OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Subaru Forester
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 59, 60, 61  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
xdrive
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Maa 2013
Viestejä: 242

LähetäLähetetty: 07.03.2016 10:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa hyvä sivusto josta näkee mitä kaikkia Subaruihin on tarjolla.
http://get-primitive.com/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2216
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 07.03.2016 13:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tapiok kirjoitti:
Panet spacerit iskarin ja korin väliin, niin saat nousemaan haluamallesi tasolle keulan.


Tämä on vaihtoehto, jos asennusohjeen maksimikorkeutta ei voi ylittää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8954

LähetäLähetetty: 07.03.2016 14:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Berkele kirjoitti:
Elan kirjoitti:
Ihmettelin vähän, miten iskarilla säädetään alustan korkeutta, mutta tuolta Br-racingin sivuilta se selivisikin, että jousta siinä viime kädessä säädetäänkin. http://www.bcracing.fi/tuotteet.html


Ei missään nimessä säädetä jousella korkeutta! Iskarin runkoa liikutetaan kierteellä alapään sisällä.

Tarkoitat varmaan jousen korkeudella sen pituutta, koska jousen alapään korkeus tuossa varmasti muuttuu? En väittänyt, että jousen pituutta säädettäisiin. Onhan se vähän miten sitä ajattelee, se iskarin alapää sattuu olemaan myös jousen kiinnikkeen alapää. Eli jousen kiinnikkeen alapää nousee korkeammalle ja samalla tietysti korikin. Kyllä se taitaa olla jousi, joka pääosin kantaa auton koria eikä iskari.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2216
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 07.03.2016 16:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elan kirjoitti:
Berkele kirjoitti:
Elan kirjoitti:
Ihmettelin vähän, miten iskarilla säädetään alustan korkeutta, mutta tuolta Br-racingin sivuilta se selivisikin, että jousta siinä viime kädessä säädetäänkin. http://www.bcracing.fi/tuotteet.html


Ei missään nimessä säädetä jousella korkeutta! Iskarin runkoa liikutetaan kierteellä alapään sisällä.

Tarkoitat varmaan jousen korkeudella sen pituutta, koska jousen alapään korkeus tuossa varmasti muuttuu? En väittänyt, että jousen pituutta säädettäisiin. Onhan se vähän miten sitä ajattelee, se iskarin alapää sattuu olemaan myös jousen kiinnikkeen alapää. Eli jousen kiinnikkeen alapää nousee korkeammalle ja samalla tietysti korikin. Kyllä se taitaa olla jousi, joka pääosin kantaa auton koria eikä iskari.


Monissa paksoissa sarjoissa säädetään korkeutta pahimmillaan jousen esijännitystä muuttamalla. Siksi on harhaanjohtavaa sanoa säädön tapahtuvan jousesta. Eksakti ilmaus näissä olevalle säädölle lienee: "korkeuden säätö tapahtuu jousi-iskunvaimenninpaketin alapäätä liikuttamalla".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8954

LähetäLähetetty: 07.03.2016 19:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mr. Green
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2216
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 08.03.2016 00:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei se ihme ole, että oli vähän kovanlainen tuo alusta. Tehdassäätö ei ollutkaan 8/30 naksua pehmeästä kovaan päin. Asetus oli 25/30. Säädin alustan 10/30 asentoon ja pintakovuus on tipotiessään. Ajo-ominaisuudet tuntuvat edelleen erinomaisilta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2217
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 25.03.2016 22:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joko Berkele on keulan saanu nousemaan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2216
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 26.03.2016 01:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

poikamehto kirjoitti:
joko Berkele on keulan saanu nousemaan?


Työn alla. Sevverran ollu häsäkkätä ettei oo kerinny keskittyyn.

Btw takaperän alla on ilmaa 27cm. Taian pikkasen laskia. Jäi camberi pikkusen väärään asentoon. Ei jaksais remelöidä kiinnikkeitä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xdrive
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Maa 2013
Viestejä: 242

LähetäLähetetty: 26.03.2016 09:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuolta saat lisää säätövaraa Camber säätöön jos tarvetta. http://www.subtle-solutions.com/product_info.php?cPath=21_24_27_44&products_id=384
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2217
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 17.04.2016 21:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

onko täällä kukaan laitellu pohjapanssareita? lähinnä eri vaihtoehot kiinnostaa jos on tietoa. nopiasti kun ehtii niin ei löyvy kuin yks vaihtoehto netin syövereistä.. http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3371/subaru/pohjapanssari-subaru-forester
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 4723

LähetäLähetetty: 17.04.2016 21:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
Mitä tuota Subarufoorumia olen lukenut, niin en koskisi tikullakaan noihin dieselLegoihin tai Outbackeihin. Osasta on koneet kajahtaneet jo 60tkm lukemilla, samoissa on paukkunu kytkintä. Koneet käy kylmänä eikä kuskikaan hikoile kabiinissa. Joku helekatin kalibrointi pörisee tuon tuosta päälle paitsi talvella kun kone ei saavuta lämpöjä, jonka seurauksena polttoaineen kulutus lisääntyy.

