OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kunnianloukkaus vai EI!!!
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Seuratoiminta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Hannu Hanhi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Mar 2005
Viestejä: 9
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 15.02.2007 19:01    Viestin aihe: Kunnianloukkaus vai EI!!! Vastaa lainaamalla viestiä

Moi!

Mitä tehdä !!

Olen eräässä seurassa ns Koejäsenen roolissa ja alun alkaen eräs kyseisen seuran jäsenistä on ollut ollut minua vastaan. Itse en ole koskaan ollut minua vastaan olevan kaverin kanssa missään tekemisissä millään tavoin ainakaan tietääkseni!!

Nyt tämä kaveri heittelee sellaisia perättömiä väitteitä pitkin kylää.
( kuulemani mukaan kyseinen kaveri on tunnetutsti kaksaanaamainen)

Olen kuulemma tehnyt metsästysrikoksia ja jne...

Mielestäni tämmöisille väitteille pitäisi olla näyttöjä.

Pitäisikö minun suosiolla erota seurasta jo tässä vaiheessa kun yksi henkilö on minua vastaan näin paljon vai menenkö suoraan poliisilaitokselle vaativani kyseisten väitteiden tutkimista ja paikkansa pitävyyttä.

Olen kyllä jäsen velvollisuuteni täyttänyt jos en enemmänkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juhaka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2005
Viestejä: 2042

LähetäLähetetty: 15.02.2007 19:09    Viestin aihe: Re: Kunnianloukkaus vai EI!!! Vastaa lainaamalla viestiä

Hannu Hanhi kirjoitti:
Moi!
Pitäisikö minun suosiolla erota seurasta jo tässä vaiheessa kun yksi henkilö on minua vastaan näin paljon


Eroamistasihan se henkilö haluaakin, älä nyt ainakaan sitä virhettä
tee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ricuu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Tam 2007
Viestejä: 232
Paikkakunta: jämijärvi

LähetäLähetetty: 15.02.2007 19:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei kannata erota...
Mee käymään poliisin juttusilla ja kysyt siltä mitä sun kannattais tehä...
Minkä ikäinen tää sun vastustajas on??
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 15.02.2007 19:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Menet kertomaan seuran puheenjohtajalle tämän mulkeron väitteistä.
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sasu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Lok 2006
Viestejä: 3487

LähetäLähetetty: 15.02.2007 19:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Älä anna sellaisen ihmisen pilata mieltäsi. Siitä hän juuri nauttiikin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5930

LähetäLähetetty: 15.02.2007 20:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Repesorsa kirjoitti:
Menet kertomaan seuran puheenjohtajalle tämän mulkeron väitteistä.


Samaa mieltä kuin Repe. Ja nimenomaan vaadit selvittämään asian, että seläntakana puheet ja muut huhut jäävät pois.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hylsy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Jou 2004
Viestejä: 1167

LähetäLähetetty: 16.02.2007 08:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hommaa kopio rikosrekisteristä ja näytä sitä puheenjohtajalle,sekä mulkerolle. Asia selviää kerralla mitä rikoksia olet tehnyt. Saapahan mulkero vähän ajattelemisen aihetta,mitä kannattaa takanapäin höpistä. Rolling Eyes
_________________
Aina on, joskus ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
korvenkoluaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 206
Paikkakunta: Hausjärvi

LähetäLähetetty: 16.02.2007 11:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuohon on melko vaikeata vastata kun ei tiedä millainen mies Sinä olet. Oletko edes mies tai oletko tosiaan m*lkku, rikoksia luontoa kohtaan tekijä?
Jos et ole tehnyt mitään väärää niin silloinhan elämä on helppoa.
Tuollaisia kuvaamiasi "seurakavereita" on Suomi tulvillaan. Ja niihin on suhtauduttava samalla tavalla takaisin.
Menet miehen eteen. Vetäiset siltä housut kinttuihin ja sanot että paiskaahan tuohon käteen, jos ei osu niin voin hakea pinsetit avuksi.
Alistuminen tuollaisten "kavereiden" edessä on juuri mitä he haluavat.
Samalla mitalla takaisin. Voi tuntua oman luonnon vastaiselta mutta ainoa mikä tepsii.
_________________
korvenkoluaja ja ylpeä siitä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
harha_askel
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 547

LähetäLähetetty: 16.02.2007 12:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Turhaapa sinne poliisille menet vielä tässä vaiheessa. Eiköhän asia ole sinun, kyseisen henkilön ja seuran välinen asia ensisijaisesti, ja paras olisi alkaa purkamaan asiaa seuraavassa kokouksessa, jossa sinä voisit ottaa asia esille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jersu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2006
Viestejä: 1519
Paikkakunta: seinäjoki

