Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20070 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 04.03.2018 07:55 Viestin aihe: |
|
|
Mikä muuten tuon vapaastihengittävän bensakoneen priorisoinnin takana on?
Dieselin vuosittainen kova verotus?
Vai dieseliin liittyvät puhdistinhässäkät, jotka aiheuttavat ongelmia (Esimerkiksi lankomiehen Honda menee useamman kerran vuodessa limp modeen =huoltokeikka, kun joku päästösysteemi brakaa). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KJJ Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Elo 2007 Viestejä: 2660
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 04.03.2018 09:39 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: |
Mikä muuten tuon vapaastihengittävän bensakoneen priorisoinnin takana on?
Dieselin vuosittainen kova verotus?
Vai dieseliin liittyvät puhdistinhässäkät, jotka aiheuttavat ongelmia (Esimerkiksi lankomiehen Honda menee useamman kerran vuodessa limp modeen =huoltokeikka, kun joku päästösysteemi brakaa). |
No siis ymmärsin, että etsit bensaa? Järkiperusteena ottasin itse tuohon hintaluokkaan vapaastihengittävän japskin. Perusvarmaa tekniikkaa. Ollu kavereilla noita vastaavia ja ruoste taitaa olla isoin kiusa. Mulla olis tommonen alla jos asuisin landella ympärivuoden. Noistahan saa ihan kyvykkäitäkin tarvittaessa jos korottaa ja vaihtaa rengasta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
massimo85 Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Elo 2006 Viestejä: 1536 Paikkakunta: Mikkeli
|
Lähetetty: 04.03.2018 11:00 Viestin aihe: |
|
|
Mulla 2006 2.0l bensa foresteri. Ite ajanut sillä nyt 70tkm, ja etujarrut vaihtanu ainoastaan. Muutaman kerran käyny motonetissa vikakoodit lukemassa, ja toisioilma venttiiliä herjaa. Ei vaikuta ajamiseen mutta vaihettava on. Se mikä näissä on tyhmää ni mikä tahansa vika, josta häiriö tulee niin halvaannuttaa cruisen. Eli cruisen valo vilkkuu häiriön merkiksi ja sit kohta syttyy moottorinkuva. Etenemiskyky on talvella mainio, jopa pelottavan hyvä. Tulee aika sumeilematta ajettua joka paikkaan. Laitoin isommat kumit alle ni hiukan nousi maavara vielä. Kulutus on sit aika reiluhko, johtuen jatkuvasta nelikosta ja ilmeisesti boxeri koneen ominaisuus. Keskikulutus on 10L/100km ja "jahtiajo" kulutus 12L/100km. Kaverin bensa grand vitara on vielä janoisempi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fox66 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2005 Viestejä: 1841 Paikkakunta: Vaasa
|
Lähetetty: 04.03.2018 13:37 Viestin aihe: |
|
|
Vanha sotaratsu otti nokkiinsa ja meni sitten lunastukseen, joten jonkinlainen menopeli hakusessa. Noin 200 tkm tuli tuolla ajeltua ja oli kyllä luotettava ajokki. Sen perusteella katse samassa merkissä mutta pitää nyt avoimin mielin tehdä vertailevaa tutkimusta.
_________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5205 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 04.03.2018 13:50 Viestin aihe: |
|
|
^Otat samaa mallia jos haluat tyytyväisyyden jatkuvan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fox66 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2005 Viestejä: 1841 Paikkakunta: Vaasa
|
Lähetetty: 04.03.2018 14:16 Viestin aihe: |
|
|
Uudempi korimalli kiinnostaisi. Vaikkakin maavarassa häviää mutta taitaa haukata aavistuksen vähemmän menovettä ja on varusteiltaan modernimpi.
Onkohan millainen käytännön ero bensavehkeiden kulutuksessa manuaali vs automaatti? _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Honkila Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Mar 2012 Viestejä: 2637 Paikkakunta: Kainuu
|
Lähetetty: 04.03.2018 15:15 Viestin aihe: |
|
|
fox66 kirjoitti: | Uudempi korimalli kiinnostaisi. Vaikkakin maavarassa häviää mutta taitaa haukata aavistuksen vähemmän menovettä ja on varusteiltaan modernimpi.
