OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mikä on"köyhintä", mitä erävarusteissa olet nähnyt
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
johelin
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 09 Elo 2005
Viestejä: 22
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 13.11.2007 19:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Hyviä pointteja. Tähän lisäyksenä, että vielä köyhempää on se, kun tehdään kyllästetyistä puhelintolpista 8 metriä korkea kaksikerroksinen torni, mutta ei tehdä tornin ja pellon välisen järjettömän kokoisen ojan yli siltaa. Tämän ojan saa sitten ylittää vapaalla tyylillä kylmän kangistamana. Siihen olisi mennyt se yksi puolituntinen liikaa aikaa - puutavaraakin jäi yli siltä päätyöltä...


Tämähän on kai enemmän laiskuutta, jos puitakin vielä jäi. Porukassa löytyy aina niitä, joille minimitaso riittää. Tästä sentään selviää helpolla, kun käy itse tekemässä sillan myöhemmin. Sovun säilyttämiseksi on hyvä välttää nasevia huomautuksia jälkien korjailemisesta.

Samaa tasoa edustaa se, että tehdään tavallisesta tornista kyttäystorni levyttämällä, eikä viitsitä sen vertaa suunnitella, että sahattaisiin oikeanlaiset ampuma-aukot. Moottorisahalla huitaistaan vaneriin liian pieni, repaleinen reikä. Katto tehdään tietysti väärinpäin saumaten siten, että vesi valuu niskasta sisään.

Lainaus:
Haiskahtaa pullamössö sukupolven valittamiselta. Kaikki säästäminen ja nuukuus on tyhmää. Iskähän voi antaa rahaa, jos sellainen loppuu.
Panokset oli entiseen tulotasoon nähden kalliita. Niit ei pilä räiskii tyhjän päiten vaan jättää tosipaikkoihin.
Usein niiltä miehiltä menee hirvi nurin paikassa kuin paikassa, joita ei ampumaradalla edes näy. Räiskiöiltä ja ikuisilta kohdistajilta tosi tilannekkin jää "kohdisteluksi.



Pullamössöstä en tiedä, onko hyvää, mulla on ollut paremmat herkut. Joku voi varmaan kertoa käyttökokemuksia ?

Kohdistaminen voisi olla turhaa puuhaa, jos aseessa olisi avotähtäin tai hyvä kiikaritähtäin ja käytettäisiin vain yhtä ja samaa patruunaa jatkuvasti. Jostain syystä näin ei kuitenkaan ole.

Kyllä ennen oli paremmin. Meillä on vielä jahdissa mukana ukko, jolle annettiin aseeksi 9 mm pistooli ensimmäisiin peurajahteihin. Tämä ajoittuu 1960-70 luvun vaihteeseen. Siitä ei peurapyssy parane.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuhna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2004
Viestejä: 2871

LähetäLähetetty: 13.11.2007 19:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus: Tämähän on kai enemmän laiskuutta, jos puitakin vielä jäi. Porukassa löytyy aina niitä, joille minimitaso riittää. Tästä sentään selviää helpolla, kun käy itse tekemässä sillan myöhemmin. Sovun säilyttämiseksi on hyvä välttää nasevia huomautuksia jälkien korjailemisesta.


Psiit...kannaisiko ensin kysyä/tiedottaa maanomistajalle, mitä toisen maille aikoo ahkerasti rakentaa. Nim. merk. valoinko hirvitornin anturan turhaan. Wink
_________________
Ammuin ohi !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ariko
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Hel 2007
Viestejä: 15

LähetäLähetetty: 13.11.2007 21:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sammeli kirjoitti:
Lahtinen kirjoitti:
Sammelillahan on nuotiohifistelyvehkeet viimeisen päälle, paistinpannu taitaa ainakin olla OPA:n nuotiohifistelysarjaa, eikä kuksatkaan näyttäis miltään markettimalleilta.


Lähinnä kirjoittelin siitä miten itse arvion tai olen ollut huomaavinani toisista erämiehistä.
Itse taidan olla sellainen väliin putoaja, joka rimpuilee kahden välillä. Parhaat varusteeni ovat talviseen eränkäyntiin liittyvät hyvä makuupussi ja kallis retkipatja. Kerkesin nuorenpana ja vielä köyhenpänä viettää niin monta kylmää yötä talvisessa metsässä, että heti kun oli mahdollista em. vermeet menivät uusiksi.
toisaalta olen yrittänyt pitää yllä <kopiofoorumi> kulkemisen ja luonnon lukemisen taitoa ilman gbs:ä tai muuta elektroonista laitetta.

