OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

City-maasturi erä- ja yleiskäytössä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 63, 64, 65, 66, 67  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20070
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 04.03.2018 07:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rahkonen kirjoitti:
Sitten vapaasti hengittävä bensa forester manuaali?

https://www.nettiauto.com/subaru/forester/bensiini?id_gear_type=2&pfrom=14000&pto=20000&show_search=1

Tai GV?

https://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/bensiini?id_gear_type=2&pfrom=14000&pto=20000&show_search=1


Mikä muuten tuon vapaastihengittävän bensakoneen priorisoinnin takana on?

Dieselin vuosittainen kova verotus?

Vai dieseliin liittyvät puhdistinhässäkät, jotka aiheuttavat ongelmia (Esimerkiksi lankomiehen Honda menee useamman kerran vuodessa limp modeen =huoltokeikka, kun joku päästösysteemi brakaa).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KJJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Elo 2007
Viestejä: 2660

LähetäLähetetty: 04.03.2018 08:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://www.topgear.com/car-reviews/mercedes-benz/e-class-all-terrain-4x42
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 04.03.2018 09:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Rahkonen kirjoitti:
Sitten vapaasti hengittävä bensa forester manuaali?

https://www.nettiauto.com/subaru/forester/bensiini?id_gear_type=2&pfrom=14000&pto=20000&show_search=1

Tai GV?

https://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/bensiini?id_gear_type=2&pfrom=14000&pto=20000&show_search=1


Mikä muuten tuon vapaastihengittävän bensakoneen priorisoinnin takana on?

Dieselin vuosittainen kova verotus?

Vai dieseliin liittyvät puhdistinhässäkät, jotka aiheuttavat ongelmia (Esimerkiksi lankomiehen Honda menee useamman kerran vuodessa limp modeen =huoltokeikka, kun joku päästösysteemi brakaa).


No siis ymmärsin, että etsit bensaa? Very Happy Järkiperusteena ottasin itse tuohon hintaluokkaan vapaastihengittävän japskin. Perusvarmaa tekniikkaa. Ollu kavereilla noita vastaavia ja ruoste taitaa olla isoin kiusa. Mulla olis tommonen alla jos asuisin landella ympärivuoden. Noistahan saa ihan kyvykkäitäkin tarvittaessa jos korottaa ja vaihtaa rengasta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
massimo85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2006
Viestejä: 1536
Paikkakunta: Mikkeli

LähetäLähetetty: 04.03.2018 11:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla 2006 2.0l bensa foresteri. Ite ajanut sillä nyt 70tkm, ja etujarrut vaihtanu ainoastaan. Muutaman kerran käyny motonetissa vikakoodit lukemassa, ja toisioilma venttiiliä herjaa. Ei vaikuta ajamiseen mutta vaihettava on. Se mikä näissä on tyhmää ni mikä tahansa vika, josta häiriö tulee niin halvaannuttaa cruisen. Eli cruisen valo vilkkuu häiriön merkiksi ja sit kohta syttyy moottorinkuva. Etenemiskyky on talvella mainio, jopa pelottavan hyvä. Tulee aika sumeilematta ajettua joka paikkaan. Laitoin isommat kumit alle ni hiukan nousi maavara vielä. Kulutus on sit aika reiluhko, johtuen jatkuvasta nelikosta ja ilmeisesti boxeri koneen ominaisuus. Keskikulutus on 10L/100km ja "jahtiajo" kulutus 12L/100km. Kaverin bensa grand vitara on vielä janoisempi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
fox66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 1841
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 04.03.2018 13:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanha sotaratsu otti nokkiinsa ja meni sitten lunastukseen, joten jonkinlainen menopeli hakusessa. Noin 200 tkm tuli tuolla ajeltua ja oli kyllä luotettava ajokki. Sen perusteella katse samassa merkissä mutta pitää nyt avoimin mielin tehdä vertailevaa tutkimusta.


