Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Valtala
|
Lähetetty: 31.08.2008 12:56 Viestin aihe: Kokemäenjoen suisto |
|
|
Kokemäenjoen suisto, pohjoismaiden suurin suistoalue ja hyvänä lintuvetenä tunnettu paikka.
Todellisuus:
Juu löytyyhän sieltä lintuja, kuten luhtahuitti, ruisrääkkä, kaulushaikara harmaahaikara, haukkoja eri lajeja, muita arvokkaita lintulajeja, jopa pari merikotkaakin olen nähnyt...
Mutta näiden kuuden vuoden aikana, jona olen metsästänyt ko. alueella, olen huomannut että umpeenkasvu on ollut älyttömän nopeata. Ja sitä myötä suiston arvo lintukosteikkona (vesilinnut) on heikentynyt.
Nytpä siis kysyn arvon kanssametsästäjät oletteko tehneet saman huomion ja mitä mieltä olette ko. alueesta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumppi Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2004 Viestejä: 357 Paikkakunta: Turku/Noormarkku
|
Lähetetty: 31.08.2008 19:15 Viestin aihe: |
|
|
No kuule ihan oikein olet havainnoinut. Paikka on mennyt aivan piloille. Ite aloittelin siellä metsästäjän urani 15 vuotta sitten. silloinkin paikka oli jo parhaat päivänsä nähnyt, mutta lintuja nousi esim aloituksessa taivaalle niin, että aurinko pimeni ja avovettäkin piisasi.
kypsyin koko mestaan jo monta vuotta sitten ja olenkin keskittänyt sorsajahtini ihan eri paikkoihin hyvällä menestyksellä. Jostain syystä kuitenkin tänä vuonna päätin lähteä fiilistelemään taas jokisuistoon alotukseen. ihan vaan pariks tunniks alkurysäykseen. eipä tarvi enää toiste vaivautua. paikka on kasvanu ihan umpeen. ekan tunnin jälkeen taivalla kiiteli haukkoja kymmenittäin. Sorsia ei! Kolme sorsaa ehdin tiputtaa. eli ihmeen hyvä tulos sinänsä. Koiraanikin ihan selkeesti vitu.. eiku siis harmitti koko paikka. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ristap Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.09.2008 21:06 Viestin aihe: |
|
|
Joo ja kolpan selällä olen hylkeitä nähny monta kertaa.
Aika heikossa lento ollu. Alotus mulla 2 sinikkoa.
Muualta olen paremmi saanu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|