Tuosta pannusta erehdyit se on merkkiä greenland. Kattila + pannu yht 9,90€. Sillä hinnalla sai toimivan kattilan ja pannun jolla ei ilman kolvaus hommia ole mitään virkaa. Niinkuin kuvassa näkyy nokka on pannussa liian alhaalla ja lähes suorakulmassa pannunkylkeen nähden. Puolta pannua täydemmäksi ei tuota pannua voi siis täyttää.

...Jaa tarkoitikin kaverini paistinpannua sen merkistä ei ole tietoa, hyvä ja kevyt pannu yhtäkaikki. Mutta onko siis kaverinikin hifístelijä, olen häntä pitänyt miehenä, mutta jos kerran pannu on OPA niin... Wink

kuksani on kyllä sitten oikein visaa Embarassed, sain aikoinaan vanhemmilta valmistujaislahjaksi.

En jaksa nyt tähän toviin käydä läpi muita varusteitani. Täytyypä hieman penkoa varastoa.

ps. Ylpeyteni aiheena käytän talvisin sarkahousuja jotka ovat valmistettu noin 70 vuotta sitten.


Jaahas...täytynee puuttua peliin kun minunkin varusteitani moititaan Crying or Very sad

Pannu on Opan tekeleitä. Sen verran puolustaudun että sain sen siskoltani valmistujaislahjaksi. Kaupassa ne ei kuitenkaan maksa kuin about 10 €. Kuksa jossa on lusikka, on rippilahjani yli 15 v takaa. Kuksa on varmaan jostakin lankun kylestä veistetty, ei ole pahkaa. Lusikka joka on kuksassa on itseni tekemä intissä Rovajärven leirillä maaliskuussa vuonna 1998 yön ja päivän hiljaisina tunteina. Sain juuri vaimoltani synttärilahjaksi lisää Opan hifistelyvehkeitä, nimittäin 1,2 litran nokipannun. Eli noista hifivehkeistä pitää täysin syyttää naisväkeä Very Happy. Joka tapauksessa luulen että suurin osa teistä olisi tulossa jaolle noiden pihvien suhteen Laughing Tuossa kuvassa on menossa Brasilialaisen härän filettä. Ehkä seuraavalla reissulla saattaa Brassin lisäksi olla hirven sisäfilettä...eikö ole aika tympeän näköisiä Laughing Sammeli jos ei pidä minua miehenä niin minä luulen että seuraavalla reissulla saat mahan täyteen silmänruoasta. Sinulla ei muistaakseni ollut pannua eikä hirven sisäfilettä Laughing

Onhan ne puhelimet ja gps:t mutta ne on metsässä suljettuna. Hätävarana pitää kumminkin olla.

Makuupussi ja -alusta pitää olla kumminkin semmoiset että niillä tarkenee talvella yli 20 asteen pakkasessa. Ihan turhaan huonojen sellaisten takia valvoo yön jos seuraavana päivänä on kolmattakymmentä kilometriä ahkiota vedettävänä.

Muuten varusteista löytyy n. 15 vuotta vanha vihreä kolitsipaita, kaksi n. 15 vuotta vanhaa lämpökerrastoa + muita reikäsiä kalsareita. Ne on nuo reikäset kalsarit siinä mielessä mukavat, että kukaan ei tule multa kiskomaan vaatteita pois ja katsomaan onko kalsarit reikäsiä vai eivät Very Happy
Perätukun puku löytyy ja taidan ottaa kaapista sarkapuvun kun käytössä tuntuu olevan pakkasilla paremmat.

Onhan noita varusteita, osa hifistelyä, osa ei. Niillä mennään mitä on. Ja trangiakin löytyy, sen sain isäinpäivä lahjaksi. Miulla kun on niin hyvä vaimo että ymmärtää hyvän päälle Wink

Mutta minulla ei ole sitä mitä Sammelilla on, nimittäin maailman parasta metsäkaveria Embarassed <
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Punajalaka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tam 2006
Viestejä: 3187
Paikkakunta: :)

LähetäLähetetty: 14.11.2007 20:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

johelin kirjoitti:
Pullamössöstä en tiedä, onko hyvää, mulla on ollut paremmat herkut. Joku voi varmaan kertoa käyttökokemuksia ?


