OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Subaru Forester
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 59, 60, 61  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 07.02.2012 16:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtis kirjoitti:
LG1 kirjoitti:
Sämpy kirjoitti:
Lahtis kirjoitti:
Mitä käytännön eroa näissä 2-300tkm ajetuissa forreissa on onko perässä kitka vai visko(90-luvun loppu ... 00-luvun alku)? Onko kitka jo kaputt noilla kilsoilla ja saako elvytettyä kirraamalla?

/Antti


Turboissa visko, vapareissa ei mitään. Vissiin Rolling Eyes


On vaparissakin.

Ekasarjan forreissa ei taida kaikissa olla mitään takana. Kai.. Rolling Eyes Miten Outback vertautuu tohon? Vähemmän maavaraa ja paremmat tilat vai?

/Antti


Paremmat tilat, maavara sama. Nokan pituus "vähentää" maavaraa, jos tarvii, vaikka ojaa ylittää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
näätämies212
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2006
Viestejä: 1143
Paikkakunta: pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.02.2012 17:55    Viestin aihe: Re: subaru forester Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
näätämies212 kirjoitti:


Onkos dieselit lähteneet miten käytiin näin pakkasilla tai onko ollut muita vikoja?

Testasin omaani, lähti hyvin käytiin reilusta parista kympistä lämmittämättä, mutta kovin pakkaspäivä (yli kolmekymmentä astetta) teki sen että sytytti moottorin vikavalon, käytin vikakoodit lukemassa, niin huoltomies totesi hiukkasloukun jokin väliputken jäätyneen ja tästä johtuva paine-ero pisti valon palamaan. Pistivät tilaukseen jonkin talvisarjan tuolle putkelle jossa jäähdytinneste kiertää, niin ei pitäisi enää tuosta olla ongelmaa. Takuuseen meni.
Wink

Ja lämpöä on riittänyt hyvin ohjaamoon, verrattuna edellseen diesel autooni.


Mikä malli sulla on?

Ensimmäisten dieseleiden viat ovat vähän pilanneet subaruiden mainetta. Ovat onneksi olleet vielä yksilöitä, että varsinaista tyyppivikaa ei ole tullut.

Mikähän tuo talvisarja on?

Itselläni on 09 Outback TD:ssä eberi, niin en varsinaisista kylmäkäynnistyksistä ole tietoa.

Lämpöä suburuissa riittää sillä aivan uusissa malleissa lämmityksestä huolehtii sähkövastukset ja 08- TD malleissa sähkö ja ilmalämpöpumppuna toimiva ilmastointi. Eli lämmintä tulee, vaikka kone ei edes olisi lämmin.


Tuo omani on 2009 vuosimallin Forester 2.0TD XE AWD, eli sama kone kuin sullakin tosin outbackissä muutama hepo enemmän ja hiukkassuodatinkin taitaa hieman erillainen olla? http://www.iltasanomat.fi/videot/autot/is-koeajoi-subaru-forester-20-tdn/vid-1288334473154.html

Tuosta talvisarjasta en pysty vielä tarkaa tietoa antamaan, mutta ens viikolla sen asentavat, niin sitten ehkä lisää. Mutta käsittääkseni tuo hiukkasloukusta tuleva pilliputki, saattaa jäätyä vesihelmen tms. takia ja tämä sarja tulee tuon putken ympärille, estäen nestekierrolla tälläiset jäätymiset. Ei mitenkään yleinen vika käsittääkseni, jokusen olivat asentaneet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6267
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 07.02.2012 21:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä tuota Subarufoorumia olen lukenut, niin en koskisi tikullakaan noihin dieselLegoihin tai Outbackeihin. Osasta on koneet kajahtaneet jo 60tkm lukemilla, samoissa on paukkunu kytkintä. Koneet käy kylmänä eikä kuskikaan hikoile kabiinissa. Joku helekatin kalibrointi pörisee tuon tuosta päälle paitsi talvella kun kone ei saavuta lämpöjä, jonka seurauksena polttoaineen kulutus lisääntyy.

