OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Subaru Forester
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 59, 60, 61  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tuoma SS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2004
Viestejä: 366
Paikkakunta: Etelä-Karjala

LähetäLähetetty: 23.08.2017 15:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-06 jolla ajettu 245tkm, näistä olen itse ajanut 190tkm. Alkuun käytin huollossa milloin missäkin, mutta useamman vuoden jo vaihdellut öljyjä ja suodatinta omatoimisesti. Iskarit vaihdettu kahdesti, etujarrupalat kahdesti ja levyt kerran, koiranluut kerran. Muuta ei ole tarvinnut tehdä, enkä paljoa enempää itse kehtaisi ropaillakaan. Ensimmäinen jakohihnan vaihto kustansi muistaakseni 800€ minkä jo luokittelisin kalliiksi, eikä ollut edes marmorilta, mutta osien hintakin taisi olla jo tuosta yli puolet. Normaaleista määräaikaishuolloista ei ole jäänyt mitään mieleen, joten ne kai sitten oli ihan maltillisen hintaisia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Margirus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Lok 2006
Viestejä: 419
Paikkakunta: Keskimaa

LähetäLähetetty: 23.08.2017 16:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkos palstalaisilla kokemusta diesel-automaatti Foresterista? Miten meluisa lienee moottoritienopeudella 120+?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KptKauhu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Hel 2014
Viestejä: 73

LähetäLähetetty: 23.08.2017 16:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuoma SS kirjoitti:

Taka ja eturenkaiden väli lokasuojan reunaan pitäisi olla suurinpiirtein sama. Tuosta niiden tulevan oireilun ainakin itse olen huomannut, nimimerkillä kaksi settia alkuperäisiä takaiskareita mennyt. Nyt on kohta 3v kestäneet kun vaihdoin takapäähän tavalliset jouset ja iskarit, hintaa reilu 400€ koko setti, joten sen puoleen jos muuten hyvä yksilö, niin noiden takia sitä ei kannata jättää ostamatta. Vaihtoon menee suurinpiirtein tunnin verran aikaa.

Edit: Jos diesel pitää olla, niin kampiakselin katkeamiset epätodennäköisempiä keväästä 2011 lähtien. Muistaakseni muovisesta imusarjasta tunnistaa tuon tuoreemman koneen.


Okei, kiitoksia vastauksesta. 2. sukupolven (02-0Cool 2.0 bensavekotin on mielessä.

Jos aivan oikein ymmärsin tuota tekniikkaa, niin eikös tuossa tarvitse vaihtaa myös jousetkin jos vaihtaa tavalliset iskarit taakse? Taitaa muuten läsähtää perä tonttiin vakio jousilla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuoma SS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2004
Viestejä: 366
Paikkakunta: Etelä-Karjala

LähetäLähetetty: 23.08.2017 17:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

KptKauhu kirjoitti:

Jos aivan oikein ymmärsin tuota tekniikkaa, niin eikös tuossa tarvitse vaihtaa myös jousetkin jos vaihtaa tavalliset iskarit taakse? Taitaa muuten läsähtää perä tonttiin vakio jousilla?


Täytyy vaihtaa, alkuperäiset tasosäätöhärpäkkeiden jouset on ohuemmat, eivätkä toimi suoraan tavallisten iskareiden kanssa.

Tuollaiset hankin silloin 3v sitten, valmiiksi kasatut niin melko vaivaton homma vaihtaa: http://www.pedders.co.uk/subaru-forester-sg-pedders-ezifit-strut-conversion-kit-rear_p22538557.htm#.WZ2P2bhGR2s
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KptKauhu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Hel 2014
Viestejä: 73

LähetäLähetetty: 24.08.2017 06:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuoma SS kirjoitti:


Täytyy vaihtaa, alkuperäiset tasosäätöhärpäkkeiden jouset on ohuemmat, eivätkä toimi suoraan tavallisten iskareiden kanssa.

