OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Teeri ja vesisade
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Piäsnuatsikka
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Tam 2005
Viestejä: 87

LähetäLähetetty: 07.10.2007 16:34    Viestin aihe: Teeri ja vesisade Vastaa lainaamalla viestiä

Ihmettelin tossa viikko sitten kun olin metsällä ja vettä tuli taivaalta koko ajan ja aika reippaastikin välillä, mutta teeriä se ei tuntunut haittaavan lentelivät ja pulisivat puissa hyvinkin aktiivisesti....Yksikin erehtyi reppuun asti, poksautin rihlakolla latvasta alas. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Yleensähän sitä lintukelit ovat kuulaita ja kirkkaita...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veikkokoponen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Maa 2006
Viestejä: 304
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.10.2007 17:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oman rajallisen kokemukseni mukaan teeret lentävät ajoittain lähes kelissä kuin kelissä. Toisinaan odottavat kuitenkin taukoa sateessa ennen soitimelle lähtöä. Tämän odottamisen huomasin selvästi yhdellä reissulla tänäkin syksynä. Sitä en pysty sanomaan että miksi joskus kelpaa huonokin keli ja miksi joskus odotellaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Erämaansankari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Tou 2007
Viestejä: 314

LähetäLähetetty: 07.10.2007 17:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsekin olen tehnyt saman havainnon. Siinä ei mielestäni ole mitään erikoista, että pelipaikoille tulevat ja pulisevatkin, mutta joskus on näkynyt lennossa paljonkin teeriä kovalla sateella, keskellä päivää(samalla tavalla kuin kuulakkaana päivänä). Siis muuallakin kuin pelipaikoilla. Ja tiellä on myös monesti teeriä kiviä popsimassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
deadline
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 2904

LähetäLähetetty: 07.10.2007 18:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sen ku tietäski aina lintujen sielunelämän niin johan se ois latvateeren metästys helppoa. Vaanku ei.

Joskus ilma on omaan silmään ihan makkeimmillaan eikä lintuja missään. Ei pulinaa eikä suhinaa.

Joskus sitten taas on nuhjuinen ilma ja saattaa tuullaki niin ettei paikat pysy hampaissa niin teeriä viuhtoo joka kulmalla. Ja tuuli tosiaan semmonen, että linnut (hieman liioitellen) lentelee holtittomasti palloina myötätuuleen.
_________________
"Hän oli mahtava metsämies Herran edessä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äskoobee
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 8
Paikkakunta: haapajärvi

LähetäLähetetty: 07.10.2007 20:04    Viestin aihe: Teeri ja vesisade Vastaa lainaamalla viestiä

Jepp ei se hyvällä paikalla haittaa vaikka keli olisi vähän huonompikin. Viime vuonna parhaalla lintu reissulla, 23.9, oli kamala tuuli ja vettä tuli ku esterin perseestä, mutta teeriä nähtiin n.30 yhden suon reunassa, edes kivääriä ei oltu otettu mukaan kun luultiin ettei sinne mitään tule, pelkillä haulikoilla saatiin neljä teertä. Kivääri kun olisi ollut niin varmaan kymmenen vähintään olis saatu.. Mutta eipä niitä olis kyllä kehdannut ampuakkaan enempää kun sen neljä, onhan siinäkin. Mutta teeret tulee sillä ''huonommalla'' säällä mielestäni paljon myöhemmin pelipaikoille, reilusti auringonnousun jälkeen. Kuulaana pakkas aamunahan nuo tulee heti auringon nousun aikaan...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
veikkokoponen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Maa 2006
Viestejä: 304
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.10.2007 20:09    Viestin aihe: Re: Teeri ja vesisade Vastaa lainaamalla viestiä

äskoobee kirjoitti:
Mutta teeret tulee sillä ''huonommalla'' säällä mielestäni paljon myöhemmin pelipaikoille, reilusti auringonnousun jälkeen. Kuulaana pakkas aamunahan nuo tulee heti auringon nousun aikaan...


Tämän olen havainnut minäkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mollijori



Liittynyt: 26 Hel 2005
Viestejä: 2

LähetäLähetetty: 07.10.2007 20:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Enpä ole sateella latvassa nähnyt. Sumuinen, tyyni sää on hyvä teeri-ilma. Ei haittaa, jos sumua vähän tihuuttaa alas.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ekku76
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Lok 2005
Viestejä: 70
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

LähetäLähetetty: 07.10.2007 20:35    Viestin aihe: niinpä Vastaa lainaamalla viestiä

deadline kirjoitti:
Sen ku tietäski aina lintujen sielunelämän niin johan se ois latvateeren metästys helppoa. Vaanku ei.


Sama on tässä tullut minullakin mieleen.

