OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kyyhkyn metsästys 2007
Siirry sivulle 1, 2, 3 ... 32, 33, 34  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
JuhaH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Huh 2007
Viestejä: 3645
Paikkakunta: Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 17.07.2007 00:43    Viestin aihe: Kyyhkyn metsästys 2007 Vastaa lainaamalla viestiä

Jokos alaa poltella kyyhkymetsälle?

Itse olen ajellut sen useammanki kymmenen kilometriä hernespeltoja etsien ja lopulta soitin yhdelle, jonka tiesin viime vuonna hernettä viljelleen. Ei ole pitäjässä hernepeltoja ei. Vaan viljelijältä sain säkillisen lajittelujätettä jonka luulisin kyyhkylle kelpaavan ja vielä luvan perustaa ruokintapaikka pakettipellolle. Josko sitten huomenna pojan kanssa kannettaisiin säkki pellon reunaan. Saapa nähdä on minkälainen pelto siellä odottelee.
_________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaise!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EmesR
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 142
Paikkakunta: Savon-mua

LähetäLähetetty: 17.07.2007 11:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän tuo jo pikkuhiljaa rupee poltteleen. Itekki meinasin kääntää vähän peltoa mullalle ja siihen pääle sitten herneitä viskellä. Kuis aikasin ootta ruvennu viskomaan herneitä puluille syötäviksi? Oon täällä kattellu ja jotku sanoo että pari viikkoo ennen alotusta on hyvä, että jos vaikka kuukausi ennen aloitusta ni puluja ei alotuksessa sielä näy vaik ois hernettä? ite meinasin kokeila sitä pariviikkoo ennen aloitusta? Oletteko itse huomannut eroja?

Sitten jahissa mukana magneetti ja kuvia pitäisi vielä parikymmentä hommata jostain.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 17.07.2007 12:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän sen tietää kun ei ole 5 kk metsälle päässyt niin tekee mieli kietämättä. 12 ha hernettä synkän kuusikon reunassa lisää poltetta. Kyyhkyjä huhuilee perinteisissä paikoissa melkoisen paljon tuntuman mukaan,voi mennä kyllä tuntuma pieleen. Ei olisi ensimmäinen kerta. Mutta ravintopuoli on kyyhkyillä kunnossa.Patruunoita lataillaan kiivaasti.
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tultamunille
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Syy 2005
Viestejä: 35

LähetäLähetetty: 17.07.2007 17:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

just tänään alotin ruokinnan, toivottavasti onnistuu paremmin ku viime vuonna... Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
m.etästäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Mar 2005
Viestejä: 171

LähetäLähetetty: 17.07.2007 17:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ite oon tässä ihaillu kun talon päältä lentelee ja huhuilee kyyhky harva se ilta. Myös pyrähdys moottoripyörällä asfalttitieltä hiekkapätkälle sai veret kiehumaan kun kyyhkyt lentelivät peltojen yllä ja nousivat ojasta n 10m päästä Smile mahtavaa!
_________________
kukaan ei ole täydellinen, ja minä olen täydellinen esimerkki siitä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
deadline
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 2904

LähetäLähetetty: 17.07.2007 18:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite oon kyllä kevyesti huolestunu... Pikainen kierros pyhäiltana kotikonnuilla kyyhkymailla, eikä ainuttakaan lintua missään. Paras iltapäivä oli kyllä menossa, ettei sen puoleen, mutta normaalisti tähän aikaan vuodesta on ihan sama millon menee niin aina muutaman ruukaa nähä..

No, onneksi elokuussa tosiaan on muutama päivä aikaa selvittää olinpaikat ennenku jahti alkaa. Ei niitä maa oo nielly...
_________________
"Hän oli mahtava metsämies Herran edessä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mehta_mies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Syy 2005
Viestejä: 1978
Paikkakunta: Nivala

LähetäLähetetty: 17.07.2007 18:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

täällä taas toisinpäin. viime vuonna ei vakiopaikalla näkyny yhtään kyyhkystä ja tänä vuonna taas tuntuu olevan. eilen tein pellon sinne, saa nähä miten käy
_________________
pikkupojista rusakoihin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Koiramies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Maa 2004
Viestejä: 537
Paikkakunta: Satakunta/Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 18.07.2007 12:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taitavat olla jo melko suurissa parvissa kyyhkyt ? Ite en tiiä kun en oo kattellu yhtään. Pellon tein, saa nähdä löytääkö pulut sitä.
_________________
kuinka monta päivää on syksyyn ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikko31
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Huh 2006
Viestejä: 570
Paikkakunta: Thames city

