OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Garmin Astro 220 Nordic gps-koiratutka
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 78, 79, 80  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Nile
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Lok 2007
Viestejä: 923

LähetäLähetetty: 28.12.2010 12:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wink

Viimeinen muokkaaja, Nile pvm 16.04.2011 23:01, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Erä-Jorma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Tou 2005
Viestejä: 588
Paikkakunta: Etelä-Savo

LähetäLähetetty: 28.12.2010 13:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Latailin akun täyteen, tai ainakin merkkivalo niin ilmoitti, laite päälle ja samantien ilmoittaa, että pannassa on virta loppumassa ja itse kapula ei näytä pannalle virtaa yhtään
_________________
Jos kynsien alta ei löydy verta, likaa ja öljyä; se on amatöörien puuhastelua
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Vipros
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Syy 2006
Viestejä: 111
Paikkakunta: Rutku

LähetäLähetetty: 28.12.2010 13:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Erä-Jorma kirjoitti:
Latailin akun täyteen, tai ainakin merkkivalo niin ilmoitti, laite päälle ja samantien ilmoittaa, että pannassa on virta loppumassa ja itse kapula ei näytä pannalle virtaa yhtään


Oisko akku sökö? Kokeile vielä autolaturilla varalta.Mulla löytys uus akku jos tarvii 2400 mAh 4.2V .
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Erä-Jorma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Tou 2005
Viestejä: 588
Paikkakunta: Etelä-Savo

LähetäLähetetty: 28.12.2010 14:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vipros kirjoitti:
Erä-Jorma kirjoitti:
Latailin akun täyteen, tai ainakin merkkivalo niin ilmoitti, laite päälle ja samantien ilmoittaa, että pannassa on virta loppumassa ja itse kapula ei näytä pannalle virtaa yhtään


Oisko akku sökö? Kokeile vielä autolaturilla varalta.Mulla löytys uus akku jos tarvii 2400 mAh 4.2V .

autolaturi ei manannut ladata edes aluksi vaan n. 10 min päästä alkoi lataamaan ja akku täynnä 20min päästä, kone käyntiin ja ilmoittaa taas, että paristo loppu, nyt ollut panta pari tuntia päällä ulkona pakkasessa ja vieläkään ei ole loppunut virta vaikka kapula näyttää, että virtaa ei olisi pannassa ollenkaan.

Eiköhän tuo ole vielä takuu juttuja kun ei ole kuin reilu kuukauden vanha panta
_________________
Jos kynsien alta ei löydy verta, likaa ja öljyä; se on amatöörien puuhastelua
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7477

LähetäLähetetty: 28.12.2010 15:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Milläköhän nimellä nuo kulkevat kun ei oikein omaan logiikkaan stemmannut olemassa olevat värit ja rasteri. Tai sitten englanninkielen taidoissa on pahasti puutteita.

Myöskin aivan pikkuteiden viivaa tekisi mieli hieman paksuntaa...


Pellon värin saat muuttumaan kohasta
Polygon #26) Type 0x110, Subtype 0x17 [swimming bath]


Pikkuteiden viivat saat paksummaks ku laitat siihe linestyle kohtaan 1 tilalle 2.
Line #12) Type 0x10e, Subtype 0x11 [?]

Metsämaan muuttaminen pitää kokeilla, ku en oo itekkä vielä sitä tehny.


Kiitos. Pitää illalla kokeilla. Minulla vaan ei millään sytyttänyt, että pelto olisi swimming bath...Hmmm Wink

Kokeilin muutaa värejä kaikessa mikä liittyy metsikköön, mutta ei onnistunut. Kokeilin myös muunnella niitä polygoneja ja myös labeleita, mutta kun ei niin ei... Epäilen survoneeni tiedoston johonkin toiseen kansioon tai sitten unohdin painaa save namiskaa kun tein muutoksia.

Korkeuskäppyrät kyllä on nyt mallikaita, eivätkä oikeastaan näy kuin tarkkaan katsomalla, vedin ne melkein valkoiseksi ja kyllä on hieno.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pilot61
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Kes 2004
Viestejä: 576
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 28.12.2010 15:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Löysin tuon viksun kirjoituksen googlamalla, kun itte en lähtis ainakaan lataamaan akkupattereita autonlaturilla. Akkupattereiden latausvirran tulee olla pieni. Autolaturissa moninkertainen=> pilaa akun.