Niimpä, ite voisin itteni laskeekkin pullamössösukupolveen, mutta nykyajan kersat tuskin tunteekaan niin vanhanaikaista ja töisevää herkkua kuin pullamössö.
_________________
No ehä minä, mutta muut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JukkaI
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1548
Paikkakunta: Riihimäki

LähetäLähetetty: 17.11.2007 17:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kutsujahdissa ja olosuhteet surkeat. Mieti vähän kun passissa tulee hiki ja joudut juomaan LÄMMINTÄ bisseä. Ei naurata ei. Evil or Very Mad


_________________
Jos väittelet idiootin kanssa, varmista ettei hän tee samoin!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Erä-Jorma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Tou 2005
Viestejä: 588
Paikkakunta: Etelä-Savo

LähetäLähetetty: 17.11.2007 17:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JukkaI kirjoitti:
Kutsujahdissa ja olosuhteet surkeat. Mieti vähän kun passissa tulee hiki ja joudut juomaan LÄMMINTÄ bisseä. Ei naurata ei. Evil or Very Mad

Ei helv.... Shocked Very Happy
_________________
Jos kynsien alta ei löydy verta, likaa ja öljyä; se on amatöörien puuhastelua
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
JukkaI
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1548
Paikkakunta: Riihimäki

LähetäLähetetty: 19.11.2007 06:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä tuo passilava/kyttäyakoppikaan ukoilla niin häävi ollut...


_________________
Jos väittelet idiootin kanssa, varmista ettei hän tee samoin!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11062

LähetäLähetetty: 21.10.2018 07:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko tämä puoli jahtihommia kuollut täsmän topicin hiljaiselon aikana? JahtiJakt on korvannut kaikki kokoonkasatut vaateparret, asetus poisti viimeisetkin ”punaiset” asut ja paalinarutkin pyssynhihnoina loistaa poissaolollaan. Millä nyt köyhäillään.

Harjoituspanokset on edelleen toisille kalliita
Vhf:n akku kestää edelleen melkein koko päivän
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Takkutikka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2017
Viestejä: 1218

LähetäLähetetty: 21.10.2018 09:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei nyt sentään: mustalla Jeesus-teipillä olen paikannut reiät metsästyshousuista(tilapäistä tuo tosin on).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
muu uan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Mar 2013
Viestejä: 934

LähetäLähetetty: 21.10.2018 09:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pullamössö oli hyvää.
Sitä ja haahkanmuna omelettia minä lapsena söin. Siitä kofeiini ja hiilari pommista sai kivasti virtaa.
Meillä oli pieni kalankasvattamo saaristossa ja asuttiin kesät pienellä saarella missä ei ollut vettä eikä sähköä..
_________________
🇺🇦Slava Ukraini.🇺🇦
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2993

LähetäLähetetty: 21.10.2018 10:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Enää ei näy punaisia navettahaalareita, mutta nykyään joka työmaalla vaaditaan oranssit tai keltaiset huomiovaatteet, joten samat oranssit työkamat näkyy olevan hittituote hirvimiehilläkin. Harjoituspatruunat on ehdottomasti turhan kalliita, mutta jostain syystä kiväärin kohdistaminen vaikuttaa monen mielestä olevan järkevintä suorittaa merrkiammunnan yhteydessä 20€/4 laukausta+ patruunakulut. Liekkö sitten taulut niin kalliita ettei raski omaa hankkia ja käydä siinä viereisellä radalla kohdistamassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11062

LähetäLähetetty: 21.10.2018 14:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Työkamppeet on muuten totta. Mutta onko ne köyhäilyä, monella näkyy ne olevan ihan merkkikamppeita, usein tietty firman. Tuholakin taisi joskus puolustella niiden käytännöllisyyttä, ulkohommiinhan ne toki on tehty. Varmaan passimiehelle ihan ok.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 21.10.2018 16:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kaikemaailman töxtöx kalvolliset vaatteet alkaa olla sitä köyhyyttä miun makuun. koskee myös ns. laatumerkkejä.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1703

LähetäLähetetty: 21.10.2018 19:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Köyhyyttä on monenlaista. Mulla yks jahtikaveri ajaa muutaman satkun autolla ja ampuu toisten lahjoittamia ylijäämä paukkuja vanhalla rinnakkaisella..

Tosin ruokatunnilla on vara maksaa ruuat omillaan.
Työkaverinsa ajaa upouudella audilla ja soittaa ruokatuntia ennen vaimolleen että laita kymppi tilille että pystyy syömässä käymään Laughing Mr. Green Mr. Green
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Larsen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2012
Viestejä: 2899

LähetäLähetetty: 21.10.2018 19:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään korjasin ilmastointiteipillä asepussin kantokahvan. Kaikkea on enkä mitään tarvitte. Vanhat voi korjailla tarvittaessa. Pitäköön xxl tuotteensa hyllyissään Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Seuraava
Sivu 10 Yht. 14

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com