Tuollaiset hankin silloin 3v sitten, valmiiksi kasatut niin melko vaivaton homma vaihtaa: http://www.pedders.co.uk/subaru-forester-sg-pedders-ezifit-strut-conversion-kit-rear_p22538557.htm#.WZ2P2bhGR2s


No perskules. Tuossahan on näppärä paketti.

Onko jotain muuta mitä kannattaisi huomioida käytettyä foresteria ostaessa?
Kovin oon koittanut nettia penkoa, mutta oikeastaan ei löydy muuta hallaa ku nuo tyyriit alkuperäis iskarit.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuoma SS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2004
Viestejä: 366
Paikkakunta: Etelä-Karjala

LähetäLähetetty: 24.08.2017 07:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei kai tuossa mallissa varsinaisesti oikein muita tyyppivikoja esiinny. Toisioilmasysteemit voi tietysti alkaa ronaamaan tuon ikäisissä mallista riippumatta, mutta sitä ei oikein voi ennakkoon todeta ja senkin pystyy sitten korvaamaan juottamalla jokusen releen johtosarjaan, tai ostamalla valmiina muutaman satasen ohitusboksin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AnttiSn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 2120

LähetäLähetetty: 01.09.2017 13:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jahans. Tulihan tuolla omalla Outbackilla sitten ajettua joku 50tkm ilman ongelmia. Nyt sitten ollaan pajalla kaaran kanssa justiinsa sopivasti ennen jahtireissuun lähtöä. Ongelmana palaa moottorin ja käsijarrun keltainen merkkivalo ja cruise välkkyy. Kertoo check engine ja sen jälkeen electronic park brake. Mitään varsinaista ajamiseen vaikuttavaa vikaa en ole huomannut. Toivottavasti joku anturi tms vika, joka korjaantuu liki itsestään. Samalla selvisi eräs mielenkiintoinen juttu. Nimittäin ostin auton tosiaan 50tkm sitten Saksassa asuessani ja autoon kuului 5v/160tkm takuu. Nyt tulin Suomeen ja huollossa ukko sanoi, että Subarulla 3v takuu täällä (auto on nyt vajaa 4v vanha). Jännäpökäle housussa odotellaan onko takuu autokohtainen (kuten maalaisjärki sanoisi) vai kilpikohtainen (jossa ei olisi mitään järkeä).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 01.09.2017 14:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muistelin että Saksan pitkä takuu on Saksan oma juttu...ei koske suomeen tuotuja...tai ainakaan Suomen organisaatio ei vastaa siitä. Että ehkä se ajattaa sut saksaan huoltoon jos haluaa sen takuun toimivan...?
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AnttiSn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 2120

LähetäLähetetty: 01.09.2017 15:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuohon tuli varmistus eli takuu ei ole voimassa Suomen maahantuojan liikkeissä. Jos jotain isompaa tulee pitäisi sitten seuraavan vuoden ajan viedä auto Saksaan huoltoon. Käsittämätön systeemi kyllä maalaisjärjellä ajatellen. Onneksi takuu umpeutuu Saksassakin vuoden kuluttua. Mutta onneksi toiseen toiveeseen vastattiin ja itse "vika" on joku todennäköisesti huonosta akusta johtuva, joka puljauttaa jonnekin komponenttiin vajaat jännitteet käynnistettäessä. Huono akku on menossa muutenkin vaihtoon eberlen asennuksen yhteydessä, joten toivottavasti nyt muutaman viikon-kk vielä kestää ajella. Vikakoodeja en toivo etenkään silloin kun pitäisi auto viedä katsastukseen (toista kertaa peräjälkeen).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
havu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 3242

LähetäLähetetty: 01.09.2017 19:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Kokeilepa heiluuko nuo "lenkit" sinulla kun heiluttelet niitä kädellä penkki eteen käännettynä. Löysin parikin juttua jossa mainittiin niiden mekanismin hajonneen (en ollut enempää selvitetty miten).