"Kaikki akut, siis nikkelicadmuim (NiCd), nikkelimetellaihydridi (NiMH) ja Litoiumiun (Li-Ion) vanhenevat, mutta siihen vanhenemiseen vaikuttaa myös lataustapa. Li-Ion -akut ovat siitä kivoja, että ne räjähtävät varsin miehekkäästi, jos niitä ladataan väärin, joten näille akuille tarkoitetut laturit ovat käytännössä kaikki sieltä fiksummasta päästä. Li-Ion akkujen / näillä akuilla varustettujen laitteiden mukana pitäisikin tulla aina ao. akuille sopiva laturi.

Halvempia NiCd ja NiMH -akkuja voidaan ladata joko älykkäillä, akun lataustilan tunnistavilla latureilla, tai tyhmillä vakiovirtalatureilla. Ja näissä älylatureissakin homma menee niin, että NiCd akuille tarkoitettu laturi ei tunnista NiMh akun täyttymistä ts. vanhalla NiCd -laturilla saa kätevästi pilattua NiMH -akut.

Ja sitten on vielä halvat & yleiset vakiovirtalaturit ... yleensä NiCd ja NiMH akut kestävät ylilataustakin, jos latausvirta on tarpeeksi pieni, max. 1/10 -osa akun kapasiteetista. Eli 800 mAh akkua voi ladata maailman tappiin asti 80 mA virralla. Ihan kiva, mutta tyhjän akun 800 mAh akun lataaminen kestääkin tällaisella laturilla vuorokauden verran .... ja 2000 mAh akun lataaminen viekin useamman vuorokauden. Tuo 800 mAh oli nimittäin AA-akkujen kapasiteetti vuonna miekka ja sarvikypärä -> ikivanha laturi voi olla toivottoman hidas. Mutta suht turvallisia näiden 24+ h latausajoila varustettujen "etanalaturien" käytön siis pitäisi olla.

Pahimpana kaikista ovat tyhmät pikalaturit. Näissä lataus tapahtuu vakiovirralla, mutta latausvirta on niin suuri, että lataus täytyy katkaista akun täytyttyä, muuten akku kiehuu pilalle. Tuntomerkkinä on usein 4-12 h haarukassa oleva latausaika EIKÄ käyttöohjeessa ole mitään mainintaa deltaV -katkaisusta (=lataustilan valvonta) tai automaattisesta ylläpitolatauksesta pikalatauksen päätyttyä. Näistä on olemassa myös ajastimella varustettu tyyppi, joka katkaisee latauksen esim. 5 h jälkeen ... ihan kiva, mutta akkujen surma tämäkin on, koska vahingossa laturiin laitettu täysi akku tuhoutuu ylilataukseen tässäkin.

Noilla tyhmillä pikalatureilla akut saa pilattua parilla latauskerralla, nimim. kokemusta on.

Toista ääripäätä edustavat lataustilan tunnistavat laturit, joista halvemmissa on yleensä 2 akkua sarjassa ts. niillä voi ladata ainoastaa 2 tai 4 akkua, muttei yhtä tai kolmea. Tuntomerkkeinä on mm. latauksesta/ylläpitolatauksesta kertovat merkkivalot. Laturin älyn ja hinnan noustessa saadaan myös mahdollisuus ladata yksittäisiä akkuja (erittäin tarpeellinen ominaisuus, jos käytössä on vaikka yhdellä akulla toimivia laitteita) tai mahdollisuus akun purkamiseen ennen latausta. NiCd akuissa on virallisen liturgian mukaan muisti-ilmiö eli moneen kertaan vain osittain purtettu ja sen jälkeen täyteen ladattu akku "muistaa", että kapasitettia tarvitaankin vain vähän ... eikä virtaa tiukan paikan tullen sitten löydykään.