Aivan ilolla ajaa suuremmilla polttoainekustannuksilla kuin roikkuu joka toinen päivä huoltoliikkeen kanssa puhelimessa. Suben dieselit näytti paperilla hyviltä, mutta totuus on Suomen talvessa ollut toinen.


Serkun 170 000km ajetussa diesel outbäkissä katkesi kampiakseli justiinsa.
_________________
Hatun noston kruunaa roston, suussa palaa sippiboston
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hietala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Kes 2004
Viestejä: 2541
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 17.04.2016 22:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

juse kirjoitti:
Sämpy kirjoitti:
Mitä tuota Subarufoorumia olen lukenut, niin en koskisi tikullakaan noihin dieselLegoihin tai Outbackeihin. Osasta on koneet kajahtaneet jo 60tkm lukemilla, samoissa on paukkunu kytkintä. Koneet käy kylmänä eikä kuskikaan hikoile kabiinissa. Joku helekatin kalibrointi pörisee tuon tuosta päälle paitsi talvella kun kone ei saavuta lämpöjä, jonka seurauksena polttoaineen kulutus lisääntyy.

Aivan ilolla ajaa suuremmilla polttoainekustannuksilla kuin roikkuu joka toinen päivä huoltoliikkeen kanssa puhelimessa. Suben dieselit näytti paperilla hyviltä, mutta totuus on Suomen talvessa ollut toinen.


Serkun 170 000km ajetussa diesel outbäkissä katkesi kampiakseli justiinsa.

Meillä 268000 kun katkesi. On paraikaa vaihtokoneen takuuvaihdossa stadissa. Ongelma on moottorinumeroissa alle srno 317000. Eli -11 mallissa on jo vahvempaa konetta
_________________
Laiskuuttaan tingan häviää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2216
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 17.04.2016 22:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

poikamehto kirjoitti:
onko täällä kukaan laitellu pohjapanssareita? lähinnä eri vaihtoehot kiinnostaa jos on tietoa. nopiasti kun ehtii niin ei löyvy kuin yks vaihtoehto netin syövereistä.. http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3371/subaru/pohjapanssari-subaru-forester


Mulla on tuo koyserihvi. Ihan ok. Maalit on surkeat eikä se hirveitä kestä muotoaan muuttamatta. Mulla on tullu kunnon lommo ja varmaan sen vuoksi alkanut resonoimaan ikävästi sopivilla kierroksilla. Pitää tässä kesällä käyttää irti, fiksata ja maalata hammerilla. Aattelin laittaa armaflexiä tai jotain muuta eristettä strategisiin paikkoihin ja kiristää takas kiinni. Kyllä se on luultavasti kuitenki säästäny isolta rempalta. Saattais olla öljypohjaa tms halki jos ei olis tullu laitettua. Laskee tehollista maavaraa varmaan pari senttiä, mutta antaa taas turvaa ja luottoa körötellä. Jos ropisee panssaria vasten tietää kuitenki että pääsee vielä ehjänä pois.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 4723

LähetäLähetetty: 17.04.2016 22:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aijaa, että kohtalotovereita löytyy. Itse moottori on otettu eräässä Oululaisessa korjaamossa irti. Ja täytyy todeta, että karmeaa jälkeä. Alumiinilohkojen väliin tiivistepintoja vasten väännetty isolla talttapäällä vai millä vitulla lie ovatkaan kammenneet. Sad

Näyttäisi ettei ole ehkä täystuhoa tullut. Mujua ei tullut öljyn mukana ainakaan. Ite joudutaan kone purkaan, kun mikään liike ei sitä halunnut aukoa.

En edes tiedä mitä vm. Tuo vehjes on, mutta tuohonkin kait oli tarjolla vahvempaa kampiakselia. Jos nyt siihen vaiheeseen tuon lohkon kanssa koskaan pääsee.
_________________
Hatun noston kruunaa roston, suussa palaa sippiboston
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AnttiSn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 2120

LähetäLähetetty: 18.04.2016 00:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainataanpas tässä vähän. Oon tässä uusia vanteita kattomassa Outbackiin. Orggikset tuntuu keräilevän tuota soraa sinne puolien taakse, ei tosin ihan pahimmasta päästä ole vaan kuiten jotain kerryttää. Onko porukalla hyviä ideoita semmoisista vanteista, jossa tuota soraa/hiekkaa/pölyä ei kertyisi ihan niin paljoa? Eikä hintakaan tarvia ihan tuota originaalin vertaista olla...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 59, 60, 61  Seuraava
Sivu 44 Yht. 61

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com