OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

metsäkauris
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 79, 80, 81  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16664
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 26.05.2017 17:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ai hitsi olisit 7mm töräyttäny, tarvinnu ettiö... Laughing
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15331

LähetäLähetetty: 26.05.2017 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin että ihan tarkoituksella ammuit. Onhan noi sarvet tietysti aika paksun oloiset, kirkkaassa valossa. Meillä tuli tieto jo pari viikkoa sitten että seuran itselleen määräämä kiintiöpukki on jo nurin, kyllä noita tuossa loikkii, ei kyllä ihan tuollaisia (kade, kade).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NoVoeHelevetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 6357
Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret

LähetäLähetetty: 26.05.2017 20:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täytyy kyllä myöntää ettei meininki ollu varsinaisesti tuollaista ampua. Riistakameroita vahdissa vähän joka kulmalla, vaan niin oli tuntematon suuruus tämä. Varmaan puolituntia sihtailin meoptan ja steinereiden läpi, että onko sarvia. Epävarmat piikit erottui taustalla olevaa pajukkoa vasten, vaan en uskaltanu laakasta. Sitten sain maiskuttamalla pariskunnan ylös makuulta ja tällä erottui kikkeli. Totesin että nyttenpä kaatuu eka oma kevätpukki. Kaatuihan se, mutta sarvet kasvoi melkoisesti tuntiin. Hyvin osasi lehdetön tiheä pajukko häivyttää sarvet. Vaan eipä onneksi ollut alueen suurin, eikä edes toiseksi suurin pukki. Jos tässä toinen vielä ammutaan niin sitten saa luvan olla ylivuotinen tappisarvi, tai nelipiikki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15331

LähetäLähetetty: 26.05.2017 21:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei mitään, onnea saaliista, mun vithuilusta kannata välittää, metsässä sattuu ja tapahtuu. Mulle ei kuitenkaan koskaan, minä olen lähes pyhimys, olen kuullut huhuja että minusta tulee seuraava paavi, vaikken varsinaisesti olekaan paavinuskoinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NoVoeHelevetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 6357
Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret

LähetäLähetetty: 27.05.2017 06:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Smile
Kiitoskiitos.
Minä niistä paaveista muuta tiijä, mutta paavikännit tullu joskus otettua. Kaks kannattelee kainaloista ja yks tulkkaa. Pyhimyksiähän myö kaikki omalla tavallaan. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16664
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 27.05.2017 09:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilen kevään toinen kauriskytis, istuin tikkailla parisen tuntia peltoaukealla oletetulla kauriin esiintymusalueella. Näin töytöhyypän, mustavalkoisen kissan, tavin ja parven lokkeja... Juuri kun olin saamassa tarpeeksi hyttysten ja mäkäräisten combosta tuli pukki peltoon... 150m matkaa ja vartoilin hetken että kulku suuntaisi lähemmäs...

Tulihan se ja ampumatta jätin, sarvet tuplat yli korvien oleva 6-piikkinen, minun pakkaseeni liian arvokas yksilö.

Lähdin kotiinpäin ja muistin yhden pellon minkä kohdalla työkaverit on autolla meinanneet taklata kauriita useamman kerran... Hiippailin parisensataa metriä ja ladon nurkalta kurkkasin pellolle... Kauris 60m!!!!!! Nopea tuen ottaminen trickerstikiltä ja benderin ristikko paikalleen... 11.7g accubondi 30-06 matkaan ja pukki kaatui peltoon!!! Ensimmäinen kevätkauris minulle!!!!



_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10079
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 27.05.2017 09:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onnea molemmille kauriin kaatajille. Itekkin haaveilu, että jos saisi ensimmäisen kevät kauriin kotimaasta,
mutta ei oo ollut tuurit kohillaan..
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
slapshot-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Hel 2011
Viestejä: 1063
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 27.05.2017 18:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sama täällä. Kattoon että moni oli houkuttelupyynti -ryhmässä fb:n puolella onnistunu buttololla ja joku nordik roellakin houkutteleen pukkeja hollille. Joskus oon random piippailulla saanu naaran peltoon, mutta kysyisin että minkä tyyppisiä settejä/ääniä on tuottanu tulosta kaurispukeille? Nyt olis vähän tämmönen sateentuhruinen ilta, kannattaakohan vaivautua ollenkaan kyttöölle vai pitääkö olla kelejä? Mihin ajankohtiin ootte lähteny liikkeelle? Välillä tuntuu että kauriit käy pellolla jo hyvissä ajoin alkuehtoosta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 5928

LähetäLähetetty: 27.05.2017 19:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
Eilen kevään toinen kauriskytis, istuin tikkailla parisen tuntia peltoaukealla oletetulla kauriin esiintymusalueella. Näin töytöhyypän, mustavalkoisen kissan, tavin ja parven lokkeja... Juuri kun olin saamassa tarpeeksi hyttysten ja mäkäräisten combosta tuli pukki peltoon... 150m matkaa ja vartoilin hetken että kulku suuntaisi lähemmäs...