Eikö mitä. Ottihan se vähän aikaa ennen kuin sain ajoiksi kokeilla - kertoo vissiin sen aiheuttamasta kolinan määrästä. Eli kyllä ne lenkit "heiluu" kun ottaa kiinni. Mutta siis, en ole missään vaiheessa laittanut merkille että penkit pitäisivät ajossa ääntä. Question
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 03.09.2017 23:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänä aamuna piti vaihtaa foresteri 400tkm ajettuun B vectraan, että pääsi hki-vantaalle reissuun lähtöön.
Takajarrujen männät molemmin puolin umpiruosteessa, toinen puoli jumi ihan kunnolla laahaamaan. Onneksi sattui kotikulmilla, ehdin vaihtamaan auton emännältä.
100tkm ajettu my11 siis.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
MikaS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2004
Viestejä: 3960

LähetäLähetetty: 04.09.2017 08:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taitaa noiden mäntien ruostuminen olla tyyppivika forestereissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 04.10.2017 11:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jahas, sitten rämiseekin seuraavaksi kattoverhoilu. Googlailu kertookin sen olevan subarulle varsin tyypillistä. Eli verhoilu on kiinni liimalla ja nastoilla kattorakenteessa, ja ne pettävät.
Jos kohta onhan se monelle muullekin merkille.

Aikoinaan fiksasin opelista sen tekemällä pienen ristiviillon keskelle kattoverhousta, tuuppasin sisään sikaliimaa ja sopivan mittaisella kepillä puristukseen lattiasta kattoon. Ristiviillon päälle liimasin verhoilun välisen siistin napin, ei eroa huomannut.
Liekkö tuo helpoin tapa foresteriinkin?
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
phh
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2004
Viestejä: 452

LähetäLähetetty: 04.10.2017 12:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli mieleen noista subarun varoitusvaloista: taitaa olla tyypillinen kombo, että monessa vaivassa palaa samalla kertaa cruise, check engine ja vielä joku kolmas, jota en tähän hätään muista. Kertaakaan ei ole ollut mitään vikaa, mikä ei olisi hoitunut vikamuistin nollaamisella. PL. kerran taka-akseliston lämpötilavaroitus, joka korjaantui murtunut johto paikkaamalla. Vikamuistin lukija on kyllä ehdoton tämän (ja monen muunkin) merkin kanssa, on maksanut itsensä takaisin jo monta kertaa. Jos valo syttyy uudelleen, niin tietääpä ainakin mitä on menossa korjauttamaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
taulunpuhkoja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 331

LähetäLähetetty: 04.10.2017 18:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Ja bensoissa uudemmat fb20 koneet voivat öljyä kuin vag konsernin autot konsanaan. 3L/10tkm taitaa mennä miulla.


n. 2 - 3 litraa / 15000km SJ -13 ja 70000km ajettu FB20. Muuten pelannut hyvin. Castrol tuntui kuluvan nopeammin, kuin nyt käytössä oleva Mobil ESP. Vaihtoon kuitenkin vielä hieman matkaa.

Noilla VAG -konsernin autoillahan sallittu kulutus on litra / 1000km lehtitietojen mukaan, eli 30 l / vaihtoväli.

Tuo meidän on ilmeisesti Subarun sallimissa rajoissa. Merkkihuoltokin vasta takuuajan jälkeen alkoi kiinnostua, vaikka olin asiasta joka huollon yhteydessä maininnut. Nyt en käy enään merkkihuollossa, kun täysin saman huollon saa paljon halvemmalla muualla.

Bensan kulutuksen saaminen alle 8L /100km on vaikeaa. Ajotietokone kyllä kertoo lukemista jopa alle 7l / 100km, mutta laskimella ei mennä lähellekään tietokoneen lukemaa. Itse pidän nyrkkisääntönä lisätä 1,5l tietokoneen näytön ilmoittamaan ja aika hyvin se pitää kutinsa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 59, 60, 61  Seuraava
Sivu 52 Yht. 61

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com