Aivan ilolla ajaa suuremmilla polttoainekustannuksilla kuin roikkuu joka toinen päivä huoltoliikkeen kanssa puhelimessa. Suben dieselit näytti paperilla hyviltä, mutta totuus on Suomen talvessa ollut toinen.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 08.02.2012 10:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
Mitä tuota Subarufoorumia olen lukenut, niin en koskisi tikullakaan noihin dieselLegoihin tai Outbackeihin. Osasta on koneet kajahtaneet jo 60tkm lukemilla, samoissa on paukkunu kytkintä. Koneet käy kylmänä eikä kuskikaan hikoile kabiinissa. Joku helekatin kalibrointi pörisee tuon tuosta päälle paitsi talvella kun kone ei saavuta lämpöjä, jonka seurauksena polttoaineen kulutus lisääntyy.

Aivan ilolla ajaa suuremmilla polttoainekustannuksilla kuin roikkuu joka toinen päivä huoltoliikkeen kanssa puhelimessa. Suben dieselit näytti paperilla hyviltä, mutta totuus on Suomen talvessa ollut toinen.


Eipäs nyt ihan täysin vääristellä totuutta!

Sama kone on kaikissa TD Subaruissa ja niitä on aika pirusti maailmalla.
Tuo on totta, että niitä on levinnyt. Ensimmäisissä on ollut kokoonpanossa vikoja. Tehtaan mukaan viat johtoivat väärin ohjelmoidusta tiivisteliimarobotista. Eli lohkoa kasattaessa robotti on ruiskuttanut runkolaakerin voitelureiän täyteen liimaa--> voitelu ei toimi--> laakerivika--> ääni --> metallia öljyn sekaan ja lopullinen täystuho.. Nuo vialliset huomasi heti käyntiäänestä uudesta lähtien. Ne eivät todellakaan käyneet kuten mainoksessa luvataan. Kuskit eivät tuota voineet tietää ja ajelivat niillä kunnes homma oli selvä. Osa jäi tien päälle ja osa on huomattu huollossa.
Pääasiassa TD ovat olleet ehjiä, joillan mittarissa jo 300tkm. Samoin ensimmäisissä oli vääränlaiset kytkimet ja ohjoimointi väärä=alavääntö puuttui. Kaikki liikenteessä olevat pitäisi olla korjattuina, jos huoltokirja on täytetty. Ne mitkä ovat "hajonneet" ovat sisältäneet kyseisen vian jo uudesta lähtien ja niitä on kyllä tutkittu, koneet on vaihdettu takuuseen. Subarulla kuulemma tehtaan uusi moottoritakuu 200tkm, vaikka siitä ei hirveästi huudella.

Kylmä ei kuskilla ole kuten jo kirjoitin aikaisemmin, lämpö ei tule pelkästään koneesta. Kuten muutkin nykyaikaset TD koneet, maskiin on laitettava viimasuoja, jottei kone saa liikaa kylmää. TD koneissa on monta kohtaa, jotka ovat alttiita jäätymiselle tai liialliselle kylmyydelle. 30 pakkasilla tulee melkoisen kylmää ilmaan nokasta sisään. Paljon näkyy monenlaisia autoja tienvarsilla kovilla pakkasilla.

Polttoaineen kulutus pyörii 5,4 -7l / 100km välissä, riippuu miten on kaupunkia tai maantietä tullut ajeltua. Tuo "kalibrointi" on hiukkassuodattimen poltto ja se ei kulutusta edes webaston vertaa lisää. Se ei todellakaan tule usein.
Se löytyy myös lähes kaikissa uusista autoissa, ei pelkästään Subaruista!
Tuon vaatiin uudet päästönormit. Omasta mielestä se on yksi turha laite = yksi mahdollinen vika lisää autoihin. Samoin lähes kaikista nykydieseleistä löytyvä ERG-venttiili, herkkä vikaantumaan, mutta ilman sitä ei uudet TD koneet lämpiäisi ollenkaan. Eurooppalaisissa autoissa paljon ollut ongelmia noiden kanssa. Ei onneksi mikään iso vika, näppärä autoilija putsaa sen itse. Ei ole huollossakaan mikään arvokas juttu. Ehkä kerran 200tkm voi tuo vikakoodi ilmetä.

