OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Weihrauch HW-97 k
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Ilmakiväärit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
M.E.M.A.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Jou 2007
Viestejä: 301

LähetäLähetetty: 01.07.2009 22:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Väliraportti

Testitulokset ovat asesepän tekemiä. Minulla itselläni kun ei ole tarvittavia mittauskojeita.

Testipelletit:
6.35mm Diana Magnum 1.23g (18.982gr.) / itse tuomani
6.35mm Norica Apache 1.24g (19.136gr.) / firman myyntituote

Molemmat pellettimerkit ovat pyöreäpäisiä diaboloita.

Alk.per.jousella ja männäntiivisteellä lähtönopeus on ollut keskimäärin 176.4m/s. Sitä paitsi männäntiiviste on vähän palannut toistuvan dieselöinnin vuoksi. Lähtöenergia on keskimäärin 19.1J.

Uusilla jousella ja männäntiivisteellä lähtönopeus on noussut vain vähän, keskimäärin 179.4m/s. Lähtöenergia on kuulemma jo 20.3J. Mutta, mutta... laukaisutäräys onkin vähentynyt huomattavasti ja osumatarkkuus parantunut huomattavasti. Ei ollenkaan dieselöintiä huolimatta noin sadasta koelaukaisusta ja kovasta helteestä. Paljon miellyttävämpi ja tarkempi ampua kuin aikaisemmin. Pellettien lentoratakin on jo suora 25 metrin ampumaetäisyydessä.

Ennen:
6.35mm Norica Apache 175.8m/s es 8.8 sd 3.6
6.35mm Diana Magnum 178.0m/s es 2.8 sd 1.0

Jälkeen:
6.35mm Norica Apache 177.6m/s es 4.1 sd 1.7
6.35mm Diana Magnum 181.5m/s es 1.6 sd 1.0

Aseseppä on todennut minun tuomani Dianan pelletit tosi hyvälaatuiseksi ja meinaakin ottaa ne myymälävalikoimaansa.

Silti jokin mättää Hooweessa. Tehtaan asettama 4/32-kiikarin vakiosäätö ei miellyttänyt minua ja varmistimenkin toiminta jumittuu välillä. Niin Hoowee jää yhä asesepän luokse.
_________________
Naftanusva leijuu piipunsuusta.


Viimeinen muokkaaja, M.E.M.A. pvm 02.07.2009 20:19, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
M.E.M.A.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Jou 2007
Viestejä: 301

LähetäLähetetty: 01.07.2009 23:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

PS. Uudessa V-Mach-kittikokoonpanossa männässä on 2 prikkaa ja uusi männäntiiviste. Ohjausputkella on yksi nailonrengas.
_________________
Naftanusva leijuu piipunsuusta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jamatuinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Tam 2007
Viestejä: 362
Paikkakunta: Askola

LähetäLähetetty: 02.07.2009 01:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ilmeisesti samoja mitä kokeiltiin talvella kyläilessäni akaan kulmilla steyrillä 6.35 piipulla ei toiminut pcp pelillä. Jousipeliin voisi olla ok
_________________
tahtoo aina lisää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
M.E.M.A.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Jou 2007
Viestejä: 301

LähetäLähetetty: 03.07.2009 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Loppuraportti

Hoowee on vihdoin valmistunut. Vielä yksi prikka on lisätty.

Lopulliset lukemat:
Diana Magnum, 185.1m/s, 21.5J.
Norica Apache, 181.2m/s, 20.8J.

Aseseppä Jussin mukaan kerran on sattunut dieselöinti, koska rasva on jostakin syystä tihkunut männän eteen ilmeisesti helteen vaikutuksesta ja tälloin lähtönopeus teki piikin, 264m/s!!! Silloinhan lähtöenergia olisi yli 40J! Hän purki välittömästi aseen ja putsasi sisällön mahdollisimman vähärasvaiseksi, koska dieselöinnin ajoittainen uusiminen on kuulemma vaarana ja uudenkin männäntiivisteen surma. Piipunsuun tiivistekin on vaarassa silloin.

Kuulemma löi kipinää ja paukahti dieselöidessään!

Viritysvarmistimen rengas on tyssäytynyt ja jumitti ko.varmistinta. On jouduttu valmistamaan uusi rengas.
Kiikari on halvahko, kiinteällä polttovälillä varustettu Gamo WR 4x32, joka on kohdistettu 25 metriin. Se voi hajota lyhyessä ajassa tai sitten kestää kauemmin.

Minä olen mennyt yhdelle sorakuopalle ja ammuttuani muutamaa laukausta, hymy nousi kasvoilleni. Hooween toiminta on kuin eri vuosisadalta. Ei enää tärissyt ja hypellyt kuten aiemmin, vaan laukaus tuntui lähinnä napakalta tönäisyltä. Minä voin seurata kiikarilla reikien ilmestymistä toistensa jälkeen pahviin 25 metrin matkalla ilman näyn häviämistä laukausten yhteydessä. Mutta minulla on yhä itseni totuttamista kiikarinkäyttöön.