_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5205
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 04.03.2018 13:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Otat samaa mallia jos haluat tyytyväisyyden jatkuvan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fox66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 1841
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 04.03.2018 14:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Uudempi korimalli kiinnostaisi. Vaikkakin maavarassa häviää mutta taitaa haukata aavistuksen vähemmän menovettä ja on varusteiltaan modernimpi.
Onkohan millainen käytännön ero bensavehkeiden kulutuksessa manuaali vs automaatti?
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Honkila
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Mar 2012
Viestejä: 2637
Paikkakunta: Kainuu

LähetäLähetetty: 04.03.2018 15:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

fox66 kirjoitti:
Uudempi korimalli kiinnostaisi. Vaikkakin maavarassa häviää mutta taitaa haukata aavistuksen vähemmän menovettä ja on varusteiltaan modernimpi.
Onkohan millainen käytännön ero bensavehkeiden kulutuksessa manuaali vs automaatti?


Ai vielä enemmän haukkaa uudempi korinen? Mulla on just samanlainen crv kun kuvissa 2l veitekillä ja kulutus on kympin pintaan vaikka nätisti ajelee.. Mikä aiheutti lunastukseen menon? Uudempikorinen diisselinä vois olla hyvä valinta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fox66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 1841
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 04.03.2018 15:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei kun tarkoitin että nimenomaan vähemmän. Toi vanha malli ryystää aika reippaasti. Oli pienehkö tuuttaus kolmion takaa tulleen auton kylkeen ettei edes turvatyyny lauennut. Keula kuitenkin romuna, konepelti vääntynyt samoin kun etulokasuojat. Korjausarvio oli sen verran suuri että vakuutusyhtiö lunasti sen. Ja korjausarviossa ei ollut vielä mahdollisia runkovaurioita. Bensavehkeissä pysynen.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20070
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 04.03.2018 16:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rahkonen kirjoitti:


No siis ymmärsin, että etsit bensaa? Very Happy Järkiperusteena ottasin itse tuohon hintaluokkaan vapaastihengittävän japskin. Perusvarmaa tekniikkaa. Ollu kavereilla noita vastaavia ja ruoste taitaa olla isoin kiusa...


Tähän mennessä autot tosiaan olleet vapaastihengittäviä bensakoneita merkistä riippumatta.

Vähän tekisi mieli "kokeilla" diisseliä, mutta mitä tuossa on seuraillut kommentteja ja kokemuksia + nykypäivän päästöhässäkät, niin järkevin olisi varmaan pysytellä bensavehkeissä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Honkila
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Mar 2012
Viestejä: 2637
Paikkakunta: Kainuu

LähetäLähetetty: 04.03.2018 18:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

fox66 kirjoitti:
Ei kun tarkoitin että nimenomaan vähemmän. Toi vanha malli ryystää aika reippaasti. Oli pienehkö tuuttaus kolmion takaa tulleen auton kylkeen ettei edes turvatyyny lauennut. Keula kuitenkin romuna, konepelti vääntynyt samoin kun etulokasuojat. Korjausarvio oli sen verran suuri että vakuutusyhtiö lunasti sen. Ja korjausarviossa ei ollut vielä mahdollisia runkovaurioita. Bensavehkeissä pysynen.


Joo ite ymmärsin väärin. Siinä kolmos korisessa crv:ssä on visssiin R20A1 bensiinikone, sehän ois positiivista jos se ois vähempiruokanen. Kakkos korissa on K20a4 joka syö sen lähelle kympin myös accordin keulilla. Eli se on tuolle ominaisuus. Onneksi hukkaenergia tulee tehokkaasti ohjaamoon, nyt 30 pakkasilla saa ollalämpötilan säätö alle puolenvälin. Cool Toiseksi autoksi miettiny myös että vaihtaisi crv:n kolmos koppasta. Diisselinä tosin ollu ajatuksissa..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5205
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 04.03.2018 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Vähän tekisi mieli "kokeilla" diisseliä, mutta mitä tuossa on seuraillut kommentteja ja kokemuksia + nykypäivän päästöhässäkät, niin järkevin olisi varmaan pysytellä bensavehkeissä.

