OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

metsästyspuku
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 110, 111, 112
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5107
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 26.09.2023 13:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Huokaus.
Kyse ei ole siitä miten korkealle vyötärö kiskotaan vaan housujen leikkauksesta,siis kaavoittamisesta niin että ne eivät estä likkumista ja niissä on miehen anatomian vaatimaa tilaa.
Monet metsästyshousutkin muistuttavat nykyään enemmän tyttösten lantiohousuja kuin miehen vaatetta.

Toisaalta ihmettelen miten housun pesaus voi haitata liikkumista jos se roikkuu muutaman sentin alempana, vaikka toki oikein leikatut housut eivät roiku?


Ehkä sun kannattaisis mennä sinne metsään tai pellolle vaihteeksi kävelemään, hankkia hiki, kosteat housut ja sitten kuin kaahit laskuojasta yli ja tai menet kyyryssä kaatuneen puun ali, huomaat että ne housut tupoaavat hirttämään reisistä kiinni, kun roikkuvat liian alhaalla.

Kotona istuessa sitä ei tosiaan varmaan huomaakaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34939

LähetäLähetetty: 26.09.2023 13:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No juuri siksi niissä housuissa pitää olla oikea leikkaus etteivät ne haittaa liikkumista.
Eivät ne oikein mitoitetut housut roiku missään ja juuri siksi olen aina suosinut työhousuja jahtikamppeena kun metsästysrytkyjen tekijöillä ei ole aavistustakaan siitä miten tehdään ryynäysvaate.

Viimeksikin nevaa ylittäessä tuli uitua mutta kun on oikeat kamppeet yllä niin eipä housut kinnanneet mistään.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2991

LähetäLähetetty: 26.09.2023 18:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vai olisikohan enempi kysymys siitä, että jokaisen kroppa on erilainen. Minulla on kaappi täynnä jahtivaatteita mitkä istuu kaikki paremmin kuin yhdetkään kaapista löytyvät työvaatteet. Jahtivaatteet olen ostanut itse ja valinnut sen mukaan että passaavat päälle. Työvaatteet on tulleet firman puolesta annettuna, eli ei ole juuri päässyt valikoimaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34939

LähetäLähetetty: 26.09.2023 19:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä olen joutunut ostamaan työvaatteetkin itse, pakko todeta ettei kunnolla toimivia jahtihousuja ole kovin helppo löytää mutta parilla työvaatevalmistajalla on aika hyviä työhousuja joita on tullut käytettyä jahdissakin.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 5941

LähetäLähetetty: 29.09.2023 13:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jyrkkä D kirjoitti:
Härkila Pro Hunter Movea olen harkinnut puoliliikkuvaan koirajahtiin. Ymmärrän, ettei se ole Jakkijakin veroinen mutta mahtaako olla ok? Kokemuksia?


Otin riskin ja ostin, vaikka kukaan ei suositellut. Kerron sitten myöhemmin tuomion.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sawaho
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Hel 2021
Viestejä: 583
Paikkakunta: Pori

LähetäLähetetty: 30.09.2023 09:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuljin vuosikymmeniä hirvikoiran perässä lihaa tekemässä, niin vaatetuskin valittava sen mukaan. Kun liikuin pääasiassa alueilla, jossa hirvet kuuntelivat haukkua pirunmoisissa tiheiköissä, oli kaikki varusteet valittava sen huonoimman tilanteen mukaan. Siihen aikaan ei ollut tarjolla metsästäjille kahisemattomia asusteita poislukien VPT:n vihreä metsästäjän asu. Se sarka-asu oli puolet syksystä liian kuuma, joten monitaitoinen vaimoni polkaisi Singerin käyntiin ja kevyt ja kahisematon hyvälaatuisesta villakankaasta tehty kesäpuku oli siten mittatilaustyötä. Taskut kohdillaan ja vyötärö-haraväli ei ahdistanut, vaikka joutui ryömimäänkin hätätilassa. Myöhemmin lain vaatiessa lyyssin päälle ilmestyi kiinteästi integroitu kirjava oranssinen liivi.
Kaikki asusteet lakkia myöten tarkastin liiallisen UV-sätelyn vuoksi. Tämä operaatio käynnistyi kantapään kautta opittuna, kun pitäisi lähestyä hirvihaukkua vaikkapa pariinkymmeneen metriin. Moni oranssinen lakki meni hylkyyn. Kun hajuttomia kyllästysaineita alkoi löytyä kaupoista, ainakin lahkeiden etupuolet saivat vuosittain suojakäsittelyn. Kun VPT:n metsästäjän puvun valmistus loppui, siirryin lumen aikana ruskean ja valkoisen kirjavaan fleeceasuun. Kerrospukeutumisen ratkaisin lämpötilan mukaan. Vaikka metsästysvaatekaapissa on useita Coretex-jalkineita, käytin hirvihaukulle hiivintään kumiteräsaappaita. Niitä on kulunut loppuun noin kymmenet parit. Hyvin rasvattuna ovat joustavat kuin lenkkitossut ja kestävät vettäkin yhden päivän.
Jos "joudun" passiin tai "herrajahtiin", vetäisen ylle Coretex-puvun ja -kengät. Kyllä niissä yhden päivän kekkuloi ja kuuntelee vaikka tikan naputusta.
_________________
Etsi raittiin ilman rajaa, se on mennyt metsään..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 30.09.2023 19:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Tuossa voi olla hyvinkin perää.

