OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uudet helpot ja komeat hanhikaaveet
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
The Shadow



Liittynyt: 21 Hei 2005
Viestejä: 6
Paikkakunta: Rovaniemi / Oulu / Espoo

LähetäLähetetty: 26.05.2007 21:47    Viestin aihe: Uudet helpot ja komeat hanhikaaveet Vastaa lainaamalla viestiä

Miksiköhän se saitti poistettin täältä??? No anyway, olivat niiden kuvien ja videon mukaan melko varma tulevan kauden hittituote.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tesoma
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Tou 2007
Viestejä: 8

LähetäLähetetty: 30.05.2007 19:52    Viestin aihe: aina ei ymmärrä... Vastaa lainaamalla viestiä

No näyttää poistetulta! Itse kokeilen uusia hanhenkaaveita syksyllä, kunhan myyntiin tulevat ja metsästysaika koittaa. Et onnea vaan kaikille...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jarih
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 2086
Paikkakunta: Kirkkonummi

LähetäLähetetty: 30.05.2007 21:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkohan etiketissä jotain tuotteiden piilomainnasta, jospa liittyisi jotenkin tähän. Eihän siinä topikissa mitään muuten kalskahtavaa tuntunut olevan. Enkä ole varma, olikos jostain piilomainnasta tai vastaavasta edes jotain kieltoa.. Enkä edes osaa sanoa, olisi topikissa edes kye piilomainonta tai jotain vastaavaa.. kuhan heitin..
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ukkometto78
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Huh 2005
Viestejä: 48

LähetäLähetetty: 31.05.2007 18:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itteä kyllä kiinnostaa kovasti tuo kevyt ja pieneen tilaan menevä hanhikaave, joka puhalletaan täyteen vasta pelipaikalla. Niiden kestävyydestä on puhuttu, mutta tuskin ne menee rikki kovin helposti, jos vain malttaa varovasti könytä niiden kanssa.

Rimpisoille on jo tällaisella rapakuntoisella muutenkin työlästä kantaa pakolliset jutut, kuten reppu + aseet, joten iso kaaveparven raahaaminen lisäpainona ei tule kysymykseen ainakaan minun kohdalla. Siksipä taidan kokeilla uteliaisuuttani tuota kaavemallia ensi syksynä..

Laittakaa kokemuksianne foorumille, jos joku testailee noita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 01.06.2007 20:41    Viestin aihe: Re: Uudet helpot ja komeat hanhikaaveet Vastaa lainaamalla viestiä

The Shadow kirjoitti:
Miksiköhän se saitti poistettin täältä??? No anyway, olivat niiden kuvien ja videon mukaan melko varma tulevan kauden hittituote.


Koska kaikki keskustelu kaikesta voidaan käsittää piilomainonnaksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 01.06.2007 21:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oma mielipiteeni tuotteista keskusteluun on se, että tuotteen yletön kehuminen alkaa etomaan. Parempi tapa esitellä tuote on esittää tuote, kertoa mihin sitä käytetään ja paiskata vaikka hinta perään. Ei ylisanoja, ei kehuja. Mainonta, joka sisältää termejä "hittituote", "paras kaave", "erinomaisen hyvä", "en ole nähnyt parempaa", on yksinkertaisesti vastenmielistä ja kuluttajia aliarvioivaa. Jos haluatte mainosta tuotteellenne foorumilla, kertokaa tuotteesta faktatiedot, pistäkää hinta perään ja siinä se.

Uusia tuotteita tulee ja ne voivat olla hyviä tai huonoja. Kuitenkaan foorumilta ei paljonkaan kiinnosta lukea miten erinomainen, ihana ja suorastaan vaimonkorvike on joku muovipussi, joka heiluu. Oikeasti, miettikää miten mainostatte. Mikä on sopivaa ja mikä ei. Panostakaa siihen mainontaan, faktatieto ja asiallisuus puree aikuisiin ihmisiin. Jos sen sijaan tavoiteryhmä ovat 14-vuotiaat, joilla on varaa ehkä yhteen kaaveeseen ja haluatte panostaa siihen, tämän threadin kaltainen ylisanoilla tuotteen kehuminen puree.

Uskokaa pois, en jaksa tästä asiasta kirjoittaa lämpimikseni.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HardTarget
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Huh 2007
Viestejä: 103
Paikkakunta: chicago

LähetäLähetetty: 02.06.2007 10:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jännä juttu että pillejä saa mainostaa ja kehua mutta näitä kaaveita ei.... Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 02.06.2007 19:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko pillien mainostajalla Dealer-status? Jos on, niin saa mainostaa sopivassa määrin. Admin määrittää mainoksen sopivuuden. Asiallisuutta mainontaan ja sen jälkeen aikuinenkin jaksaa vilkaista mistä on kyse. Se on ihan yksinkertaista, kokeilkaa vaikka.

Enkä minä pottuile. Ei tuo ole iso moka mainostaa tuollaisella tekstillä. Sen kun korjaatte vähän juttua, niin sehän toimii. Ei tässä ole mistään maatakaatavasta kysymys, lähinnä vaan pienestä tarkistuksesta mainonnan tyyliin. Ei mitään isoja asioita tosiaankaan.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hannes
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1194

LähetäLähetetty: 03.06.2007 18:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielenkiintoinen asia tosiaan. Sen ihmeempiä ylisanoja en näiden kaaveiden myyjien suunnalta muista lukeneeni. Ite kyllä kehuin millälie sanoilla kiinnostaviksi ja ostavanikin varmaankin kehuin.

