitten tekisi kun pysäyttää auton ajon jälkeen, on meinaan kuumempi ku lohkolla.
Jos jollain lohko ni kandee kokeilla kuinka lämmin se öljypohja tollasella on.
Itellä sammuu öljynpaine valo heti kun auto pyörähtää, joten kyl se öljy alkaa heti kiertää.


No ei se kyllä ole sama asia. Kun moottori sammutetaan, loppuu lisälämmön pukkaaminen siihen paikkaan. Esim tommosella letkulämppärillä olis mahdollista pitää lämmöt todella korkealla tuntisotalla.

Mullakin oli aikanaan hj:ssä 2kw letkulämppäri, niin kone höyrysi 20 asteen pakkasessa puolen tunnin lämmityksellä.

Toki kovin dramaattisesta ongelmasta ei liene kyse, koska asia ei ole noussut lööppeihin. Normi lohkarilla ja varsinkaan nykyajan höpöhöpö säteilylämppäreillä ei vaaraa liene missään nimessä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 19.01.2018 22:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt on tullu nelikolla ajeltua muutema päivä. On se vaan hyvä.
2008 Kia Sportage siis jäi käteen ja nyt koitetaan mennä sillä muutema vuosi. Kulutus ihan ok just siinä sekalaisessa ajossa. Ajotietokoneen mukaan keskikulutus 7.8 litraa ja sisältää muuteman päivän peuran mehtuuta ja peltoajoa ruokapaikoilla sekä kolmen päivän työmatkat.
Tullu mentyä moniin paikoihin ihan testimielessä ja ei ongelmia paitsi yksi poikittain kääntyminen kun oli auto jo paikoillaan. Oli kyllä niin liukas etten muista ja lähes joka päiväon kymmenisen vuotta johonkinpäin autolla lähdetty. Tie oli kallellaan pahasti just siinä kohdassa mihin pysähtyin peuran jäljille ja tosiaan auton perse vaan kääntyi ojaan päin ja lähti valumaan. Nelikko lukkoon ja kaasua niin ei ollu hommakaan päästä liikeelle.
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 19.01.2018 22:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt on tullu nelikolla ajeltua muutema päivä. On se vaan hyvä.
2008 Kia Sportage siis jäi käteen ja nyt koitetaan mennä sillä muutema vuosi. Kulutus ihan ok just siinä sekalaisessa ajossa. Ajotietokoneen mukaan keskikulutus 7.8 litraa ja sisältää muuteman päivän peuran mehtuuta ja peltoajoa ruokapaikoilla sekä kolmen päivän työmatkat.
Tullu mentyä moniin paikoihin ihan testimielessä ja ei ongelmia paitsi yksi poikittain kääntyminen kun oli auto jo paikoillaan. Oli kyllä niin liukas etten muista ja lähes joka päiväon kymmenisen vuotta johonkinpäin autolla lähdetty. Tie oli kallellaan pahasti just siinä kohdassa mihin pysähtyin peuran jäljille ja tosiaan auton perse vaan kääntyi ojaan päin ja lähti valumaan. Nelikko lukkoon ja kaasua niin ei ollu hommakaan päästä liikeelle.
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20096
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 03.03.2018 09:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voi olla että tätä on tullut joskus ennenkin kysyttyä.

Kun talvilomakamoja pakkaili Vitaraan, niin olishan se vähän suurempikoppainen auto kätevä. Emäntä siinä kehui hiihtokeskuksen pihalla, että tossa ois sun näköisiä autoja (venäläisten Land Cruisereita). Harmi vaan, kun ostajan silmissä noi pitää hintansa liian hyvin...

Löytyykö tuolta hieman isompikoppaisista nelivedoista semmoisia, joissa voisi saada rahalle järkevästi vastinetta?
Kia Sorento
Huyndai Santa Fe
Joitain muita?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 03.03.2018 11:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eikös uudempikorinen foresteri ole reilustimisompi jo?
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 03.03.2018 14:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täällä sama. Foresteri olis aika luonnollinen seuraava valinta. Tosin, jos sais pikkuturbona bensana jatkossa olis kivempi. Onkohan semmosta suunnitteilla? Huhuja olen kuullut. Eyesight varustelu pitäs olla kun on vähän vastaavaan tottunut Vitarassa. Hintaluokka pitäs olla ehdottomasti alle 50k uutena mieluummin alle 40k.