Minä en oikein tykkänyt Norica Apache-pelleteistä, vaikka hilettä ja helman ruttaantumista on vähemmän kuin Gamo-pelleteissä. Noricakin joutuu saippuavesipesuun, kuumavesihuuhteluun ja sihtikuivaukseen. En kerennyt ampua jäljellä jääneitä Diana-pellettejä ennen sadekuuroa.
_________________
Naftanusva leijuu piipunsuusta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mikado
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Huh 2007
Viestejä: 208

LähetäLähetetty: 13.07.2009 10:06    Viestin aihe: HW-97k Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt kun tässä lueskellut noista tuning-satseista niin alkoi tuunaaminen kiinnostaa itseäkin. Mistä porukka on ostanut tuning-kittinsä, ainakin target-master näyttäisi myyvän hintaan 115 euroa+toimitus. Mietityttää kun siellä näyttää setin perässä lukevan size 25mm, eli käykö tämä kaikkiin 97k malleihin iästä riippumatta?
Joku sivusto möi settejä (airgunforhunt.com) ja niillä oli eri settejä riippuen oliko aseen malli HW97k mk1 vai mk2. Eroina oli että aseen sarjanumeron ollessa yli 1446049 oli se mallia mk2. Oman aseeni sarja numero on tuota yli 1446049 sarjaa. Target-masterilla oli vain tuo yksi settimalli myynnissä, käyneekö tuo kaikkiin malleihin? Vai mikä olisi varma ja luotettava paikka tilata?
Sorry kysymyksen sekavaa asettelua, neuvoja otetaan kiitollisena vastaan..Ja onko asentaminen miten vaikeaa, eli millaisia apuväineitä olisi hyvä olla että homma hoituu? Ainakin selkeä kuvasarja aseen purkamisesta näytti löytyvän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kap4
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2006
Viestejä: 2183
Paikkakunta: Akaa ,voi vit..mikä nimi

LähetäLähetetty: 13.07.2009 11:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa Mikadolle


http://www.airgunbuyer.com/subcat.asp?cat=V-Mach%20Custom%20Tuning

Tuolta on tullu tilailtua. Sun pitää ostaa 26mm satsi kun on uudempi peli. Harkitse sitte otatko täystehon (FAC) vai 16 joulen.
_________________
Antakaa määkin huudan määkin olen kännissä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EeeKoo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Lok 2008
Viestejä: 2571

LähetäLähetetty: 13.07.2009 11:56    Viestin aihe: Re: HW-97k Vastaa lainaamalla viestiä

Blackpool Air Rifles, myy myös virityssettejä. Näyttää olevan FAC-kitin hinta 117,- euroa + posti. Heillä on myös noita "Iso-Britannia-tehoisia", elikkä onko se nyt 16 joulea piipunsuulta. Täällähän eralle.net:ssä joku kertoili pitävänsä tuosta 16 joulen kitistä enemmän, jos en ihan väärin muista ?

http://www.airgunbuyer.com/Showproducts.asp?cat=V-Mach%20Custom%20Tuning&SubCat=V-Mach%20FAC%20Rifle%20Tuning%20Kits
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
M.E.M.A.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Jou 2007
Viestejä: 301

LähetäLähetetty: 13.07.2009 11:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun tilataan tuunaussarjaa, niin sanokaa toimittajalle, että sinun pyssysi valmistusnumero on yli 1446049 ja kalibeeri on 4.5/5.0/5.5/6.35mm, siten sylinteriputkin halkaisija on 26mm ja Mk.2-mallia ja että sinä haluat täysimittaista FAC-tavaraa, etkä 16J/12ft.-rajoitettua kamaa. Auttaa kummasti oikean tavaran toimittajaa.
Tuunaaminen on tehnyt ihmettä Hooween ammuttavuudelle ja tarkkuudelle, vaikka suorituskyky ja voima ovat nousseet vain vähän.
Jonkinlaista ruuvipuristinta tarvitaan purkaamisessa, ettei jousi lentäisi tiehensä, kun perätulppaa irroitetaan. Kokeneet kotirakentelijat tietävät. Minä itse olen joutunut teettänyt hommaa asesepän luona, koska kerrostaloasuntoni on todella ahdas, eikä ole ruuvipuristinta.
_________________
Naftanusva leijuu piipunsuusta.


Viimeinen muokkaaja, M.E.M.A. pvm 13.07.2009 13:45, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 13.07.2009 12:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tarvitset 26 millisen sarjan. Uudemmat pelit ovat sillä halkaisijalla. Satsi kannattaa ottaa tuolta:

http://www.airgunbuyer.com/subcat.asp?cat=V-Mach%20Custom%20Tuning

Tuolta ei saa pelkkää FAC-tehoista jousta varalle, ainoastaan 12 ft lbs. Jos meinaa molempia kokeilla, niin kannataa ostaa FAC-virityssarja ja 12 ft lbs jousi. Silloin voi pelkkää jousta vaihtamalla testata molempia. Sarja maksaa 73 puntaa eli noin 84 euroa + suht edulliset postikulut.

