OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Onkos kellään kokemusta Brnon tai Cz haulikkorihloista
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
pioneeri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Syy 2005
Viestejä: 11
Paikkakunta: Haapala

LähetäLähetetty: 10.01.2009 00:38    Viestin aihe: Onkos kellään kokemusta Brnon tai Cz haulikkorihloista Vastaa lainaamalla viestiä

Moron
Onkos Kellään kokemusta Brnon tai Cz haulikkorihloista,olen nimittäin tutkistkellut viikkotolkulla haulikkorihloja niin suomalaisilta kuin ulkomaisilta sivuilta ja todennut,että keskieuroopassa olisi kyllä markinoilla edullisesti aseita mutta kun ei ole sitä tarvittavaa kielitaitoa ja jospa aseeseen tuleekin joku ongelma niin lähdeppä vaihtamaan sitä sitten ja mikä on patruunojen saatavuus suomesta.Omistin vuosia sitten valmetin 412s asesarjan haulipiipuilla,kaksoisluodikolla ,kiikarilla pikajalkoineen ja haulikkorihlalla sitten myin sen kerran rahapulassa tosin siitä sarjasta eniten jäin kaipaamaan sitä rihlakkoa, nimittäin se kaksoisluodikko oli aivan liian etupainoinen sillä oli ikävä seurata hirveä kun ei kulkenut tasaisesti.Sitten laitoin takatukiin perälevyn koloon teräskuulia niin paino jakautui tasaisemmin mutta paino myös aseessa lisääntyi.Nyt kuitenkin olen hankkimassa Suomenpystykorvaa metsästys kaverikseni ja ajattelin vaihteeksi hommata Brnon 802.2 haulikkorihlan haulipiipun kaliberi on se 12/76 mikähän kaliberi olisi sopiva luotipiipuksi kun ajatuksissa on käynyt myös se jos voisin ampua hirvikokeen luotipiipulla, kiikariksi ajattelin nimittäin meoptan 3-12x56 30mm runkoputkella.On minulla Tikan allwatter 30-06 valopiste tähtäimellä jolla metsästän hirvet ,mutta ongelmana on se hirvikokeessa kun Aimpointissa ei ole suurennosta niin ei oikein meinaa nähdä sitä osumakohtaa siinä uudessa hirvitaulussa. Silti aseella pitäisi kuitenkin pystä ampumaan myös lintua turvallisesti. Smile
_________________
Ei itketä ei surra siis iske ja murra
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
verta pakkiin!
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2006
Viestejä: 313
Paikkakunta: jyväskylä

LähetäLähetetty: 10.01.2009 01:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

juu kyllä tommonen 802 löytyy kaapista 12/76-222rem väljyyksillä.
mukava peli ,varsinkin toi herkistin on mukava!
Twisted Evil
_________________
verta pakkiin!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
himohunter
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Kes 2008
Viestejä: 99
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 10.01.2009 01:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ammuin ite kauriskokeen (siis sama kuin hirvikoe ja siksi kun ei ole isompaa asetta) aimpointilla! kannattaa odottaa et tulee sinne muutama paikkatarra ennen omaa vuoroa niin voi niihin tarralappuihin tähdätä! kyllä ne sieltä erottuu!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sarvikuono
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2008
Viestejä: 9694
Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään

LähetäLähetetty: 10.01.2009 01:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

..prkl siellä metässäkään mitään osumakuvioita ole, eikö se nyt tule jo selkärangasta teillä konkareilla. lavan taakse, eihän ne pistemäärät kokeen suoritukseen vaikuta osuuko nyt 10 vai 8..

bnron rihlat on omaan käteen vähän pökkelöitä, en tiedä johtuuko leveähköstä rintakehästä ja lyhyistä käsistä vai mikä, onko siinä sit suora tukki tms. Mut jos sopii käteen niin mikäs siinä.

Jos luotipiipulla meinaat hirvikokeen aNpua mutta pienemmät örkit pääosin tavoitteena, varmaan yks soveltuvimpia olis 6,5x55SE, joka olis oma suosikkini rihlaan. Tosin nyt on 30-06 eikä sekään huono ole, mutta se onkin vaan mun mielipide.
_________________
Video meliora proboque deteriora sequor.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bscontti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 925

LähetäLähetetty: 10.01.2009 01:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itte kyllä "valametti"miehiä. Vaan miksei Balalaikan Taiga? Sarvikuonon kans s.mieltä, vois olla hyvä tuo ruottin mauser. Ku tässä fin valmettiin rihlan otan, luoti on 6.5. Muut piiput jo on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
himohunter
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Kes 2008
Viestejä: 99
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 10.01.2009 01:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itellä kans taiga! kolme ekaa 2e kolikkoon/100m sitte lähtee vaeltamaan ku lämpee! ja kiikarina aimpoint 7000l!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sarvikuono
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2008
Viestejä: 9694
Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään

