OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lämpimät saappaat.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 54, 55, 56  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Antti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 930
Paikkakunta: Etelä-Häme

LähetäLähetetty: 26.02.2010 21:12    Viestin aihe: Re: ei ei ei Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="VeturiVille66"]
ProGuide kirjoitti:
Kannataa lukea uusin mettäkala. Kamikit oikeat (paukku)pakkaskelin saappaat ja muck bootsit kevyeeseen homos...öö pakkaseen, ym. reippailuun.

T:V-V


Luin ajatuksen kanssa tuon jutun, mitään pisteitähän tuossa ei millekään saappalle erikseen jaettu, mutta siihen käsitykseen jäin, että Naali tai Rokka on se oikea saapas kylmään keliin ja kovaan käyttöön. Varsinkin jos tarvitsee hiihtorantillista saapasta. Eikä saapasta ilman hiihtorantia ole järkeä ostaa, mikäli omistaa jonkin sortin eräsukset.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
HuSa
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Maa 2009
Viestejä: 69

LähetäLähetetty: 27.02.2010 20:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laitoin parkanon talvikkaat ja ei ole tarvinnut katua. Tuli eräskin vuosi tallusteltua enemmän tai vähemmän hyvissä kengissä, mutta nyt on sellaiset kengät mitkä tuntuu varauksettomasti hyviltä. Kevyet, istuvat, lämpimät ja hiihtorantilliset.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ketustelija
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 115

LähetäLähetetty: 03.03.2010 23:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kertokaapas Muckboot tay sportien käyttäjät, et pitääkö saappaiden koot miten paikkansa? Eli jos mulla on jalan koko 43 ,ni onko tää hyvä vai pitäskö ottaa "pykälää" isommat tai pienemmät?? Ei muuten mut, ku tuolta netistä tilaa ni tulis kerralla oikea koko. Ahti huvila näytti myyvän 95 egeen+toimituskulut oli mielestäni halvimmat, jotka löysin. Nää menis varmaan hyvin passi saappana ja satunnaisesti myös pilkkireissuilla, vai mitä ootte mieltä???
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Murhapuro
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Lok 2008
Viestejä: 192
Paikkakunta: k-s

LähetäLähetetty: 03.03.2010 23:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

muckbootien koko pitää paikkansa jos et laita sinne ylimääräisiä sukkia. mulla jalka normaalisti 42.5-43 mutta ostin sen yhdistelmäkoon 44-45 kun laitoin alle huopapohjallisen ja käytän kovalla kelillä lisäksi villasukkia. kenkä ei ole tällälailla aivan yhtä loistava kävellä mutta lämpö ennen kaikkea näin passimiehen näkökulmasta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
opeko
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Huh 2008
Viestejä: 19

LähetäLähetetty: 29.09.2010 18:30    Viestin aihe: Nokian Supi Vastaa lainaamalla viestiä

Noniin nyt alkaa taas ilmat viiletä ja varpaita paleli teerisuolla ihan pr..keleesti. Vaellus kengät pirun kylmät istua kuurasella suolla parituntia. Läksin sitten kauppaan ja löyty tuommoset Nokian Supit. Onko kellään käyttökokemusta? Irtohuopavuorella vaikuttavat lämpimiltä ja pitävät varmaan vettäkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussijänismies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Elo 2005
Viestejä: 2606
Paikkakunta: Hallan Aroilla...

LähetäLähetetty: 24.10.2010 12:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Syyskuun 24 päivä ostin MuckBootit mallia Avon. Kolmisen viikkoa niillä ehdin kävellä kunnes huomasin pohjien olevan murtuneen monesta kohtaa molemmissa kengissä. Kengät on todella mukavat kävellä ja kevyet, sekä yksi iso plussa, että kuivuvat nopeasti, jopa kämppäolosuhteissa on seuraavana aamuna kuivat kengät.

Vein kengät kauppiaalle ja sain tilalle uudet. Päivitteli olevan ensimmäinen palautus ja ihmetteli murtumista. Kenkiä en ole kuivannut missään kuumassa, vaan ovat kuivuneet laattalattian päällä jossa vesikiertolämmitys, kotiolosuhteissa siis. Kämpällä olen nostanut kengät irti lattiatasosta, ehkä jopa kattoon asti jos mahdollista, kuitenkin kauas kaminasta.

Nyt testataan miten kauan kestää toinen pari, toivon mukaan ensimmäisissä oli todella materiaalivirhe tai jokin muu virhe joka aiheutti noin aikaisen murtumisen. Olen muuten kyllä tykännyt kengistä. Kengissä olen käyttänyt villaista metsästäjänsukkaa ensimmäisenä sekä laittanut päälle joko vaellussukat tai jotkin "coolmax" sukat, hyvin tuntuu sillätavoin toimivan. Toki jalat hikoontuu pitkän päivän aikana ja varsinkin jos ei väliin ota jalkoja pois kengistä. Kokemukseni mukaan villasukka lähimpänä ihoa pitää jalan kuivana ja mukavantuntuisena.
_________________
Jussa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 24.10.2010 14:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Kokemukseni mukaan villasukka lähimpänä ihoa pitää jalan kuivana ja mukavantuntuisena.