Eikä todellakaan tarvitse subarun omistajan huoltoliikkeisiin jatkuvasti olla yhteydessä, normihuollot riittävät! Laughing

Kaiken kaikkiaan Subaruilla on hyvin luotettavia kilometrejä, jos verrataan muihin merkkeihin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaarle Martel
Sisällöntuottaja


Liittynyt: 25 Tou 2009
Viestejä: 3593

LähetäLähetetty: 08.02.2012 10:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, itselläni nyt 83 tkm diisseli forrella helppoja kilometrejä. Ei ongelmia kylmän suhteen, ainoastaan hehkutulpat vaihdettiin takuuseen, mutta nekään eivät taida olla Subarun omia, vaan jotain boscheja tms.
_________________
http://www.terveisetravintoketjunhuipulta.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9468

LähetäLähetetty: 08.02.2012 12:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaarle Martel kirjoitti:
ainoastaan hehkutulpat vaihdettiin takuuseen, mutta nekään eivät taida olla Subarun omia, vaan jotain boscheja tms.


No eipä taida yksikään auton valmistaja niitä tehdä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6267
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 08.02.2012 19:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaikka karrikoin, niin en mielestäni vääristellyt totuutta. Kyllä nämä ihan omistajien kokemuksia on. Miten helekutissa voitelureikään voi vahingossa liimaa? Laittaako ne tuulilasin ja laakerit samalla robotilla? Laughing

Jokainen tehköön itse omat johtopäätökset, mutta mitenkään mairittelevasti ei Subarulla diisseleitten teko ole liikkeelle lähtenyt. No onhan monella muulla valmistajilla toki vuosikymmenten etumatka kokemuksen suhteen.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 08.02.2012 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
Vaikka karrikoin, niin en mielestäni vääristellyt totuutta. Kyllä nämä ihan omistajien kokemuksia on. Miten helekutissa voitelureikään voi vahingossa liimaa? Laittaako ne tuulilasin ja laakerit samalla robotilla? Laughing

Jokainen tehköön itse omat johtopäätökset, mutta mitenkään mairittelevasti ei Subarulla diisseleitten teko ole liikkeelle lähtenyt. No onhan monella muulla valmistajilla toki vuosikymmenten etumatka kokemuksen suhteen.


Samoin kirjoitin omistajien (Suomesta ja ulkomailta) ja huoltofirmojen kokemuksista! Wink
Se on totta, että liikaa Subaruista alkupään dieselkoneita on mennyt vaihtoon, mutta lukumäärä on silti todella pieni. Subarun tehdas on ryssinyt oikein urakalla alkuun, mutta hienosti korjasi virheet ja myönsi vielä ne. Testaamalla kunnolla olisivat luultavamman välttäneet ongelmansa.

Jokainen tekee oman ostopäätöksensä. Bensasubarun vaihdoin dieseliin ja aivan tietoisesti riskin otin, en ihan sikaa säkissä kuitenkaan ostanut.
Tuo subarun konevika, tarkemmin yhden osan aiheutta ei tule yllätyksenä, sen kyllä huomaa jos käytetyssä on häikkää. Uusissa ja -09 myyntiin tulleissa ei tuota ongelmaa edes ole, kone on uudistunut.
Joka tapauksessa subarulla ajelee hyvin turvallisin mielin, kun mitään varsinaisia tyyppivikoja näissä ei ole. Dieselien ongelmistakin on tehty ns. "kärpäsestä härkänen".

Jos vikoja aletaan autoista yleensä vertailemaan, niin murheettomia Subarut ovat muihin merkkeihin verrattuna. Vikatilastoissa komeilevat valtamerkit ja oikein reilusti!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6267
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 08.02.2012 22:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noo, -09 autot ja sitä nuoremmat on vielä aika nuoria, katsotaan kun kilometrit alkaa niissä karttumaan että miltä tilanne näyttää. Niinhän sitä sanotaan, että hyvä kello kauas kuuluu, paha paljon kauemmas.