LähetäLähetetty: 18.07.2007 13:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No just tänään aloitin harjoittelun...ojien ylitys, puskan teko, aseenkanto,patruunavyön täyttö..sdekä tietenkin kaikkien entisten metsästäjälehtien lukeminen missä on kyyhkystämisjuttu...on sitä sen verran lämpimänä!!! Wink Wink
_________________
Ilman WINCHESTERIÄ...olen huijannut itseäni, ilman VALMETTIA, kussut itseäni mykiöön!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
dachshund
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 08 Maa 2007
Viestejä: 89
Paikkakunta: p.pohjanmaa

LähetäLähetetty: 18.07.2007 14:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyllä polttelee kovastikkin.. pelto tehty jo kuukaus sitten ja lintuja voisk osanoa oli kovasti.. viime sunnuntaina yli 40 kyhkyä läks pellosta. ja tänään kävin tarkistaan että onko ruokaa vielä niin vaivaiset 7 kyyhkyä ja 1 varis.. kanahaukka taitaa tietää syyn lintujen poissaoloon?? Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simCa



Liittynyt: 15 Hei 2007
Viestejä: 3
Paikkakunta: Jukaja City

LähetäLähetetty: 18.07.2007 17:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko netissä missään myynnissä "pinottavia" kyyhkysen kuvia?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
JuhaH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Huh 2007
Viestejä: 3645
Paikkakunta: Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 18.07.2007 21:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Syöttöautomaatti tehty ja ja viety paikalleen, suolat ja sorat myös. On lepopuut hollilla ja ampumapaikat katseltu.
Saapas näkee kuinka käy. Kyyhkyjä kun ei ole näkynyt oikein ollenkaan, mitä nyt joku yksinäinen pihakoivussa joskus huhuillut.

Viimevuonna oli kyyhkyjä hyvin ja kaikki parveilivat siinä ainoassa hernepellossa, joka pitäjässä oli. Sattui vain olemaan rauhoitetulla alueella. Nyt kun ei hernepeltoa enään ole niin liekkö linnut lentäneet paremmille peltomaille?
_________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaise!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 18.07.2007 22:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tahtoo olla poikasen kasvatus, toinen pesue menossa. Ja osalla sulkasato, sekä ekat poikueet jo muuttavat lie maisemaa. Nyt ei ole muutenkaan kyyhkyjä, koska syövät mustikkaa metsässä. Kun viljanpuinnit alkavat, niitä alkaa ilmestyä puiduille pelloille.

Itse pistin jo 2 viikkoa sitten herneet peltoon, siinä on käynyt yksittäisiä kyyhkyjä vähän väliä. Viime vuonna aloitin samaan aikaan ja hyvin kyyhkyt tottuivat hernettä napostelemaan. Olen yleensä vetänyt äkeellä pellon ylitse noin 2 viikkoa ennen aloitusta. Eli tarkoittaa joskus 25-30. heinäkuuta, miten nyt vkl sattuu noihin aikoihin. Ja sitten uudet herneet pellolle. Peltoa nyt ei paljon ole, oliskohan tuota 120 metriä pituutta ja 60 metriä leveyttä. Sellanen pitkä kaistale. Vaan on siinäkin puluja riittänyt joka vuosi, kun muutaman säkin hernettä pistää maahan.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kolkkaaja



Liittynyt: 13 Hei 2007
Viestejä: 4
Paikkakunta: Nivala

LähetäLähetetty: 18.07.2007 22:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näinhän se menee. Justiin tuossa tiirasin hautovaa kyyhkyemoa silmiin kun oli rustannut pesänsä niin matalalle. Ja eka erän maisemanvaihto ei mitään uutta oo. Että enpä olis huolissani, ootellaanpas muutama päivä vielä niin eiköhän pelloilla ala siipien suhina käydä. Ainakin varisten jos ei muuta Very Happy
_________________
"Älä ole tuollainen pessimisti, senkin vanha huuhkaja!"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JuhaH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Huh 2007
Viestejä: 3645
Paikkakunta: Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 19.07.2007 14:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsekin olisin halunnut visko hernet mustaan peltoon, mutta kun ei ole omaa peltoa niin äestyshommat jai jäädä. Eiköpähän tuo syöttöautomaattikin aja saman asian.
Josko ensi viikolla kävisi vähän hernettä lisäämässä ja rakentelisi vaikka jonkinlaisen naamioverkon paikalleen.
_________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaise!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3 ... 32, 33, 34  Seuraava
Sivu 1 Yht. 34

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com