...käytännössä tuntuu kuitenkin sekä NiCd että NiMH -akuilla olevan enemmänkin ongelmana ikääntyminen & käytön puute. Jos akut seisovat kuukausitolkulla käyttämättä, niiden kapasiteetti laskee (sen lisäksi, että akut purkautuvat itsekseen). "Täydet tehot" irtoavat vasta parin lataus & purku -kierroksen jälkeen. Purkavalla laturilla elyvytys onnistuu vaivatta ... ilman purkavaa laturia ei olekaan niin kivaa. Esim. digikameralla saa vain parikymmentä kuvaa, sitten lataus (usein yön yli), seuraavana päivänä saa 50 kuvaa, taas yön yli lataus, sitten 100 kuvaa jne.

Toki on olemassa myös paristoja, joita voidaan jossain määrin elvyttää/ladata, sekä latureita, jotka pystyvät lataamaan tavallisia paristoja. Tällaisesta tavallisia paristoja lataavasta vehkeestäkin minulla on kokemusta:
- täysin tyhjiksi päässeiden paristojen lataus ei onnistu
- lataus toimii, mutta se täytyy tehdä usein (työlästä)
- lataus on HIDAS, AA-koon paristoilla muistaakseni 20 h luokkaa, C-koolla pari vuorokautta jne.
- ladatut paristot alkavat herkästi vuotamaan (vaikka laturin käyttöohjeessa muuta väitettiin) ts. niitä ei kannata laittaa mihinkään kauko-ohjaimiin yms. vaan käyttökohteeksi sopivat ainoastaan paljon virtaa vievät laitteet, missä paristot vaihtuvat usein ja niiden kunto tulee tarkastettua

En siis näe mitään järkeä leikkiä PARISTOJEN kanssa, kun yhden NiMH akun saa suunnilleen 4 pariston hinnalla ja lataus on pikalaturilla 5x nopeampi. Kun markkinoilla on nyt tullut NiMH -akut (esim. GP:n recyko), joissa itsepurkautuminen on merkittävästi hitaampaa, on hävinnyt se viimeinenkin syy etsiä vaihtoehtoisia ratkaisuja.

...suurikapasiteettisten (yli 1600 mAh) NiMH -akkujen akilleen kantapäähän on ollut nopea itsepurkautuminen -> digikameroiden yms. akkuja piti elvytyslatailla parin viikon välein, mikä ei ollut lainkaan kivaa, kun kamerassa oli yksi satsi, salamassa toinen + laukussa vielä vara-akut."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7477

LähetäLähetetty: 28.12.2010 16:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Astrossa on pannassa li-io akku ja originaali autolaturi mukana. Ei lienee hirmuvaarallista yrittää sillä ladata? Joskus akku lähtee toimimaan "Säikäyttämällä". Shocked

Omissa dc30 pannoissa ei vielä ole ollut tarvetta akun vaihdolle, mutta omista Nokian puhelimista on kolmesta viimeisimmistä sipannet akut totaalisesti.Erityisesti n73:s muiustan pitkään. Ei sitten pelannut pakkasessa millään, mutta onneksi siitä meni akku totaalisen pimeäksi ja seuraava akku pelasi moitteita.

Apropoo... Nyt pellot on vihreitä ja pikkutiet näkyy ehkä liiankin hyvin verrattuna muuhun tiestöön. Tarvitsisi saada tiet, jotka nyt näkyvät ruskeina muutettua joko isojen maanteiden punaisiksi tai sitten nekin mustiksi kauttaaltaan. En vain löytänyt mistään linestä sellaista linjaa joka olisi käynnyt yksiin tuon hieman alemman tiestön nykyisen ruskean värin kanssa?

Paras värityshän olisi lienee se, missä metsä on valkoinen ja pellot keltaisia , mutta kyllä tämä on nyt selkeydeltään aivan eri kuin originaali. Se line contourin muuttaminen oli aika maagista ja pellotkin erottuvat vihreydellään selkeästi tälläiselle lukulaseja tarvitsevalle yhdellä silmäyksellä.