Näin tuoreena metsästäjänä olen vasta päässyt teerijahtia harjoittelemaan tänä vuonna ja kyllä minusta tuntuu että ne perhanat pitää minua pilkkanaan Very Happy

Lintuja on näkynyt useita joka kerta ja puissakin tuntuvat istuvan, mutta ampumaetäisyydelle (alle 200 metriä) eivät tahdo päästää.

Eipähän ole panoksia haaskaantunut.

Kelit on olleet kosteahkoja ja sumuisia ja näyttää siltä, että jäävät puuhun istumaan vaikka kello olisi jo yli puolen päivän.

Saas nähdä joko huomenna pääsisi kokeilemaan ampumistakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Olli V.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Jou 2005
Viestejä: 222
Paikkakunta: Nivala

LähetäLähetetty: 07.10.2007 20:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo eipä nuo "huonolla"kelillä tule läheskään niin aikasin ku kunnon pakkasaamuna. Se ontosin että ei se aina merkkaa sitä etteikö teertä olis hyvästi jos on huonompi keli.
_________________
Menestys on ku pieru, muu ku oma ee hyvälle haese.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
M3
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Lok 2006
Viestejä: 1828

LähetäLähetetty: 07.10.2007 21:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen nähnyt teeriä puissa lähes joka kelillä. Pahimmillaan tuli räntää ja lunta ihan vakaan mutta silti vaan puissa istuivat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Piäsnuatsikka
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Tam 2005
Viestejä: 87

LähetäLähetetty: 07.10.2007 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huomenna on teerikelit....lupas koko päiväksi sadetta...Pitää varmaan vääntäytyä metille vaikka kosteata on...Vapaapäivät on niin harvassa että aina kun pääsee niin on lähdettävä kelistä riippumatta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
deadline
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 2904

LähetäLähetetty: 07.10.2007 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minun kokemusten mukaan teeret siirtyy aamupäivästä lepäilemään latvuksille lähes kelistä riippumatta. Ne ei siis syö ja saattavat istuskella ihan yhtä hyvin männiköissä kuin koivuissakin. Oma lukunsa on sitten iltapuut. Muutamia paikkoja olen löytäny ja ne on ollu tieten kaikki korkeita männiköitä.
_________________
"Hän oli mahtava metsämies Herran edessä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Piäsnuatsikka
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Tam 2005
Viestejä: 87

LähetäLähetetty: 07.10.2007 21:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Parhaisiin tuloksiin oon päässyt teerimetällä, ku löytää paikan missä pörräilevät niin passiin vaan ja odotusta....sieltä ne tulevat monasti samalta suunnalta...lentoreitit tuntuvat olevan hyvin samat...joskus joutuu odottamaan pitkääkin...joskus tulevat, joskus ei....ei oo hätäsen hommaa..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuppu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Maa 2006
Viestejä: 100
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 08.10.2007 10:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saman asian olen itsekkin huomannut..eli sateella ja kohtalaisella tuulellakin teeret tulee peltoon ja sen reunapuihin. Pari viikkoa sitten olin pellon laidassa kohtalaisella tuulella ja niin vaan teeret tuli samallalailla kuin tyynenä pakkasaamunakin. Istuipa kaksi teertä vielä sähkölangallekkin vaikka laskeutuminen ei näyttänyt kovinkaan helpolta! Itse en päässyt tuona aamuna ampumaan mutta, koska pelto oli 2 kaverin apuna hyvin "miinoitettu" niin saalista tuli tuonakin aamuna.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ekku76
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Lok 2005
Viestejä: 70
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

LähetäLähetetty: 08.10.2007 14:52    Viestin aihe: tuota yritetään Vastaa lainaamalla viestiä

Piäsnuatsikka kirjoitti:
Parhaisiin tuloksiin oon päässyt teerimetällä, ku löytää paikan missä pörräilevät niin passiin vaan ja odotusta....sieltä ne tulevat monasti samalta suunnalta...lentoreitit tuntuvat olevan hyvin samat...joskus joutuu odottamaan pitkääkin...joskus tulevat, joskus ei....ei oo hätäsen hommaa..


Noin minäkin sen olen ajatellut.

Tänään mentiin kaverin ja ajokoiran kanssa metsään ja lähdettiin vähän myöhempään, kun vettä satoi ja ajateltiin että tuskinpa siellä lintuja näkyy.

Sade kuitenkin loppui ihan yks kaks ja kun päästiin perille, niin keli alkoikin kirkastua.

Heti ensimmäiseksi iso ukkometso poseerasi metsäautotiellä kun lähestyttiin pelipaikkoja, mutta ei se siihen kovin kauaa jäänyt ihmettelemään...

Vakipassipaikalle aukon reunaan saapuessa oli teeriä kolmella eri ilmansuunnalla puissa, mutta eipä nuo tunnu päästävän edes 200 metrin päähän.

Täytyy mennä loppuviikosta aikaisin passiin istumaan, niin eiköhän sitä vielä pääse tänä syksynä ampumaankin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com