Tulihan se ja ampumatta jätin, sarvet tuplat yli korvien oleva 6-piikkinen, minun pakkaseeni liian arvokas yksilö.

Lähdin kotiinpäin ja muistin yhden pellon minkä kohdalla työkaverit on autolla meinanneet taklata kauriita useamman kerran... Hiippailin parisensataa metriä ja ladon nurkalta kurkkasin pellolle... Kauris 60m!!!!!! Nopea tuen ottaminen trickerstikiltä ja benderin ristikko paikalleen... 11.7g accubondi 30-06 matkaan ja pukki kaatui peltoon!!! Ensimmäinen kevätkauris minulle!!!!


Onko tuo ulostuloreikä niin iso, miltä kuvassa näyttää? Aika rajun näköistä noin pienellä eläimellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
joku vaan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2016
Viestejä: 443

LähetäLähetetty: 27.05.2017 19:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Accubomb"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
joku vaan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2016
Viestejä: 443

LähetäLähetetty: 27.05.2017 19:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Accubomb"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vonnegut
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Jou 2008
Viestejä: 896
Paikkakunta: Länsrannikko

LähetäLähetetty: 27.05.2017 21:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jyrkkä D kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:
Eilen kevään toinen kauriskytis, istuin tikkailla parisen tuntia peltoaukealla oletetulla kauriin esiintymusalueella. Näin töytöhyypän, mustavalkoisen kissan, tavin ja parven lokkeja... Juuri kun olin saamassa tarpeeksi hyttysten ja mäkäräisten combosta tuli pukki peltoon... 150m matkaa ja vartoilin hetken että kulku suuntaisi lähemmäs...

Tulihan se ja ampumatta jätin, sarvet tuplat yli korvien oleva 6-piikkinen, minun pakkaseeni liian arvokas yksilö.

Lähdin kotiinpäin ja muistin yhden pellon minkä kohdalla työkaverit on autolla meinanneet taklata kauriita useamman kerran... Hiippailin parisensataa metriä ja ladon nurkalta kurkkasin pellolle... Kauris 60m!!!!!! Nopea tuen ottaminen trickerstikiltä ja benderin ristikko paikalleen... 11.7g accubondi 30-06 matkaan ja pukki kaatui peltoon!!! Ensimmäinen kevätkauris minulle!!!!


Onko tuo ulostuloreikä niin iso, miltä kuvassa näyttää? Aika rajun näköistä noin pienellä eläimellä.


Paree olla pysätttävä reikä, jos ei ole koira autossa oottamassa. 70m loppuloikilla kauris on hämärissä paha haettava. Täällä rannikolla riittää lahdenperissä kaislikkoviitaa ja rantapajupöpelikköä. Siellä ne kauriit asustaa.
Kun pelloille alkaa nousta vihreää tulevat herkuttelemaan. Tuttu neljän porukka pyöri kasassa vielä kuun alussa, nyt on natuset varmaan jo lastenhoidossa.
_________________
Ulkoilutin pystykorvaa - olkapää on kipiä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16664
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 27.05.2017 23:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä ollu noppe autossa vaan 5min olisin sen hakenu... Mutta ei kiinnosta ylimäärästä rompata niin reikä siihen mihin kaatuu paikalleen. Hifistellään sitte lumikelillä kunnon tuelta kopistapäin....

-Reikä oli noin 6-8cm halkaisijaltaan, osui kylkiluuhun muttei lapaluihin, vauhtia lähdössä noin 750m/s, en ampus hirveä ihan ensimmäiseksi noilla kyllä... Heikko luoti.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MikaS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2004
Viestejä: 3960

LähetäLähetetty: 27.05.2017 23:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elikkä näyttää hyvältä kuulalta myös peuralle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Enkeksimtn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2016
Viestejä: 286

LähetäLähetetty: 27.05.2017 23:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rivo reikä, mutta ainakin jäi Smile 6,5:lla saa edes poikittain tuollaista reikää Cool Laughing kuivakka heitto myönnetään(ilman sarvia ja hampaita Smile kateellisen irvailua, kun oma kaato jäänyt vielä tekemättä)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 79, 80, 81  Seuraava
Sivu 38 Yht. 81

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com