OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

VENOOTTI

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
collar
Vieras





LähetäLähetetty: 22.07.2004 13:42    Viestin aihe: VENOOTTI Vastaa lainaamalla viestiä

Moi!
Onkohan kellään kokemusta tehi-veneen tekemästä venootista? Vaikuttais sopivalta vehkeeltä sorsastus hommiin. kevyt siirrellä vesistöistä toiseen ja tukevampi, kuin kanootti.
Takaisin alkuun
collar
Vieras





LähetäLähetetty: 22.07.2004 15:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä linkki venootin sivuille...
http://www.tehivene.fi/venootti.html
Takaisin alkuun
jarih
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 2086
Paikkakunta: Kirkkonummi

LähetäLähetetty: 22.07.2004 16:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ole kokemusta mutta tämä kävi mullakin yhtenä vaihtoehtona mielessä. Aikoinaan käytin Mad Riverin Revelation kanoottia sorsastukseen hyvällä menestyksellä. Myin sen vain aikoinaan pois kun säilytystila meni alta. Nyt tilanne on toinen ja olen uudelleen kartoittanut sitä minkä seuraavaksi hankin ja edelleen olen kääntymässä kanootin puoleen. Näin asioita pähkäilin:

Vene + traileri
+ käytettyjä löytyy, edullisin
+ passittaminen helppoa
- traileri pitää hankkia
- autoon pitää laittaa koukku
- autolla saa ajaa max. 80km/h
- suojautuminen kylmää tuulta vasten heikkoa
- hankala liikuteltava yksin

Venootti
+ kätevä järvellä
+ passittaminen helppoa
+ suojautuminen kylmältä tuulelta
- painava "kanootiksi", ikävä liikuteltava
- hankala liikuteltava yksin
- vaatii todennäköisesti trailerin ja täten myös koukun

Kanootti
+ kätevä pienissä ja vähävetisissä lutakoissa
+ kevyt, vaivaton siirtää autolta maastoon
+ menee kattotelineellä
+ saa ajaa nopeusrajoitusten mukaisesti
+ melominen sorsastuskauden ulkopuolella on nastaa
- vaatii tarkkaa käyttöä, vaikein hallittava (ei vaikea kun oppii)

Nyt mielessäni on joko ostaa valmis kanootin sivuille tulevat ponttoonit tai tehdä ne itse. Näin kanootilla myös passittaminen onnistuisi helposti. On jopa ajatuksena tehdä siihen naamiokate ja istuin pohjalle. Kuvastettaessa koira saa maata/istua minun takana ja itse olen istuvassa / puoli makaavassa asennossa pillittämässä. Ampuminen suoritetaan istumaan nousemalla. Naamiokatteen toinen tärkeä tehtävä on suojata tuulelta.

Ponttoonien käytölle on muitakin vihtoehtoja olemassa:

- järven pohjaan tukeva riuku, josta pitkä poikkiriuku kanootin "keskipuuhun" kiinni tukemaan kanootin
- kaksi kanoottia yhdistetään 2 - 3 riulla toisiinsa lautaksi, vaatii vain kaverin jolla on kanootti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pumppu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 66
Paikkakunta: Tyrnävä

LähetäLähetetty: 22.07.2004 21:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä ois kans hyvä vaihtoehto tämä yki turva kanootti eikä maksa kuin jotain 500-690 euron tienoilla. pystyy vaikka ampuu seisaalta koska leveys 110cm ja siin on airon hankaimet vakiona,jos joku haluu kuvia siitä niin ei muuta kuin sähköposti tänne niin laitan tuleen!! Laughing Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Vieras






LähetäLähetetty: 23.07.2004 07:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoksia hyvistä näkökulmista...Liikuttelemisen helppous vesistöistä toiseen on niistä tärkeimmistä kriteereistä. Mutta kun metsästelen koiran kanssa, niin tavallinen kanootti saattaa olla liian kiikkerä.