Kaikilla valmistajillahan sitä mokia sattuu. Pääasia että ne tunnustetaan heti ja korjataan viipymättä kuntoon. Asiakkaan kannalta pahinta on, että ensin kielletään, sitten syytetään ja lopuksi autoa tekohengitetään takuuajan päättymiseen asti.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5252
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 08.02.2012 22:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

CR-V:ssä jäätyy ihan samaan malliin hiukkassuodattimen paine-eron tunnistamiseen liittyvä putki. Honda on yrittänyt korjata tuota ohjelmistopäivityksillä> toivottovasti viimeinen on kelvollinen. Yksi välimalli oli, että hiukkassuodatinta poltettiin puhtaaksi todella tiheästi ja vaikutti jo keskikulutuksiin oikeasti.

Jotta samaa oiretta on muissakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 09.02.2012 10:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
CR-V:ssä jäätyy ihan samaan malliin hiukkassuodattimen paine-eron tunnistamiseen liittyvä putki. Honda on yrittänyt korjata tuota ohjelmistopäivityksillä> toivottovasti viimeinen on kelvollinen. Yksi välimalli oli, että hiukkassuodatinta poltettiin puhtaaksi todella tiheästi ja vaikutti jo keskikulutuksiin oikeasti.

Jotta samaa oiretta on muissakin.


Vettä pakoputkessa, pidä kovemmat kierrokset! Wink

Ensimmäiset eurooppalaiset 1.9tdi koneet tuottivat niin vähän lämpöä, että pakoputket jäätyivät vauhdissa umpeen.

Itsellä tuo vielä toimii, uudemmissa suljetuissa malleissa on tuota vikaa ollut, tosiaan sama ongelma monessa merkissä, kai samat osat pakoputkessa. Ensimmäisissä 08-09 TD subaruissa on avoin hiukkassuodatin järjestelmä. Jos alkaa renkaamaan, niin täytyis selvitellä onnistuuko reipiä koko hiukkassuodatin pois jarruttelemasta!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 09.02.2012 10:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
Noo, -09 autot ja sitä nuoremmat on vielä aika nuoria, katsotaan kun kilometrit alkaa niissä karttumaan että miltä tilanne näyttää. Niinhän sitä sanotaan, että hyvä kello kauas kuuluu, paha paljon kauemmas.



Niihän tuo kello tekee! Se on myös auton omistajan etu. Usein tehdas laittaa kuntoon, vaikka takuu olisikin mennyt umpeen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 09.02.2012 11:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
Sämpy kirjoitti:
Noo, -09 autot ja sitä nuoremmat on vielä aika nuoria, katsotaan kun kilometrit alkaa niissä karttumaan että miltä tilanne näyttää. Niinhän sitä sanotaan, että hyvä kello kauas kuuluu, paha paljon kauemmas.



Niihän tuo kello tekee! Se on myös auton omistajan etu. Usein tehdas laittaa kuntoon, vaikka takuu olisikin mennyt umpeen.


Se on vähän pakko. Takuu kun on myyjän tai valmistajan tuotteelle antama vapaaehtoinen lisäke. Virhevastuu on toinen juttu.
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/d7df30c3-353d-4576-a3cf-a12037310db8/Virhevastuu+ja+takuu+kulutustavaran+kaupassa+.pdf
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 09.02.2012 11:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep. Esim. nykyaikaisen auton moottorin oletetaan yleisen käsityksen mukaan kestävän hyvin paljon, joten eiköhän tehtaan tule laittaa kuntoon vaikka olisi ajettu 200-300tkm, jos nykyään kone leviää täysin. Tietenkin huollot tulee olla tehtynä asian mukaisesti. On kohtuutonta olettaa, että auton omistaja omaan piikkiin maksaisi uuden koneen 3-4 vuotta vanhaan autoon. Esim. subaruun uusi TD kone asenettuna maksaa pikkusen vajaan 11k€.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ykstimo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 303

LähetäLähetetty: 20.02.2012 10:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Uusiohyödynnys Foresterille:

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/subarun-takapenkilla-3-elavaa-poroa---eika-siina-viela-kaikki/art-1288450074291.html
Cool Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 59, 60, 61  Seuraava
Sivu 16 Yht. 61

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com