Onkohan millainen käytännön ero bensavehkeiden kulutuksessa manuaali vs automaatti? |
Ai vielä enemmän haukkaa uudempi korinen? Mulla on just samanlainen crv kun kuvissa 2l veitekillä ja kulutus on kympin pintaan vaikka nätisti ajelee.. Mikä aiheutti lunastukseen menon? Uudempikorinen diisselinä vois olla hyvä valinta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fox66 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2005 Viestejä: 1841 Paikkakunta: Vaasa
|
Lähetetty: 04.03.2018 15:34 Viestin aihe: |
|
|
Ei kun tarkoitin että nimenomaan vähemmän. Toi vanha malli ryystää aika reippaasti. Oli pienehkö tuuttaus kolmion takaa tulleen auton kylkeen ettei edes turvatyyny lauennut. Keula kuitenkin romuna, konepelti vääntynyt samoin kun etulokasuojat. Korjausarvio oli sen verran suuri että vakuutusyhtiö lunasti sen. Ja korjausarviossa ei ollut vielä mahdollisia runkovaurioita. Bensavehkeissä pysynen. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20070 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 04.03.2018 16:52 Viestin aihe: |
|
|
Rahkonen kirjoitti: |
No siis ymmärsin, että etsit bensaa? Järkiperusteena ottasin itse tuohon hintaluokkaan vapaastihengittävän japskin. Perusvarmaa tekniikkaa. Ollu kavereilla noita vastaavia ja ruoste taitaa olla isoin kiusa... |
Tähän mennessä autot tosiaan olleet vapaastihengittäviä bensakoneita merkistä riippumatta.
Vähän tekisi mieli "kokeilla" diisseliä, mutta mitä tuossa on seuraillut kommentteja ja kokemuksia + nykypäivän päästöhässäkät, niin järkevin olisi varmaan pysytellä bensavehkeissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Honkila Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Mar 2012 Viestejä: 2637 Paikkakunta: Kainuu
|
Lähetetty: 04.03.2018 18:38 Viestin aihe: |
|
|
fox66 kirjoitti: | Ei kun tarkoitin että nimenomaan vähemmän. Toi vanha malli ryystää aika reippaasti. Oli pienehkö tuuttaus kolmion takaa tulleen auton kylkeen ettei edes turvatyyny lauennut. Keula kuitenkin romuna, konepelti vääntynyt samoin kun etulokasuojat. Korjausarvio oli sen verran suuri että vakuutusyhtiö lunasti sen. Ja korjausarviossa ei ollut vielä mahdollisia runkovaurioita. Bensavehkeissä pysynen. |
Joo ite ymmärsin väärin. Siinä kolmos korisessa crv:ssä on visssiin R20A1 bensiinikone, sehän ois positiivista jos se ois vähempiruokanen. Kakkos korissa on K20a4 joka syö sen lähelle kympin myös accordin keulilla. Eli se on tuolle ominaisuus. Onneksi hukkaenergia tulee tehokkaasti ohjaamoon, nyt 30 pakkasilla saa ollalämpötilan säätö alle puolenvälin. Toiseksi autoksi miettiny myös että vaihtaisi crv:n kolmos koppasta. Diisselinä tosin ollu ajatuksissa.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5205 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 04.03.2018 19:40 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Vähän tekisi mieli "kokeilla" diisseliä, mutta mitä tuossa on seuraillut kommentteja ja kokemuksia + nykypäivän päästöhässäkät, niin järkevin olisi varmaan pysytellä bensavehkeissä. |
Käy Lahtinen ihan ajankuluksi kokeilemassa uutta Sorentoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
poikamehto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2006 Viestejä: 2216 Paikkakunta: Koillismaa
|
Lähetetty: 04.03.2018 19:48 Viestin aihe: |