Tai sitten sarjan voi tilata valmistajalta suoraan, mutta hinta oli muistaakseni sama.

Asentaminen on lapsellisen helppoa, varsinkin löysemmän jousen kanssa. Suurimmat vaikeudet ovat peräkappaleen aukaisun ja kiinnilaiton kanssa. Jos näpit on kunnossa, onnistuu alkuperäisen jousen ja ainakin 12 ft lbs jousen laitto ihan käsipelissä. Tärkein apuväline kunnollisten työkalujen lisäksi on sopiva lattarauta, joku 8 mm paksu jolla saadaan lyötyä peräkappale auki.


Viimeinen muokkaaja, Tapiok pvm 13.07.2009 12:09, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 13.07.2009 12:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tupla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mikado
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Huh 2007
Viestejä: 208

LähetäLähetetty: 13.07.2009 14:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos vastauksista nopeista. Näyttää tuolta löytyvän hyvin tavaraa, settini on ilmeisesti se mk2, koska sarjanumeroni 172-alkuinen.
Millä maksumuodolla olette tilauksenne hoitaneet eli mikä olisi turvallisin vaihtoehto käydä kauppaa ko. liikkeen kanssa?
Ja onko tuolla rajoituksia näiden FAC-settien tilaamisen kanssa? Entäpä toimitusaika?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kap4
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2006
Viestejä: 2183
Paikkakunta: Akaa ,voi vit..mikä nimi

LähetäLähetetty: 13.07.2009 14:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikado kirjoitti:
Kiitos vastauksista nopeista. Näyttää tuolta löytyvän hyvin tavaraa, settini on ilmeisesti se mk2, koska sarjanumeroni 172-alkuinen.
Millä maksumuodolla olette tilauksenne hoitaneet eli mikä olisi turvallisin vaihtoehto käydä kauppaa ko. liikkeen kanssa?
Ja onko tuolla rajoituksia näiden FAC-settien tilaamisen kanssa? Entäpä toimitusaika?


Juuri se mk2 on sulle sopiva. Ei ole mitään ongelmia FAC settien toimituksen kanssa. Visalla olen maksanut, tavara on tullut parhaimmillaan 3 vuorokaudessa, pahimmillaan 2 viikkoa.
_________________
Antakaa määkin huudan määkin olen kännissä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mikado
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Huh 2007
Viestejä: 208

LähetäLähetetty: 13.07.2009 22:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos vaan tiedoista kaikille, setti lähti tilaukseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
M.E.M.A.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Jou 2007
Viestejä: 301

LähetäLähetetty: 14.07.2009 23:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään minä olen koittanut, kuinka pitkälle tuunattu 6.35mm Hoowee sylkee lyijypalleroita eräässä sorakuopassa. Sillä pääsi jopa 40 metriin ihan tavallisesta seisoma-asennostakin ilman kiikarinsäätöjä. Tähtäyspiste oli noin 20mm pahvitaulun mustan keskipilkun yläpuolella, koska silloin lentorata alkaa vähän kaartua. Panoksina käsin valkattuja gamolaisia. 5 kudin kasa oli vaan aika laaja, noin 70mm.
Minä olen myös kokeillut ampua noin 35-40 astetta ylösviistoon ns.volley-asennossa nähdekseni kuinka kauas tuunattu Hoowee ampuu. Arvioni mukaan pallero putosi vasta 60-70 metrin päässä pölypilven perusteella.
_________________
Naftanusva leijuu piipunsuusta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mikado
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Huh 2007
Viestejä: 208

LähetäLähetetty: 19.07.2009 23:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No niin. Neljässä päivässä tuli v-mach setti kotiin ja tänään piti laitella paikalleen. Purkaminen meni aika pienellä vaivalla ja peräkappalekkin lähti aukeamaan kohtuullisen pienellä kopautuksella. Kasaaminen vei hieman enemmän aikaa, mutta onnistui vaikkei kokemusta ilma-aseiden purkamisesta paljoakaan ole. Netissä oleva purkuohje on kyllä hyvä ja perusteellinen.
Aika tasainen tuli käynnistä, ei kuulu mitään ylimääräistä. Ainut mikä ihmetyttää niin ampuessa töytäisy tuntuu terävämmältä kuin vakiosatsilla, kuuluneeko tämä asiaan? Nopeuksia en ole mitannut mutta en usko niiden ainakaan laskeneen.
Osaako kukaan muuten neuvoa mistä voisi etsiskellä piipuntiivisteitä ko. malliin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Ilmakiväärit Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Seuraava
Sivu 14 Yht. 15

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com