Jos noin teet, ei MuckBoot toimi niinkuin pitäisi; sinulla pitäisi jalkaa vasten olla ohut ns. liner-sukka joka päästää kosteuden läpi päällään olevaan "tekniseen" sukkaan joka taas puolestaan kuljettaan sen vartta pitkin saappaan varren yläosaan josta se hiljalleen haihtuu pois.

Olen itse noudattanut tuota ohjetta omissa saappaissani ja hyvin toimii, jalkaterät kuivina koko päivän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussijänismies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Elo 2005
Viestejä: 2606
Paikkakunta: Hallan Aroilla...

LähetäLähetetty: 24.10.2010 15:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

igorrock kirjoitti:
Lainaus:
Kokemukseni mukaan villasukka lähimpänä ihoa pitää jalan kuivana ja mukavantuntuisena.


Jos noin teet, ei MuckBoot toimi niinkuin pitäisi; sinulla pitäisi jalkaa vasten olla ohut ns. liner-sukka joka päästää kosteuden läpi päällään olevaan "tekniseen" sukkaan joka taas puolestaan kuljettaan sen vartta pitkin saappaan varren yläosaan josta se hiljalleen haihtuu pois.

Olen itse noudattanut tuota ohjetta omissa saappaissani ja hyvin toimii, jalkaterät kuivina koko päivän.


Itse en oikein usko noihin teknisiin sukkiin, ei toimi mulla oikein nuo tekniset (muoviset)alusasutkaan, hikoontuvat ja kastuvat äkkiä jolloin tuntuvat tympeältä päällä. Pitänee seuraavaksi testata noita perinteisiä merinovilla yms. asusteita.

Minun kokemuksen mukaan nuo muckit tuntuisi juuri toimivan noin kuten sanoin, tai ainakin tuntuu parhaalta jaloille Smile
_________________
Jussa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 24.10.2010 15:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tekniset alusasut ja sukat eivät toimi jollei niiden kanssa tee kuten pitäisi ts. harrasta "kerrospukeutumista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussijänismies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Elo 2005
Viestejä: 2606
Paikkakunta: Hallan Aroilla...

LähetäLähetetty: 24.10.2010 17:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

igorrock kirjoitti:
Tekniset alusasut ja sukat eivät toimi jollei niiden kanssa tee kuten pitäisi ts. harrasta "kerrospukeutumista.


Kerroksittain on pukeuduttu. Tekniset jutut eivät vain taida pelata kuin osalla käyttäjistä, meitä on moneen lähtöön tuon hikoilunkin suhteen Wink
_________________
Jussa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CrB
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Lok 2005
Viestejä: 1839

LähetäLähetetty: 24.10.2010 18:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joissain kelioloissa voi MBootien varsia kääntää kaksinkerroin ja siten hieman lisätä kenkäin tuuletusta.
_________________
Liikettä niveliin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 24.10.2010 19:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
meitä on moneen lähtöön tuon hikoilunkin suhteen


Liialliseen hikoiluun auttaa yleensä vaatteiden keventäminen tai liikkumisen nopeuden hidastaminen. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16690

LähetäLähetetty: 24.10.2010 20:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen tyytyväinen teknisiin alusasuihin. Tuo alusasun pitää olla ihon myötäinen, että toimii. Väljä asu ei pelaa niin kuin pitäisi.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussijänismies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Elo 2005
Viestejä: 2606
Paikkakunta: Hallan Aroilla...

LähetäLähetetty: 24.10.2010 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

igorrock kirjoitti:
Lainaus:
meitä on moneen lähtöön tuon hikoilunkin suhteen


Liialliseen hikoiluun auttaa yleensä vaatteiden keventäminen tai liikkumisen nopeuden hidastaminen. Wink


Tarkoittanee lintumetällä ollessa minun osalta sitten jo pysähtymistä Laughing Tullee sen verta hiiviskeltyä toisinaan kun maahan pyrkii linnut löytämään Wink
_________________
Jussa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsäarska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2004
Viestejä: 1066

LähetäLähetetty: 24.10.2010 22:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hikoilun myötä tulleen kosteuden poistamisessa tekniset asut pitävät iholla "kuivan" tuntuman niin kauan kuin hikoilun määrä on enintään sama kuin asun kyky haihduttaa kosteutta. Käytännössä asut useimmilla käyttäjillä toimivat hyvin rauhallisessa kävelyvauhdissa. Tämä pätee sekä jalkineisiin että ns teknisiin asuihin.

Liikuttaessa liian kovan vauhdin lisäksi teknisen asun toimintaidea romuttuu mikäli käytetään sekaisin ns "teknisiä"=kosteutta siirtäviä ja "tavallisia" =kosteutta sitovia vaatekerroksia. Kosteutta haihduttavissa jalkineissa on käytettävä kosteutta siirtäviä ei sitovia sukkia. Runsaasti hikoilevilla kuten meikäläinen, ainut jalkine mikä ei päivän mittaan kostu on avosandaali.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 54, 55, 56  Seuraava
Sivu 12 Yht. 56

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com