Himangan muovituote tekee safe canoe merkkistä kanoottia, joka on erittäi tukeva ja turvallinen, mutta hinnaltaan ulkona minun suunnitelmista.
1650 euroa on turhan paljon Confused
Takaisin alkuun
jarih
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 2086
Paikkakunta: Kirkkonummi

LähetäLähetetty: 23.07.2004 17:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koira ja kanootti toimii, mutta vaatii hiukan tarkkaavaisuutta. Itse meloin polviasennosta, joka on tukevin tapa edetä esim. poukkolintuja etsittäessä. Koira istuu tällöin takana ja valitettavan usein teki sieltä myös paukkunoudon Embarassed Polviasennossa ei koiran lähtöä tai veteenhyppäämistä ja laidalta vauhdin ottamista edes huomannut. Noudon jälkeen koira kanoottiin niskasta nostamalla.. näin se toimi hienosti. Ampumasektori tosin jää huomattavasti kapeammaksi mitä veneellä, esim. sivultä hyppääviin tai perästä lähteviä ei pääse ampumaan. Mulla onkin tarkoitus nyt lisätä kanootin käytön nautintoa tekemällä aiemmin mainitut ponttoonisysteemit.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
remari1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 1561
Paikkakunta: nivala

LähetäLähetetty: 24.07.2004 19:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kaverilla on ollut venootti jotain 10.v ja hyvin on kestänyt käyttöä.jos koiraa pitää kuljettaa mukana nii en parempaa paattia tiedä!
eikä venootti ole painava ja liikkuu varmasti yhtä matalassa kuin kanootti.
venootti menee mainiosti auton katolle.on kuskattu pitkiäkin matkoja eikä ole ollut ongelmaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jantteri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2004
Viestejä: 1202
Paikkakunta: Kotomaa

LähetäLähetetty: 24.07.2004 20:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pumppu kirjoitti:

sähköposti tänne niin laitan tuleen!! Laughing Laughing


No mitäs sillä sitten enää tekee? Wink
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
collar
Vieras





LähetäLähetetty: 26.07.2004 10:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pumppu kirjoitti:
Tässä ois kans hyvä vaihtoehto tämä yki turva kanootti eikä maksa kuin jotain 500-690 euron tienoilla. pystyy vaikka ampuu seisaalta koska leveys 110cm ja siin on airon hankaimet vakiona,jos joku haluu kuvia siitä niin ei muuta kuin sähköposti tänne niin laitan tuleen!! Laughing Laughing


Sun sähköpostiisi ei saa yhteyttä. Kaksi kertaa olen yrittänuy, vaan aina tulee joku herja Confused
Takaisin alkuun
Fullstock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 525
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 16.08.2004 22:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla oli Venootti monta vuotta ja on sitten niin maan perusteellisen hyvä vehjas.

Oli sellainen kannellinen malli ja suojapressu tuli päälle. Kantaa uskomattomasti kuormaa ja on vakaa niin pieneksi laitteeksi. Koira (mäyris) kulki mukavasti mukana etulaatikossa, tai missä se milloinkin sattui olemaan, mutta nukkui mielellään etulaatikossa tavaroiden päällä.

Vakaa kuin mikä. Ampua kestää kahdenkin kaverin yhtäaikaa, on kokeiltu. Laukaistiin veljeni kanssa sekunnilleen yhtäaikaa samalle sivulle ja minulta laukesi kumpainenkin piippu rekyylin vuoksi kun oli kaksiliipaisin malli kysessä, ja pystyssä pysyttiin! No, se oli sillä hilkulla! Mutta kyllä se aaltoja ja keinumista kestää kohtuullisesti.

Ainoa moite olisi kun se on niin ohkainen, saattaa tulla reikä pohjaan kiveen osuessaan, ei koskeen kiitos.

Halvempi se on kuin Safety Ganoe, tai mikä se nyt olikaan. Olen tutustunut myös siihen, mutta ottaisin Venootin. Nyt on Veto 5, sehän on Venootti isona.

Kuljetin sitä auton katolla ja kikka kakkosella sain sen sinne yksinkin melko mukavasti.

ps. En ottasi Berhantilaista kyytiin vaikka maksettaisiin.
_________________
-----------------------------
Voiko tää olla tottakaan!
-----------------------------
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-PH-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 110

LähetäLähetetty: 28.09.2006 05:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nostetaanpa tätäkin välillä...
Elikäs onko tuo Tehi-Vene tänä päivänä vielä hengissä??Sivut ainakin ovat jääneet markka-aikaan ja sähköpostiinkaan ei vastata.Eli onko Venootteja saatavana mistään tänäpäivänä?Jos on niin mistä ja mihinkä hintaan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fullstock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 525
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 30.09.2006 22:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kertoisin jos tietäisin. Mutta on sellainen kutina että joku sitä tekee, mutta ei Erä Savo...

Ps. Kyllä sitä ihmisen lapsi on hullu kun myy sellaisen vehkeen pois.
_________________
-----------------------------
Voiko tää olla tottakaan!
-----------------------------
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com