Enpä tällaista "piilomainonnanvastaista" hyökkäystä muista esim aiemman metsähanhipillin tullessa myyntiin, kun siitä kohkattiin. Olin itse luultavasti silloinkin mukana jutuissa. Haisee vähän tietynlaiselta kateudelta ja itkulta tämä homma. Nyt uusista pilleistä ja samaiselle uudelle firmalle myyntiin tulevista kaaveista ei saisi puhuakaan ettei syyllisty piilomainontaan.

Mielestäni myyjä/kauppias saa kertoa tuotteesta (rehellisyydessä pysyen) ja sen toiminnasta. Jos hän ei sitä tee, niin kuka sitten? Tätä esson baarin tietoa kun on niin paljon, että jonkun niitä pitää välillä oikoa. Näin on tehnyt mielestäni erittäin asiallisesti esim eberlestockin rinkkojen maahantuoja. Ei mitään turhaa hehkutusta eikä pashapuhetta, vaan asiallista tekstiä tuotteen ominaisuuksista. Raja ei mielestäni ole ylittynyt näissä tapauksissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Punajalaka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tam 2006
Viestejä: 3187
Paikkakunta: :)

LähetäLähetetty: 03.06.2007 20:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oiskohan nuo viesteissä olleet "kilpailevalle" foorumille vievät linkit syynä poistoon?
_________________
No ehä minä, mutta muut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 04.06.2007 12:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Punajalaka kirjoitti:
Oiskohan nuo viesteissä olleet "kilpailevalle" foorumille vievät linkit syynä poistoon?


Kuka tietää.
IMHO: On kuitenkin metsästäjien etu, että foorumeita on useita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 05.06.2007 12:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Uusista tuotteista voisi olla yksinkertaisesti linkki, jonka takaa löytyy tuotetiedot. Voihan tietysti olla, että tälläinen linkki ei ole foorumin linjaan sopiva? En osaa sanoa tuosta, en ole itse moderoimassa tätä kyseistä foorumia (joskin paria muuta foorumia kyllä).
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussi76
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Elo 2004
Viestejä: 55

LähetäLähetetty: 05.06.2007 13:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

uusista kuvista löytyy tietoa googlettamalla "hanhimagneetti".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
The Shadow



Liittynyt: 21 Hei 2005
Viestejä: 6
Paikkakunta: Rovaniemi / Oulu / Espoo

LähetäLähetetty: 06.06.2007 21:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ehkä mä en vain liiku Mtj:n kanssa samalla aaltopituudella noiden ajatusten kera. Valitettavasti minua kyllä kiinnostaa lukea hieman kevyesti höystettyjä heittoja kaikesta uudesta ja jos siinä on muutamia ylistyssanoja, niin antaapi olla vain. Ja en enää näillä kymmenillä laske itseäni ainakaan nuorison joukkoon. Verbaalisesti liian köyhä teksi ei tempaa silleen mukaan. No en ole kyllä nokian koodarikaan. Laughing

No sitten itse asiaan. Yritin ottaa selvää niiden kaaveiden kestävyydestä, kun siitä oli epäilystä. Soittelin ja pyörittelin kiviä löytääkseni jonkun, joka tästä jotain tietäisi. No aivan pääkallopaikalle en päässyt, mutta suhteellisen luotettavista lähteistä sain kuulla, että kestävyyttä oli testattu muun muassa siten, että 100kg painava mies oli seissyt täyteen puhalletun kaaveen päällä ja kaave ei ollut sanonut yhtään mitään - olla öllöttänyt vain. Tämän perusteella kaaveiden kesto näyttää olevan aivan tarpeeksi hyvä. P.S Kiväärin luoti ei kuulemma kimmoketta ota. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 06.06.2007 22:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Ehkä mä en vain liiku Mtj:n kanssa samalla aaltopituudella noiden ajatusten kera.


Makuasioita sanoi koira. Niistähän on mukava kiistellä. Itse pidän mainoksestakin enemmän, jos siinä todetaan faktat, kerrotaan hinta ja jätetään muut asiat pois. Olen kuitenkin ostamassa jotakin tuotetta ja tarvitsen ennakkoon tietoa tuotteesta, mieluiten mahdollisimman paljon, ennenkuin teen ostopäätöksen. Tästä päästäisiin taas tähän jatkumoon, jossa voidaan vertailla erilaisia kuluttajatyyppejä ja niin edelleen. Mutta jospa emme mene sinne asti.

Uskon kuitenkin vakaasti, että asiapohjainen mainonta tavoittaa laajemman skaalan ihmisiä. Tämä uskoni juontaa juurensa siitä, että kaikkialla näkyy erilaisia kielellisiä voltteja ja muuta akrobatiaa. Tuohon sekamelskaan kun tärähtää kylmää faktatietoa tuotteesta ilman erikoistarjouksia, niin se kyllä huomataan.

Ai niin ja en ole nokialla kooderina. Olen kyllä kooderina ja siirryn syksyllä suunnitteluosastolle, mutta firmassa ei ole henkilöstöä kuin 5500. Nokialla taitaa olla ties miten paljon enemmän. "What happened? Little rubberboot company came and kicked our butt."
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com