Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 10419 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5357
|
Lähetetty: 15.06.2023 17:12 Viestin aihe: |
|
|
Tuo orkkis on ihan ok mutta ne kiinalaiset kopiot on... näköiskopioita eikä niinkään ok. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5357
|
Lähetetty: 25.07.2023 20:01 Viestin aihe: |
|
|
Miten saa Walbro HD kaasarin L/H säätöruuvien rajoitukset ohitettua tai poistettua kokonaan? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
potti Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 05 Syy 2016 Viestejä: 18 Paikkakunta: Kivijärvi
|
Lähetetty: 26.07.2023 10:59 Viestin aihe: |
|
|
Joissakin kaasareissa on muoviholkki ruuvin ympärillä,minkä saa tongeilla vedettyä irti ja toisissa olen joutunut rautasahan terällä siitä ruuvista sen rajoittimen sahamaan irti. Tietysti kaasutin pitää irroittaa, että sen pystyy tekemään. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5357
|
Lähetetty: 26.07.2023 13:39 Viestin aihe: |
|
|
Tässä on alumiinirinkulat ja sen holkin kun painaa sisään niin saa säätöruuvin pyörimään. En tajuu miksi tehdassäädöt vedetään niin pirun laihalle että seosruuvit saa olla kokonaan auki eikä sekään riitä.
Nyt kone herää tyhjäkäynnin jälkeen kierroksille kuten kuuluu eikä rötää ja pauku kun päästää kaasun pois. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
CrB Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Lok 2005 Viestejä: 1809
|
Lähetetty: 26.07.2023 13:48 Viestin aihe: |
|
|
Jos suodatukset ja huohotukset kunnossa, niin säätökalvo / venttiilin paineenpitorajaa alemmas että tulee lirua helpommin suuttimiin? _________________ Liikettä niveliin |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5357
|
Lähetetty: 26.07.2023 19:31 Viestin aihe: |
|
|
Sen jo kokeilin ennen seosruuvi jumppaa, venttiilin lärpäke pitää olla rungon kanssa tasan ja nostin sitä 0.4mm ylöspäin joka auttoi jonkin verran mutta säädöt piti edelleen olla rajoitinta vasten. Huohotus, suodatus ja kalvot on kunnossa.
Alkuperäinen vaiva väheni rajoittimien poiston jälkeen ja kone käy paremmin koko kierrosalueella kun sai seokset rikkaammalle, mutta edelleen, kun on vähän aikaa tyhjäkäynnillä niin ei herää heti kierroksille. Mutta jos saha on kyljellään tyhjäkäynnillä niin lähtee heti kierroksille kun liipasinta painaa. Tai jos laitan H:n inan verran rikkaalle niin miettiminen poistuu mutta rötää sitten yläkierroksilla.
Kun on tottunut että pelit laulaa heti kun sormea koukistaa niin tuo häiritsee vaikka haitta on aika pieni harraste puuhastelussa. Karsiessa ja raivauksessa ei mitään ongelmaa, kunhan ei pidä kauaa tyhjäkäynnillä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jaktmatch Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 12 Hei 2023 Viestejä: 48
|
Lähetetty: 26.07.2023 20:10 Viestin aihe: |
|
|
Tyhjäkäyntisuutin pitäisi saada isommalle. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5357
|
Lähetetty: 26.07.2023 20:52 Viestin aihe: |
|
|
On sitäkin säädetty tuloksetta. Jatketaan mysteerin tutkimista jos jotain vielä keksisi, seuraavaksi painetesti kaasarille ja moottorille jos jossain tiivistepinnassa on imuvuoto.
EDIT: Painepumppu tietenkin kotona mutta epäilys oli että imukaulan tiiviste voisi vuotaa, vaihdoin uuteen ja muutin samalla hieman bensanpintaa. Nyt toimii, muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen alkaa heti parkumaan kun sormea koukistaa ja ottaa kierrokset tappiin. Nyt saa kaveri tulla hakemaan sahansa takaisin.
Muutama viikko sitten tein 543:een tein vimentimen hengittävämmäksi, ulostulon aukkoa isommaksi ja 0.5mm pellistä isompi "kauha" entisen tilalle. Kierrosherkkyys parani ja voimaa tuli lisää kun mennään paksuun puuhun, äänet ei pahasti kasvaneet. Sama modi vielä 435:een. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5357
|
Lähetetty: 01.08.2023 06:54 Viestin aihe: |
|
|
Tuli huollettua naapurin Dolmar 420 joka oli seissyt muutaman vuoden. Tankissa pumppubensaa ja teräöljynä bioöljyä -> kaikki letkut sekä kaasarin kalvot vaihtokunnossa ja teräpuolella pumpusta lähtien kaikki jumissa laipan kärkipyörää myöten. Puhdistaessa osat haisi eltaantuneelle munkkirasvalle ja raapimista oli riittävästi.
Uudet letkut, kalvot, 2T alkylaattia tankkiin ja Motoxia teräsäiliöön niin alkoi saha taas toimimaan. Terävarustus sama kun omissa sahoissa, tankit täynnä Dolmar oli noin 200g painavampi kun 543 XPG, käytössä painoeroa ei huomaa. Moottorissa on voimaa ja kiertää ihan hyvin mutta kierrosherkkyydessä jää 543 ja portatulle 435:lle. Magnesium runko ja säädettävä öljypumppu.
Pari tankillista sillä sahailin ja 400€ saa vastinetta rahoille, asiallisen oloinen saha. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
masa87 Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 13 Syy 2016 Viestejä: 7 Paikkakunta: Pudasjärvi
|
Lähetetty: 03.08.2023 20:57 Viestin aihe: |
|
|
Tämmönen rakennettu uusiksi noin 10 vuotta ollu käyttämättömänä, syttö aikaistettu, pakoputki avarrettu, ilmanotto parannettu ym.
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kaffeetauko Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 23 Elo 2021 Viestejä: 73
|
Lähetetty: 04.08.2023 08:26 Viestin aihe: |
|
|
Taitaa mennä puuhun aika hyvin  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RaakaRane Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 1647
|
Lähetetty: 04.08.2023 08:45 Viestin aihe: |
|
|
Latvaan asti  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5357
|
Lähetetty: 05.08.2023 16:22 Viestin aihe: |
|
|
Sylinterin ajoituksen muutokset on aina oma hommansa, laiskuuttani en jaksanut alkaa ajoituksia mittailemaan joten omiin on tehty pelkästään kanavien muotoilua ja pakoaukon suurentaminen. Samoin vaimentimet on tuunattu. Lopputuloksena kierrosherkemmät ja vääntävämmät sahat, kannatti kyllä tehdä vaikka niissä oma hommansa oli, sopivaa puuhaa kesäloman sadepäiville. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
masa87 Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 13 Syy 2016 Viestejä: 7 Paikkakunta: Pudasjärvi
|
Lähetetty: 05.08.2023 21:15 Viestin aihe: |
|
|
Ulkomaan foorumeilta löytyy nuihin stiileihin aika hyvin ohjetta ja tietoa niin ei tarvi kaikkea ihan alusta kokeilla |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|