OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

lyijy/korvaavat seuraukset järvellä
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
iksu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Tou 2008
Viestejä: 486

LähetäLähetetty: 09.07.2008 19:05    Viestin aihe: lyijy/korvaavat seuraukset järvellä Vastaa lainaamalla viestiä

eli ajattelin kysyä, mitä seuraamuksia tulee jos tavataan sorsametällä ja aseesta löytyy lyijypatruuna tarkastuksessa? itse en ole syyllistynyt kumpaankaan kun syksyllä vasta aloitan jos kortti menee läpi Very Happy kun täällä toiset vannoo lyijyn nimeen ja toiset korvaavien.. terästä kehutaan mutta sitä ei kehtaa valmetista varmaankaan läpi laskee? ei siinä nyt varmaan aseet sentään lähde? sakot?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jersu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2006
Viestejä: 1519
Paikkakunta: seinäjoki

LähetäLähetetty: 09.07.2008 19:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aseet valtiolle? Sakot? Varootus?

Yksi sanoo jotta läthöö aseet toinen sanoo jotta saa sakot ja kolomas jotta voi selevitä varootuksella....
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
iksu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Tou 2008
Viestejä: 486

LähetäLähetetty: 09.07.2008 19:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

niinpä mutta kun joku kehtaisi laittaa omia kokemuksia!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tetri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2005
Viestejä: 7344

LähetäLähetetty: 09.07.2008 20:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuommoisia jo kyselet, etkä ole edes tutkintoa vielä suorittanut... Confused Et tee tiedolla mitään, kun toimit lakien ja asetusten mukaan - höpisee kaverit sitten mitä tahansa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
deadline
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 2904

LähetäLähetetty: 09.07.2008 20:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä oon kanssa sitä mieltä, että mielenrauhan saat parhaiten ku kattelet vaan tehokkaan korvaavan. Ei tarvi pelätä jokkaista vastaantulevaa äijjää.

No, kuki tahtosa mukkaan, tietysti.
_________________
"Hän oli mahtava metsämies Herran edessä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaaleb
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2006
Viestejä: 3541

LähetäLähetetty: 09.07.2008 20:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä olen ajatellut käyttää vain laillisia patruunoita, eipä tarvitse silloin ajatella seuraamuksia ja pysyy touhu mukavana ilman turhaa jännitettä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
220
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Syy 2006
Viestejä: 523

LähetäLähetetty: 09.07.2008 20:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen ajatellut käyttää tässä termiä kansalais tottelemattomuus. Idea
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hitleri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2006
Viestejä: 4744

LähetäLähetetty: 09.07.2008 20:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lupatarkastaja käskee työntää kädet minkinraudoista läpi (tai pelkät sormetkin riittää jos on pientä haulia). Siinä se!
_________________
Vaan varmoilta paikoilta ohi!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iksu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Tou 2008
Viestejä: 486

LähetäLähetetty: 09.07.2008 21:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joo kyllä olen käsittänyt että laillisilla sorsalle. mutta jokainen tietää että siellä lentää eniten noita vismutteja ja terästä.. olen noilla haulikoilla ampunut monenkin mallisilla, mutta en metsästänyt. joten ei oteta herneitä nokkaan..aloitteleva vaan kyselee.. joku kysyy tietysti kuinka paljon ammuttu,ei paljon ehkä 3000 kiekkopatruunaa. eikä edes samalla haulikolla. 4 haulikkoa itseomistanut, tollakin määrällä huomaa että mikä käy ja osuu. Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 10.07.2008 07:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Korvaavia on jooh läpi mennyt silloin kun sorsajahdissa olen istunut. Matkat kun pitää lyhyenä niin pärjää. Ja jos pidemmältä pitää veteen koittaa, niin ottaapi piekkarin käteen.

