OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lumipuku
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
ryynimakkara
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Lok 2009
Viestejä: 480
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 26.12.2018 12:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://www.armyvaatteet.fi/Saksalainen_Lumipuku_1
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ekohippi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Hel 2015
Viestejä: 3783

LähetäLähetetty: 26.12.2018 14:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoksia kovasti.

En tuota ryynärin linkkaamaa firmaa tiennytkään, siellähän onkin monenmoista kiintoisaa...
Savenmaalla oli kanssa Saksaa, mutta vähän hennomman oloisena, liekö Mil-Tech?
https://www.savenmaa.fi/tuote/bundeswehr-kaksiosainen-lumipuku/4044633112408/

Hillman oli kanssa riittävän oloinen ja joukon halvin (alessa 35€).

Ny pittää miettii joku noista Shocked
_________________
"Älä valita verojen korkeutta vaan iloitse siitä, että ne ovat nyt alhaisemmat kuin koskaan vastaisuudessa"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
setteriforever
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tou 2015
Viestejä: 1428

LähetäLähetetty: 21.01.2019 15:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikkea on tullut kokeiltua:
-Norskien lumipuku on väljä ja ok jos joutuu pitämään passivaatteita alla. Kastuu helposti ja on kylymä......
-Sakemannien muuten ihan ok mutta sama vika kuin norskien puvussa;BW kastuu helposti. Tasku on hyvä jänismiehet tykkää siitä kun siihen saa whf puhelimen näpsäkästi. Omani myin juurikin jänismiehelle.
- SA-INT lumicamo m-05 on ihan käypänen vaate. Omani ostin Varustelekasta ns. "parannettu malli". Hupaisaa ko "parantelussa" on se, että vyölenkit haalarissa ovat ainakin mulla navan yläpuolella.
-SA INT ns LJK malli (anorakki & haalarit) on paras. Pitää tuuleen ei kastu helpolla, kuivuu nopeasti jne. (Kotona on 3 paria)
-Viron armeijan malli on hyvä haalareistaan mutta itse anorakki on vähän outo. Poika käyttää modattuna (käsivarsitaskusta on tehty rinnalle radiopuhelintasku, kiristysnahuha anorakin sisään jne. Nyt se kyllä toimii hyvin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hautaterva
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2012
Viestejä: 528

LähetäLähetetty: 19.11.2020 13:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kellään kokemusta Särmä TST L7 lumicamoanorakista?
Kokeilin perus M05 lumipukua ja se oli itselleni aivan liian iso teltta vaikka koko oli S. Tuosta anorakista löytyisi koko XS joka voisi sitten olla sopivampi.
En tarvitse niin isoa että saa kaksi pilkkihaalaria alle, vaan latvalinnustukseen ja alla on vain kevyt talvitakki aluskerrastoineen.
Hieman hinnakkaampihan tuo on, mutta onko hintasa arvoinen?
https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-tst-l7-naamioanorakki/58285
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ttimonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2004
Viestejä: 425
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 19.11.2020 15:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse tilasin Swedteam Ridge Coversetin ja näin alustavasti vaikuttaa hyvältä.
Kyseessä päälle laitettava malli ja pukemista helpottaa takissa oleva normaali vetoketju. Taskuja takissa 5 kappaletta ja housuissa läpiviennit vetoketjulla alla oleviin housuihin. Ei siis omia taskuja housuissa.
Lahkeet tilavat ja saa lähes polviin asti auki vetoketjulla. Meni myös helposti isojen nokialaisten päälle ja saa kiristettyä velcrolla.
Kangas erittäin pehmeä ja miellyttävä.

Käytännön kokemuksia ei ole vielä jahdissa kertynyt mutta vaikuttaa lupaavalta Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 19.11.2020 16:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse päädyin vaihtoehtoon että teen itse. Shelbystä kaavat ja muut värkit. M05 kangasta muualta. Ajatuksena se että kun tuota kangasta saa kaupasta niin siitä voi tehdä rinkan suojan, kiikarin suojan ja jotain muutakin. Saa sitte kaikki samalla kuviolla Wink Eikä ne armeijan säkit oikein kiinnosta. Mieluimmin tekee ihan kunnon maastopuvun.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
laphilainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2005
Viestejä: 231

LähetäLähetetty: 20.11.2020 10:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JSP: tarkalleen mitä Shelbyn kaavaa aiot käyttää?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
22-250
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2005
Viestejä: 254
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 20.11.2020 12:57    Viestin aihe: Hillman Vastaa lainaamalla viestiä

Tilasin Korpimetsolta Hillmanin puvun. Ohjeiden mukaan otin isomman kuin normaalisti. On kyllä ollut toimiva ja mukava puku niin kylmällä kuin ei niin kovalla pakkasella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
beech
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 492

LähetäLähetetty: 20.11.2020 16:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JSP kirjoitti:
Itse päädyin vaihtoehtoon että teen itse. Shelbystä kaavat ja muut värkit. M05 kangasta muualta. Ajatuksena se että kun tuota kangasta saa kaupasta niin siitä voi tehdä rinkan suojan, kiikarin suojan ja jotain muutakin. Saa sitte kaikki samalla kuviolla Wink Eikä ne armeijan säkit oikein kiinnosta. Mieluimmin tekee ihan kunnon maastopuvun.