LähetäLähetetty: 10.01.2009 01:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite valitsisin nykyisellä tietämyksellä mieluiten rihlan jossa ei oo juotetut piiput, ei tarvi radalla odotella varttia että putket jäähtyy. ei tietysti oo etusijalla värkkiä valitessa, mutta oon itse aika tyytyväinen että "heräteostoksena" tehdyssä Tikassa ei oo niin justiinsa kuinka nopeasti ammuskelee.. Helpottaa varsinkin itselataajan sopivan latauksen hakua. Eipä kyllä ole tullu säädeltyä luotipiippua haulipiippuun (täyteisen kanssa yhteiskäyttö on käynyt mielessä joskus), että siltä osin jääny täydet ominaisuudet hyödyntämättä.
_________________
Video meliora proboque deteriora sequor.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
himohunter
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Kes 2008
Viestejä: 99
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 10.01.2009 01:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ei oo taigassa juotettuja piippuja vaan molemmista päistä ja keskeltä kiinni! eipä oo metällä paljoo sellasii tilanteita ollu et olis sarjatulta tarvittu ni käy mulle ihan hyvin!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bscontti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 925

LähetäLähetetty: 10.01.2009 02:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voip se mullakin mieli muuttua. Taiga;n saa finnclasikin piipujen hinnalla, joss ei allekki. Eiks se oo ihan näppärän kokoinen?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
himohunter
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Kes 2008
Viestejä: 99
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 10.01.2009 02:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

on tosi lyhyt! kannattaa kyllä vakavissaan miettiä! ja kalibeerina mulla on 222. rem. oon kyl ollu tosi tyytyväinen tähän. en usko et pystyisin millään muul rihlakol ainakaan paremmin ampuun!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bscontti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 925

LähetäLähetetty: 10.01.2009 02:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onk siinä se tavallinen 11mm kisko, optiikkaa varten?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bscontti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 925

LähetäLähetetty: 10.01.2009 02:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täältä se Taika löytyy
http://www.baikalinc.ru/ru/company/67.html
Ja muut Balalaikat. Pitkä on kyllä piippu 600mm. Mulla tuplassa 510.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tahaton
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Elo 2008
Viestejä: 1022
Paikkakunta: tunturien yöpuoli

LähetäLähetetty: 10.01.2009 08:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on tuo Brno 802 12/70-6,5x55. Olen pitänyt siitä, vaikka puutteita kyllä löytyy. Latauksen hakeminen itselataajalla on työn ja tuskan takana, koska peräkkäin ammuttaessa toinen laukaus hyppää n.13 cm ylös. Seuraava siitä 8 cm ja seuraava vielä 5 cm. Kauniita lämpimiä kesäpäiviä ei kannata käyttää kohdisteluun, koska jäähtyminen vie aina väh. 20 min. Kylmällä ilmalla se on helpompaa, joskin tulos pitää aina tarkistaa seuraavana aamuna ensilaukauksella. Olen joskus haikaillut voisko joku kätevä seppä irrottaa tuon juotetun välikiskon ja tehdä alapiipulle helat kuten Tikassa, vaan en ole päässyt ajatusta pitemmälle. Raskaalla kiikarilla aseesta tulee aika yläpainoinen ja hankalahko ammuttava tueltakin. 50 mm. kiikarilla kivääripiipun ja tähtäyslinjan ero on jo >80 mm. Siksi otin käyttöön Leupparin 2-7x32, koska se on mukavan pienikokoinen ja kevyt. Etummaisesta liipasimesta jossa on herkistin, lähtee luotipiippu. Vaan tässä kohdassa on pahin suunnittelumoka. Herkistimen säätöruuvi törröttää liipasimen takana juuri haulipuolen liipasimen kohdalla, joten haulikolla ammuttaessa voi sormi, vallanki hanskat kädessä, laukaista myös luotipiipun. On aika tömäkkä potku. Muutoin tarkka ja mulle hyvä ammuttava, eihän tuohon hintaan kannata mitään käsityötaidon huippua toivoakkaan. Jos varmistin olis rakenteeltaan sellainen, ettei kaksoislaukaus olis mahdollista, (aika helppo rakentaa), ei suurempia moitteita hintaan nähden ainakaan minulla.
_________________
loputon suo
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
himohunter
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Kes 2008
Viestejä: 99
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 10.01.2009 09:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vaikka baikkalilla ampuu monta kertaa peräkkäin niin ei ne kyllä karkaa ylös kuin muutamia senttejä... ei kymmeniä senttejä.. jos ampuu peräkkäin niin ehkä 2-3 senttiä edelliseen ja keleistä riippuen neljäs tai viides rupee nousemaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16695

LähetäLähetetty: 10.01.2009 10:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä kokemusta Cz 584 haulikkorihlakosta 7x57R 12/70. Ihan toimiva ase. Luotipiippu käy noin 35 mm kasaa tehdaslatauksella. Tuota ceezetaa ei ole enää valmistettu muutamiin vuosiin
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com