Niin.Rastereiden tekoa ja nimiä täytyy vielä jatkossa opetella Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Erä-Jorma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Tou 2005
Viestejä: 588
Paikkakunta: Etelä-Savo

LähetäLähetetty: 28.12.2010 18:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voikohan tuossa akkuhommelissa olla joku bugi kommunikoinissa vai mikä on kun nyt ollu 6 tuntia päällä ja käynnistettäessä ilmotti pannan varauksen olevan vähäinen, mutta ei ole vieläkään loppunut virta. Auttaisiko jos ajaisi uudestaan päivitysversion 3.5 (uusin) tai palauttaisi tehdasasetukset. Saako pantaa nollattua jotenkin?
_________________
Jos kynsien alta ei löydy verta, likaa ja öljyä; se on amatöörien puuhastelua
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7477

LähetäLähetetty: 29.12.2010 16:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä


Muokkauksen jälkeen.

Alunperin näytti tältä sama maastokohta hieman eripaikasta sattuneesta syystä


Aika selkeä ero luettavuudessa. Ei helpolla löydy tuota tietä joka ensimmäisessäkuvassa näkyy nyt hyvin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nile
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Lok 2007
Viestejä: 923

LähetäLähetetty: 29.12.2010 18:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Arrow

Viimeinen muokkaaja, Nile pvm 16.04.2011 23:01, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7477

LähetäLähetetty: 29.12.2010 19:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei saa hullua yllyttää tai pikemminkin kertomatta ohjetta Laughing

En nyt oikein keksi mikä muu kuin noiden tarpeettomien havumetsä,louhikko,kivi tekstien poistaminen voisi vielä selkeyttää?

Vai oliko jokin muu mielessä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Erä-Jorma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Tou 2005
Viestejä: 588
Paikkakunta: Etelä-Savo

LähetäLähetetty: 29.12.2010 19:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä karttaa tuossa on okein alettu muokkaamaan, itsellä Topo suomi plus kartasto niin värit on alkujaankin maastokartoissa käytetyt värit, tuskin tuossa kaikki on peltoa ollut
_________________
Jos kynsien alta ei löydy verta, likaa ja öljyä; se on amatöörien puuhastelua
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7477

LähetäLähetetty: 29.12.2010 19:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuohan on kokonaan metsää parilla suopläntillä höystettynä. Garminin mapinfo sanoo sen olevan Suomipro 1-6, mutta siinä alkukäynnistyksessä vilahtaa "vapaa-ajankartta".

Tuossa kartastossa metsämaa on keltaista ja pellot myös keltaisia rasterikuvioisia. Tuo kuvakaappaus hieman hämää, sillä värit on ko. laitteen näytössä paremman näköisiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Erä-Jorma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Tou 2005
Viestejä: 588
Paikkakunta: Etelä-Savo

LähetäLähetetty: 29.12.2010 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä kartta näyttää hyvin pitkälle tuolta


_________________
Jos kynsien alta ei löydy verta, likaa ja öljyä; se on amatöörien puuhastelua
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
peknou
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Tam 2005
Viestejä: 342
Paikkakunta: Keskellä ei mittään

LähetäLähetetty: 01.01.2011 19:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuommosta kivaa tuolta toisilta sivuilta

28.12.10 02:08
Radioamatööri, OH**** (vierailija)

Astron taajuudesta…….
taajuuslista.g.iki.fi/ kertoo seuraavaa:

155.5000 Suomi Merivoimat, kanava 47
155.4750 Suomi Merivoimat, kanava 46
155.4500 Suomi Merivoimat, kanava 45
155.4250 Suomi Merivoimat, kanava 44
155.4200 Suomi Garmin Astro 220 Nordic
155.4000 Suomi Merivoimat, kanava 43
155.3750 Hargsham Finnlink ch3 Hargshamin satama ruotsi
155.3750 Suomi Merivoimat, kanava 42
--- Astron lähetystaajuus, mikä on kanavan 44 vieressä (5 kHz) ei ole määritelty kenellekkään prioriteetiksi. Mitä itse olen kuunnellut kanavaa 44 niin astro ei ole "roiskinut" läpi. Pantahan lähettää digitaalisena purskeen, jossa mm. koordinaatit, kellonaika, korkeus, ei vaikuta taajuusmoduloituun(FM) lähetteen kuunteluun, jota meri-VHF kanavilla on lähetelajina(F3E).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 78, 79, 80  Seuraava
Sivu 28 Yht. 80

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com