OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Peurajahti 2008
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 31, 32, 33  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Giant
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Jou 2006
Viestejä: 434
Paikkakunta: Etelä

LähetäLähetetty: 10.10.2008 20:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä




Tulipa testattua vihdoinkin kuvan liittämistä.

Eli siinä viime Sunnuntain saalis kyttäysreissulta. Puhdasta lihaa tuli n.42kg.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hek-a
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Elo 2006
Viestejä: 588
Paikkakunta: Taikayön tienoo...

LähetäLähetetty: 11.10.2008 11:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaa luutonta 42 kg? Aika kölli! Eilen olin ekaa kertaa kyttäämässä tällä kaudella. Tarkoituksena oli lähinnä tarkkailla minkälaista karjaa sänkimaalla käy. 12 eri peuraa näky, saaliina kuitekin vain yks supi. Merkillepantavaa oli että peuroissa oli vain 2 vasaa. Vasat on tosi vähissä tänä vuonna. Lienevätkö joutuneen ilvesten suihin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Giant
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Jou 2006
Viestejä: 434
Paikkakunta: Etelä

LähetäLähetetty: 11.10.2008 12:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hek-a kirjoitti:
Jaa luutonta 42 kg? Aika kölli!



Luutonta juu.
Osuma oli sopivasti lapojen takana, eli hukkalihaa ei tullut käytännössä yhtään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JuusoL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Lok 2008
Viestejä: 223
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 12.10.2008 21:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään tuli ruokintapaikalle ylivuotinen naaras klo 19.00, ekaa kertaa tänävuonna kytiksellä ja heti kävi tuuri! Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pastrana
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Tou 2006
Viestejä: 230
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

LähetäLähetetty: 13.10.2008 13:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilen vasa, mäykyn ajosta.
_________________
Juujuu... mitämittäää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Voere
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Tou 2008
Viestejä: 219
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 13.10.2008 17:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meinaa täälläkin tehä ilves tuhojaan ainakin kauriitten osalla. Sen mun ampuman naaras valkohäntäpeuran teuraspaino oli muuten tasan 40kg. En niitä niin paljoo oo tutkinu että osaisin sanoa onko tuo vähän vai paljon mutta kyllä tuosta paistin tai kaks näyttäis saavan Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mehtä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 607
Paikkakunta: Helsinki/Karkkila

LähetäLähetetty: 13.10.2008 19:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viikonlopun saldo 2 peuraa. Yksinäinen naaras ja pikku pukki 1+1. Eipä käyneet minulle tuurit mutta kyllä sitä ehtii. Pääsin tosin hiipimään yhtä naaras peuraa joka oli apilapellossa syömässä. Mutta läheisellä yks.tiellä kävelyllä ollut pariskunta pelotti peuran tiehensä juuri kun olin pääsemässä ampumaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Staghorn
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Kes 2007
Viestejä: 89

LähetäLähetetty: 13.10.2008 22:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Giant kirjoitti:
jn kirjoitti:
Viikonloppuna eka kertaa kokeilemassa kyttäämistä, ei näkymiä.
Olin ainaki ajoissa menin klo 16,15 ja pois 19,45 kun ei erottanu enää mitään?
Miten tuuli vaikuttaa kyttäämiseen?



Eipä tuuli vaikuttanut viimeksi mitenkään. Tuuli niin kovin että koppi heilui ja silti 5 peuraa tuli peltoon.
Itse ajattelin passiin mennessä että ei tämmösessä myräkässä mikään otus liiku...


Ei tuuli vielä alkukaudesta niin paljoa haittaakkaan, mutta kauden edetessä sillä on selvästi negatiivinen vaikutus. Tähän aikaan vuodesta peurat on vielä muutenkin niin pöljiä, että tulevat pellolle huomattavasti helpommin kuin kuukauden päästä.

Itsellä on vielä peurajahti aloittamatta, mutta pukkikanta tuntuu olevan hyvä monen vuoden kannanhoidon tuloksena.

Onnittelut Giantille hienosta kaadosta. Tuli tuosta 42kg painosta mieleen ampumani lehmä muutaman vuoden takaa. Huomasin kyllä että lehmä oli suuri, mutta teurastamon tarjotessa laskua jossa luki 42kg sanoin että älkää kusettako vanhaa peuranmetsästäjää, ei se millään voi niin paljoa painaa. Uskottava se oli kun äijä laski laatikon vaa'alle ja viisari värähti näyttämään kyseisiä lukemia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pepetus
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 30 Lok 2007
Viestejä: 99
Paikkakunta: P-häme

LähetäLähetetty: 14.10.2008 13:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilen tulin kopille klo 17 ja automaatilla odotti lehmä, ase selässä en kereenny muuta kun ihaileen kovaa menoo. Puol kasi tuli kakkosvasalinen, josta toinen vassu jäi. Painoo ruholla ruhtinaalliset 18 kg... Nyt kävin suihkuttamassa kiimakusta ja tulin koppiin tappaan ainakin aikaa ja katteleen mustarastaita ja närhiä. Onhan sitä siinäkin avaraa luontoo, ja hermo senku lepää....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pepetus
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 30 Lok 2007
Viestejä: 99
Paikkakunta: P-häme

LähetäLähetetty: 16.10.2008 12:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko muilla ollu yhtä hiljasta kun mullakin, vai eikö o vaan mitään tilastoja kertyny? Ite oon istunu aamut ja illat tällä viikolla tiiviisti aina jossain kopissa tai tornissa, ei vaan o kun hirvihavaintoja ja toi maanantainen vassu. Taitaa nää lämpöset kelit taas pitää peurat mettässä vihannan perässä.

