OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vilperin uunihauki+ pari muutakin kokkia!
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Keskustelua riistaruuista
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 30.05.2008 01:03    Viestin aihe: Vilperin uunihauki+ pari muutakin kokkia! Vastaa lainaamalla viestiä

Sen verran taustatietoa, että porukka oli käynyt Espoonlahdella iltakalassa ja kalat olivat olleet syönnillään! Wink Saaliina oli ollut haukea ja kuhaa ja kokkien tehtävänä oli tehdä niistä jotain sapuskaa porukalle. Laughing Käytössä oli yhteensä kolme kokkia ja päädyttiin ratkaisuun, että yksi hoiti savustuksen ja nää pari ylijäänyttä tekivät sitten uunihauet lisukkeineen! Laughing Joten seuraavaksi yhteistuotokset about 10 hengelle( olis voinu olla vaikka 20 syömässä; tavaraa oli sen verran runsaasti Twisted Evil ) Mun vastuualueeni oli tehdä ne uunihauet mausteineen. Hauet olivat perattuina n. 2 kg painoisia. Ja sitten varsinaiseen asiaan kuvien ja selityksien muodossa:

Uunipelti oli sen verran pieni että sen voitelun jälkeen ja kaloja silmämääräisesti mittailtuani oli pakko poistaa päät ja pyrstöt.


Mausteena käytettiin: maustettua merisuolaa, sitruunapippuria, kuivattua tilliä. Ja noita taustalla näkyviä kasviskiusauksia on tarkoitus käyttää täytteenä.


Tuossa vaiheessa puristettiin yhden sitruunan mehu kalojen joukkoon ja laitettiin yksi keskikokoinen sipuli pilkottuna sekaan.


Lopuksi sitten kasviskiusauksia sitten 300gr/ kala ja homma uuniin odottamaan oikeaa aikaa (n. tunti)


Oli Rosamundaa tarjolla joten pestiin ne ja samaan vuokaan valmistumaan kalojen kanssa. Perunoiden mukaan oton vuoksi valittiin ajaksi tunti 200 asteen lämmössä, joten kala oli ehkä liiankin kypsää, mutta nesteistä päätellen ajoitus oli kohillaan!


Pari kuvaa valmiista ruuasta.


Savukalaa:


Yleisnäkymä ateriasta:


Ja sitten näistä lisäkkeistä vähän tietoa:

Tää kolmas uroskokki hoiti savustuksen mallikkaasti liian pienellä savupöntöllä:


Parit kuvat savukaloista:




Ja sitten tämän kakkoskokin tuotokseen:

Raaka-aineena kermaviiliä, creme faichea ja mausteita yrtteineen:

Purkkikamaa astiaan:


Sitruunapuristin toimii:


Valkopippuria ja mustapippuria sekaan.


Tillisilppurikin näyttää hoitavan hommansa.


Ja eiku sekaan vaan:


Sekoitukset ja maun tarkastus.


Lisää sitruunaa ja vähän pippuria.


Ja lopuksi vihreää pinnalle: persiljaa, tilliä ja kirveliä ruokahalun herättämiseksi.


Ja vielä lopuksi nk. uudet perunat:
Suolavesi kiehumaan.


Perunat pestyinä.


Potut kiehumassa.


Eri työvaiheet huomioiden katsoisin kokkien lukumäärän olleet oikean, koska jokaiselle riitti puuhaa eri vaiheissa ja kuitenkaan kenellekään ei tullut turhan kiirusta!! Laughing Joten lopuksi kiitokset kaikille kokeille ja jatkakaamme yhteistyötä toistekin!! Twisted Evil
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 30.05.2008 16:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olikos tuo jänkäkoiraresepti niin keleen huono, että se ei aiheuta mitään kommentteja!!?? Twisted Evil
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Huru
***


Liittynyt: 25 Jou 2004
Viestejä: 182
Paikkakunta: Länsi-Suomi

LähetäLähetetty: 30.05.2008 17:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hauki on parhaimmillaan, kun sen kuivaa ja kuivatuilla kaloilla lämmittää saunan. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 30.05.2008 17:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sopivilla höysteillä siitä saa kyllä ihan syötävää, vaikka ei se munkaan suosikkilistallani kovin korkealle nouse! Twisted Evil Mutta kun muille tekee, niin menee täydestä kuin väärä raha! Laughing
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eupa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2005
Viestejä: 261
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 30.05.2008 21:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

elkää nyt hyvät immeiset..Kyllä se haukikin ihan kelpo syötävää on kun sen oikein laitaa...Ainakin itse pyytämät hauet!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Lok 2006
Viestejä: 2802