|
|
massimo85 kirjoitti: | Mulla 2006 2.0l bensa foresteri. Ite ajanut sillä nyt 70tkm, ja etujarrut vaihtanu ainoastaan. Muutaman kerran käyny motonetissa vikakoodit lukemassa, ja toisioilma venttiiliä herjaa. Ei vaikuta ajamiseen mutta vaihettava on. Se mikä näissä on tyhmää ni mikä tahansa vika, josta häiriö tulee niin halvaannuttaa cruisen. Eli cruisen valo vilkkuu häiriön merkiksi ja sit kohta syttyy moottorinkuva. Etenemiskyky on talvella mainio, jopa pelottavan hyvä. Tulee aika sumeilematta ajettua joka paikkaan. Laitoin isommat kumit alle ni hiukan nousi maavara vielä. Kulutus on sit aika reiluhko, johtuen jatkuvasta nelikosta ja ilmeisesti boxeri koneen ominaisuus. Keskikulutus on 10L/100km ja "jahtiajo" kulutus 12L/100km. Kaverin bensa grand vitara on vielä janoisempi. |
eikös ne viisaat jotaki ohjelmoi pois näistä olikohan tuo toisiopumppu tms... vai jokin muu? mulla kans melekosella varmuuella sammaa herjaa vaan en oo vaivautunu kertaakaan vikavalon päällä ollessa luettaan ja katastuksen hoitaa sillon kun ei pala. vakkaria ei näillä teillä voi oikeen muutenkaan käyttää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Huh 2004 Viestejä: 16684
|
Lähetetty: 04.03.2018 20:51 Viestin aihe: |
|
|
jkvi kirjoitti: | Lainaus: | Vähän tekisi mieli "kokeilla" diisseliä, mutta mitä tuossa on seuraillut kommentteja ja kokemuksia + nykypäivän päästöhässäkät, niin järkevin olisi varmaan pysytellä bensavehkeissä. |
Käy Lahtinen ihan ajankuluksi kokeilemassa uutta Sorentoa. |
Meinasin käydä kokeilemassa vanhempaa Sorentoa. Lieneekö mitään suurempia tyyppivikoja? Ruostuuko helposti yms. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2214 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 04.03.2018 22:24 Viestin aihe: |
|
|
poikamehto kirjoitti: | massimo85 kirjoitti: | Mulla 2006 2.0l bensa foresteri. Ite ajanut sillä nyt 70tkm, ja etujarrut vaihtanu ainoastaan. Muutaman kerran käyny motonetissa vikakoodit lukemassa, ja toisioilma venttiiliä herjaa. Ei vaikuta ajamiseen mutta vaihettava on. Se mikä näissä on tyhmää ni mikä tahansa vika, josta häiriö tulee niin halvaannuttaa cruisen. Eli cruisen valo vilkkuu häiriön merkiksi ja sit kohta syttyy moottorinkuva. Etenemiskyky on talvella mainio, jopa pelottavan hyvä. Tulee aika sumeilematta ajettua joka paikkaan. Laitoin isommat kumit alle ni hiukan nousi maavara vielä. Kulutus on sit aika reiluhko, johtuen jatkuvasta nelikosta ja ilmeisesti boxeri koneen ominaisuus. Keskikulutus on 10L/100km ja "jahtiajo" kulutus 12L/100km. Kaverin bensa grand vitara on vielä janoisempi. |
eikös ne viisaat jotaki ohjelmoi pois näistä olikohan tuo toisiopumppu tms... vai jokin muu? mulla kans melekosella varmuuella sammaa herjaa vaan en oo vaivautunu kertaakaan vikavalon päällä ollessa luettaan ja katastuksen hoitaa sillon kun ei pala. vakkaria ei näillä teillä voi oikeen muutenkaan käyttää. |
Secondary air valve stuck open p2441 muistaakseni, mitä mullakin tekee kaks kertaa vuodessa. Ei saa vaparibensasta ohjelmoitua pois. Monet on noita aukoneet ja rasvailleet. Ite en oo jaksanu, kun tuo tulee tosiaan kostealla nollakelillä, jos jättää kylmänä tyhjäkäynnille. Kiinan obd lukijalla vikakoodi pois ja antaa olla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|