OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Oikeaa "rasvaa" oikeaan paikkaan
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
wilkastus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 347

LähetäLähetetty: 10.05.2008 20:08    Viestin aihe: Oikeaa "rasvaa" oikeaan paikkaan Vastaa lainaamalla viestiä

En ole oikein tyytyväinen käyttämiini aseöljyihin ja muihin vastaavin tykötarpeisiin. Olisi mielenkiintoista kuulla, mitä porukka suosittelee.

Ohuet aseöljyt, esim. CRC, Beretta, AntiCorrol
Olen käyttänyt lähinnä ensiapuna, kun kostean päivän jälkeen haluaa reissussa suojata aseen ennen kotona tapahtuvaa puhdistusta. Samoilla litkuilla olen puhdistuksen jälkeen öljynnyt piiput kevyesti sisältä.

Tuntuvat haihtuvan hetkessä, kuin kuuluisa p...u Saharaan. Ulkopinnoille kaipaisi jotain, jonka vaikutus kestää pidempään.

"Grafiittirasva"
Olen käyttänyt erityisesti saranatapin rasvauksessa ja muissa jatkuvaa hankausta saavissa metalliosissa. Kestää edes hetken paikallaan. Pienikin suihkaus em. ohuita öljyjä teke rasvasta litkua, jolloin se lähes valuu pois.

Tukkiöljy
Olen käyttänyt lähinnä Shaftol-merkkistä tuotetta. Tuoksuu hyvältä ja antaa hetkeksi kiiltävän pinnan. Päivä pyssyn kanssa metsässä, niin karu arki on taas palannut. Viime aikoina olen käyttänyt jotain mehiläisvahaa sisältävää tököttiä. Tästä on parempia kokemuksia. Näyttää pitävän pintansa hieman pidempään.

Erityisesti haluaisin löytää öljyn/rasvan, joka pysyy hyvin paikallaan haulikon saranatapeissa, sulkuharkoissa ym. kohdissa, jossa metallipinnat hankaavat vastakkain. Browningissa oli tehtaan jäljiltä jotain sitkeää rasvaa, joka kesti sulkuharkoissa pitkään. Minä onneton menin sen sitten siitä liuottamaan pois jollain ohuella aseöljyllä Mad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
John
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Hei 2007
Viestejä: 17

LähetäLähetetty: 10.05.2008 20:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aseöljyksi CLP-Breake Free, hyväksi havaittu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mky
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2005
Viestejä: 724

LähetäLähetetty: 10.05.2008 21:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minusta Bilteman vedenkestävä PTFE (teflon) polkupyörärasva tuubissa on hyvin voitelevaa eikä sotke, niinkuin grafiittipohjaiset rasvat tuppaavat tekemään.
Lainaus:
PTFE-RASVA 60 ML

PTFE-rasva on synteettinen voitelurasva, jonka kitkakerroin on erittäin pieni ja joka kestää hyvin lämpöä. Soveltuu ohjauslaakeriin, napaan, kampilaakereihin ja polkimiin.
Sisältö: 60 ml

Tuotenro
36697
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hande
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 2030
Paikkakunta: Gunbarrel, CO

LähetäLähetetty: 11.05.2008 00:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-Aseöljy: Forrest "musta" toimii myös AR-15 aseissa
-Aserasva: Brian Enos Slide Glide, manuaalisesti lataaviin paksumpaa itselataaviin kisapistooleihin ohuempaa.
-Tukkiöljy: Shaftol + vaha
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Section6
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Kes 2005
Viestejä: 330
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 11.05.2008 11:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oletteko käyttäneet kuparitahnaa haulikon supistajien kierteisiin? Ostin keväällä tuubin CRC:n kuparitahnaa ja nyt on supistajien läpi ammuttu 500 laukausta, pitäisi avata ja katsoa kuinka nätisti aukeaa. Ainakin auton pyöränpulteissa ko. tahna toimii hyvin.

Mites esim CRC:n sitkostetut vaseliinit kävisi haulikon sulkupintoihin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
naps
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tou 2008
Viestejä: 197
Paikkakunta: Rannikko

LähetäLähetetty: 19.06.2008 14:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

John kirjoitti:
Aseöljyksi CLP-Breake Free, hyväksi havaittu.

oman kokemuksen perusteella crc aseöljy(mitä on paljon tyrkyllä kaupoissa)pitää ruosteen paremmin poissa esim.haulikon piipuista kuin clp-break free
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sarkkinen