Uutta Grand Vitaraa ei ole kuulunut, S-Crossista on tulossa isompi malli jossain kohtaa kuulin mutta ei siitäkääm ole mitään virallista.

Nykyisistä, mites olis Mitsu Outlander?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20096
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 03.03.2018 15:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lähinnä käytettyjä tullut katseltua, max 20ke hintaluokasta.

Itellä manuaalilaatikollinen hakusessa, aika siivu jää tolla reunaehdolla kyllä tarjontaa pois.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 03.03.2018 17:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä sitä tuolla rahalla pääse oikein kunnon autoja edes katsomaan. Land cruisereissa alkaa olemaan senverran paljon kilometrejä että huoltokulut saattaa yllättää. Nekään ei ole kulumattomia. Lisäksi verot ja polttoainekulut pomppaa aika radikaalisti kun mennään näihin kunnon autoihin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Takkutikka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2017
Viestejä: 1218

LähetäLähetetty: 03.03.2018 17:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Eipä sitä tuolla rahalla pääse oikein kunnon autoja edes katsomaan. Land cruisereissa alkaa olemaan senverran paljon kilometrejä että huoltokulut saattaa yllättää. Nekään ei ole kulumattomia. Lisäksi verot ja polttoainekulut pomppaa aika radikaalisti kun mennään näihin kunnon autoihin.
Nuo kevytkuorma-autot kyllä olisi aika soppeleita tuohon tarkoitukseen(edulliset ylläpitokulut verojen osalta). Pitää olla kyllä tiloja, aikaa ja taitoa tehdä perus remppoja itse.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5934

LähetäLähetetty: 03.03.2018 19:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Voi olla että tätä on tullut joskus ennenkin kysyttyä.

Kun talvilomakamoja pakkaili Vitaraan, niin olishan se vähän suurempikoppainen auto kätevä. Emäntä siinä kehui hiihtokeskuksen pihalla, että tossa ois sun näköisiä autoja (venäläisten Land Cruisereita). Harmi vaan, kun ostajan silmissä noi pitää hintansa liian hyvin...

Löytyykö tuolta hieman isompikoppaisista nelivedoista semmoisia, joissa voisi saada rahalle järkevästi vastinetta?
Kia Sorento
Huyndai Santa Fe
Joitain muita?

Ei kait pieni ja kevyt auto omistukseen mitenkään yllärinä tullut?
Siitähän niitä isompia löytyy crv, xtrail, forester, freelander, outlander, tiguan...
Ja vielä isompia murano, land cruiser, touareg, ml, gl...
Murano on varsin hyvä ja ns kohtuu hinnallakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 03.03.2018 20:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sitten vapaasti hengittävä bensa forester manuaali?

https://www.nettiauto.com/subaru/forester/bensiini?id_gear_type=2&pfrom=14000&pto=20000&show_search=1

Tai GV?

https://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/bensiini?id_gear_type=2&pfrom=14000&pto=20000&show_search=1
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20096
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 03.03.2018 20:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

veetee kirjoitti:
Lahtinen kirjoitti:
Voi olla että tätä on tullut joskus ennenkin kysyttyä.

Kun talvilomakamoja pakkaili Vitaraan, niin olishan se vähän suurempikoppainen auto kätevä. Emäntä siinä kehui hiihtokeskuksen pihalla, että tossa ois sun näköisiä autoja (venäläisten Land Cruisereita). Harmi vaan, kun ostajan silmissä noi pitää hintansa liian hyvin...

Löytyykö tuolta hieman isompikoppaisista nelivedoista semmoisia, joissa voisi saada rahalle järkevästi vastinetta?
Kia Sorento
Huyndai Santa Fe
Joitain muita?