Lumia ootellessa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LOTT
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Lok 2008
Viestejä: 93
Paikkakunta: Kymenlaakso

LähetäLähetetty: 16.10.2008 13:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taitaa se noin 40 kilonen naaras olla ihan keskiverto eläjä, toissailtana ammuin ite teuraspainoltaan 42 kg, kaatolaukaus tais lähteä noin 22.30 on ollu pari iltaa niin pirun hyvät kuutamot vaikka päivällä on näyttänytkin aika heikolta kelien puolesta. Tuntuu vaan, että näin kuutamo aikaan peurat liikkuu ihan millon sattuu. Iltahämäristä oon jaksanut kytistellä pisimmillään noin 23.00 saakka ilmeisesti pitäis olla pitempään kun aina on ollut aamulla uusia jälkiä...muutama havainto on pukeistakin...kyllä ne vielä jonain iltana erehtyy...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pepetus
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 30 Lok 2007
Viestejä: 99
Paikkakunta: P-häme

LähetäLähetetty: 16.10.2008 16:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sama vika LOTT, laitoin kiimakusi tamppoonin (huopalappu, ei aito) oksaan roikkuun nin nyt oli käyny jälistä päätellen isompi elävä haistelemassa. Meillä ei o kukaan lähialueellakan ampunu 6 piikkistä isompaa elukkaa neljään vuoteen, mut toissa vuonnakin nähtiin hirvijahdissa 2 eri kasipiikkistä isomusta, mitä ovatkaan tänä vuonna Cool !
Nyt on toi koppi syrjäsemmässä paikassa ja lehmiä on käyny auotomaatilla nin kaippa sinne joskus se isokin pukki eksyy. Oon nyt säästelly viimeset 5 vuotta kaikkia sarvellisia ja tänä vuonna aattelin ampua jonkun isomman jos eteen sattuu. Ihan normi lehmän paino toi 42 kg on, normipaino harvon ylittää 50 kg, mut ohan niitä poikkeuksia, jopa yli 60 kg.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Staghorn
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Kes 2007
Viestejä: 89

LähetäLähetetty: 16.10.2008 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pepetus kirjoitti:
Ihan normi lehmän paino toi 42 kg on, normipaino harvon ylittää 50 kg, mut ohan niitä poikkeuksia, jopa yli 60 kg.


Niin se 42kg onkin ihan normipaino, teuraspainoksi. Minä puhuin lihapainosta mikä ei kyllä tullut selville kirjoituksestani.

Eilen sain saaliksi mullikan, volkkarilla, ja tänään oli hiuskarvan varassa. Sais Vesilahden miehet alkaa harventamaan kantaa oikein urakalla kun siitä tulee päivittäin kuljettua läpi. Itse olen ampunut viimeisen kolmen vuoden aikana 10 lehmää, eikä ole tehnyt ollenkaan pahaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8417
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 16.10.2008 20:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä niitä lehmiäkin on syytä ampua Smile Se tekee vaan verotuksesta tasapuolisempaa, ku monet muut himoitsee vaan sarvipäitä!! Mä ainakin ammun aina ku tulee yksinäinen naaras kohdalle. Tälleen alkukaudesta on hyvä ku suurin osa niistä yksinäisistä on vasattomia ylivuotiaita...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pepetus
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 30 Lok 2007
Viestejä: 99
Paikkakunta: P-häme

LähetäLähetetty: 16.10.2008 21:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä niitä lehmiäkin ammutaan, kunhan saadaan kanta kasvaan siedettävälle tasolle. Aluetta 2500 ha ja kuus lupaa, joita saa viiden vähänkän aktiivisen kyttääjän voimin kinneriin ponnistella! Naapuriseuralla, johon vettä välissä n.400-500 m. on lupia n.200! Ei tavotella mitään samanlaista kantaa, mut itellä ainakin semmonen tahto ja halu et enämpi sais ja ois valkohäntäPEUROJA! Parina viime vuonna vasta oon saanu tahtoni läpi porukassa et ollaan alettu ruokkiin enämpi kun yhessä paikassa ja peurat on oppinu ettei heti yhen kaadon jälkeen lähetä kohti talvilaitumia, on aina lähistöllä joku muu paikka mihin mennä apestaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 31, 32, 33  Seuraava
Sivu 4 Yht. 33

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com