Kyllä se aloittelevalla jannulla yksi syksy taipuu korvaavilla. Vismutti lie se hyvä vaihtoehto taikka tungsten (jota olen itse käyttänyt ja saalista saanut, heinäreitä ja haapanoita nyt etupäässä kun niitä on eniten meikäläisen sorsajärvellä).
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
deadline
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 2904

LähetäLähetetty: 10.07.2008 08:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Osaa wolframipaukuista (siis =Tungsten) ei käsittääkseni kannata ampua vanhoilla pyssyillä (korjatkaa jos olen väärässä). Kovien wolframihaulien käyttö on myös kielletty mm. metsähallituksen mailla.

Osa tungsteneista taas on niitä muovisekoitehauleja, joita voi (valmistajan mukaan) ampua ku ampuu vaan.

Niillähän upotus on jopa parempi kuin lyijyhauleilla. Muistettava vain on, että niitä hauleja mahtuu vähemmän kuin vastaavalla latauksella olevaan lyijypaukkuun, mikä taas vaikuttaa kuvioon.

No, testaushan se on tämänkin syksyn sana.
_________________
"Hän oli mahtava metsämies Herran edessä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RestInPieces
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2008
Viestejä: 291
Paikkakunta: Suomen lyhytnimisin paikkakunta

LähetäLähetetty: 10.07.2008 11:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

esim. riistanvartijalla ei ole oikeutta tutkia reppua, taskuja ja eikä myöskään onko lyijyt haulikossa, mutta tämä herättää tietenkin pieniä epäilyksiä jos kieltätyy. Perinteinen keino: vismuttipanoksia taskuun lyijyä toiseen ja jos joku kysyy näyttää vismuttia. Jos jää kiinni niin parhaimmillaan aseet ja luvat lähtee kuivamaan vähäksi aikaa.
_________________
«RestInPieces, better than sex.»
Since 1845
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
töyhtöhyyppä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2005
Viestejä: 1784
Paikkakunta: p 7200248 m , i 3423456 m

LähetäLähetetty: 10.07.2008 11:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RestInPieces kirjoitti:
esim. riistanvartijalla ei ole oikeutta tutkia reppua, taskuja ja eikä myöskään onko lyijyt haulikossa, mutta tämä herättää tietenkin pieniä epäilyksiä jos kieltätyy. Perinteinen keino: vismuttipanoksia taskuun lyijyä toiseen ja jos joku kysyy näyttää vismuttia. Jos jää kiinni niin parhaimmillaan aseet ja luvat lähtee kuivamaan vähäksi aikaa.


Parempi keino: Lyijyt kotiin ja korvaavia vain mukaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ilekka Filemon
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Jou 2007
Viestejä: 485

LähetäLähetetty: 10.07.2008 11:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mie ei metästä räpyläjalkoja, koska täälläpäin ei niitä juuri ole. Kaapista kyllä löytyy korvaustuotteita. Jos kävisin sorssametällä, niin HD Wingmasterilla ampuusin. MUTTA.... Käsittääkseni laki kieltää AMPUMASTA sorsia lyijyllä. Eik siis aseessa, tai taskussa saa OLLA mitä huvittaa? Kui o?

EDIT: Okei, kävin lakia kattomassa. Siellä kiellettiin " lyijyhaulien käyttö vesilintumetsästyksessä".... Mitä sitten se "käyttäminen" tarkkaan ottaen on?
_________________
Se on turha pillittää, jos pyy on jo naapurin repussa.


Viimeinen muokkaaja, Ilekka Filemon pvm 10.07.2008 11:56, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 10.07.2008 11:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Eik siis aseessa, tai taskussa saa OLLA mitä huvittaa? Kui o?


Voi tietysti olla hankala kiemurrella irti tilanteesta, jossa roikottaa paria heinuria ja piipusta löytyy rantapassissa ollessa pelkkää lyijyä. Mutta muuten kyllä, voi siis ampua kyyhkystä rannallakin ja lyijyllä.

Epäonnistunut säädöshän tuo lyijyhaulihölmöily on.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com