OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Haulikon perä halki
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
hirveekoira



Liittynyt: 26 Kes 2007
Viestejä: 6
Paikkakunta: Muhos

LähetäLähetetty: 27.06.2007 14:39    Viestin aihe: Haulikon perä halki Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla meni tikan 412s :stä perä halki, olisiko jollain tietoa oulun alueelta tai lähistöltä asesepästä joka korjais periä tai saisiko jostain mahdollisesti uusia periä hankittua? Kärkkäiseltä joskus on saanut mutta oli myyty loppuun...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kakeju
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Kes 2005
Viestejä: 22

LähetäLähetetty: 29.06.2007 22:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ihan lähistöllä ole, mutta Suomussalmelta Antero Lauroselta onnistuis varmasti tukin teko
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hirveekoira



Liittynyt: 26 Kes 2007
Viestejä: 6
Paikkakunta: Muhos

LähetäLähetetty: 30.06.2007 00:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valitettavasti sanoi että on töitä niin paljon ettei ala tekemään...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
stp



Liittynyt: 04 Elo 2005
Viestejä: 5

LähetäLähetetty: 10.07.2007 09:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen itse myös kysellyt periä tai niiden aihioita jo useamman vuoden ajan, mutta ne on kyllä kiven alla. Siinä olisi jollekkin firman paikka, perän mallinnus ja työstökeskukset töihin. Uskon että menekkiä ois.

Minulta puuttuu perät Valmet 12 ja 20 kaliperin haulikoista. Molemmat tapaukset olen useasti korjannut mutta loppujen lopuksi ne ovat jo niin huononnäköiset + kestoiset että uudet tarvitsisi.

Muutamalta sepältä olen kysynyt vaan ne on hinnoitelleet itsensä ao. työn osalta niin koviksi ettei tarvitse niitä tehdä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veikkokoponen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Maa 2006
Viestejä: 304
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 10.07.2007 17:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hirveekoiralle yyveetä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
saqqa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Mar 2005
Viestejä: 166
Paikkakunta: Pieksämäki

LähetäLähetetty: 11.07.2007 04:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

stp kirjoitti:
Olen itse myös kysellyt periä tai niiden aihioita jo useamman vuoden ajan, mutta ne on kyllä kiven alla. Siinä olisi jollekkin firman paikka, perän mallinnus ja työstökeskukset töihin. Uskon että menekkiä ois.

Minulta puuttuu perät Valmet 12 ja 20 kaliperin haulikoista. Molemmat tapaukset olen useasti korjannut mutta loppujen lopuksi ne ovat jo niin huononnäköiset + kestoiset että uudet tarvitsisi.

Muutamalta sepältä olen kysynyt vaan ne on hinnoitelleet itsensä ao. työn osalta niin koviksi ettei tarvitse niitä tehdä.


No valmetin hintaan, jos vertaa, ni varmasti o kovia. Ei taija kuitenkaan ihan pikku homma olla perän teko.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
stp



Liittynyt: 04 Elo 2005
Viestejä: 5

LähetäLähetetty: 12.07.2007 15:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä ole valmetilla paljon muutakuin tunnearvoa, käypiä aseita ne silti on ja siksi niitä kuntoon puuhaankin.

Kumma kun tuon laijin työläisiä ei tahdo löytää mistään. Itse olisin valmis maksamaankin kunnon työstä, mutta silti tuntuu, että ainakun jollekkin asesepälle soittaa se sanoo että ei ehdi tai viitsi, liian työläs homma !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Loikka
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 948
Paikkakunta: Kotimaa

LähetäLähetetty: 12.07.2007 16:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noita Valmetin periä liikkui joku vuosi sitten varsin kohtuu hintaan isompikin erä. Kukahan mahtoi senkin ostaa vai onkohan vielä myynnissä yksittäin?

Perät olivat ilman kaiverruksia mutta muuten ihan orkkiksia. Jos joku muistaa kuka näitä nykyään myy niin voisi tuoda sen julki myös täällä.

(Muistelisin että jostain Oulun liepeiltä näitä sai)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Metsuri2
Vieras





LähetäLähetetty: 30.10.2007 08:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuolta löytyy ainakin.
www.aseinsinoori.fi
On myös säädettävällä poskipakalla.
Takaisin alkuun
mehtämies90
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Syy 2005
Viestejä: 113

LähetäLähetetty: 30.10.2007 11:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huuto.netissä oli myynnissä valmetin periä, muistaakseni ainakin 412 ja 212 malleihin. Katso sieltä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hansanen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Lok 2007
Viestejä: 28

LähetäLähetetty: 08.11.2007 22:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainataampa tätä toppiikkia..

Eli mulla on menossa jäpöpyssystä hyvää vauhtia perä halki. Halkeama on koneistolta taaksepäin tukin suuntasesti noin 5cm.
Mietin, että pitääkö tuo super epoksi siinä, jos sitä survoo halkeemaan? Tukki on irti ja sitä halkeemaa saa kyllä väännettyä levälleen, et pääsee laittaa. Sit kattelin, et jos laittais pari messinki ruuvia molemmilta puolilta viel siihen. Tekis siistit upotutukset, ni ei jäis kannat kaulalle törröttää.
Mitä mieltä olette, pitääkö epoksi ja tuleeko kestämään? Onko hyviä ehdotuksia korjaukseen?

Oli mulla sellainenkin mielessä, kun on tota hiilikuitumattoa, jos vetäis epoksit puun pintaan, antais kuivua ja imeytyä kunnolla, hiois vähän ja uuvet epoksit ja mattoa perään ja epoksia. Tulis aika siistin näkönen, mutta kestääkö se? Se hiilari ku ei kestä hirveesti noita kolhuja Confused

Asehan on sankavhitun aikainen palalaikka ij58m, jonka arvo on varmaan karkeesti 50e-80e. Eli ei paljo huvita ruveta teetättää tukkia siihen Very Happy
Mutta on vaan jäpö hommis niin pirun hyvä vekotin Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koukkupolovi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 6824
Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa

LähetäLähetetty: 08.11.2007 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ehdotus: 6-8 mm reikä "vasten halakeinta" kaulan läpi, kovaa puuta tappi esim araldiitilla liimaten reikään. Putsaa liimatahrat pois, anna kuivua puristuksen alla ja katkaise liika tapista ynnä hio sieläksi tai viilaa varoen karhennuskuvio tappiinkin.
_________________
Hoc iam omni varietate caret.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hansanen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Lok 2007
Viestejä: 28

LähetäLähetetty: 09.11.2007 08:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koukkupolovi kirjoitti:
Ehdotus: 6-8 mm reikä "vasten halakeinta" kaulan läpi, kovaa puuta tappi esim araldiitilla liimaten reikään. Putsaa liimatahrat pois, anna kuivua puristuksen alla ja katkaise liika tapista ynnä hio sieläksi tai viilaa varoen karhennuskuvio tappiinkin.


Jep, täähän kuullostaa niin hyvältä, että taidankin tehdä näin. Kiitoksia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koukkupolovi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 6824
Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa

LähetäLähetetty: 09.11.2007 09:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tarvitsetko tarkempaa työselostusta??
_________________
Hoc iam omni varietate caret.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hansanen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Lok 2007
Viestejä: 28

LähetäLähetetty: 09.11.2007 10:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koukkupolovi kirjoitti:
Tarvitsetko tarkempaa työselostusta??


Juu, kyllä kelpaa! Itte touhunnu vaan noitte rautojen kanssa ja jääny noi puuhommat vähemmälle.. Embarassed
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com