Minä taas olen laittanut hirvioranssit päälle kettupassiin. Kede on sen verran viisas, että tietää, ettei hirvimiehistä ole sanottavaa vaaraa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
t3tactical
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2004
Viestejä: 3926

LähetäLähetetty: 25.10.2023 15:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sain teeren ammuttua 40m päähän. Ja lintu tähysti tarkasti ympäristöä ennenkuin liikahti. Seisoin avoimessa maastossa, ja päällä oli Dimexin hälykeltainen toppapuku. Tuo hemmetin hyvä työ-asu on siis myös todella hyvä metsästysasu. Kuivalla pakkaskelillä en enää muuta käytä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5107
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 25.10.2023 15:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

t3tactical kirjoitti:
Sain teeren ammuttua 40m päähän. Ja lintu tähysti tarkasti ympäristöä ennenkuin liikahti. Seisoin avoimessa maastossa, ja päällä oli Dimexin hälykeltainen toppapuku. Tuo hemmetin hyvä työ-asu on siis myös todella hyvä metsästysasu. Kuivalla pakkaskelillä en enää muuta käytä.


Sä naamioiduit työmieheksi ja ne ei oo ennenkään lintuja ampuneet. Vähän sama kuin marjastaja/sienestäjä metsässä. Yksisarvisista lähtien ampumahollilla elukkaa vaikka miten paljon Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 25.10.2023 17:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja jollekin on hirmu tärkeää maastoutua ja liikkua mahdollisimman "äänettömästi". Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 25.10.2023 18:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hirvioranssit päällä on parhaat kettukaadot tulleet.

Tänään ei pari mettoa istunut ottipuihin. Tulivat jostakin kaukaa kuin pitkän matkan reittikoneet. Alkoivat laskeutua, mutta liitelivät vielä muutaman hyvännäköisen männyn ohitse jonnekin kilsan päähän. Koppelo mukana. Olin hirvikoiraa ulkoiluttamassa oransseissa ja olin hetken varma, että laivue pysähtyy kiväärihollille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2217
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 26.10.2023 21:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

uus lumipuku mallia kuori pitäisi hommata. onko järkevään hintaan muita kuin Mil-Tec 2-osainen BW lumipuku? onko tämmöstä kukaan käpistelly kuinka äänekästä kangasta lie? https://www.jokiera.fi/kengat-ja-vaatteet/haghus-riekko-lumipuku/p/5402000015940/?gad=1&gclid=EAIaIQobChMI15b21aaUggMVZ1qRBR3MKgT8EAQYCyABEgK5gfD_BwE#description

tuo bw-malli muuten huippu mutta lauhalla kastuu aikalailla..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
laphilainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2005
Viestejä: 231

LähetäLähetetty: 26.10.2023 21:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse hommasin kaavat ja M05 lumicamokangasta ja tuttu ompelija ompeli. Hieman parsittiin ensimmäisen reissun jälkeen mm. hihoihin resorit ja hieman pituutta lisää. Mukava oli maksaa suomalaiselle työstä. Olisiko tullut noin 200 euron kieppeille hinta jos nyt oikein muistan...
Mutta siitä tuli kyllä hyvä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 110, 111, 112
Sivu 112 Yht. 112

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com