Liittynyt: 18 Kes 2008
Viestejä: 2

LähetäLähetetty: 21.06.2008 21:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkos kellään muulla kokemusta AT sport aseöljystä? Olen käyttänyt sitä ja on kyllä todella nopeasti haihtuvaa tavaraa tuntuu, että kun vähän ajan kuluttua työnnät rassin piiippuun niin tuntuu kun siellä ei ollut ollenkaan rasvaa. Siksi olisinkin halunnut tietää tästä aseen rasvauksesta hieman enemmän, kun tuota kokemusta ei ole vielä niin paljoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ripa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Elo 2004
Viestejä: 246

LähetäLähetetty: 22.06.2008 06:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muutama aseöljytesti, Break Free CLP pärjäsi varsin hyvin korroosiosuojana:

http://www.thegunzone.com/rust.html

http://www.6mmbr.com/corrosiontest.html
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsuri2
Vieras





LähetäLähetetty: 25.06.2008 14:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä käytän aseöljyinä WD-40 yleisvoiteluainetta ja CRC:n "oikeaa" aseöljyä. Näitä siis puhdistaessa ja suojana piipulle.
Voiteluaineena käytän CRC:n Multilubea. Teflonöljy tyylinen valumaton rasva. Tuota laitan myös supistinkierteisiin puhdistuksen jälkeen. Näistä on ainakin pelkästään hyviä kokemuksia.
Takaisin alkuun
Tusee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Syy 2005
Viestejä: 305
Paikkakunta: Kouvola/Hamina

LähetäLähetetty: 25.06.2008 15:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite tullut suojattua piippu ulkoa päin wurtin synteettisellä voiteluvaseliinilla.. kestää kulutusta erittäin hyvin ja on helppo levittää. Samaa tavaraa olen käyttänyt kiiväärin lukon öljyämiseen.. Piipun sisäpuoli on tullut putsattua CRC:llä ,WD-40 tai jollakin muulla vastaavalla litkulla, lopuksi paikkatarra piipun suulle niin ei pääse vettä, lunta yms. piippuun Smile
_________________
Kyllähän tää viheltämällä hirveltä pois tulee, jos ei tänään niin sitten huomenna...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
saamaton
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Elo 2007
Viestejä: 55

LähetäLähetetty: 25.06.2008 17:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ennen käytin kanssa crc:tä ja wd-40:stä mutta sitten kokeilin vanhempien harrastajien kehotuksesta brunox merkkistä aseöljyä ja takasin vanhaan en vaihda. voiteluaineena sitten prf teflonspray.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Systeemin uhri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Maa 2007
Viestejä: 709
Paikkakunta: Jönköping

LähetäLähetetty: 26.06.2008 00:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aseen ulkopinnat suojaan autovahalla, ettei rasvalla tai öljyllä tarvii sotkea. Piippu puhdistetaan silloin tällöin, eli sinne ei mielestäni tarvitse öljyä jättää valumaan. Liukupinnoille ja metalli-metalli pinnoille laitetaan jotain aseöljyä tai -rasvaa. Myös Shellin Retinax pelaa tuossa tarkoituksessa.
_________________
JESJESJESJES!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 10.03.2009 10:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Putsailin tuossa paikkalia. Laitoin sitten sitä crc sitkostettua rasvaa liukupintoihin. Oliko huono ratkaisu? Vaikuttaa kyllä aika pysyvältä aineelta. Kitkakerroin taitettaessa ehkä hieman lisääntynyt.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 10.03.2009 11:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

saamaton kirjoitti:
kokeilin vanhempien harrastajien kehotuksesta brunox merkkistä aseöljyä ja takasin vanhaan en vaihda. voiteluaineena sitten prf teflonspray.


Tuo Brunox tuli kans hommattua parivuotta sitten ja on kyllä kiväärissä toimivaa. Ei kuivu piippuun.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 10.03.2009 11:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen vedellyt noihin liikuva lukkoisiin tuota kuivavoitelu ainetta sisälle ja ja sitten jotakin laadukkaampaa suht rasvaista krafiitti vaseliinia tai sitten ihan tosiaan kuparitahnaa.Tuo kuivavoiteluaine siis Motip PTFE Dry.perus Crc,Wd-40 sun muuta olen jättänyt sisäiseen puhdistukseen tai liotukseen piipuille.Enkä muuten olen mikään himopuhdistaja.kuivavoiteluaineella yleensä edellinen kaasutoiminen puoliautomaattihaulikkokin pelasi ratakauden ja alkusyksyn oikeen hyvin ja sitten yleensä talveavasten toinen käsittely samalla ja ei koskaan ongelmia.Siitä hyvä ainen että ei oikeen ole mihin roskan ja karstan tarttua kun aseen sisus on kuiva.
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 1 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com