LähetäLähetetty: 30.05.2008 22:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Körttiläisten juhlat Question Shocked
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 30.05.2008 23:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä oon tuolla vaan töissä ja suosittelen Petralle että jättää mun kirjoitusten kommentoinnit väliin, koska yhtään järkevää lausetta en ole vielä löytänyt Petran näppäimistön suunnalta!! Evil or Very Mad
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Lok 2006
Viestejä: 2802

LähetäLähetetty: 30.05.2008 23:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vilperi kirjoitti:
Mä oon tuolla vaan töissä
Jumalanako Rolling Eyes Kalat on,missä leivät Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 31.05.2008 00:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko luetun ymmärtämisessä jotain vikaa!!?? Evil or Very Mad Mä esitin toivomuksen että jättäisit kusipäiset kommenttisi mun teksteistäni väliin ja keskittyisit johonkin lievästi järkevämpään toimintaan esim. poistumalla palstoilta lopullisesti!! Crying or Very sad Yhtään järkevää kommenttia en ole vielä löytänyt sinun tuotoksisista niillä sivuilla joita minä seuraan ja uskon aika monen olevan samaa mieltä!! Mun varmaan tarvii avata sulle oma hiekkalaatikkotopicci että saat aivan oman temmellyskenttäsi missä voit tuoda julki "hienoja" ajatuksiasi! Ja kun seuraavan kerran minun kirjoituksiini sekoat, niin se aukeaa välittömästi ja sitten katsotaankin Petran suosio näissä foorumeissa!! Wink
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sahkuifk
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Mar 2007
Viestejä: 928

LähetäLähetetty: 31.05.2008 00:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pojat pojat Cool Eipäs aleta omimaan palstaa! Kirjotettujen viestien lukumäärä ja se monestiko ne on tavattu ei kerro viestien sisällöstä mitään. Vilperillä on mukavia juttuja ja kuvia mutta kuukautiset pukkaa päälle turhan usein, koveta ittes. Mutta asiaan: Tykkään laittaa haukikalan silleen kuin Vilperin laitto kuhan tossa aiemmin, ja suoraan pannusta napaan. Razz
_________________
jos ei voi, niin se on voi voi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 31.05.2008 01:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sorry sahkuifk! Mä en ole omimassa mitään palstaa koska mulla on se oma hiekkalaatikko topicci tuolla linnustusosiolla kiitoksia ylläpitäjien. Siellä on saatu heilua niin asiallisten jos toisinaan asiattomienkin viestien kanssa kenenkään vetämättä herneitä nenäänsä. Nää mun "kuukautiset" johtuu lähinnä tämän yhden tyypin jatkuvista asiattomista kommenteista ja niinkuin aikaisemmin jo toin julki, niin niillä palstoilla joita minä seuraan aktiivisesti niin kyseisen henkilön hengentuotokset joutais välittömästi bittiavaruuteen!! Jos jollain on jotain näyttöä muilta topikeilta jossa kyseinen herra on vaivaitunut kirjoittamaan jotain järkevää, niin heittäkää linkki, niin mäkin voisin muuttaa käsitystäni kaverin hengentuotteista!! Laughing
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Lok 2006
Viestejä: 2802

LähetäLähetetty: 31.05.2008 01:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vilperi kirjoitti:
Sorry sahkuifk! Mä en ole omimassa mitään palstaa koska mulla on se oma hiekkalaatikko
Laughing Laughing Laughing Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 01.06.2008 03:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ai onx teilkii ne moonixet?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
220
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Syy 2006
Viestejä: 523

LähetäLähetetty: 01.06.2008 11:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laughing Laughing Laughing Olipas tiukat ohjeet keittokirjan lopussa,hataria ensiaskeleita ottava mestarikokki tulee tyrmätyksi kerralla.Rima kun on niin korkeella että yli ei pääse ja maha estää limbonkin tekemisen. Rolling Eyes Rolling Eyes Laughing
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JJP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Tam 2007
Viestejä: 181
Paikkakunta: P-Savo

LähetäLähetetty: 07.06.2008 15:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joskus syänyt haukipullia ja voi tokkiisa ku olivat hyviä!! Oisko kellään hyvää kalapulla reseptiä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Keskustelua riistaruuista Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com