OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

nuolen pituus

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
stressperado
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Elo 2007
Viestejä: 35

LähetäLähetetty: 23.11.2007 19:58    Viestin aihe: nuolen pituus Vastaa lainaamalla viestiä

kysyn perusjuttuja eli kun vetopituus on vain 26 tuumaa niin eikös silloin 30 tuuman nuoli olekin liian pitkä,ainakin huomaan että kun sattuneesta syystä olen joutunut lyhentään nuolta eli kärki on painunut sisään osuessaan puuhun niin nämä lyhyemmät tikut lentää vauhdikkaammin,tulee yläosumia Rolling Eyes
paljonkohan nuolenkärki tarvis mennä yli hyllystä noin keskimäärin,katselin jotain kuvia netistä ja mulla jää monta senttiä varaa lyhentää...
taulukoita yritin selailla mutta nuolen pituus/vetopituus yhtälöä ei löydä kun en mikäänarkhimedes ole edes,vastatkaa tyhmään kysymykseen viisas vastaus,on tarkotus joulupukilta anoa nippu nuolia valmiiksi pätkittynä,,,
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Härkä jousimies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2007
Viestejä: 128

LähetäLähetetty: 23.11.2007 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pääsääntö lienee että nuoli jousen vireessä ollessa ohittaa nuolihyllyn vähintään tuumalla. Itse näkisin että metsästyskärkiä käytettäessä nuoli saa ohittaa rungon etureunan tuolla tuumalla. Nuolesi todennäköisesti lyhenee jonkun verran, josta seuraa putken jäykistyminen/ keveneminen. Eli; Soita joulupukille, ja tilaa häneltä nuolia joiden koko vastaa paunamäärääsi/ nuolen pituutta/ kärjen painoa sekä tietty joustasi ja sen ominaisuuksia.
_________________
Jousella vuodesta -90 and kicking...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
stressperado
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Elo 2007
Viestejä: 35

LähetäLähetetty: 23.11.2007 23:53    Viestin aihe: tämän halusinkin tietää Vastaa lainaamalla viestiä

Härkä jousimies kirjoitti:
Pääsääntö lienee että nuoli jousen vireessä ollessa ohittaa nuolihyllyn vähintään tuumalla. Itse näkisin että metsästyskärkiä käytettäessä nuoli saa ohittaa rungon etureunan tuolla tuumalla. Nuolesi todennäköisesti lyhenee jonkun verran, josta seuraa putken jäykistyminen/ keveneminen. Eli; Soita joulupukille, ja tilaa häneltä nuolia joiden koko vastaa paunamäärääsi/ nuolen pituutta/ kärjen painoa sekä tietty joustasi ja sen ominaisuuksia.

kiitän,arvelinkin jotain tämmöstä mutta olen ostanut valmiina nuolet kun en omista katkaisuun sopivaa vempainta,ellei rautasahaa lasketa Laughing aika helkutin tarkkaa tuntuu olevan nuolen paino kärkineen ja sulkineen yms.,joskus ihmettelee miten ne intiaanit osuivat kun ei ollu näin tarkkaa mitotusta kuin nykyään..toisaalta biisonit oli aika isoja!
teetän lyhemmät nuolet pukinpajassa!kerran vielä kiitos kun joku viitsii vastata kisällin kysymyksiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bow-shooter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2007
Viestejä: 194
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 24.11.2007 19:13    Viestin aihe: Re: nuolen pituus Vastaa lainaamalla viestiä

stressperado kirjoitti:
kysyn perusjuttuja eli kun vetopituus on vain 26 tuumaa niin eikös silloin 30 tuuman nuoli olekin liian pitkä,ainakin huomaan että kun sattuneesta syystä olen joutunut lyhentään nuolta eli kärki on painunut sisään osuessaan puuhun niin nämä lyhyemmät tikut lentää vauhdikkaammin,tulee yläosumia Rolling Eyes
paljonkohan nuolenkärki tarvis mennä yli hyllystä noin keskimäärin,katselin jotain kuvia netistä ja mulla jää monta senttiä varaa lyhentää...
taulukoita yritin selailla mutta nuolen pituus/vetopituus yhtälöä ei löydä kun en mikäänarkhimedes ole edes,vastatkaa tyhmään kysymykseen viisas vastaus,on tarkotus joulupukilta anoa nippu nuolia valmiiksi pätkittynä,,,


Kyllä kepit kantsii katkoo niin lyhyeks kun voi. Kaikkihan toisaalta riippuu kuinka nopee heittosella ampuu,riippuu tietysti viä nuolen painostakin,mut mitä enempi vauhtia sen jäykempi keppi noin yleensä. Tuahan ne tietty vauhtia lisää kans kun nuoli kevenee ja jäykempi heppi pitää energiansakin paremmin kun ei hukkaa sitä siihen lenkoiluun. Näin oon ainakin lukenu jostain julkasusta joskus. Onhan se toisaalta ihan järkeen käypää kun sitä miettii.kai. taitaa olla aika sekavaa tekstiä kun on juamaa nautittu taas Confused ihme.. palataan asiaan kun selvitään (jonain kauniina päivänä) Laughing
_________________
Lahjattomat reenaa ja voimistelijat venyttelee!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
stressperado
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Elo 2007
Viestejä: 35

LähetäLähetetty: 25.11.2007 10:50    Viestin aihe: bowshooterille.. Vastaa lainaamalla viestiä

olet oikeassa täs nuolijutussa,löyty lisätietoja netistä.nyt vaan mittaileen Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com