Ei kait pieni ja kevyt auto omistukseen mitenkään yllärinä tullut?
Siitähän niitä isompia löytyy crv, xtrail, forester, freelander, outlander, tiguan...
Ja vielä isompia murano, land cruiser, touareg, ml, gl...
Murano on varsin hyvä ja ns kohtuu hinnallakin.


On näköjään tullut viimeaikoina ostettua autoja vuorotahtiin käytetty, uusi, käytetty, uusi. Kyllähän siinä oma houkutuksensa on, jos 20ke kovan rahan panostuksella saa sen uuden nelivetoauton.

Koossahan tossa joutuu silloin tinkimään.

Mielenkiintoistahan tota nettiautotarjontaa on ollut seurailla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7475

LähetäLähetetty: 03.03.2018 21:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Landcruiser on nyt vaan se "The thing" ainoa oikea auto,vaikkapa sitten 600 000km mittarissa. Pesee muut wannabe maasturi/ sub urban kiesit sata nolla.

Itselle kylläkin kävi niin,että sinnikkäästä vakuutteluistani huolimatta hommasin auton ilman nelikkoa. Exel taulukoita en laatinut,mutta näppituntumalta ja common sence pohjalta käyttötarve ja manipätäkkärahna ei osuneet janalla riittävästi. Toisaalta luullakseni uskallan ajaa tuolla kiesillä huonompiin paikkoihin mihin moni ei lähde nelikkoaan naarmuttamaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 04.03.2018 00:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

dxman kirjoitti:
Landcruiser on nyt vaan se "The thing" ainoa oikea auto,vaikkapa sitten 600 000km mittarissa. Pesee muut wannabe maasturi/ sub urban kiesit sata nolla.

Itselle kylläkin kävi niin,että sinnikkäästä vakuutteluistani huolimatta hommasin auton ilman nelikkoa. Exel taulukoita en laatinut,mutta näppituntumalta ja common sence pohjalta käyttötarve ja manipätäkkärahna ei osuneet janalla riittävästi. Toisaalta luullakseni uskallan ajaa tuolla kiesillä huonompiin paikkoihin mihin moni ei lähde nelikkoaan naarmuttamaan.

Onhan se jos ajetaan pelkästään metsäautoteitä. Sitten kun noustaan isolle tielle, niin tuollainen 200 heppainen Sorentokin on jo ihan eri auto taittaa pitkää matkaa. Toki Kia häviää ML/GLE mersuille ja X5 bemareille tehoissa, mutta tiloiltaan uusin vie voiton tai taistelee ainakin tasapäin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 04.03.2018 02:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä laitoin hiljattain toiseksi kakkosaautoksi tuollaisen. 50000 km ajettu ja melkein kuin uudella ajelisi. Mulle ei käsivaihteisia tule. Auto on todella mainio ajettava ja ihan eri maailmasta kuin ne vanhemmat 1 ja 2 generationit. Pidän tätä jopa miellyttävämpänä ajella, kuin 2013 gen 4. Takatilat on hyvät matkustaa ja jalat mahtuu mainiosti. Reilusti yli vuoden meni odottaessa tuollaista 50000 km ajettua 10-12 mallin RAV4:sta. Kokeilin tuota Vitaraakin, muttei pystynyt laittamaan millään uutta. Mielummin tuota RAVia ajelee cvt automaatilla. Dieselin automaatti on 6 vaihteinen ja myös ihan eri planeetalta, kuin vanha 4 vaihteinen. Ei tämä noita Subarun 4wd malleja päihitä, mutta kulutus on maltillisempi. Kytkettävä 4wd on alle 40 nopeudessa. Muutoin se toimii automaattisesti viiveettä sähkökytkentänä. En oo kokeillu mitään kahlaamisia, kun ei tullu eteen. Sileät hoitaa täysin omille tarpeille.

https://www.nettiauto.com/toyota/rav4/9460903
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67  Seuraava
Sivu 63 Yht. 67

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com