LähetäLähetetty: 16.02.2007 13:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mutta eiköhän jos "kaveri" tämän sopan oo aloottanu niin voishan sitä posliiniilta mennä jotaki toristuksia hakemaan justiin vaikka seuraavaan kokoukseen niin varmasti uskoo jotta mitää pahaa ei oo tehty.
Voiskohan pahimmassa tapauksessa tämä vastustaja saara jotaki rangaastuksi seuran kunkuilta..
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Haba
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 788
Paikkakunta: Kuusamo

LähetäLähetetty: 21.03.2007 15:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lopetat mulkeron koiran ja poltat mökin , niin rauhoittuu....
_________________
100m ME 9,32s
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Systeemin uhri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Maa 2007
Viestejä: 709
Paikkakunta: Jönköping

LähetäLähetetty: 21.03.2007 17:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on vähän samantyyppinen juttu, ku olen itekki metsästysseurassa koejäsenenä ja ampumaradalla oli kaks !&%¤#, joista toisen kanssa olin koittanu aikasemmin jotain juttua saada aikaseks ja muutenkaa ei ollu kumpaakaa vastaan mitään.
Viime syksynä ampumaradalla sitten se toinen lykkäs kiekkoradalla jatkuvasti sen ohjaimen mulle millä niitä kiekkoja lähetetään. Ei siinä mitään, ainahan joku lykkää sen jollekin ja ihan mielellään kaikki sitä painelee.
Sitten alko jo vähän jurppimaan, ku toinen niistä kyrvistä heilutteli sitä ohjainta siinä ilmassa mun edessä. Noh !&%¤# mikä !&%¤#, mut painelin nappuloita kumminki.
Sitten kävikin niin, että toinen näistä mulkuista oli mun jälkeen ampumassa. Ajattelin sitten antaa sille sen ohjaimen, mutta se kiersikin kahvikatokselle keskipallilta polun ulkopuolella ettei tarttis mun vierestä kävellä ja taisi muistaakseni jotain vielä virnuillakin siinä kaverilleen. Evil or Very Mad
On se jännää, et on muuten kiva harrastus, ni joku kusipää sen sitten koittaa pilata.
_________________
JESJESJESJES!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jersu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2006
Viestejä: 1519
Paikkakunta: seinäjoki

LähetäLähetetty: 21.03.2007 19:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulle jos joku on tuommoonen niin saa kaks kertaa pahemmin takaasi vaikka erootettaas seurasta. Haistattaasin p*skat jos joku mulle rupeis v*ttuuloon. Tuommooset pellet sais polokaasta suohon..
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
juhatapio
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Elo 2005
Viestejä: 2803
Paikkakunta: eteläpohjanmaa

LähetäLähetetty: 21.03.2007 19:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävelytä pitkin ojanpohjia kun satutta sonninpolulla vastatusten,eiköpähän tuo opi,mutta varo visusti ettei oo kettää näkemässä!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nahkuri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Lok 2004
Viestejä: 44
Paikkakunta: Kemijärvi

LähetäLähetetty: 29.03.2007 11:46    Viestin aihe: Kunnianloukkaus Vastaa lainaamalla viestiä

Hanki kaksi todistajaa noille puheille, vaadi sanojaa julkisesti perumaan puheensa esim. paikallisessa lehdessä. Ellei hän näin julkisesti peru puheitaan, on sinulla mahdollisuus nostaa kanne käräjillä.

Rikoslaki sanoo kunnianloukkauksesta näin, päättele itse, mihin voit ryhtyä.

8 § (9.6.2000/531)
Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen

Joka oikeudettomasti

1) joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai

2) muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville

esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittava yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Yksityiselämää loukkaavana tiedon levittämisenä ei pidetä sellaisen yksityiselämää koskevan tiedon, vihjauksen tai kuvan esittämistä politiikassa, elinkeinoelämässä tai julkisessa virassa tai tehtävässä taikka näihin rinnastettavassa tehtävässä toimivasta, joka voi vaikuttaa tämän toiminnan arviointiin mainitussa tehtävässä, jos esittäminen on tarpeen yhteiskunnallisesti merkittävän asian käsittelemiseksi.
9 § (9.6.2000/531)
Kunnianloukkaus

Joka

1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka

2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,

on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.

Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.
10 § (9.6.2000/531)
Törkeä kunnianloukkaus

Jos 9 §:n 1 momentissa tarkoitetussa kunnianloukkauksessa

1) rikos tehdään joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai muuten toimittamalla tieto tai vihjaus lukuisten ihmisten saataville taikka

2) aiheutetaan suurta tai pitkäaikaista kärsimystä taikka erityisen suurta tai tuntuvaa vahinkoa

ja kunnianloukkaus on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Seuratoiminta Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com