Käy Lahtinen ihan ajankuluksi kokeilemassa uutta Sorentoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2216
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 04.03.2018 19:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

massimo85 kirjoitti:
Mulla 2006 2.0l bensa foresteri. Ite ajanut sillä nyt 70tkm, ja etujarrut vaihtanu ainoastaan. Muutaman kerran käyny motonetissa vikakoodit lukemassa, ja toisioilma venttiiliä herjaa. Ei vaikuta ajamiseen mutta vaihettava on. Se mikä näissä on tyhmää ni mikä tahansa vika, josta häiriö tulee niin halvaannuttaa cruisen. Eli cruisen valo vilkkuu häiriön merkiksi ja sit kohta syttyy moottorinkuva. Etenemiskyky on talvella mainio, jopa pelottavan hyvä. Tulee aika sumeilematta ajettua joka paikkaan. Laitoin isommat kumit alle ni hiukan nousi maavara vielä. Kulutus on sit aika reiluhko, johtuen jatkuvasta nelikosta ja ilmeisesti boxeri koneen ominaisuus. Keskikulutus on 10L/100km ja "jahtiajo" kulutus 12L/100km. Kaverin bensa grand vitara on vielä janoisempi.


eikös ne viisaat jotaki ohjelmoi pois näistä olikohan tuo toisiopumppu tms... vai jokin muu? mulla kans melekosella varmuuella sammaa herjaa vaan en oo vaivautunu kertaakaan vikavalon päällä ollessa luettaan ja katastuksen hoitaa sillon kun ei pala. vakkaria ei näillä teillä voi oikeen muutenkaan käyttää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16684

LähetäLähetetty: 04.03.2018 20:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Lainaus:
Vähän tekisi mieli "kokeilla" diisseliä, mutta mitä tuossa on seuraillut kommentteja ja kokemuksia + nykypäivän päästöhässäkät, niin järkevin olisi varmaan pysytellä bensavehkeissä.

Käy Lahtinen ihan ajankuluksi kokeilemassa uutta Sorentoa.


Meinasin käydä kokeilemassa vanhempaa Sorentoa. Lieneekö mitään suurempia tyyppivikoja? Ruostuuko helposti yms.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2214
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 04.03.2018 22:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

poikamehto kirjoitti:
massimo85 kirjoitti:
Mulla 2006 2.0l bensa foresteri. Ite ajanut sillä nyt 70tkm, ja etujarrut vaihtanu ainoastaan. Muutaman kerran käyny motonetissa vikakoodit lukemassa, ja toisioilma venttiiliä herjaa. Ei vaikuta ajamiseen mutta vaihettava on. Se mikä näissä on tyhmää ni mikä tahansa vika, josta häiriö tulee niin halvaannuttaa cruisen. Eli cruisen valo vilkkuu häiriön merkiksi ja sit kohta syttyy moottorinkuva. Etenemiskyky on talvella mainio, jopa pelottavan hyvä. Tulee aika sumeilematta ajettua joka paikkaan. Laitoin isommat kumit alle ni hiukan nousi maavara vielä. Kulutus on sit aika reiluhko, johtuen jatkuvasta nelikosta ja ilmeisesti boxeri koneen ominaisuus. Keskikulutus on 10L/100km ja "jahtiajo" kulutus 12L/100km. Kaverin bensa grand vitara on vielä janoisempi.


eikös ne viisaat jotaki ohjelmoi pois näistä olikohan tuo toisiopumppu tms... vai jokin muu? mulla kans melekosella varmuuella sammaa herjaa vaan en oo vaivautunu kertaakaan vikavalon päällä ollessa luettaan ja katastuksen hoitaa sillon kun ei pala. vakkaria ei näillä teillä voi oikeen muutenkaan käyttää.


Secondary air valve stuck open p2441 muistaakseni, mitä mullakin tekee kaks kertaa vuodessa. Ei saa vaparibensasta ohjelmoitua pois. Monet on noita aukoneet ja rasvailleet. Ite en oo jaksanu, kun tuo tulee tosiaan kostealla nollakelillä, jos jättää kylmänä tyhjäkäynnille. Kiinan obd lukijalla vikakoodi pois ja antaa olla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 63, 64, 65, 66, 67  Seuraava
Sivu 64 Yht. 67

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com