Mulle "hoviompelija" Shelbyn Abisko-takin ja Korouoma-housut viime vuonna. Tuli pirun hyvä kyllä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tönöttäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2011
Viestejä: 2802
Paikkakunta: K-S

LähetäLähetetty: 20.11.2020 16:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ekohippi kirjoitti:
Kiitoksia kovasti.

En tuota ryynärin linkkaamaa firmaa tiennytkään, siellähän onkin monenmoista kiintoisaa...
Savenmaalla oli kanssa Saksaa, mutta vähän hennomman oloisena, liekö Mil-Tech?
https://www.savenmaa.fi/tuote/bundeswehr-kaksiosainen-lumipuku/4044633112408/

Hillman oli kanssa riittävän oloinen ja joukon halvin (alessa 35€).

Ny pittää miettii joku noista Shocked


https://proficient.fi/suojavaatteet

Halvalla suojahaalarit.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=A5RgSgQ6BUU
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 20.11.2020 19:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

laphilainen kirjoitti:
JSP: tarkalleen mitä Shelbyn kaavaa aiot käyttää?


Samoja mitä tuossa alempana sanottu. Siinä toisessa takki kaavassa ei ole huppua ja housuja taitaa olla vaan yhdet kaavat miehille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 20.11.2020 19:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

beech kirjoitti:
JSP kirjoitti:
Itse päädyin vaihtoehtoon että teen itse. Shelbystä kaavat ja muut värkit. M05 kangasta muualta. Ajatuksena se että kun tuota kangasta saa kaupasta niin siitä voi tehdä rinkan suojan, kiikarin suojan ja jotain muutakin. Saa sitte kaikki samalla kuviolla Wink Eikä ne armeijan säkit oikein kiinnosta. Mieluimmin tekee ihan kunnon maastopuvun.


Mulle "hoviompelija" Shelbyn Abisko-takin ja Korouoma-housut viime vuonna. Tuli pirun hyvä kyllä.


Laitoitko mitään verkkovuorta? Olisi varmaan hyvä, mutta nyt on vähän kiire niin en jouda laittaan. Jos onnistuu niin eipä varmaan parempaa lumipukua saa kaupasta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
laphilainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2005
Viestejä: 231

LähetäLähetetty: 20.11.2020 20:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt innostuin itsekin päivittämään lumipuvun kun luotto-ompelijakin lupautui, vanha olikin 2 euron hintainen Ruotsin armeijan puku.
Miten tuo Abisko, oliko silti tarpeeksi "löysän" mallinen että mahtuu lämpimät vaatteet alle?
Jotkut ulkoilupuvut voivat olla tiukkamallisia?

Ps. Jos joku on kiinnostunut Kettunet.com:n loudemallista, voin semmoisia myydä, tuli muutama teetyttyä loppukesästä. Onko kyllä paino/toimivuussuhteessa paras suoja erästelyyn koiralle ja miehelle tai kahdelle miehelle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
beech
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 492

LähetäLähetetty: 20.11.2020 21:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei tullut mitään verkkovuorta laitettua, ihan vaan lumi m05 kangasta pelkästään.

Olen M-kokoa normaalisti, mutta tehtiin L-mallin takki ja xl-mallin vetskarilla jotta on helmaa riittävästi. Ja housut tais olla M-kokoa (en ole ihan varma enää muistanko housujen kokoa oikein).

Tuli kyllä ihan täydellinen. Ja alle mahtuu hyvin vaatetta -25c kelin hiihtelyihin, mutta ei ole kuitenkaan mikään muodoton pussi. Huppu pelaa hyvin viimaan..

Abiskotakin kaavasta joku puhui facebookin retkeily/ompeluryhmissä että kesäkäyttöön malli on väljä. Omasta mielestä se on taas aika nafti, eli ei mitenkään kauhean väljä vaan aika kapea malli se on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
laphilainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2005
Viestejä: 231

LähetäLähetetty: 20.11.2020 22:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

OK, hyvää infoa.
Itse olen L- koko (182cm / 88kg) joten voi olla että XL on parempi (aikaisemmin mietin L-kokoa) ja pidän että lumipuvun pitää olla hieman löysä päällä.
Ps. Laitoitko saumoihin saumateippiä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Seuraava
Sivu 12 Yht. 13

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com